Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.


Příspěvky - nula

Stran: [1] 2 3 ... 7
1
Pro iOS: 6.44.2

Nejde o 250 peněz, ale o to, komu je platím. Kdyby stejnou apku vyvíjel Klub českých turistů, nemám s tím problém, ale Lukašenkovi ani korunu.

Offline mapy jsou offline od toho, aby fungovaly i bez backendu.
V mapách byly dřív i otvírací doby obžerstvoven při cestě + tel kontakt, s každým rokem je to víc a víc ořezaný.

Taky zkouším OSM jako budoucí náhradu.

Muzes mi vysvetlit, co je to za imbecilni logiku? Proc chces pouzivat vyrobek od X, ale odmitas mu platit, ale kdyby to stejne vyrobil Y, tak mu platit budes?

 A ne ze by ti ten X tak vadil, protoze dokud ti to daval zadaco, tak sis rochnil.

 Ale kdyz za to chce drobnou almuznu, protoze na tom nekdo ustavicne musi makat a provozovat to, tak to uz je prilis velka drzost?

Jsi vubec normalni?

Odstehuj se do KLDR, tam ten komunismus, ktery si predstavujes jeste "funguje". Sice jim tam ryzi musi sypat i cinani, aby nezdechli hlady, ale jo... tam se ti bude libit.

2
Vývoj / Re:Proč se cpe JavaScript na backend?
« kdy: 24. 01. 2025, 22:44:17 »
> Proč se cpe JavaScript na backend?

pretoze mas jeden jazyk ktorym riesis BE aj FE. FEckari su lacnesji nez BEckari.

Navyse s NodeJS bol vykon dostatocny na weby.

To se jeste dneska deje?? Jako to byla moda tak pred 8-10 lety, ne? Prislo mi, ze od toho se uz upousti. Uz dostatecne mnozstvi lidi zjistilo, ze JS je fakt velky, spatny. Navic jeste na BE. Staticke typovani vyresi fakt spoustu potencialnich pruseru. A to zdaleka neni jediny bordel s JS.
Naopak mi prijde, ze se spis dostava do mody delat webassembly s nejakym silneji typovanym jazykem, jako treba Rust.
Taky mi prijde, ze mantra "fullstack" vyvojari uz taky zacina pomalu vyhasinat konecne. Zas dost lidi zjistilo, ze vysledek toho je spousta brouku pytliku, kteri vsechno videli, ale realne vysledky jsou kupa hnoje...

3
Odkladiště / Re:Jak správně přeložit „handle“?
« kdy: 30. 12. 2024, 11:39:00 »
Blahé paměti v MS-DOSu rezidentní hypertextová programátorská nápověda SysMan od autorů Lízal+Hrůza používala pro "file handle" překlad "rukojeť" :-)

Aaaa SysMan ...stare dobre casy... ted jsem se skoro rozbrecel nostalgii...

4
Zdravím,
to co pišete je ale pohled na parametry displeje, u EIZA si připlácíte za značku a také za technické provedení a dostupný servis a kalibraci kterou pak budete mít na území dostupnou pro jakékoli modely co Eizo dělá. Celou svou programátorskou historii sedím u monitorů EIZO. Parametry jsou konstantní barevně podaní také a servis se řešil u kusů kde odešla trubice osvětlení a byl vyřešen i včetně kalibrace barev. Modely jsou staré několik i desítky let a nemáme vlastně důvod je měnit. Pokud potřebujete monitor pro práci a sedíte u něj dlouho a často. Nevidím vůbec důvod proč by na něm někdo měl šetřit.

Jestli si nejste jisti tím co tu píšu, koukněte na marketingové video na eizo.cz to co tam zmiňují takhle funguje.

Monitory Eizo jsou pro mě etalon spolehlivosti, nedělají hipsteřiny prohnuté displeje a kolotoče kolem toho hlavního a to je displej a elektronika kolem něj. Asi jediné co mě štve je eko mod, který u Eiza okamžitě vypínám.

Suhlasim, ze to Eizo vychadza najhorsie. Za tak premiovu cenu by som ocakaval aj premiove parametre, nie len znacku. Mozno pojdem do toho LG, je to uspora aj 600e oproti Dell. Necham si to prejst hlavou.

No prave u EIZA připlácíte za:
 - značku: to vypada jako zbytecne snobstvi, nic neprinasejici.
 - za technické provedení: jake prosim? Co je v technickem provedeni lepsiho nez treba u zminovaneho Dellu?
 - dostupný servis: Jak dostupny servis? Je nejaky monitor, ktery nema dostupny servis? To je temer nelegalni u nas. Znamena to ze mate u EIZA garantovany NBD, nebo okamzitou vymenu, nebo co to znamena?
 - kalibraci: pro mne absolutne zbytecne. Ok, mozna grafici to pouziji, ale tohle mne nezajima.

Oproti tomu, za premiovou cenu dostanu. Prumerne (az vyslovene podprumerne) parametry, ktere najdu uz u hnusnych krapu za 1/4 cenu.
Verim, ze barvy budou hezke, ale ... to je pro obvykleho vyvojare, ktery si chce OBCAS neco zahrat, nebo kouknout na film vylozene nezajimavy parametr.
I u toho ultrasharpu dellu se plati za znacku. Taky to neni uplne super slava, ale v temer vsem je lepsi, za srovnatelnou cenu. S podobnyma parametrama stoji polovinu.
To neni primej hejt primej EIZA. Proste si jen myslim, ze na svoji cenu nicmoc neprinasi, spis je obecne slabsi, i nez levnejsi kusy od konkurence.

5
Za mne osobne, pracuju jako vyvojar, uz jedine prohnute monitory. U nakych mensich - 27" to mozna neni tak nutne, ale u neceho vetsiho uz bych neprohnuty nebral.
S Delly Ultrasharpy mam dost dobre zkusenosti (ne s timto konkretne). Dale jsem si uz celkem navyknul na vic, nez 60Hz.
Takze ten dell mi tady prijde celkem fajn. EIZa mi prijdou dost horsi cena pomer/vykon. Jako mozna barvy maji fajn, ale mne osobne jako vyvojare toto moc nezajima.
Ten dell co jsi ukazal ma vyssi obnovovaci frekvenci. To je fajn. Ale taky si to nechaji koukam zaplatit. Jsou i o dost levnejsi Delly Ultrasharpy. Ale jen s 60Hz. Coz to EIZO ma taky.. tomu bych se osobne uz vyhnul. Anebo teda aspon kvuli nemale uspore si koupil ten Dell. S LG nemam vubez zadne zkusenosti.

6
Hardware / Re:Nový monitor na práci vývojáře
« kdy: 03. 10. 2024, 11:49:21 »
este som nasiel takyto s dobrou frekvenciou:
https://www.alza.sk/38-lg-ultragear-38gn950-b-d7679847.htm#parameters
moze to byt dobra kombinacia praca vs. obcasne hranie

Vypada hezky, i kdyz ne moc levne. Procetl bych si poradnou recenzi, napr tady: https://www.rtings.com/monitor/reviews/lg/38gn950-b

7
Hardware / Re:Nový monitor na práci vývojáře
« kdy: 03. 10. 2024, 08:58:29 »
Je ta frekvencia tak dolezita, ked to bude prevazne na pracu a nie hry, kde by to malo zmysel?

No, na zacatku, tak jsem krome her na prvni pohled rozdil nevidel. Ale po nejake dobe pouzivani uz to na tech "pomalych" 60Hz monitorech (ktere mi predtim prisly uplne vpoho) vidim. Mnohem min unavuje oci a zjistuju ze 60Hz obraz se jakoby mirne "trepe".

8
Hardware / Re:Nový monitor na práci vývojáře
« kdy: 02. 10. 2024, 18:34:07 »
Osobne bych vzal sirokouhlou prohnutou obrazovku. Pod 30" bych nesel.
Zkusenosti mam s Dellama ultrasharpama. Jsou perfektni. (Ale ne s prohnutyma, tak doufam, ze to pro ne taky plati. Prohnuty jsem si koupil nejaky lowcost dell. To byla chyba. Ma hnusny bleeding, ale jinak je na praci fajn (neresim vubec grafiku)).

Kdysi jsem si myslel, ze prohnute sirokouhle jsou jen pro nafrnene burzousty. Pekna blbost. To pohodli pro oci je fakt gamechanger. Obzvlast samozrejme pro sirsi rozmery. Pro 27" by to asi bylo jedno. Nicmene zase na ten sirokouhly si clovek taky krasne zvyka..

Premyslim jeste o dalsim a koukam po: 34" Dell Ultrasharp U3425WE nebo 37.5" Dell UltraSharp U3824DW.

Edit:
Tak ted jsem se kouknul poradne a 37" ma jen 60Hz, tak ta pada. Ted mam 165 a je to sakra rozdil oproti 60. 120 by mozna stacilo, to nevim, ale na 60Hz bych se taky uz nerad vracel.

9
Vývoj / Re:Jaký jazyk na malé portabilní programy
« kdy: 16. 09. 2022, 20:25:28 »
No jestli ma Dart problemy s pripojovanim k databazim, tak je to problem. Instaluju flutter/dart od vcera a jeste to nemam funkcni ;-) To je ale ok, uvidni nastaveni se dela jen jednou.

Ach jo, proc se nemuze nejaky z novym jazyku zamerit taky na jednoduchost designu a propojeni s GUI. Presne jako byl prastary visual basic, nebo jak tu nekdo zminil delphi a visual studio s c#. Proste zalozim formular, pridam pet policek a dve tlacitka, tlacitku nastavim funkci a za 15 minut mam hotovo. Nechci poustet externi designer, generovat xml a pak ho rucne volat z kodu ... To je ok pro velky projekt, ale ne pro mala klikatka.
Já psal ve Flutteru jen aplikace, které k datům přistupovaly na backend přes HTTP, tak bohužel s databází neporadím. Ale zajímá mě to, podívám se, co mají dnes k dispozici.

Jo, “starý” VB, to byla super věc. Až na přenositelnost, ale tehdy ještě nebyly skoro ani mobily, natož chytré.

No, krome delphi. kde se dela v pascalu (ktery btw zas tak hrozny fakt neni, a object pascal ma nektere pekne rozsireni (no, aspon tehdy se mi zdaly pekne - to uz je tak 20 let co jsem s tim delal :D), tak stejna firma vydava i c++ builder, ktery ma stejne GUI knihovny, ale pise se v nem v c++(myslim, ze v 17, jako kompilator to pouziva clang). Myslim, ze je poskytuji nakou community verzi, kterou se da pouzit, pokud na vysledku nechces vydelavat velke prachy.

Ale tak, je to jen na widle/mobily.

Co se tyka prace s GUI, tak si myslim, ze je bezkonkurencne nejlepsi. Presne jak jsi zminoval - jednoduche gui naklikas za 15 minut..


Jinak multiplatformni byval Lazarus, ktery ma obslehlou gui knihovnu, ale je opet postaveny nad pascalem (je to vlastne multiplatformni klon delphi).

10
Odkladiště / Re:Nefunční zabezpeční Alza.cz
« kdy: 01. 07. 2022, 17:03:14 »
Co takhle to zkusit opacne. Zazadat o export vsech uchovovanych informaci k vam. Na to made z hlediska GDPR pravo. A jejich povinnost je poskytnout vam nejpozdeji do 30 dnu od podani zadosti vsehcny informace, ktere si o vas uchovavaji.

11
No, popravde zasadni pravidlo je nepouzivat std::regex.
Je to strasne spatne udelany kus kodu, ktery kvuli binarni kompatibilite ani nejde opravit.
Pouzil bych naky 3rd party knihovnu pro regexy. Treba pcre.
IMO by se sice v STL velmi hodila naka slusna verze regexu, ale to co tam je ted je fakt k nicemu.

Jinak, popravde ani se mi nechce zkouset jestli to bude fungovat, protoze fakt std::regex je zlo, ale
asi by si stacilo nadefinovat begin() a end() pro  std::sregex_iterator a ten pak pouzit v tom range foru. Pripadne jakoukoli obalovou tridu, ktera ma metody begin() a end()

12
Odkladiště / Re:Co je toto za artefakt obrázku
« kdy: 20. 05. 2022, 08:27:38 »
To vypada jako by stekla kapka vody pres nakou cocku v objektivu.

13
Vývoj / Re:Tutorial pro Scalu pro programatora
« kdy: 27. 10. 2021, 07:46:56 »
Já byl v podobné situaci před několika lety. Jestli neznáš funkcionální jazyky, ten skok bude docela velký a nějaký tutorial na pár dní tě nezachrání. Doporučuju plnohodnotnou knížku, buď přímo https://www.artima.com/shop/programming_in_scala_5ed (ze staršího vydání jsem se učil já, a je super na vysvětlení co, jak a hlavně proč), nebo https://www.handsonscala.com/ - to tehdy ještě neexistovalo, ale bude to asi praktičtější, přístupnější, Li Haoyi umí velmi srozumitelně a prakticky vysvětlovat, za investované peníze to bude jednoznačně stát.

Další otázka je kterou scalu se učit - dvojku, nebo dotty? Je v nich dost rozdílů, dvojka je starší ale rozšířenější.

A možná taky důležitá otázka je jestli se vůbec scalu učit. Kdybych chtěl praktický managovaný jazyk, šel bych spíš do Kotlinu, je jednodušší a má podle mě větší budoucnost. Kdybych se chtěl funkcionálně vzdělat, šel bych do Haskellu nebo F#. A nebo bych šel prostě do Rustu :-)

Diky moc, nakonec jsem teda vybral Hands on Scala. Chtel jsem poreferovat az jak se mi ta knizka zda dobra, ale jelikoz uz na ni cekam 2 tydny a zatim stale v nedohlednu, tak aspon jsem chtel podekovat. :)

Scalu jsem chtel hlavne proto, ze u nas ve firme se celkem pouziva a ac jsem hlavne C++kar (a celkem obstojne myslim umim Python a Javu), tak bych rad obcas kouknul lidem pod ruku (a pripadne si byl sam schopen pomoct a necekat na scalisty).

14
Vývoj / Tutoriál pro Scalu pro programátora
« kdy: 06. 10. 2021, 23:14:33 »
Ahoj,
 Neznate prosim nekdo nejaky pekny tutorial pro Scalu, idealne pro sice zkuseneho programatora,  ktery ale nema zkusenosti s funkcionalnima jazykama? Idealne teda neco, co nebude ukazovat jen konstrukce, ale vysvetlovalo by i principy a vubec "mindset"? Mozna na nakych sice jednoduchych, ale smyslupnych pripadech? Javim ze Scala asi neni idealni pro vstup do funkcionalniho sveta, ale presto hledam neco pro ni.


15
Testy jsou naprd, o tom žádná. [...] Samozřejmě typy jsou všespásné
To právě naplatí. Jenže testy jsou o sémantice, kdežto typy kontrolují spíš syntax (je tam průnik, ale malý). Můj aktuální problém jsou tupé chyby (copy/paste překlepy) v boilerplate kódu, to je obzvlášť hnusná a v ideálním světě zbytečná kategorie. Maníci píšou v Go, ale v Rustu nebo Javě by byl stejný problém. Pro tu dnešní módu mikroslužeb asi neexistuje vhodný jazyk, boilerplate se píše všude. Přitom přesně v tomto bodě jsme už jednou byli.

No.. neni trochu problem, ze Go tak neprimo vybizi k psani boilerplatu, kdyz nepodporuje generika a stylem errorhandlingu? Popravde Go moc neznam.. pricichl sem k tomu davno a fakt se mi nelibil, takze jsem ho nechal...

Stran: [1] 2 3 ... 7