Jsem (teprve) ve třeťáku na gymplu a podobná věc jako zakladateli tohoto topicu mi taky vrtá hlavou. Bylo tady toho napsáno už hodně, no nejsem z toho moc chytřejší. Vydedukoval jsem, že FI tolik neřeší projekty, HW a není to tam zas až tak náročné a na praxi zaměřené, větší výběr předmětů a možnost profilace. Zato FIT má pevně dané předměty, člověk se naučí více praktických věcí a hodně dobře kódit, ale zase má pevně dané předměty a jak tu někdo zmínil i horší přístup ke studentům, ale programovat naučí líp než FI.
Mě zajímá upřímně víc fyzika, kdybych se nebál o to, že po vystudování obecné fyzika na bakaláře a nějaké nástavby na magistrovi nebudu mít moc v Brně uplatnění, šel bych asi tam. Matematika mě baví, na gymplu bez problému - i když o náročnosti matiky na gymplu si nedělám iluze, tak je asi podstatnější, že se dívám o trochu dopředu než děláme ve škole - komplexní čísla, derivace a integrování, ale uvědomuju si, že taky žádný zázrak a matematika na VŠ je prostě jiná, abstraktnější, náročnější. Jen jsem tím chtěl říct, že matiku neberu jen jako nutný zlo.
Na FI mám vyhlídnutý Paralelní a distribuované systémy nebo Matematická informatika (viz.
http://www.fi.muni.cz/katalog/obory_html/bc-mi.xhtml a
http://www.fi.muni.cz/katalog/obory_html/bc-pds.xhtml).
V podstatě mi jde o to. Informatika je dost rychle se měnící obor, takže beru, že je výhodou mít větší rozhled nebo něco umět víc do hloubky a trochu znát i tu teorii, v tom je podle mě výhodnější FI.
Co tím chtěl básník říct:
- Když pojedu podle doporučeného průchodu studiem na FI (viz. odkazy), je pro
běžného Franty studenta únosné si zapsat nějaká/nějaké předměty navíc nebo toho budu mít i tak až nad hlavu?
- Je možnost se na FIT aspoň na bakaláři trochu více vyprofilovat, abych uměl něco víc do hloubky nebo něco navíc než co umí všichni ostatní (což může i nemusí být dobře)? A obdobně jak v případě FI, je v silách běžného Franty studenta to vůbec zvládnout?
Prosím o odpověď na ty otázky, ne nějaké spekulace.
Díky