Chci něco vytvořit, ale nevím co

igino

Re:Chci něco vytvořit, ale nevím co
« Odpověď #105 kdy: 14. 01. 2016, 09:27:18 »
co takhle stroj, kterej vam vyhoni zas vas?


JardaP .

  • *****
  • 11 064
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Chci něco vytvořit, ale nevím co
« Odpověď #106 kdy: 14. 01. 2016, 09:42:11 »
co takhle stroj, kterej vam vyhoni zas vas?

https://venusformen.com/

JardaP .

  • *****
  • 11 064
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Chci něco vytvořit, ale nevím co
« Odpověď #107 kdy: 14. 01. 2016, 09:46:47 »
Dospěli, vícevrstvá deska je dneska prakticky nutnost kvůli EMC. Možná není u kotle, ale jsou dneska skutečně časté.

Coz je s ohledem na kvalitu prokovenych der uplna tragedie.

lojza

Re:Chci něco vytvořit, ale nevím co
« Odpověď #108 kdy: 14. 01. 2016, 11:59:27 »
https://en.wikipedia.org/wiki/Laplace%27s_demon

prozatim rekneme pro vsechny objekty vetsi nez 10 ^-6

celkem by bylo zajimave videt jak i fyzika je dogmaticka a prohlasovala spoustu jevu ta nahodile, protiom je to ciry determinismus, vesmir jako hodinovy strojek

Jann

Re:Chci něco vytvořit, ale nevím co
« Odpověď #109 kdy: 14. 01. 2016, 13:21:52 »

Na váš příspěvek bych cimrmanovsky reagoval slovy "nevím věru, co vám mám vytknout dříve".  :)

Jednoduché řešení v software není správné, protože software není jednoučelová elektronika, software je živý produkt, který se po dobu života neustále proměňuje, proto i ten nejjednodušší problém musí být řešen s ohledem na pozdější údržbu a modifikace.
Nesmysl. Software není ničím vyjímečný oproti jiným věcem. I elektronika se vyvíjí a vytvořit nový návrh DPS kvůli drobné změně návrhu pro novou verzi je vždycky poměrně drahá záležitost. Dokázat předjímat možný vývoj v budoucnu je úkol pro geniální mozek, jenže přiznejme si, že 99,99% mozků, které na sebe tento úkol poněkud neskromně berou, není geniálních. A podle toho to pak taky vypadá.

tedy jednoduchým ad hoc řešením, zaděláváte si na problémy, protože bude vše takto řešit a jeho produkt bude nakonec neudržovatelný
S tím v žádném případě nesouhlasím. Vaše odhady budoucího vývoje budou velmi pravděpodobně chybné, to není žádná urážka vašeho intelektu, to je empiricky dokázaný fakt. Bude vás to stát více námahy a budoucímu vývoji to nijak nepomůže, spíše naopak, nakladete do cesty hromadu zbytečných překážek, jež pak v budoucnu někdo bude muset odstraňovat nebo jinak překonávat, aby implementoval požadovaná rozšíření, jež jste neměl šanci předpokládat.

Každý si hraje s jinou stavebnicí, elektronikova má 50 kostek, programátorova jich má tisíce, protože v prostředí programátora neexistuje fyzika, která by ho držela v rozumných mezích a cest, kterými se může vydat, je velmi mnoho.
Vůbec ne. Elektronik pracuje v analogovém kontinuu, jeho možnosti jsou nespočetné - má to řešit analogově či digitálně, kombinačně či sekvenčně atd. Programátor je limitován hardwarem, konstrukcí procesoru. Elektronik se může rozhodnout, zda nějakou veličinu zintegruje analogově integračním obvodem nebo si ji zdigitalizuje a provede to nějakou sčítačkou. Programátor tuto možnost volby už nemá. Sám počítač je limitován fyzikou, tím spíše je programátor limitován ještě kromě fyziky navíc i počítačem.

Životnost elektroniky je pár let, životnost software je desítky let.
:D To snad ani nemá smysl komentovat. To jste si asi po sobě ani nepřečetl, jinak by vám okamžitě muselo dojít, jakou blbost jste napsal. ;D

Je to o způsobu myšlení, které u programátora by mělo být jíné, než u elektronika.
S tím jediným se dá souhlasit. Krásně je to vidět, když se programátor pustí do návrhu s FPGA.

Celkem vzato ale pravdu nemáte. Vlastně jste tu shrnul zásadní nešvary a prohlásil jste je za přednosti či nutnosti. Výsledkem je software, který v poměru k tomu, co se po něm doopravdy požaduje, je neuvěřitelně nenažraný, poruchový, pomalý a k jeho vývoji a údržbě je třeba neuvěřitelné množství lidí. Aby se ušetřilo, jsou v IT angažováni i lidé, kteří na to fakticky nemají schopnosti a vymýšlejí se metody, jak umožnit i těmto lidem, aby se do vývoje mohli zapojit, čímž se celá situace jako v začarovaném kruhu dále zhoršuje.
Stačí se seznámit s myšlenkami lidí, jako je Thompson, Knuth, Wirth, Moore, Kay, Wozniak a dalších, které považuji za guru v oblasti počítačů. Všichni by vám řekli, že základem je držet se pravidla KISS (Keep It Simple and Stupid) a že největší problémy si člověk do cesty naklade podvědomě on sám tím, že si do zadání promítne různá omezení a předpoklady, jež ze samotného zadání vůbec neplynou. Krásně o tom píše Moore (když porovnával svůj OKAD s profesionálními produkty), na přednáškách to na lidech demonstruje Kay (zadání: napište program v LOGO, který nakreslí kružnici) a Knuth tento problém zmiňoval, když mluvil o tom, jakým způsobem vymýšlel TeX (volba základní měrné jednotky). Thompson se toho dotknul, když vzpomínal, kolik lidí a kódu spotřebovala detekce deadlocků v Multicsu, ačkoli se ukazovalo, že k takovým situacím v praxi téměř nedochází. A všichni se shodují na jednom: při vývoji se v žádném případě nepokoušejte předvídat, jakou cestou se projekt bude ubírat v budoucnu; neuhodnete to, zákon schválnosti funguje stoprocentně, co jste předpokládali, to nikdo nechce, ale zato to zkomplikuje implementaci toho, co se pak ve skutečnosti chce. Neimplementujte nic jen kvůli tomu, že to jde, nebo protože si myslíte, že by to někdo mohl potřebovat. Pokud nějaký problém počítá ze zadání s čísly 0..32 a neexistuje žádný technický nebo jiný problém, proč nepoužít celý bajt nebo celé slovo, není důvod se zbytečně omezovat. Ale na druhou stranu není důvod si to celé zkomplikovat použitím nějakého dynamického objektu, umožňujícího i řetězce a odkazy na obrázky. Protože podle zákona schválnosti nikdo nebude potřebovat obrázky, ale větší rozsah čísel a co nejrychlejší zpracování.


Re:Chci něco vytvořit, ale nevím co
« Odpověď #110 kdy: 14. 01. 2016, 13:28:24 »
Tuhle jsem u pohovoru zadával příklad, aby uchazeč napsal program, který otestuje syntaktickou správnost matematického výrazu, v němž se vyskytují jen čísla a znaménka plus, minus, krát, děleno. Většinou ten příklad vynechávali a když už se do něj náhodou někdo pustil, což byli dohromady dva lidi, tak jeden začal psát rekurzivní parser a druhý se ptal, zda může použít bison.
Tak prozraď, jak by jsi to řešil ty. Výraz může obsahovat + nebo - jako součást čísla a zároveň jako operátor mezi čísly, takže je správně +1 ++1, ale není správně ++1+1. Jistě na to jde vymyslet extra nepřehledný regulární výraz nebo jednodprůchodový test s průběžným počítáním znamének a nastavováním nějakých příznaků, ale rekurzivní LL parser na to pasuje jako poklička na hrnec.
Dotaz na Bison je také správný, pokud přímo v zadání není uvedeno bez knihoven a bez nástrojů, protože ve firmě asi nechceš člověka, který při každém úkolů bude vynalézat kolo. Znalost použití Bisona je plus.

Jann

Re:Chci něco vytvořit, ale nevím co
« Odpověď #111 kdy: 14. 01. 2016, 13:41:52 »
takže je správně +1 ++1, ale není správně ++1+1.

Do které základní školy jste to chodil?  :D

JardaP .

  • *****
  • 11 064
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Chci něco vytvořit, ale nevím co
« Odpověď #112 kdy: 14. 01. 2016, 13:47:47 »
Tak prozraď, jak by jsi to řešil ty. Výraz může obsahovat + nebo - jako součást čísla a zároveň jako operátor mezi čísly, takže je správně +1 ++1, ale není správně ++1+1. Jistě na to jde vymyslet extra nepřehledný regulární výraz nebo jednodprůchodový test s průběžným počítáním znamének a nastavováním nějakých příznaků, ale rekurzivní LL parser na to pasuje jako poklička na hrnec.
Dotaz na Bison je také správný, pokud přímo v zadání není uvedeno bez knihoven a bez nástrojů, protože ve firmě asi nechceš člověka, který při každém úkolů bude vynalézat kolo. Znalost použití Bisona je plus.

Tak nejake ++1 asi neni to, co by napsal matematik. To leda tak programator. Matematik by napsal leda tak + +1 a to jen v pripade, ze ma tajnou vasen pro psani zbytecnych znamenek.

k

Re:Chci něco vytvořit, ale nevím co
« Odpověď #113 kdy: 14. 01. 2016, 14:27:18 »
Tak prozraď, jak by jsi to řešil ty. Výraz může obsahovat + nebo - jako součást čísla a zároveň jako operátor mezi čísly, takže je správně +1 ++1, ale není správně ++1+1. Jistě na to jde vymyslet extra nepřehledný regulární výraz nebo jednodprůchodový test s průběžným počítáním znamének a nastavováním nějakých příznaků, ale rekurzivní LL parser na to pasuje jako poklička na hrnec.

Jde to také s normální funkcí, která uvnitř simuluje stack v poli. Určitě by se dalo najít mnoho dalších způsobů.
Podstatné je to, že průměrný programátor by lehké parsování měl uměl zvládnout vlastními silami a ne se u toho rozbrečet.

Re:Chci něco vytvořit, ale nevím co
« Odpověď #114 kdy: 14. 01. 2016, 14:44:52 »
Jistě na to jde vymyslet extra nepřehledný regulární výraz
Ne, nejde, protoze to neni regularni jazyk. Tuhle zakladni znalost "regularnim vyrazem nejde testovat spravne uzavorkovani" by mel mit kazdy. A ze vnorene vyrazy jsou ekvivalentni spravnemu uzavorkovani by si taky mel byt kazdej schopnej domyslet z hlavy.

Lama

Re:Chci něco vytvořit, ale nevím co
« Odpověď #115 kdy: 14. 01. 2016, 14:56:11 »
Jednoduché řešení v software není správné, protože software není jednoučelová elektronika, software je živý produkt, který se po dobu života neustále proměňuje, proto i ten nejjednodušší problém musí být řešen s ohledem na pozdější údržbu a modifikace.
Nesmysl. Software není ničím vyjímečný oproti jiným věcem. I elektronika se vyvíjí a vytvořit nový návrh DPS kvůli drobné změně návrhu pro novou verzi je vždycky poměrně drahá záležitost. Dokázat předjímat možný vývoj v budoucnu je úkol pro geniální mozek, jenže přiznejme si, že 99,99% mozků, které na sebe tento úkol poněkud neskromně berou, není geniálních. A podle toho to pak taky vypadá.

Proč mám takový pocit, že jeden o voze a druhý o kozách?
Já to pochopil tak, že SW můžu upravovat, měnit dynamicky aniž bych musel pro nějakou změnu začít od nuly, narozdíl od těch DPS. Jak sám píšeš, "vytvořit nový návrh DPS kvůli drobné změně návrhu pro novou verzi je vždycky poměrně drahá záležitost", tím mu vlastně dáváš zapravdu, protože jakmile je jednou DPS vyrobeno, nelz jej už měnit, modifikovat, zatímco SW modifikovat lze i za běhu, to je asi to, co měl na mysli pod tím pojmem "živý produkt".
Samozřejmě pokud je DPS ve fázi návrhu jan jako model v PC, tak jej měnit mohu, ten návrh, protože se jedná zatím jen o SW model.

hu

Re:Chci něco vytvořit, ale nevím co
« Odpověď #116 kdy: 14. 01. 2016, 16:12:54 »
Jistě na to jde vymyslet extra nepřehledný regulární výraz
Ne, nejde, protoze to neni regularni jazyk. Tuhle zakladni znalost "regularnim vyrazem nejde testovat spravne uzavorkovani" by mel mit kazdy. A ze vnorene vyrazy jsou ekvivalentni spravnemu uzavorkovani by si taky mel byt kazdej schopnej domyslet z hlavy.

Nj, to by ale museli rozlisovat mezi konecnym a zasobnikovym automatem, ze jo.

Ivan Nový

Re:Chci něco vytvořit, ale nevím co
« Odpověď #117 kdy: 14. 01. 2016, 20:41:55 »
Jednoduché řešení v software není správné, protože software není jednoučelová elektronika, software je živý produkt, který se po dobu života neustále proměňuje, proto i ten nejjednodušší problém musí být řešen s ohledem na pozdější údržbu a modifikace.
Nesmysl. Software není ničím vyjímečný oproti jiným věcem. I elektronika se vyvíjí a vytvořit nový návrh DPS kvůli drobné změně návrhu pro novou verzi je vždycky poměrně drahá záležitost. Dokázat předjímat možný vývoj v budoucnu je úkol pro geniální mozek, jenže přiznejme si, že 99,99% mozků, které na sebe tento úkol poněkud neskromně berou, není geniálních. A podle toho to pak taky vypadá.

Proč mám takový pocit, že jeden o voze a druhý o kozách?
Já to pochopil tak, že SW můžu upravovat, měnit dynamicky aniž bych musel pro nějakou změnu začít od nuly, narozdíl od těch DPS. Jak sám píšeš, "vytvořit nový návrh DPS kvůli drobné změně návrhu pro novou verzi je vždycky poměrně drahá záležitost", tím mu vlastně dáváš zapravdu, protože jakmile je jednou DPS vyrobeno, nelz jej už měnit, modifikovat, zatímco SW modifikovat lze i za běhu, to je asi to, co měl na mysli pod tím pojmem "živý produkt".
Samozřejmě pokud je DPS ve fázi návrhu jan jako model v PC, tak jej měnit mohu, ten návrh, protože se jedná zatím jen o SW model.
Ono je to ještě jinak, sw nemá předem danou funkci, jako má například elektronický výrobek, proto se v čase proměňuje a žije. A proto se s tím musí počítat už v době návrhu.

Re:Chci něco vytvořit, ale nevím co
« Odpověď #118 kdy: 15. 01. 2016, 09:45:04 »
...
Ono je to ještě jinak, sw nemá předem danou funkci, jako má například elektronický výrobek, proto se v čase proměňuje a žije. A proto se s tím musí počítat už v době návrhu.


hoj

Re:Chci něco vytvořit, ale nevím co
« Odpověď #119 kdy: 17. 01. 2016, 01:30:21 »
co takhle desticka s tlacitky / prepinatky / nejaky cudliky (spolu s kontrolnima ledkama etc...) neco ve stylu http://www.root.cz/clanky/vim-pedal-ovladejte-pocitac-nohou/ a delalo by to skrze USB jedinou a nejobycejnejsi vec. pustila by bash-ovy skrip :)