Fórum Root.cz
Ostatní => Odkladiště => Téma založeno: Tom Liberec 17. 10. 2013, 13:15:34
-
V Liberci se jedná o poměrně velký rozptyl a tím, že zřejmě navíc opravdu chybějí lidé jenž by se tomu profesionálně věnovali. Částečně se také, alespoň je to můj dojem ne vždy potkává nabídka s poptávkou. Tedy přesněji poměrně často mi někdo píše e-maily, či telefonuje ovšem s jinými službami, než o které mám zájem nebo o které má zájem firma kde pracuji.
Jako zvláštní humor pak beru, že bych měl ředitele nebo majitele přesvědčovat o tom, že právě tyto služby potřebujeme. Je to o to více legrace, že jednak ( to zřejmě té firmě nedochází ) je proti mým zájmům doporučovat něco co mne může připravit o práci ale hlavně mají ředitele také zaregistrovaného. Tedy něco jako, my jej nechceme rušit, otravujte si ho s našimi službami vy sám .....
Obráceně služby, které bychom byli ochotni zvážit nikdo nenabízí a pokud je poptávám jako fyzická osoba nejsou lidi a čas.
Dalším problémem je zda tedy lze sehnat nové zaměstnance s potřebným vzděláním ovšem hlavním problémem bude asi praxe a způsob výuky. Nedávno jsem četl, že i na středních školách chtějí slyšet jedno to oficiálně nejlepší a v podstatě podle vyučujících jediné možné řešení. To, že by se zadal úkol a studenti sami hledali nejlepší řešení to se učí jen na málo SŠ. S tím souvisí i problémy jak správně určit výši nástupního platu u firem poskytujících IT služby v době kdy si na sebe ještě nový zaměstnanec nevydělá.
-
A co chces slyset? Bezne se Fakturuje 1500 a vic - za 1500/hod mas nejzakladnejsi veci, pokud chces ale resit neco odbornejsiho, tak si priplatis. Samo, muzes najit sismu co ti za 300 za hodinu nainstaluje widle na desktop ... protoze to dela pri skole, a samo ti na to neda fakturu.
Pokud vim, tak trebas za konzultanta na SAP zacalujes kolem 8k/hod.
-
Java programator. 35 eur/hod. Bratislava.
-
Java programator. 35 eur/hod. Bratislava.
Přišel ses pochlubit?
-
500kč s DPH/h interní práce v servise
600Kč s DPH/h externí práze u zákazníka
1000Kč s DPH/h práce o vikendech
1500Kč s DPH/h výjezd technika ihned na zavolani
2000Kč s DPH/h konzultace a konfigurace serverů
-
A co chces slyset? Bezne se Fakturuje 1500 a vic - za 1500/hod mas nejzakladnejsi veci, pokud chces ale resit neco odbornejsiho, tak si priplatis. Samo, muzes najit sismu co ti za 300 za hodinu nainstaluje widle na desktop ... protoze to dela pri skole, a samo ti na to neda fakturu.
Pokud vim, tak trebas za konzultanta na SAP zacalujes kolem 8k/hod.
8k hodina je podle me teda uz prestrelene. V CR 400 Ojro SAPak. Napriklad jedna z nejdrazsich zemi Svycarsko za manday 1200 CHF. (aktualne 1Kč cca 22 franku...)
v CR je to zamozrejme nekde jinde a SAP je velice cenna a draha zalezitost.
-
Ptal jsem se spíše z obráceného důvodu než je mi předhazován. spíše se mi zdá, že si některé firmy v Liberci účtují málo.
Jak napsal creco, to se mi zdá být dobře strukturované.
Widle neinstaluji ale ani je nepotřebuji nainstalovat.
Programování si zaplatím pokud to potřebuji mít v rozumném čase.
Totálně nezvládám síťařinu, protokoly a pod. max.zvládnu zprovoznit wifi po bytě na NAS a HTTP server. Doktorce jsem zprovoznil spadlou síť jen náhodou, byl to podobný problém jako jsem již řešil.
Absolutně nedokážu odhadnout jak velká oblast se dá pro zákazníky spravovat v kolika lidech ve velkém průmyslovém městě. Tedy zda absolventů SŠ a VŠ v IT oborech je dostatek v kvalitě aby to bylo k něčemu.
Ovšem nedávno se mi zdálo, že si učitel místní průmyslovky dost tahá tričko ohledně požadavků na známky přijímaných studentů.
- Nějak nechápu kdo by potom studoval na gymnáziích.
-
Lbc a sever cech obecne je misto, kde je nouze o praci => sazby tam muzou byt nizsi, ale musis si uvedomit jednu zakladni vec.
Pokud ti tedy nekdo bude fakturovat 500/hod ... mel bys zacit byt velmi ostrazity ... zalezi samozrejme co si od takovy spoluprace slibujes, ale uvedom si, ze realne by dotycny mel z tech penez nejspis zaplatit nejaky ten kancl/energie/naradi/... vzdelavani (skoleni bezne stojej 5k+/den) ... a kde by na to vzal, kdyz z toho jeste taky musi zaplatit zdravotni, socialni, dane ... ucetni, ... (v priapade ze to neni zivnostnik ale firma se zamestnanci tak samo veskere dalsi zucastnene managorstvo). Samo ze pokud hodlas odebirat desitky hodin prace mesicne, tak sazba muze byt vyrazne jina, nez nejaka jednorazovka.
Jinak pro zajimavost, Capsh(jo, ty co rejzujou na mytnych branach) si fakturuje za hodinu montovani serveru do racku cca 5k.
-
Apropos, mluvim o cenach bez DPH samo ...
-
A jaká je částka u práce z domova nějaký ten Helpdesk remote ascess ?
-
Jak napsal creco, to se mi zdá být dobře strukturované. [...] Absolutně nedokážu odhadnout jak velká oblast se dá pro zákazníky spravovat v kolika lidech ve velkém průmyslovém městě.
Fakturace za hodiny je podle mě praxe, která je možná jenom proto, že trh s IT službami není nasycený a není drsná konkurence. Přesně z toho důvodu, který píšeš v té druhé citované větě - pokud tomu nerozumím, nevím, kolik hodin je na to potřeba. A pokud tomu rozumím, tak si na to nepotřebuju najímat firmu. Čili hodinová sazba je typickej úkaz z těch vychytaných státních zakázek ala "nafakturujeme si tam co chceme, aby tam byla řádná vata a všem nám to hrálo do karet".
I když vezmu úplnou blbost jako je instalace Windowsů, jsem schopnej si obhájit, že je to osm hodin práce, ale je možný to udělat i za půl hodiny (image + nacachované updaty).
Já osobně bych se apriori nebavil s nikým, kdo by začal šermovat cenou za hodinu. To ať si vykládá svojí babičce, já chci slyšet cenu za produkt.
-
8k hodina je podle me teda uz prestrelene. V CR 400 Ojro SAPak. Napriklad jedna z nejdrazsich zemi Svycarsko za manday 1200 CHF. (aktualne 1Kč cca 22 franku...)
v CR je to zamozrejme nekde jinde a SAP je velice cenna a draha zalezitost.
Myslím, že ani moc přestřelené to být nemusí. U školení na administraci jednoho big data systému pro bezpapírovou kancelář platil můj bývalý zaměstnavatel 5 k€ za (osmihodinový) den a školení trvalo tři dny. Tak se vydělávají peníze :) Ale samozřejmě v porovnání s cenou toho samotného systému to byly drobný.
-
Fakturace za hodiny je podle mě praxe, která je možná jenom proto, že trh s IT službami není nasycený a není drsná konkurence. Přesně z toho důvodu, který píšeš v té druhé citované větě - pokud tomu nerozumím, nevím, kolik hodin je na to potřeba. A pokud tomu rozumím, tak si na to nepotřebuju najímat firmu. Čili hodinová sazba je typickej úkaz z těch vychytaných státních zakázek ala "nafakturujeme si tam co chceme, aby tam byla řádná vata a všem nám to hrálo do karet".
I když vezmu úplnou blbost jako je instalace Windowsů, jsem schopnej si obhájit, že je to osm hodin práce, ale je možný to udělat i za půl hodiny (image + nacachované updaty).
Já osobně bych se apriori nebavil s nikým, kdo by začal šermovat cenou za hodinu. To ať si vykládá svojí babičce, já chci slyšet cenu za produkt.
Problém je, že 95 % zadavatelů neví, co vlastně chce nebo potřebuje. To se pak hodně špatně naceňuje jinak než hodinovou sazbou.
-
Ptal jsem se spíše z obráceného důvodu než je mi předhazován. spíše se mi zdá, že si některé firmy v Liberci účtují málo.
mozno problem bude v tom ze si sa nepytal.. v tvojom 12 riadkovom prispevku nie je ani jeden otaznik.
Fakturace za hodiny je podle mě praxe, která je možná jenom proto, že trh s IT službami není nasycený a není drsná konkurence. Přesně z toho důvodu, který píšeš v té druhé citované větě - pokud tomu nerozumím, nevím, kolik hodin je na to potřeba. A pokud tomu rozumím, tak si na to nepotřebuju najímat firmu. Čili hodinová sazba je typickej úkaz z těch vychytaných státních zakázek ala "nafakturujeme si tam co chceme, aby tam byla řádná vata a všem nám to hrálo do karet".
I když vezmu úplnou blbost jako je instalace Windowsů, jsem schopnej si obhájit, že je to osm hodin práce, ale je možný to udělat i za půl hodiny (image + nacachované updaty).
Já osobně bych se apriori nebavil s nikým, kdo by začal šermovat cenou za hodinu. To ať si vykládá svojí babičce, já chci slyšet cenu za produkt.
ista cast prace v IT sa jednoducho dopredu odhadnut neda nakolko sa nejedna o opakovanu cinnost...
ked ma dobry murar spravit stenu, tak to vie odhadnut presne, lebo to robil poslednych 10 rokov kazdy den... a ked ten murar nie je dobry, tak si tam nahodi este 30% casu rezervu
dopredu vies odhadnut kolko bude trvat nainstalovat 20 PC, natahat 1.5km kabelaze a rozchodit server
ale neda sa odhadnut praca ktora zavisi na zakaznikovi - analytika, dorabanie specialnych reportov, doprogramovanie nejakeho obskurneho importu dat podla takmer ziadnej dokumentacie
-
Souhlasím s tím, alespoň mě to tak případa, že trh s IT službami není nasycen. Tomu odpovídají i nasazene ceny, kdy jsem měl i dojem, že mě má sdělení ceny, přičemž hodinovou taxu jsem si nevymyslel já, vystrašit zapudit.
Není to o tom neodradit, zrejme do budoucna nezajmaveho, zákazníka. Náš zákazník nás pan to není ani omylem. Snad i dokud stát sekajíci schodky plati ( budou nás na splátkách na které si znovu půjčíme stát příští rok 226 miliard ) je to nejlepší zákazník. Podle mne to i dost pokřivuje trh.
Dalším závěrem možná mylným, který jsem si udělal je, že zdejší IT školy v Liberci neprodukuji to co trh potřebuje. Potvrdil mi to i student VŠ IT v Liberci. S nabídkou brigády to již ani nezkouším. Možná by to bylo v Praze, Brně, či Ostravě ale se studenty to nevychází ani pokud odepisu dovolenou.
Prostě domněnka, odborníků je nedostatek tedy se již připravují na IT střední a vysoké škole je zrejme mylna a jsem zvědav jak se budou živit az stát bude nucen opravdu radikálne srovnat rozpočet. Faktem je, že s tím co ja už zřejme běžni uživatele neotravuji.
-
V Liberci se jedná o poměrně velký rozptyl a tím, že zřejmě navíc opravdu chybějí lidé jenž by se tomu profesionálně věnovali. Částečně se také, alespoň je to můj dojem ne vždy potkává nabídka s poptávkou. Tedy přesněji poměrně často mi někdo píše e-maily, či telefonuje ovšem s jinými službami, než o které mám zájem nebo o které má zájem firma kde pracuji.
A jaké služby poptáváte?
V Liberci se "patlají" weby a potom tam je celkem na úrovni strojírenství, ale IT příležitostí je asi víc v Pardubicích, HK, i MB.
-
Fakturace za hodiny je podle mě praxe, která je možná jenom proto, že trh s IT službami není nasycený...
Kdyz mi das naprosto presny a konkretni zadani, tak ja ti reknu naprosto presnou a konkretni cenu. Ale pocitej s tim, ze ti samo neudelam ani o pid vic. A pokud budes nasledne pindat, zes to vlastne myslel jinak, nez si to napsal, tak te poslu kam nalezi ... kapis?
Pokud ale budes postupovat jako 99,99% zakazniku, tak prijdes s tim, ze neco jako chces, ale vlastne nevis co => ja si musim nejdriv zjistit, co bys asi tak jako chtel, jestli je to vubec realizovatelny, ... a ty to mezi tim jeste 30x zmenis, protoze si samo po realizaci vzpomenes, ze takle to byt nemuze ... protoze ...
BTW: Za instalaci PC klidne obhajim i 20hodin prace ... protoze dost casto to (mimo jine) znamena hodiny hledani vsemoznych obskurnich ovladacu po netu, nebot majitel jaksi nema zadnou placku, ani zadnou dokumentaci, protoze to jako zbytecny bordel uz davno vyhodil ...
-
Problém je, že 95 % zadavatelů neví, co vlastně chce nebo potřebuje. To se pak hodně špatně naceňuje jinak než hodinovou sazbou.
dopredu vies odhadnut kolko bude trvat nainstalovat 20 PC, natahat 1.5km kabelaze a rozchodit server
ale neda sa odhadnut praca ktora zavisi na zakaznikovi - analytika, dorabanie specialnych reportov, doprogramovanie nejakeho obskurneho importu dat podla takmer ziadnej dokumentacie
Jasně, když nevím, co budu dělat, a je to jednorázovka, tak se to nacenit nedá. Ale rozhodně bych to nepovažoval za normální situaci ve většině oblastí IT služeb. Od toho je to "služba" a ne "IT personální agentura".
Třeba já (správa sítí) mám filosofii takovou, že mi jde o dlouhodobou spolupráci, takže analýza je zdarma a vyleze z ní nějaký konkrétní cenový a technologický návrh postavený tak, aby pro mě bylo lukrativní za takovou cenu dělat tu věc roky - ze začátku je to málo, protože začátky vždycky vyžadují hodně práce, ale jakmile se to ustálí, je to výhodné pro mě i pro zákazníka, protože za takové situace jsem motivovanej si všechno zařídit tak, aby to šlapalo a práce bylo co nejmíň - to první je to, o co jde primárně zákazníkovi, o to druhý jde mně.
Jednou jsem byl u potenciálního zákazníka a bylo mi řečeno, že to u nich funguje tak, že mají správce, který "tak jednou za čtrnáct dní přijede, nainstaluje nějaký ty updaty nebo co, vezmi si 500 za hodinu a odjede." To je podle mě úplně zcestnej přístup.
Stejně tak kdybych si třeba chtěl nechat udělat webovky, fakt mě nezajímá, jak dlouho si to grafik šmrdlal v illustratoru :)
-
Kdyz mi das naprosto presny a konkretni zadani, tak ja ti reknu naprosto presnou a konkretni cenu. Ale pocitej s tim, ze ti samo neudelam ani o pid vic. A pokud budes nasledne pindat, zes to vlastne myslel jinak, nez si to napsal, tak te poslu kam nalezi ... kapis?
Jasně, kapim. Už jenom ten jazyk, jakým o tom mluvíš, ukazuje, že nemáš konkurenci a nevážíš si zákazníka.
-
Třeba já (správa sítí) mám filosofii takovou, že mi jde o dlouhodobou spolupráci, takže analýza je zdarma a vyleze z ní nějaký konkrétní cenový a technologický návrh postavený tak, aby pro mě bylo lukrativní za takovou cenu dělat tu věc roky - ze začátku je to málo, protože začátky vždycky vyžadují hodně práce, ale jakmile se to ustálí, je to výhodné pro mě i pro zákazníka, protože za takové situace jsem motivovanej si všechno zařídit tak, aby to šlapalo a práce bylo co nejmíň - to první je to, o co jde primárně zákazníkovi, o to druhý jde mně.
Jednou jsem byl u potenciálního zákazníka a bylo mi řečeno, že to u nich funguje tak, že mají správce, který "tak jednou za čtrnáct dní přijede, nainstaluje nějaký ty updaty nebo co, vezmi si 500 za hodinu a odjede." To je podle mě úplně zcestnej přístup.
Stejně tak kdybych si třeba chtěl nechat udělat webovky, fakt mě nezajímá, jak dlouho si to grafik šmrdlal v illustratoru :)
Jasne, takze ty delas mesic nejakou analyzu, najezdis pri tom par tisic km ... a pak ti zakos rekne, ze nic nechce => ty mu reknes "OK, tak nashle" a des delat totez jinam ... hmm v tom pripade si nejspis u zakose ktere nakonec neco chce reknes o minimalne 100k/hod.
Grafika taky nezajima, ze ty svy pozadavky 50x zmenis a on to bude 50x predelavat. Jeho zajima, jestli mu to taky zaplatis. Samo, uplne klidne ti muze rict, na zaklade zkusenosti s jinejma zakaznikama, ze cena navrhu je M .. a ze mozna, kdyz nebudes jako ostatni, dostanes slevu.
Jenze protoze (zjevne narozdil od tebe) je vetsina zakazniku ponekud normalnejsi, tak akceptuji hodinovou sazbu. A samo ze u vetsich projektu se smluvne osetruje finalni cena (pokud se bavime o statisicich a vic), jenze tam se taky pisemne formalizuje zadani a podminky prevzeti => je jasne receno, co a jak musi fungovat. A samo, pokud si zakaznik v prubehu projektu vymysli nejakou zmenu, tak se zmena hodi na papir, a zaroven oceni dalsimi penezi.
A funguje to tak kupodivu uplne vsude, nejen v IT. Zkus si pri stavbe baraku prijit za stavebni firmou, ze chces schody na druhou stranu.
-
Jasne, takze ty delas mesic nejakou analyzu, najezdis pri tom par tisic km ... a pak ti zakos rekne, ze nic nechce => ty mu reknes "OK, tak nashle" a des delat totez jinam ... hmm v tom pripade si nejspis u zakose ktere nakonec neco chce reknes o minimalne 100k/hod.
Jasně, přesně tak to funguje. Zákazníci mi platí za správu sítě o třiceti počítačích dva miliony měsíčně. Teď jsi na to kápl :)
Jenze protoze (zjevne narozdil od tebe) je vetsina zakazniku ponekud normalnejsi, tak akceptuji hodinovou sazbu.
Asi jsem to napsal nějak nesrozumitelně, nebo jsi mě nepochopil. Paušální cena nezaávislá na odpracovaných hodinách je benefit pro zákazníka a motivace pro mě, abych to dělal co nejlíp to jde. Zákazníka totiž nekupuje odpracované hodiny, kupuje funkční síť.
A samo, pokud si zakaznik v prubehu projektu vymysli nejakou zmenu, tak se zmena hodi na papir, a zaroven oceni dalsimi penezi.
To není v rozporu s tím, co jsem řekl.
-
trh s IT službami není nasycen. Tomu odpovídají i nasazene ceny
Tim si zdaleka nejsem jist. Jako zivnostnik webař za 500,-/hod mam prace nad hlavu, jsem schopen a ochoten dlouhodobe slevit na nejakych dejme tomu 400,-. Nyni vsak s kamaradem analyzujeme moznost "opravdovyho" byznysu - firma se zamestnancema. A pak uz bude 800,- hranicnich na preziti. Programator musi uzivit taky obchodni cinnost, budovani a udrzbu infrastruktury, investice do novyho HW a SW, casem holku na fakturace/smlouvy, casem vozovy park, rozvoj vlastnich produktu apod.
Takze tech ~1200,-/hod coz je IMHO relativne bezna republikova sazba je proste realna, aby nebyla firma v minusu, ale pritom to neni nejak premrsteny. Kdyby bylo, tak by tady firmy s taxou 600,-proste fungovaly a fungovalo jim to skvele.
-
Zákazníka totiž nekupuje odpracované hodiny, kupuje funkční síť.
Tohle mas dobry, tohle je objektivne meritelny. S webem nebo nejakym IS je to horsi...
- "chci eshop"
- fajn tady je za tolik a tolik. bezny eshop, splnuje veskerou legislativu, bezne uzivatelske navyky
- diky.
- rozjeto, pred fakturaci
- ja chci aby tady do toho kosiku ty produkty "letaly" animaci. to obsahuje kazdej lepsi eshop. dokud to nebude tak nezaplatim.
-
Takze tech ~1200,-/hod coz je IMHO relativne bezna republikova sazba je proste realna, aby nebyla firma v minusu, ale pritom to neni nejak premrsteny. Kdyby bylo, tak by tady firmy s taxou 600,-proste fungovaly a fungovalo jim to skvele.
Všechno, co píšeš, je pravda, ale měl bych k tomu pár připomínek:
1. S rozdílnou cenou od živnostníka a firmy se obvykle počítá. Všichni ví, že živnostníci jsou schopní pracovat levněji.
2. Webařina je trochu specifická záležitost, v principu to není služba, ale smouva o dílo. Ledaže byste poskytovali nějakou standardizovanou službu typu "hosting v jehož ceně je redakční systém, který vám upravíme na míru, pokud si ho objedáte aspoň na dva roky".
3. nevím, jestli 1200Kč/h můžeš považovat za typickou cenu. Jenom pro příklad akce Fujitsu-Siemens na MPSV:
HW inslalace a opravy PC a notebooků atd. - 13144 Kč/MD
Systémová integrace, konzultační činnost atd. - 26528 Kč/MD
http://www.parlamentnilisty.cz/profily-sprava//user-data/06B091AE/file/32946-dodatek1.pdf
Tohle mas dobry, tohle je objektivne meritelny. S webem nebo nejakym IS je to horsi...
Tak to bych spíš řekl, že to je opačně (pokud máš v té správě i desktopy). Třeba si máz zákazník nějakou multifunkci, zmáčkne tlačítko "Skenovat", na displeji se zobrazí "Odesílám na PC" a nestane se nic. Máš na výběr spoustu možností - budeš to x hodin ladit, výsledek je nejistý. Nebo se pokusíš zákazníka přesvědčit, že může skenovat z Malování kliknutím na "získat" nebo jak se to tam jmenuje. Nebo mu suše řekneš, že tě to nezajímá, protože to je chyba té aplikace a že ty jsi ji nainstaloval nrmálně, takže to nehodláš řešit. Takový věci máš dnes a denně, protože vlastně zákazník chce, aby fungovalo něco, co nemáš pod kontrolou.
Je to prostě o jednání, o schopnosti se domluvit. Právě proto má podle mě smysl - pokud to jde - se hodně snažit o dlouhodobou spolupráci, protože u krátkodobé právě hrozí vzájemný disrespekt a snaha vytřískat maximum za každou cenu...
-
Zákazníka totiž nekupuje odpracované hodiny, kupuje funkční síť.
Tohle mas dobry, tohle je objektivne meritelny. S webem nebo nejakym IS je to horsi...
- "chci eshop"
- fajn tady je za tolik a tolik. bezny eshop, splnuje veskerou legislativu, bezne uzivatelske navyky
- diky.
- rozjeto, pred fakturaci
- ja chci aby tady do toho kosiku ty produkty "letaly" animaci. to obsahuje kazdej lepsi eshop. dokud to nebude tak nezaplatim.
Na zaklade ceho si narokuje, aby "zbozi jako letalo do kosiku animaci jak to je na tech ostatnich éšopech dneska ne..."? Bud je to ve specifikaci a ty si to nesplnil, tak udelas animaci a nebo to tam neni a pan ma smulu a nebo je to change request mimo standardni dodavku.
Poptal sluzbu, dal si nabidku, zadani bylo strohe a jasne (jeho smula), splnil si, zaplati. Vsude v zahranici normalni jev. Bohuzel v CR se jaksi lidi a firmy naucili neplatit nebo schvalne pozdrzovat platby a vubec vystupovat pravem silnejsiho kdy velke firmy neplati faktru v lepsim pripade pul roku a i kdyz by si clovek narokoval smluvni pokutu za prodleni, tak to neudela, protoze by mel po dalsich kseftech.
-
Na zaklade ceho si narokuje, aby "zbozi jako letalo do kosiku animaci jak to je na tech ostatnich éšopech dneska ne..."? Bud je to ve specifikaci a ty si to nesplnil, tak udelas animaci a nebo to tam neni a pan ma smulu a nebo je to change request mimo standardni dodavku.
Nojo, tak by to v ideálním světě bylo... :)
Stačí, když zákazník řekne, že danou featuru považoval za samozřejmost - a máte spor, který nejde řešit jinak, než diplomacií...
-
Na zaklade ceho si narokuje, aby "zbozi jako letalo do kosiku animaci jak to je na tech ostatnich éšopech dneska ne..."? Bud je to ve specifikaci a ty si to nesplnil, tak udelas animaci a nebo to tam neni a pan ma smulu a nebo je to change request mimo standardni dodavku.
Nojo, tak by to v ideálním světě bylo... :)
Stačí, když zákazník řekne, že danou featuru považoval za samozřejmost - a máte spor, který nejde řešit jinak, než diplomacií...
Domluvit se lidsky je dulezite, to ano. Ale na druhou stranu je v zazjmu dodavatele, aby si zajistil podrobnou specifikaci a na zaklade nejake zkusenosti a praxe vedel, ze lepsi je venovat papirovani na zacatku vice hodin. Zacinajici zivnostnik, firma si proste parkrat nabehne a pak uz bude vedet. Velke firmy nemaji problem ukazat middlefinger a pak se o to klidne soudit, ale to se bavime o jinych penezich nez eshopu za par kacek :)
V zasade tedy souhlasim - je to boj, kompromisy a ustupky. Jenze to je podle me jakysi benefit za "byt si vlastnim panem" a potazmo si vydelat hodne slusny penize. Jako zamestnanec si clovek vydela slusny penize, ale nikdy nezbohatne :)
-
V zasade tedy souhlasim
Já taky. Jenom bych víc dal důraz na tu taktiku a dobré vztahy, než na tu specifikaci. Ve specifikaci totiž vždycky něco nebude a pokud chce zákazník dělat problémy, může je dělat kdykoli. Lepší je imho dát víc úsilí do přemýšlení nad tím, jak počet problémových zákazníků minimalizovat...
Jenze to je podle me jakysi benefit za "byt si vlastnim panem" a potazmo si vydelat hodne slusny penize. Jako zamestnanec si clovek vydela slusny penize, ale nikdy nezbohatne :)
Přesně. Psal jsem to tady nedávno. Bohužel mám pocit, že to málo komu dochází (vzhledem k tomu, jak časté tady jsou debaty o tom, jestli si má někdo za práci v kjůbiklu řict o pět tisíc víc nebo míň...). Je to fakt škoda, protože IT branže se pořád ještě rozvíjí a příležitostí pro mladé schopné lidi je spousta. Nehledě na to, že tahle republika zoufale potřebuje v ekonomické oblasti nakoupnout a konečně se po desetiletí montoven někam pohnout... A kdo, když ne my, kdy, když ne teď?! ;)
-
Java programator. 35 eur/hod. Bratislava.
Přišel ses pochlubit?
Ten ale nedela IT sluzby ve smyslu, jak to poptava tazatel...
-
Bohuzel v CR se jaksi lidi a firmy naucili neplatit nebo schvalne pozdrzovat platby
sam sis odpovedel... jako zivnostnik fakt nemas cas, chut a silu se soudit pro par tisic.
-
Poptal sluzbu, dal si nabidku, zadani bylo strohe a jasne (jeho smula), splnil si, zaplati. Vsude v zahranici normalni jev. Bohuzel v CR se jaksi lidi a firmy naucili neplatit nebo schvalne pozdrzovat platby a vubec vystupovat pravem silnejsiho kdy velke firmy neplati faktru v lepsim pripade pul roku a i kdyz by si clovek narokoval smluvni pokutu za prodleni, tak to neudela, protoze by mel po dalsich kseftech.
Placení faktur včas v zahraničí normální jev? Mám zkušenosti s Deutsche Telekomem (T-Mobile), Deutsche Börse a Ericssonem. Podle nich je normální neplacení faktur. A když už chceš, aby zaplatili dřív než za půl roku, musíš dát výraznou slevu. A to si už před uzavřením smluv vyjednají velké slevy.
-
Poptal sluzbu, dal si nabidku, zadani bylo strohe a jasne (jeho smula), splnil si, zaplati. Vsude v zahranici normalni jev. Bohuzel v CR se jaksi lidi a firmy naucili neplatit nebo schvalne pozdrzovat platby a vubec vystupovat pravem silnejsiho kdy velke firmy neplati faktru v lepsim pripade pul roku a i kdyz by si clovek narokoval smluvni pokutu za prodleni, tak to neudela, protoze by mel po dalsich kseftech.
Placení faktur včas v zahraničí normální jev? Mám zkušenosti s Deutsche Telekomem (T-Mobile), Deutsche Börse a Ericssonem. Podle nich je normální neplacení faktur. A když už chceš, aby zaplatili dřív než za půl roku, musíš dát výraznou slevu. A to si už před uzavřením smluv vyjednají velké slevy.
Ja sem to myslel spis tak, ze obecne situace je lepsi. Samozrejme se najdou vyjimky a velke podniky to maji jako jakousi nemoc/strategii whatever.