Používám tolik RAM, kolik mají zákazníci. Bohatě mi to stačí, víc nepotřebuji. Je na tom snad něco špatně?
Pokud to zhorsuje tvoji produktivitu, tak ano, je na tom neco spatne. To stejne plati pro textovy editor versus IDE - si pamatuju, ze z tebe minule vypadlo, ze vlastne ani netusis, co za refaktorovani IDE opravdu umi; pro Javu opravdu hodne: napr. zmena poradi parametru metody [vsude tam, kde se opravdu dedi, ne jen trapne pouze podle jmena], presunuti tridy mezi baliky [automaticky to upravi vsechny importy], presun members do predka/potomka [nemusi byt v jednom souboru]*. Argument, ze to nepouzivas (to jsi myslim minule napsal, ale mozna se pletu), opravdu nepouzivej, protoze to znamena, ze delas pouze na nejakych trivialitach, kde se nikdy nemeni pozadavky v prubehu vyvoje (to jsem jeste nezazil
) a kde vysledny kod je pouze napis a zapomen, nikdy se do vysledne aplikace nebude nic pridavat/opravovat/upravovat (take jsem take nezazil). Predchozi veta navic pocita s tim, ze pises hned napoprve dokonaly kod, coz jsem opet v praxi take nikdy nevidel.
Popsal jsi jen kosmetické úpravy v kódu, které by mi na plnohodnotné refaktorování nestačily a stejně bych ho musel dělat ručně. Na to mi stačí Vim s 2GB RAM.
Problem je, ze i tyto "kosmeticke upravy" by jste delal dlouhe hodiny, ve vetsim projektu klidne dny, zatimco poradne IDE by je melo hotove za par vetrin

.
Pokud se mění požadavky během vývoje, tak jen dopíši chybějící třídy, případně staré vyměním za nové, ale architekturu aplikace neměním.
Nemusi se menit cela architektura, staci hloupe upravy v interfacu, prave treba ty zminene presuny parametru v metode napric vsemi implementacemi, ale i trivialni prejmenovani metody rozhrani ve vsech implementacich (ne nahrazeni textu "update" za "updateUser", protoze to pochopitelne rozbije vsechny metody v projektu pojmenovane "update", ne jen ty, ktere implementuji dane rozhrani nebo dedi).
Upripmne, cim vic pisete, tim vice mam pocit, ze se realnym vyvojem moc nezabyvate a spise delate male write-only one-man-show veci, kde to, co popisujete, asi muze fungovat.
K tematu - planuji si poridit 4k kvuli praci, myslite, ze na to os/aplikace jeste nejsou pripravene (jde mi o widle 10 tak i o tucnaka)?
Velka ramka muze byt pouzita i jako ramdisk, pokud v nejake aplikaci je ssd pomale.
Pamet 4GB je naproste minimum, i s tim se bude v Jave vyvijet nepohodlne. 2GB budou sotva stacit na OS a prohlizec. Poradne IDE si napr. cachuje vsechny objekty v projektu, takze lze rychle navigovat a vyhledavat, o cem doufam nikdo nepochybuje, ze produktivitu zvysuje - samozrejme za cenu pameti, ale to uz jsem napsal nekolikrat, ze ta investice tisicovky do 8GB se brzy vrati. Osobne doporucuji tech 16GB a vic, protoze nikdy nevite, kdy bude potreba pustit virtualku, dalsi instanci aplikaci, dalsi prohlizec, dalsi instanci IDE se souvisejicim projektem atp.