Hrozí ukončení paušální metody při přiznání daně?

mmm

Re:Hrozí ukončení paušální metody při přiznání daně?
« Odpověď #210 kdy: 26. 10. 2017, 22:32:25 »
Zaver je jasny: je treba razantne snizit prerozdelovani a zvlaste pak radikalne omezit penize neziskovkam.

jak chcete zastavit tohle?

http://money.cnn.com/2017/10/17/news/george-soros-18-billion-open-society-foundations/index.html


JardaP .

  • *****
  • 11 064
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Hrozí ukončení paušální metody při přiznání daně?
« Odpověď #211 kdy: 26. 10. 2017, 22:46:11 »
mno a to je asi důvod, proč tady Jarda kolem sebe tak kope, ne?

Tento argument trpi zasadni logickou chybou: Nemam zadnou neziskovku, ktere nekdo prerozdeluje penize.

naseptavac

Re:Hrozí ukončení paušální metody při přiznání daně?
« Odpověď #212 kdy: 26. 10. 2017, 22:53:58 »
jak chcete zastavit tohle?
http://money.cnn.com/2017/10/17/news/george-soros-18-billion-open-society-foundations/index.html

Americani maji uz od valky povinnost podle nejakeho zakona oznacovat organizace vydavajici se za mistni ale fungujici za cizi penize. Udelal bych nejakou obdobu - kazdy, kdo bude pracovat pro takovou neziskovku, bude muset mit na cele vytetovano KOLABORANT. Jednoduche a prakticke. Hned budeme vedet, zda mame verit prednasejicimu na tema "Britanie, ac drancovala kolonie nepomerne mene nez Spanelsko, muze za vsecko. Vcetne indo-paki valky, ktera vypukla, kdyz se odtud Britove stahli, a v podstate neskoncila dodnes."

naseptavac

Re:Hrozí ukončení paušální metody při přiznání daně?
« Odpověď #213 kdy: 26. 10. 2017, 22:55:14 »
Tento argument trpi zasadni logickou chybou: Nemam zadnou neziskovku, ktere nekdo prerozdeluje penize.

Ale jsi infikovan jejich psychopatickym svinstvem a sproste lzes na potkani.

bukofox

Re:Hrozí ukončení paušální metody při přiznání daně?
« Odpověď #214 kdy: 26. 10. 2017, 23:28:02 »
Ivan nový = ivan pilný?

PS: kontrolní otázka "Ve kterém měsíci proběhla sametová revoluce?:"
-revoluce se nekoná, komunisti 7%


blockchainer

Re:Hrozí ukončení paušální metody při přiznání daně?
« Odpověď #215 kdy: 26. 10. 2017, 23:35:51 »
mno a to je asi důvod, proč tady Jarda kolem sebe tak kope, ne?

Tento argument trpi zasadni logickou chybou: Nemam zadnou neziskovku, ktere nekdo prerozdeluje penize.

To netvrdím, ale evidentně ti vadí myšlenka na to vybírat menší daně a přerozdělovat míň. To je dost typické kvičení lidí z neziskovek

JardaP .

  • *****
  • 11 064
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Hrozí ukončení paušální metody při přiznání daně?
« Odpověď #216 kdy: 27. 10. 2017, 00:20:08 »
Vcetne indo-paki valky, ktera vypukla, kdyz se odtud Britove stahli, a v podstate neskoncila dodnes."

Aha. A urcite tam nebude zadna souvislost s tim, ze tam Britove napred prisli, protoze jinak by se nemohli stahnout. A tim, ze po dobu sveho pobytu tam roznecovali nabozenske konflikty, aby se lidi ruznych nabozenstvi mazali mezi sebou a nesjednotili se proti Britum.

JardaP .

  • *****
  • 11 064
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Hrozí ukončení paušální metody při přiznání daně?
« Odpověď #217 kdy: 27. 10. 2017, 00:28:07 »
To netvrdím, ale evidentně ti vadí myšlenka na to vybírat menší daně a přerozdělovat míň. To je dost typické kvičení lidí z neziskovek

Me mensi dane nevadi. Ale vadi mi, ze si nekteri asi predstavuji, ze se dane budou snizovat bez ohledu na to, jestli je mozno zajistit chod statu. Nikdo nechce platit dane, ale vsichni by chteli, aby byly opravene silnice, urady fungovaly a kdo vi, co jeste. I kdyby ses posral, bez dani a prerozdelovani to nejde.

Co mi take vadi, je to, ze zlodejum je tolerovano podvadeni a o to vic je pak nutno nalozit na ty, kteri ty dane musi zaplatit, i kdyby jim stat mel sebrat strechu nad hlavou, k cemuz mame v CR vysoce rozvinutou infrastrukturu, vybudovanou prave temi zlodeji. A zretelne jsou zde lide, kteri to povazuji za spravne reseni, protoze by nam jinak ti chudaci zlodeji mohli odejit krast jinam.

naseptavac

Re:Hrozí ukončení paušální metody při přiznání daně?
« Odpověď #218 kdy: 27. 10. 2017, 00:33:59 »
Vcetne indo-paki valky, ktera vypukla, kdyz se odtud Britove stahli, a v podstate neskoncila dodnes."

Aha. A urcite tam nebude zadna souvislost s tim, ze tam Britove napred prisli, protoze jinak by se nemohli stahnout. A tim, ze po dobu sveho pobytu tam roznecovali nabozenske konflikty, aby se lidi ruznych nabozenstvi mazali mezi sebou a nesjednotili se proti Britum.

Plne s tebou souhlasim, za valku vzdycky muze nekdo z Britanie. To da rozum a rikal to i tvuj ideovy vzor Ada. Jak by za to mohli nejaci barbari vyznavajici ideologii nesnasenlivosti a zla?

Re:Hrozí ukončení paušální metody při přiznání daně?
« Odpověď #219 kdy: 27. 10. 2017, 07:13:00 »
Me mensi dane nevadi. Ale vadi mi, ze si nekteri asi predstavuji, ze se dane budou snizovat bez ohledu na to, jestli je mozno zajistit chod statu. Nikdo nechce platit dane, ale vsichni by chteli, aby byly opravene silnice, urady fungovaly a kdo vi, co jeste. I kdyby ses posral, bez dani a prerozdelovani to nejde.

Chod státu zle zajistit i s podstatně menším státním aparátem, než máme. Úředníků je celá armáda, aby dokázali zpracovat veškerou agendu plnou nadbytečných mechanismů, hlídajících výjimky, a výjimky z výjimek, a výjimky z výjimek z výjimek. Z podstaty věci, i z tradice, úředník nenese za svá špatná, pomalá, či zlovolná rozhodnutí žádnou osobní odpovědnost, jen v případě opravdu velkého průšvihu přijde o malou část osobního ohodnocení. Nejbezpečnějším způsobem práce úředníka je pasivita - nesnažit se občanovi pomoci jinak, než podle 105% osvědčených způsobů, u kterých ví, že mu ztráta prémií nehrozí (pasivitu lze vždy odůvodnit přetížením, chybné rozhodnutí ne). Když si občan stěžuje na pomalost práce, je vždy odpovědí to, že je podstav zaměstnanců odboru. Základní ustanovení správního řádu, že úřad má vždy konat bez zbytečného odkladu, se nedodržuje, protože není ani jak, ani kým ho kontrolovat, a úředník už má za ta desetiletí zkušenost, jak vysvětlit, proč je přetížený.

Dalším trendem posledních let bylo zřizování / posilování specializovaných odborů úřadů - např. speciální finanční úřad pro složité daňové případy, daňová kobra, nové řídicí struktury (řídit stát jako firmu). Ono to zní na první pohled dobře, ale vedlo to k dalším průšvihům. Tyto speciální, a tedy centralizované úřady se staly nástrojem politiků. Zatímco politik neměl dobrou možnost "neoficiálním pokynem" řídit stovky úřadů územních pracovišť, sdělit svoje přání vedoucímu specializovaného úřadu s vysokými kompetencemi už lze. Obzvlášť, pokud je takový vedoucí dosazovaný jen jen ob jeden level přímo od ministra.

Proto si myslím, že by stát měl do života zasahovat co nejméně (= nižší daně, = nižší přerozdělování), protože současnou rozsáhlou agendu dělá pomalu, s velkými chybami, s vysokými náklady a s neopodstatněně vyšším rizikem, že naše peníze tečou přes neschopného nebo dokonce zkorumpovaného úředníka.

Po zeštíhlení bude větší šance veřejné kontroly práce úřadů (nyní se ani starosta nevyzná v tom, jak jeho úřad funguje). Platy úředníků by měly přestat být tabulkové - je známo, že v Praze jsou na úřadech mnohem méně kvalitní úředníci, než mimo Prahu, protože za tabulkové platy není stát s to sehnat kvalitní lidi. Ve státní správě a samosprávě by se měla posílit činnost personalistů - úředník by neměl být nesestřelitelný a prakticky se státní definitivou. Měl by být chráněný pouze srovnatelně s ostatními zaměstnanci v komerční sféře, podle zákoníku práce. Překročení pravomocí u řídících pracovníků by mělo být rozšířeno - pokud dá velitel obecní policie pokyn k honbě za pokutami, nebo generální finanční ředitel pokyn k hodnocení od výše vybraných pokut, nebo na předběžné opatření (zajišťovací příkazy) je stanovena metodika (na předběžné nástroje práva nelze aplikovat žádnou metodiku, proto to jsou "předběžné", velmi speciální a vzácně využitelné nástroje - předbíhají svojí účinnosti proces práva), je zřejmé, že se tím devastuje práce úřadu a činnost úřadu se soustředí jen na jednu agendu. Po takovýchto pokynech už ani nemusíte úředníkovi nakazovat, na jaké problémy se má zaměřit. Nezaměří se na ty, které sužují občany, ale na ty, ze kterých dostane prémie. V případě finančních úřadů se jedná o to, že se nezaměřují na firmy s největšímu prohřešky, ale na firmy, ze kterých pokutu dostanou s nejmenší pracností a bude opravdu zaplacená. Mimo jiné, finanční úředníci prakticky nekontrolují velké firmy, protože jejich kvalifikace na to nestačí, a bojůvky s právními a daňovými odděleními těchto firem je stojí drahocenný čas, během kterého dokáží u malých a středních firem vybrat statisíce. Správa souciálního zabezpečení není zase např. schopná mít, udržovat a aktualizovat software na výpočty pojistného a výplat, protože vývoj, testování, nasazení a oprava chyb jejich systému je tak složitá, že se nestíhá dělat tak rychle jak se mění zákony (!).

Je smutné vidět, jak některé celé rodiny mají vypilované metodiky, jak od státu dostat maximum dávek. Přitom by bylo daleko přirozenější, když se tyto rodiny dovedou semknout proti státu, aby se uměly semknout spíš ve stimulaci k vydělávání vlastních peněz. Vy jste psal, že žít v bídě a chodit do potravinové banky je pro hodně lidí ponižující. Já říkám, že to je určitě správný pocit, který motivuje lidi pracovat na své situaci. U nás jsou lidé naopak hrdí, a chlubí se tím, na kolik dávek od státu umějí dosáhnout.

Pokud ubude úřadům agenda, bude se i úředníkovi lépe dýchat a v menší agendě dokáže lidem pomáhat víc. Čím méně se lidem vezme a přerozdělí, tím méně křivd se napáchá. Čím nižší bude zdanění osob, tím víc se je firmám vyplatí zaměstnávat. Čím vyšší zdanění bude, tím víc se velké firmy budou stěhovat na východ a / nebo nahrazovat lidi stroji.

Re:Hrozí ukončení paušální metody při přiznání daně?
« Odpověď #220 kdy: 27. 10. 2017, 08:00:45 »
Ještě trochu statistik:
Česká republika / 680 tis. zaměstnanců placených z veřejných peněz / 6,8 % populace
Velká Británie / 3,4 mil. zaměstnanců / 5,2 % populace
Německo / 3,7 mil. zaměstnanců / 4,5 % populace
Rakousko / 348 tis. zaměstnanců / 3,9 % populace
Řecko / 370 tis. zaměstnanců / 3,5 % populace
Švédsko / 340 tis. zaměstnanců / 3,4 % populace

Zdroj: Eurostat http://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/Civil_servants_in_the_EU_member_states

Pokud bychom dokázali snížit počet státních zaměstnanců, řekněme, na 4 % populace, ubylo by 280 000 státních zaměstnanců × 29 000 průměrný plat × 12 měsíců = úspora 97 miliard Kč ročně.

To je nesrovnatelně vyšší částka, než o jaké můžete uvažovat, že přijde po zavedení progresivní daně.
Bohužel, 280 000 lidí také představuje 5,6 % hlasů ve volbách (při účasti 60 %), a proto si tento logický, ale nepopulární krok nikdo nedovolí navrhnout.
« Poslední změna: 27. 10. 2017, 08:03:45 od Miroslav Šilhavý »

Sépiák

Re:Hrozí ukončení paušální metody při přiznání daně?
« Odpověď #221 kdy: 27. 10. 2017, 09:01:00 »
A ve výsledky by ta ušetřená částka byla ještě vyšší, protože těchto 280.000 lidí by začalo dělat něco produktivního a platili by daně.  :)

blockchainer

Re:Hrozí ukončení paušální metody při přiznání daně?
« Odpověď #222 kdy: 27. 10. 2017, 10:32:08 »
A ve výsledky by ta ušetřená částka byla ještě vyšší, protože těchto 280.000 lidí by začalo dělat něco produktivního a platili by daně.  :)

Dodám jen, že by ve skutečnosti byla ještě mnohem vyšší, protože tam jsou další náklady - místnosti, vybavení officu, PC + komerční SW na něm, celá pyramida lidí nad úředníkem (když odejde třeba 10 lidí, klidně se může zrušit jeden manažer), náklady u mzdové účetní, u HR atd.

Nepodceňoval bych ty místnosti, protože úřady mnohdy sídlí v krásných budovách v centru měst, takže kdyby se třeba 20% těch prostorů podařilo komerčně pronajmout, je to win-win situace (firmy ocení mít sídlo v centru, zaplatí to, státní moloch ušetří za energie atd.). Btw takto před lety zeštíhlely ČD, takže budova GŘ v Brně je teď snad ze 70% pronajímána (možná je to víc, ale kdysi to bylo jen GŘ a pár doktorů)

JardaP .

  • *****
  • 11 064
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Hrozí ukončení paušální metody při přiznání daně?
« Odpověď #223 kdy: 27. 10. 2017, 11:44:05 »
Plne s tebou souhlasim, za valku vzdycky muze nekdo z Britanie. To da rozum a rikal to i tvuj ideovy vzor Ada. Jak by za to mohli nejaci barbari vyznavajici ideologii nesnasenlivosti a zla?

Ano, svym zpusobem mas pravdu. Vzhlede k tomu, jaky byl rozsah britskych kolonii, maji Britove i podobne velky rozsah zodpovednosti za to, co se v tech koloniich stalo a casto dodnes deje. To, ze Britove zasevali nesvary mezi nabozenske komunity a mezi kasty (divide and rule) jako prostredek kontroly oporu proti Britum, je neoddiskutovatelny historicky fakt. Vznikle konflikty nezmizi ze dne na den.

Re:Hrozí ukončení paušální metody při přiznání daně?
« Odpověď #224 kdy: 27. 10. 2017, 11:56:58 »
Ano, svym zpusobem mas pravdu. Vzhlede k tomu, jaky byl rozsah britskych kolonii, maji Britove i podobne velky rozsah zodpovednosti za to, co se v tech koloniich stalo a casto dodnes deje. To, ze Britove zasevali nesvary mezi nabozenske komunity a mezi kasty (divide and rule) jako prostredek kontroly oporu proti Britum, je neoddiskutovatelny historicky fakt. Vznikle konflikty nezmizi ze dne na den.

Divide et impera je heslo starých Římanů, a stejný postup využívají všechny státy i firmy. Je to jedno z prvních pravidel řízení, aby podřízení (podrobení) soutěžili (soupeřili) mezi sebou a neohrožovali pozici nadřízeného (hegemona).

Kamaráde (= Kamerade [de] = camarade [fr] = comrade [en] = soudruhu [cs]), chtělo by se to učit historie víc, než je rozsah, který Vám nalili do kebule ve VUML.