Ono se ti na to těžko odpovídá věcně, protože to je tak trochu z říše fantazie.
200A kabel, nevím, jestli si někdy něco takového měl v ruce, to je průměr tak 2cm, neohneš to, dát tam spojku/oko pro připojení chce už správný nástroje. Pracovat s těmito proudy nemůžeš bez patřičného vzdělání a výsledné nařízení musí projít revizí (což ty věci, co jsi poslal nejspíš neprojdou jen tak). Pojišťovna tě ale bude mít ráda, protože tohle je přesně důvod pro výluku plnění.
Vysoké napětí a vysoké proudy, to není jen tak, stačí to špatně připojené a problém je hned na světě. Ty baterie jsou pořád pod proudem, strkat něco takového pod linku, kde je přirozeně dost vody a vlhkosti je nesmysl, který ti neposvětí žádný revizák.
Neušetříš na tom nic, ty levné věci, co jsi poslal jsou nespolehlivé, špatně fungují, při přepnutí AC/DC umí mít peak klidně na 400V (když se potkají sinusoidy), což rozhodně nemají rádi spotřebiče, potřebuješ k tomu zaplatit spousty lidí, kteří ti to udělají. Ve výsledku zjistíš, že celková účinnost je opravdu velmi malá a nabíjet baterii ze sítě za levný proud se ti nevyplatí, kumulovaná ztráta je opravdu velká a těžko se ti vrátí i vložené náklady.
Pokud tě tohle baví, tak si to dělej v malém měřítku, s malými proudy v jednotkách A, s napětí do 50V. Předělej si router, budík na DC a s tímhle si nehraj.
Nerikejte mi, ze lidem na tomhle foru chybi fantzie
To jste mi pripomnel tuhle quote:
First They Ignore You, Then They Laugh at You, Then They Attack You, ....
Chapu ze je to tema, ktere je obsahlejsi, a je tam hodne "ale"..... a riziko ...
a jednoduzsi je odsoudit napad, zesmesnit nez poradit a vysvetlit.
200A kabel urcite ne, ale nikdy neni pozde.
Ty kabely se nedaji koupit na specifickou delku se spojkou/okem?
Urcite, ale pro jistotu jeste proverim.
V manualu baterky pisou "1 AWG" (42.4 mm2) pro Ampacity 220A, maji to dobre?
Jak pojistovny schvaluji takove DYI projekty na lodich a nebo RV's kterych
je na webu habadej? A jaka presne je cena takoveho RV nebo lodi na kterych to lide pouzivaji a je to cilene?
"Levne veci a nespolehlive/spatne funguji"
Muzete mne nekde nasmerovat jak jste k tomuto zaveru prisel?
Takze v tech RV's a na lodich to proste lidem nefunguje vubec a nebo jenom od te firmy a jen AC/DC prepinani ....?
U Victron E. delaji "Inverter", ktery by jste doporucil?
Ktere spotrebice muzou mit s tim AC/DC prepinanim problem?
Mi chcete rict, ze vsichni lide, kteri za podobnymi DIY projekty stoji
maji patricne vzdelani a nebo se proste zeptali a mneli stesti a nekdo jim poradil?
Revize se dneska da zvladnout tak jako STK na dalku .. protoze cas = penize.
Na kterem miste je CZ v zebricku CPI?
https://www.transparency.org/en/cpi/2024 Pod linkou rozhodne "dost vody a vlhkosti" nemame a kdyby bylo,
neco by nebylo v poradku, a nebo se mylim?
A je problem invertor a baterku zasadit do neceho co bude splnovat normy?
Proc by ty veci neprosly revizi?
Kumulovana ztrata bude, ale jak velka a jak to zpocitat by samozrejmne bylo lepsi nez ........
Je to DIY projekt a revizak obdrzi standartni porci vajicek a exportni zrnkove kavy
popripade 0.5 litru domaci palinky (bez methanolu
Ale kdyz nad tim tak premyslim na druhou stranu tam nemusi byt tak chladno jak
jsem predpokladal a odpadni teplo z indukcni desky a el. sporaku ...
takze to jde taky na ToDo list...
Vas prispevek ale otevira otazku kdyz Inverter je 3000W, battery fuse by mnela byt 400A
podle manualu ale baterka umi max 200A, predpokladam ze bude
treba na (+) mezi baterkou a Invertorem pripojit "200A Battery Fuse" ....
Je tady nekdo kdo si pro doma/RV/lod delal solarni system DIY metodou?