Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.


Příspěvky - nula

Stran: 1 [2] 3 4 ... 7
16
/dev/null / Re:Plat 40k pro "úplného juniora"
« kdy: 05. 08. 2021, 09:06:50 »
TLDR: Prumerny clovek: Praha urcite, Brno spis ano, ale je to nahrane.

Ono ale hodne zalezi na spouste veci. Na tom jaky ma clovek obecne rozhled po vyvojarskem svete. Jak rozumi databazim, nebo pripadne umi nejake frameworky, atd... A taky "Jazyk na urovni diplomove prace" muze znamenat skoro cokoli. Od totalniho mamlase, po pologenia. Zalezi o cem diplomka je.
Kdyz nabiram lidi, tak mi prijde velmi dulezity i dojem, jak ty lidi vyvoj zajima a bavi a jak premysli. Co si uz vyzkouseli. A treba nad cim premysleji. Kdyz jim zadam pri pohovoru nejaky problem, tak jsem radsi, kdyz neznaji zadne papirove "spravne" reseni, ale spis neco vymysli, i kdyz neoptimalne .. a jeste lepsi je, kdyz si to pak dokazou jeste sami shodit, proc to vlastne neni dobry. Taky mam rad, kdyz se dokazou rozpovidat co je treba na danem jazyku sere. A jak by to meli radsi. I kdyz to treba neni domyslene a daji se v jejich pohledu najit zasadni problemy - ale je z toho videt, ze proste maji zajem. Takovemu cloveku rad nabidnu i o dost vic, i kdyz nema pracovni zkusenosti.

17

2) Apple notebooky jsou stylovky, ktere vic hledi na vzhled, vahu a delku vydrze na baterku (opet FB a YT optimalizace).


Tak to uz je zase prehnane, jenom stylovky to nejsou...

Jinak ten Air ma specialni typ chlazeni ktery se pry pouziva i u serveru...

Kazdy na to muze mit jiny nazor. Nepisi, ze jsou to "jenom" stylovky, ale ze Apple jde vice o vzhled nez o parametry a vykon. Tak to je. Snaha udelat libivejsi notebook pro movitejsi zakazniky, kterym je jedno, zda to ma i3 ci i7 nebo 8GB ci 32GB RAM neni prece nic spatneho. Ale me, jako geekovi se to proste nezda. :)

Ale prd, jak jim muze jit primarne o vzhled, co to je za blbost? Kvalitativne jsou to nejlepsi stroje na trhu. Jako nerikam, ze me Apple nesere, ale ty ocividne tez nevis o cem mluvis. Ukaz mi, jaky je podle tebe lepsi notebook nez Macbook Pro 16", konkretni priklady bych prosil.

Dlouho jsem uvazoval o tomto: thinkpad P1
https://www.lenovo.com/gb/en/laptops/thinkpad/p-series/ThinkPad-P1-Gen-3/p/22WS2P1P1N3

Da se to customizovat takze 64G ram, a vetsi disk. Procak jsem premyslel jestli si tam dat xeon. Pak prisel covid a pri praci skoro zasadne z domu jsem se na to vykaslal. Desktop je proste jina trida.

18
Vývoj / Re:C++ downcast this v předkovi na potomka
« kdy: 15. 02. 2021, 07:22:01 »
O typeid uz tady psali jini, k tomu se uz nebudu vracet (tbh, ani jsem to nevedel), ale chtel bych poznamenat neco k volani virtualni metody z konstruktoru:

V C++ nelze volat virtualni metodu z konstruktoru predka. Respektive lze, ale zavola se vzdy metoda z aktualne konstruovane tridy (ve stromu trid). Tedy pokud se zavola v Base::Base() metoda typeInfo, tak prestoze je to virtualni metoda, tak se zavola Base::typeInfo().
Duvod je ten, ze v dobe, kdy se vykonava konstruktor Base tridy, jeste neprobehl konstruktor Child tridy a ani inicializace zadnych atributu Child tridy. Volani virtualni metody by tak bylo potencialne nebezpecne.
Co je na tom blbe, ze prekladace se neobtezuji ani WARNovat - a pritom je to imho dost castym zdrojem chyb (taky se mi to stalo). Blbe je totiz, ze pokud volate sice nevirtualni metodu, ale ta zas vola virtualni, tak to neni ani na prvni pohled videt a v projektu, kde na stejnem kodu dela vic lidi, tak se to lehce prehlidne.
Sice, je to trochu neflexibilni, ale IMHO je to teda jeste porad lepsi, nez v Jave, kde by se v tomto pripade sice "spravne" zavola Child::typeInfo(), nicmene probnlem s inicializaci a poradim konstruktoru je tam uplne stejny, takze vysledek je, ze se vola virtualni metoda z neinicializovane tridy. To byva jeste horsi a jeste hur hledatelny pruser (opet bez nejake zminky prekladace).

19
Studium a uplatnění / Re:Pohovory po letech freelance
« kdy: 18. 01. 2021, 11:23:20 »
Prvně jsem si myslel, že se jedná o nějakou vyjednávací taktiku, tak jsem s nimi o tom zkoušel diskutovat, ale ukázalo se, že přes to vlak prostě nejede, že na to mají takový budget a nejde s tím nic dělat. Koukali na mě hrozně překvapeně, když jsem jim řekl částku, za kterou běžně dělám (na IČO jako kontraktor), a bylo vidět, že tohle nemají ani náhodou, protože se zaraženě ptali, kde jsem takové částky vzal a jestli mi to někdo zaplatí. Přišlo mi že pojmy jako tržní hodnota jim v tomhle kontextu vůbec nepřišly na mysl, dokud jsem jim neřekl že mám osm jiných nabídek za tohle, nebo víc.

Tu absurditu polovicni castky - nebo vubec jine, nez predem domluvene castky absolutne nerozporuju. Nicmene, z druhe strany je lehkomyslne si predstavovat stejnou mzdu jako zamestnanec vs prace na ICO. Jako zamestnanci vam firma plati dovolene, nemocenske, odstupne pri rozvazani pracovniho pomeru. To vsechno musite zapocitat. Mate mesic vyplaty bez prace(dovolena). Zamestnavatel plati 14 dnu nemocenskou(nekteri zamestnavatele maji jako benefit 100% nahradu mzdy a to i po 14 dnech). Pri ukonceni pracovniho pomeru se minimalne v IT firmach vzdy vyplaci nejake "padaky", pokud nejste uplna nula. :)  (OK, to je kontroverzni bod, casteji odchazi zamestnanec sam, za lepsim). Taky mate nejakou jistotu zamestnani. Malokdo jen tak propousti zamestnance. Neni to tak jednoduche. Takze stejna vyplata za ICO vs na vyplatni pasce jako zamestnanec ma vyssi hodnotu pro zamestnance. Nekdy to muze byt dost vyssi.

Jeste jednou: tim nechci schvalovat ci omlouvat zmenu domluvene castky. To je celkem neakceptovatelne (zvlast v takove mire - jako polovina castky).

20
Windows a jiné systémy / Re:Mini-posix knihovna s Win32 API
« kdy: 01. 01. 2021, 09:47:47 »
S tim wsl to chapu (zhledem k predchozim zpravam), ze resis kompatibilitu glibc? K tomu chci rict, pokud samotny kompilator a glibc neni kompatibilni - tak mi prijde celkem utopicke ocekavat, ze bude spolehlive funkcni nejaky automaticky "preklad" pro win32api.

Javim, moc tady nejsem konstruktivni, za to se omlouvam.

21
Windows a jiné systémy / Re:Mini-posix knihovna s Win32 API
« kdy: 29. 12. 2020, 21:59:39 »
Mam jeste dotaz, o wsl se uz tady zminovalo, ale uplne jste neodpovedel - proc vlastne nemuzete tyhle utilitky na widlich spoustet pres wsl? Pripadne pres docker (for windows/desktop) ?

22
Jj, fmt je zname a bylo inspiraci (melo byt) pro stl format. Podobne fajn je i spdlog. Pro takove zakladni prace.

23
Jinak, co se tyka protected. Mno nevim. Protected data membry jsou v podstate zamaskovany public. Zas jsou soucasti verejneho rozhrani pro kohokoli, kdo ze tridy podedi. Takze opet nemuzete menit jejich vyznam, nebo si s nima interne v base tride delat co potrebujete, protoze zas se tim rozbije "externi svet".

Samozrejme muze to mit sve vyjimecne vyuziti interne v nakem vlastnim kodu, ktery navenek vystavuje tridy uz jako final, takze se dedit nedaji. Ale stejne, kdyz se ten kod rozroste, tak stejne je potreba si v nem udrzovat trochu poradek a tohle k tomu neprispeje.

24
Pred c++20 bohuzel nic ve stl neni. A to co je ve 20 jsem tbh nezkousel(a ani si nebyl jisty, ze se to tam dostalo).

Nicmene, co se tyka praci s datumem. Je tady od toho knihovna: https://github.com/HowardHinnant/date
Ma u toho dokumentaci, ale i prednasku ze cppconu, na to se oplati kouknout.

Ono to neni az tak uplne jednoduche, si to delat sam, kvuli vsech moznych prestupnych casovych useku(nejen obcas 29. unor. Je treba pocitat napriklad s prestupnyma sekundama).

25
Vývoj / Re:C++ - Filter pattern
« kdy: 20. 12. 2020, 08:22:30 »
Ahoj,
 uplne presne jsem nepochopil jak ten dotaz myslis, takze se jeste zeptam:

1) Chtel jsi rict, ze parametr funkce Filter.apply(X) muze byt ruzny? Jakoze to muze byt jak struct Item, tak std::string? Nejlepsi bude kdyz ukazes jak bys to chtel volat.

A pokud ad1) plati, pak:
a) Chces aplikovat vsechny Rule na vstupni hodnotu?
   - kazdy Rule se podle typu vstupu muze chovat jinak? Nebo respektive muze mit jiny kod?
   - nebo jen chces, aby Rule umel prijmout ruzne typy, ale v podstate prace s nima je vzdy stejna. Ma stejny kod?

b) Chces aby se aplikoval na dany parametr jen ty Rule tridy, ktere ho umi zpracovat? A ostatni ignorovat?


A jeste poznamka: omlouvam se, nechci byt uplne hnidopich, ale dve veci z toho kodu dost krici:
1) Potencialni bug. Ve svem kodu udelas toto:
Kód: [Vybrat]
filter_A.add(new RuleEqualTo(15));a ve funkci add() pak pridavas nove alokovany Rule do vektoru, ktery pak korektne cistis ve svem destruktoru. Nicmene pokud nekde predtim, nez do vektoru pomoci .push_back() ten pointer vlozis nastane vyjimka (treba v samotnem .push_back()), tak se novy Rule do toho vector<Rule> neprida a timpadem se pri jeho destrukci nebude ani deletovat a timpadem mas leak, protoze ti zustane viset v pameti az do konce behu programu. Dneska uz se operator new fakt neoplati skoro nikdy pouzivat. Kdyzuz pouzivas pointery, tak se koukni na smart pointers. V tomto pripade tedy std::unique_ptr a std::make_unique.

2) kdyz vracis bool hodnotu, tak tam staci podminka :) tedy misto:
Kód: [Vybrat]
return item.id == id ? true : false;staci napsat napriklad:
Kód: [Vybrat]
return item.id == id;

26
Odkladiště / Re:Háčkovaní maskoti
« kdy: 14. 12. 2020, 15:32:26 »
Tak takove celkem zname "trziste" je u nas fler.cz. Otazka je, jestli pro takhle specializovany zbozi by nebylo lepsi fakt neco, kam chodi lidi vic zamereni na it.

27
Vývoj / Re:Pár otázok na C++
« kdy: 23. 11. 2020, 09:42:54 »
STL ti tam (na platforme windows) namiesto \x0A práskne \x0D\x0A (skúšal som to pre istotu).
Tak to už je podraz.

Dalsi takovy, hosi mne z vas klepne.

Mě zase z tebe. Že neumíš číst. Argumentuješ tu přesně to samé co jsem psal já. Úžasné.

Omlouvam se, sypu si popel na hlavu. Preskocil jsem prispevek od fortrana a to cos citoval nebylo jasne, ze se nevztahuje porad k \n. Tedy, dosel jsem k nazoru, ze to tak je.

Takze uznavam, jsem mamlas, ze jsem si to neprecet poradne. Nicmene porad plati to o tom binarnim rezimu.

28
Vývoj / Re:Pár otázok na C++
« kdy: 21. 11. 2020, 19:17:09 »
STL ti tam (na platforme windows) namiesto \x0A práskne \x0D\x0A (skúšal som to pre istotu).
Tak to už je podraz.

Dalsi takovy, hosi mne z vas klepne.
V NORME jazyka C je definovane UMYSLNE, ze znak \n v TEXTOVEM modu znamena NOVY RADEK. Proto se da psat multiplatformne jednoduse:
Kód: [Vybrat]
printf("Hello\nWorld");A vysledek bude na vsech systemech:
Kód: [Vybrat]
Hello
World

A nebude tam neco ve smyslu
Kód: [Vybrat]
Hello
       World
nebo
Kód: [Vybrat]
Hello?World


Tohle bylo zavedeno umyslne, protoze hodne casto potrebujes proste vypsat neco po radcich a fakt te nezajima binarni reprezentace, ale to, jak to vizualne v danem systemu vypada.
Pokud chces binarne presnou reprezentaci, tak pouzivas BINARNI zapis (to je jedna z uplne prvnich veci kterou se snad clovek musi naucit o IO).

Konec radku je na ruznych systemech velmi ruzny:
CR, CRLF, LF, LFCR, dokonce mam pocit ze se na to pouzivaly i jine znaky z ASCII.

V dobe kdy C vznikal bylo toto zcela normalni a jazyk ktery neumi do konzole jednoduse vypsat 2 radky, je absurdne nemultiplatformni. Takze to ma velmi dobry duvod.

29
Vývoj / Re:Pár otázok na C++
« kdy: 21. 11. 2020, 16:40:51 »
1) V norme jazyka je definovane ze \n znamena new-line. Neni tam nic o tom, ze by to melo znamenat LF.
Pokud chces zapisovat vyslovene x0A, tak to samozrejme muzes delat rucne. Jazyk s tim problem nema.
Mnohem casteji nez zapisovat nejake arbitrary znaky chces proste ukoncit radek. Takze je to za mne i logicke reseni.

2) Jednoduche a obvykle dostatecne rychle je proste normalni appendovani ke stringu. Realokace se deji vzdy na dvojnasobek, nebo velikost noveho stringu, podle toho co je vetsi. Tedy vetsinou nerealokujes tolikrat, kolikrat pridavas. Stat se to ofc muze pri supernevhodne rade, kterou spojujes. Kdyz znas vyslednou velikost, tak se zvetseni kapacity samozrejme oplati udelat manualne.

Co je treba rict je, ze castokrat by slo udelat vsechny stringove konkatenace uz v compiletimu. Bohuzel z mne neznamych duvodu std::string neni kompletne constexpr (nejspis opomenuti), takze to na standardnim std::stringu nepoujde. Vyjimecne tedy, pri maximalni optimalizaci, se oplati pouzivat i jine nez implementace, nez ty ze STL.

30
Vývoj / Re:PHP v Netbeans a práca z viacerých miest
« kdy: 11. 11. 2020, 21:28:29 »
Pokud na tom pracujes sam a nepouzivas branchovani a tak(coz predpokladam ze ne, protoze to bys uz mel reseni rozmyslene), tak je imho git nanic. S gitem je problem, ze kdyz zapomenes pushnout, tak jsi nahranej. Stalo se mi to uz nejednou. Zapomnel jsem si pushnout a pak uplne na jinem kompu na jinem miste, kde jsem chtel pokracovat jsem si mohl akorat tak piskat.
V tomhle konkretnim pripade doporucuju neco jako Dropbox. Samozrejme, nema to skoro zadne featury co chces ke kodu, ale ty je stejne nevyuzivas. A tu hlavni featuru -  ze mas syncovane soubory to ale dela automaticky a velmi dobre.

Stran: 1 [2] 3 4 ... 7