Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.


Příspěvky - balki01

Stran: [1]
1
Software / Re:Aký software od Microsoftu používate?
« kdy: 31. 05. 2019, 09:54:27 »
Pouzival som chvilu visual studio code na programovanie appiek v react native. Ale zistil som, ze vela reactistov pouziva vim a na forach radia, ake pluginy pouzit.  Vim mi sedi viac, vscode je take typicke microsoftie a ja mam blbu pamat na skratky.

Inak mam v robote win 10-tky odpojene od siete vo virtualke a v nich office. Pouzivam to raz za uhorsky rok, ked mi niekto posle excel s vifikundaciam. Len office je niekedy otravny, ze ziada overenie pravosti a musim tam zapinat siet a zasa vypinat.

2
Studium a uplatnění / Re:Ktorým smerom ďalej?
« kdy: 29. 04. 2019, 18:02:52 »
Ja len dúfam, že sa dostanem aj k PL/SQL T-SQL aj keď to je admin. pozícia - to by som sa fakt chcel naučiť.

Databázy sú žijúce fosílie z čias COBOLu, trochu sa Vám čudujem. Ale na druhú stranu, ľudí, ktorí ovládaju Transact SQL a správu MSSQL je veľmi málo, ak sa to naučíte dobre, budete asi aj veľa zarábať. Oraclistov je viacej, ale tam je väčšia konkurencia. Najlepšie, ak Vám zamestnávateľ zaplatí školenia a dá dosť času na samovzdelávanie.

3
Vývoj / Re:Ako komplikovane programujete?
« kdy: 26. 03. 2019, 20:31:55 »
Zabudnite na go, javy, .Net-y a podobne blbosti. Borci aj tak pouzivaju iba Haskell.

4
Vývoj / Re:Ako komplikovane programujete?
« kdy: 25. 03. 2019, 06:56:29 »
fakt nechapem, preco si manazeri myslia ze medzi produktivitou a poctom ludi je priama umera. prave naopak.

Lebo vacsinou na menezerskych poziciar robia rozni elektrikari, zootechnici a filozofi. Pripadne kodili pred 40-timi rokmi vo fortrane. Ak by mali nieco nastudovane o softverovom inzinierstve a jeho metodikach, tak by si take nemysleli. To, co si napisal plati do urcitej velkosti projektu, ak je projekt vacsi a spravne sa modularizuje, tak je produktivita lepsia samozrejme, ked to robi viac ludi. (Samozrejme, ze tam tiez vznikaju rozne sumy, nedorozumenia, prestoje atd ...)

5
Vývoj / Re:Ako komplikovane programujete?
« kdy: 24. 03. 2019, 20:44:43 »
Povedal tu niekto Haskell?

6
Ak by som o 2 roky ohovaral to 20 sosovkove xiaomi, tak mi napisete, ze mam stary mobil[...]
v iPhone ti blbne kalkulacka? psal si o 6let starem Samsungu, kdyz bys za 2roky psal o zminenem "Xiaomi A2", tak by slo o 3roky stary telefon... navic z (dnesniho)obdobi kdy (narozdil od pred 6let) je Android nekde uplne jinde... navic Xiaomi A* je z edice "AndroidOne"(tedy narozdil od tveho 6let stareho jde o nesprasenej vyrobcem "cistej" Android) ktera ma 3roky security mesicni update (od uvedeni takze A2 rijen2018=>rijen2021), navic byla A2 uvedena na trh s Android8, coz znamena podporu ProjectTreble, coz znamena moznost si i po 3let nahravad relativne snadno (obzlast kdyz pisem na root.cz a ne materidouska.cz) aktualni AOSP (nebo jinou open edici) s aktualnima mesicnima aktualizacema diky GIS ROM i bez nutnosti urceni primo na A2...

Kalkulacka mi neblbne, ani som nevedel, ze ju v iphone mam  :)  Pekne pisete, same skratky a kodove mena. Len neviem z toho pochopit, ci to xiaomi ma nejaky garantovany update. Mal som android, ktory by bol dnes 6 rokov stary, ale na samsungu rychlo dropli support, cize heh, radsej pouzite kalkulacku na androide, alebo si rovno spravte excel.

7
... moje zkusenosti konci s pomerne smejdskym telefonem z roku 2013, z obdobi, kdy....

...nynejsi rok je 2019.

... takovy vykon? Spravne, k hovnu.

....Jenze nyni ono Xiaomi ma dualni fotak...

Ak by som o 2 roky ohovaral to 20 sosovkove xiaomi, tak mi napisete, ze mam stary mobil a mam si kupit novy. Kdezto u iphone si ludia kupuju aj starsie a funkcne modely. Iphone Xr robi slusne fotky s jednou sosovkou, nemam dovod vymyslat. Ako lacna nahrada fotoaparatu, ked ho nemam pri sebe, je to ok.

8
TL;DR
... Taktiez je istota, ze apple nezareze podporu daneho modelu po troch rokoch ....
Někdo má telefon 3 roky? Co tak vidím kolem sebe, tak se obměňují i častěji než jednou ročně.

No napriklad ja som mal samsung galaxy s4 mini. Pouzival som ho dovtedy, kym sa dalo. Ked sa mi zacali kazit tlacitka a musel som to mat na powerbanke, tak uz som si povedal ze je cas na zmenu. Uz ani ten os tam dobre nefungoval. Ale este uvazujem, ze to fixnem a dam tam cyanogen (neviem, ako sa to teraz vola). No proste updaty boli strasne zle.  Uz len boli bezpecnostne a jeden z nich mi odfajcil externu sd kartu. Stabilita systemu bola celkom smutna.

Preto teraz pouzivam iphone. Je pekne si kupovat xiaomi, mat tam kukuckove hodinky s vodotryskom, ale cim mi dlhsie telefon vydrzi, tym menej bordelu sa narobi. (teda to je aspon moja naivna teoria) Xiaomi je instant landfill.

9
Pokud bych se rozhodl pro přeinstalaci na Android, nejsem si jistý, zda-li bych mobil nenávratně nepoškodil, jelikož není cesty zpět. Jste spokojeni s Androidem? Díky za každý tip ;).

Ako uz tu pisali, ono to moze po preinstalovani na android nejak fungovat, ale nebude to na 100%.(Pretoze kazdy hw ma svoje specifika a vyrobci si os hackuju)

Ale v pripade noveho telefonu radim prejst skor na ios, nez na android. Telefony s ios su sice drahsie, a je pre ne menej aplikacii. Ale je na behu poznat, ze system je odladenejsi a len tak si do store hocico nepustia. Taktiez je istota, ze apple nezareze podporu daneho modelu po troch rokoch. Vendor lock-in nehrozi, ako vacsinou nim strasia, ide pouzivat sluzby tretich stran. Napriklad ja hudbu pouzivam spotify, ako doposial a na mail gmail.

Ale aby som iphone len neospeval, ma to svoje specifika, na ktore si casom zvyknete - menej seamless dizajn, notch. (klamem na notch si nezvyknete nikdy)

10
A je pro výrobce her nějaký zásadní rozdíl v tom, co musí udělat, aby hra běžela na PS4 a na PC?

Na playstation 4 sa pouziva exoticke graficke api - GNM.  Takze ak ak ma hru graficky vypiplanu pre PS4, tak sa musi srat aj pri portovani na PC, alebo sa na to vykasle a na pc bude proste "potato" grafika, ako to zvycajne byva.

Nebo se udela herni engine ktery bezi na PS4 i na PC. Tipnu si ze ten engine nad kterym bezi Battlefieldy a Battlefronty tak je pro PC i pro PS4.

A jake API pouziva XBox? Predpokladam ze to tam MS udelal tak, aby to bylo stejne jako na Windows.

Neviem, ci sme sa celkom pochopili. Engine riesia rozne veci, ale graficku pipeline si uz developeri programuju sami. Ano ono to nejak "ide" ten engine na vsetkych platformach, ale ked sa dropnu veci ohladom grafickej pipeline, tak zostane "potato" grafika. A take si dnes hraci prve vsimnu. Pri indy hrach sa to mozno az tak neriesi, tam ide hlavne o napad a trochu skaredsia grafika nevadi. Ale pri AAA tituloch sa to riesi velmi.

11
A je pro výrobce her nějaký zásadní rozdíl v tom, co musí udělat, aby hra běžela na PS4 a na PC?

Na playstation 4 sa pouziva exoticke graficke api - GNM.  Takze ak ak ma hru graficky vypiplanu pre PS4, tak sa musi srat aj pri portovani na PC, alebo sa na to vykasle a na pc bude proste "potato" grafika, ako to zvycajne byva.

12
/dev/null / Re:Jak se naučit výborně anglicky?
« kdy: 27. 02. 2019, 11:09:44 »
British council. Problem je asi lokacia, iba Praha.
https://www.britishcouncil.cz/en/english/book-course

Stran: [1]