Fórum Root.cz

Hlavní témata => Vývoj => Téma založeno: Rishare 24. 09. 2012, 15:27:53

Název: Program pro call centrum - diplomka?
Přispěvatel: Rishare 24. 09. 2012, 15:27:53
Mensi firma sidlici v Bruntale je nespokojena se stavajicim programem, ktery predhazuje zamestnancum telefonni cisla, iniciuje hovor, uklada hovory a zapisuje vysledky hovoru. Hlavnim problemem stavajiciho reseni je nemoznost rozsireni o dalsi pocitace. Telefonni cisla jsou importovana do systemu z excelu, na win serveru bezi sql server. Kazdy zamestnanec ma svuj ucet. Firma by uvitala, kdyby reseni vyuzivalo stavajici HW, ale neni to nutnou podminkou.

Dle meho nazoru zvladne projekt i sikovny student VS za mesic az dva, firma je ochotna projekt vest jako diplomovou/bakalarskou praci a za funkcni program nabizi odmenu 10.000,- Kc. V pripade cesty za konzultaci do Bruntalu jsou ochotni cestu programatorovi zaplatit.
Název: Re:Program pro call centrum. Diplomka?
Přispěvatel: X125 24. 09. 2012, 15:36:43
Nějaký studentík levně spatlá a ono to bude fungovat. Problém ale nastane v okamžiku, kdy firma za čas zjistí, že chce udělat nejakou změnu nebo opravit chybu. Student bude dávno v prachu, a co teď? Nepřehledný zdrojový kód, neúplná dokumentace....
Název: Re:Program pro call centrum. Diplomka?
Přispěvatel: rooobertek 24. 09. 2012, 15:38:44
Neúplná dokumentácia? Za 10 000 tipujem skôr žiadna dokumentácia
Název: Re:Program pro call centrum. Diplomka?
Přispěvatel: Mejvas 24. 09. 2012, 16:00:06
V tomto oboru je nejvic projektu odsouzenych k nezdaru ve chvili, kdy nekdo pojme podezreni, ze to zvladne i sikovny student VS :)
Název: Re:Program pro call centrum. Diplomka?
Přispěvatel: Joe King 24. 09. 2012, 16:55:39
Tak podle popisu by tohle melo by tak na bakalarku, ale rozhodne ne na diplomku - tedy pokud mi v zadani nejaka vyznamna cast neunika nebo nase skolstvi nejak extra hodne nekleslo.

Co se tyce kvality zpracovani, tak bych rekl, ze hodne zalezi na koho narazi. Muzou najit nekoho sikovneho, kdo tu odmenu vezme jenom jako prilepseni (jinak by za diplomku nic nedostal) a hodiny na tom stravene bude brat jako investovane do te "diplomky". Nebo taky narazi na nekoho, kdo neco splaca, na predvedeni to nejak da do kupy a po 14 dnech se to rozsype a nikdo nebude vedet co s tim dal. Otazkou jen je kolik tech sikovnych neco takoveho hleda - a nevytvori to pro soucasneho zamestavatele, ... .

Na druhou stranu (sice to zadani neni nejak extra presne) si myslim, ze s taxou co jsem si uctoval co by student by se to za ten budget v nejake zakladni verzi dalo zvladnout.

Hlavne by me zajimalo jak caste/klicove je pro firmu vyuziti toho systemu? Jestli je to pro ni nejaky klicovy system nebo jen utilitka, kterou jednou za cas spusti pri nejake akci. Osobne bych touto cestou zadani sel jen v pripade, ze bych potreboval nejaky jednorazovy nebo vyjimecne pouzivany programek.

Název: Re:Program pro call centrum. Diplomka?
Přispěvatel: karda 24. 09. 2012, 17:04:57
V tomto oboru je nejvic projektu odsouzenych k nezdaru ve chvili, kdy nekdo pojme podezreni, ze to zvladne i sikovny student VS :)
V tom bych problém neviděl. Naprogramování takového systému nevyžaduje VŠ znalosti. Spíš jde o to, že takový systém nepůjde zvládnout v jednom člověku za 2 měsíce a už vůbec ne za 10000. Při rozumné studentské hodinové 150/h sazbě to vychází na 70 hodin. V tu dobu toho moc naprogramovaného nebude, protože člověk sotva skončí s tím aby zjistil co má vůbec dělat.
Název: Re:Program pro call centrum. Diplomka?
Přispěvatel: Míra 24. 09. 2012, 17:20:16
Mensi firma sidlici v Bruntale je nespokojena se stavajicim programem, ktery predhazuje zamestnancum telefonni cisla, iniciuje hovor,...
Jen na to vezměte studentíka za desítku, aspoň ten soft nebude stát za nic a budete méně otravovat lidem život... Podle popisu totiž soudím, že jde o systém, který aktivně otravuje lidem život.
Pokud se pletu, a jde o něco přínosného, tak to udělejte pořádně a nepytlíkujte to. Tím neříkám, že šikovný student, který bude dál systém udržovat, by to nezvládl. Ale bývá problém právě s tou kontinuitou.
Název: Re:Program pro call centrum. Diplomka?
Přispěvatel: koll 24. 09. 2012, 19:09:41
Nevím, co vše je potřeba, ale podle mě je 10 000,- tak maximálně na konzultaci. Nedovedu si představit, že by někdo za to i něco udělal. Co přibližně tam bude potřeba? Zní to docela komplexně a cenu bych odhadoval minimálně na desetinásobek, spíše ale více.
Název: Re:Program pro call centrum. Diplomka?
Přispěvatel: Chlup 24. 09. 2012, 19:27:48
A tohle je milí studenti ukázkový příklad pasti.
Zákazník má nějaký fungující program, ale nemůže ho nasadit na více počítačů. Proč? Nějaké HW omezení? Možná - spíše se ale bude jednat o licenční omezení, takže zákazník nejspíš nebude ochoten zaplatit tolik, kolik je obvyklá cena - tomu nasvědčuje i nabízená cena, ale k tomu později.
Zákazník nejspíš nebude ani vědět, jak detailně program funguje - okamžitě ale pozná, že program funguje jinak, než ten starý. A to bude považovat za vážnou chybu. A to pozná to okamžitě - to znamená okamžitě poté, co si to vyzkouší - s nějakým jasným zadáním předem nelze počítat. Pokud nějaké zadání předem bude a program ho bude splňovat, ale ukáže se, že oni chtěli vlastně něco jiného, tak je to chyba programu a programátora, že je na to neupozornil, že oni vlastně chtějí něco jiného.

Zákazník má spoustu dat ve stávající databázi. Nejspíš sám přesně neví co a jak se mu tam ukládá. Ale rozhodně bude požadovat, aby nový program pracoval se starými daty na první dobrou. Dump databáze vám vydat odmítnou (a pojmou podezření, že jim chcete udělat něco strašného), ale snad tam pracuji někdo alespoň trochu IT sběhlý a ten vám to nějak neoficiálně vydá.

Zatím není vůbec jasné, jak má to telefonování fyzicky probíhat - jestli si každé PC obsluhuje vlastní analogový modem, kterým volá. Nebo jestli každé PC vytváří TCP nebo UDP spojení do firemní digitální ústředny, ale to jsou detaily, telefonovat umí přece každý.

Program musí fungovat na všech verzích windows, které ve firmě jsou a v budoucnu budou. Což obvykle není problém, dokud se neukáže, že na některých starých počítačích běží windows 98/ME a oni vám tvrdili, že nejstarší jejich windowsy jsou XP SP2/3.

Zákazník nabízí 10 000 Kč, což jak tu už někdo rozpočítal odpovídá tak 70 hodinám při levné studentské sazbě. Ale je velmi pravděpodobné, že skutečný čas strávený tímhle bude mnohem větší. Nemluvě o tom, že studenti, kteří jsou schopni takovýto projekt samostatně (!) dotáhnout do konce (!), berou obvykle víc, než 150 Kč/hod.

V průběhu realizace se zjistí, že je nutno nahradit nejenom "operátorský" program, ale i "manažerský" program, který z databáze komplikovaně (tedy pomocí pravidel, která není nikdo schopen smysluplně sepsat) doluje data a nějak je prezentuje a vyhodnocuje a exportuje a kdovíco. Jenže je krize, vyčleněné peníze jsou 10 000 Kč a musí se to vejít do toho.

Zákazník velkomyslně nabízí proplacení cesty do sídla v případě konzultace. Zákazník si zřejmě vůbec neuvědomuje, že takový program se bude také nasazovat - a to nasazování (odladění na jejich podmínky a jejich HW/SW) také nějakou dobu potrvá. A jelikož si student neudělá sám žádné větší testy, tak to nasazování bude vyžadovat zkušební provoz u kterého bude studentík sedět a bude několik dní chrlit hotfixy.

Na druhou stranu - zákazník nejspíš oželí opravdovou dokumentaci. Ale to je velmi chabá náplast v téhle jinak velmi nebezpečné pasti na nebohého studenta, který netuší, do čeho půjde :-)

Třeba to tak vůbec není a ve všem se pletu. Třeba. Ale tohle je prostě první věc, která mne napadla, když jsem si přečetl, že "hledáme studentíka za 10 000" :-).
Název: Re:Program pro call centrum. Diplomka?
Přispěvatel: Lol Phirae 24. 09. 2012, 19:44:44
Mensi firma sidlici v Bruntale je nespokojena se stavajicim programem ... a za funkcni program nabizi odmenu 10.000,- Kc. V pripade cesty za konzultaci do Bruntalu jsou ochotni cestu programatorovi zaplatit.

Je to drsný kraj,  kde se vedle lovu březích laní koná legendární běžecký závod Silážní střela. Nejšťastnější období zažil Bruntál v roce 1964, kdy armáda experimentálně přidávala LSD do vodovodního řadu. Cesta do Bruntálu trvá něco mezi šesti a třiceti hodinami. Záleží na tom, jestli je období dešťů. A to je v Bruntále celý rok. Tedy kromě dubna dva (tak místní říkají červenci).

 ::) ;D
Název: Re:Program pro call centrum - diplomka?
Přispěvatel: jehovista 24. 09. 2012, 20:55:35
Za deset tisic to tak mozna nekdo zanalyzuje a navrhne reseni.
Název: Re:Program pro call centrum. Diplomka?
Přispěvatel: KapitánRUMFree 24. 09. 2012, 21:24:03
............

Naprosto, ale naprosto přesně.

IMHO:
- týden tam jezdit a ujasňovat si zadání
- týden tam jezdit a opravovat stávající kód
- prozkoumat obsah stávající DB a napasovat na to vlastní objekty = cca týden práce, pokud to samozřejmě není jedna plochá tabulka
- hrát si s vytáčením, pokud se nejedná o naprosto generický HW, je další týden
- uspokojivě vyřešit mnohonásobné přístupy, aby stejné číslo nemohlo vytočit pět lidí naráz/po sobě = 1 den pokud je zkušený
Ale ano, když nepočítám tohle, tak to určitě půjde napsat za 14 dní  ;D

App, s tzn. šikovnými studenty mám jen ty nejhorší zkušenosti.
Klidně bych jim tedy svěřil systém pro evidenci SPZ na recepci, určitě ne životně důležitý systém, bez kterého se firma neobjede.
Název: Re:Program pro call centrum - diplomka?
Přispěvatel: to_je_jedno 24. 09. 2012, 21:47:33
za desitku bych vam tam mohl dojet a rict, ze to za desitku asi tezko. na vic nemate budget. chudak vul kterej sedne na lep (tipuju nejakej gymplak z tamniho kraje aby mel o vikendu na pivko kdyz vodku nemuze)
Název: Re:Program pro call centrum - diplomka?
Přispěvatel: Trident 24. 09. 2012, 22:15:04
Mensi firma sidlici v Bruntale je nespokojena se stavajicim programem, ktery predhazuje zamestnancum telefonni cisla, iniciuje hovor, uklada hovory a zapisuje vysledky hovoru. Hlavnim problemem stavajiciho reseni je nemoznost rozsireni o dalsi pocitace. Telefonni cisla jsou importovana do systemu z excelu, na win serveru bezi sql server. Kazdy zamestnanec ma svuj ucet. Firma by uvitala, kdyby reseni vyuzivalo stavajici HW, ale neni to nutnou podminkou.

Dle meho nazoru zvladne projekt i sikovny student VS za mesic az dva, firma je ochotna projekt vest jako diplomovou/bakalarskou praci a za funkcni program nabizi odmenu 10.000,- Kc. V pripade cesty za konzultaci do Bruntalu jsou ochotni cestu programatorovi zaplatit.
Podle popisu na to nemate a nevite ktera bije. Vzdejte to. A to predpokladam ze mate nejakou otevrenou(tim myslim s dostupnou dokumentace) jednoduchou ustrednu nebo nejaky open source ip softswitch. Nejsem sice analytik ale evidentne to info je ze ctvrte ruky. Takze my vlastne nevime jake jsou toky dat, co odkud kam jde, jak maji vypadat statistiky, co chce videt operator a co manazer.
Pokud nekdo vidi jako hlavni problem nemoznost si zaplatit vic pocitacu(a asi jich nebude hodne kdyz je to mensi firma) a misto toho vymysli takove bejkarny, tak nema na svem miste co delat. To je reseni "Nechci slevu zadarmo!".
Název: Re:Program pro call centrum - diplomka?
Přispěvatel: Lenin POWER! 24. 09. 2012, 23:27:28
Vyborna prilezitost si na vlastni kuzi zkusit co to obnasi udelat od zacatku do konce projekt. Jdete do toho.

Vetsina lidi ceka cely zivot na prilezitost ktera nikdy neprijde. Kdyz je motivuju aby byli aktivni tak rikaji: to se mi nevyplati.
Název: Re:Program pro call centrum - diplomka?
Přispěvatel: Chlup 24. 09. 2012, 23:47:57
Vyborna prilezitost si na vlastni kuzi zkusit co to obnasi udelat od zacatku do konce projekt.
To je pravda. Ale existují méně drastické způsoby, jak dělat sám projekt od začátku do konce. A hlavně neobnáší jako vedlejší efekty takové věci jako nedodělaná diplomka a značně zkomplikované a prodloužené dokončení školy.

Telefonování není můj byznys, ale IMHO je úplný nesmysl začít takovýhle systém programovat sám z ničeho. Existují firmy, co programy pro call centra vyvíjejí roky. A za zlomek ceny vývoje celého nového systému (a pochopitelně mnohonásobek té legrační nabízené částky) přiohnou své hotové řešení potřebám konkrétní firmy.
Název: Re:Program pro call centrum - diplomka?
Přispěvatel: wix 25. 09. 2012, 06:49:28
Ty pozadavky a 10000 to ma byt vtip??.u firmy zaplati 10 za to ze se s nima o tom jen pobavi pripadne za nejakou studii.to se nevyplati ani studentovi..nenavidim tyhle lidi co si mysli ze v IT se da vse za par korun...tohle ale napachali lidi co implementuji open source za 5000 a lidi si pak vseobecne mysli ze aplikace na miru je za 10..strasna doba! adekvatni cena zacina nekde na 100000 a to jsem kompletni pozadavky zatim nevidel.a jestli to nekdo udela za 10 tak smekam:)
Název: Re:Program pro call centrum - diplomka?
Přispěvatel: to_je_jedno 25. 09. 2012, 07:23:42
Vyborna prilezitost si na vlastni kuzi zkusit co to obnasi udelat od zacatku do konce projekt. Jdete do toho.

Vetsina lidi ceka cely zivot na prilezitost ktera nikdy neprijde. Kdyz je motivuju aby byli aktivni tak rikaji: to se mi nevyplati.
lenine, ta cena nebyla v tvoji měně ale nasi. teda to tak vypada.
Název: Re:Program pro call centrum. Diplomka?
Přispěvatel: rooobertek 25. 09. 2012, 07:39:01
A tohle je milí studenti ukázkový příklad pasti.
....

Amen! Každé slovo sväté.
Název: Re:Program pro call centrum - diplomka?
Přispěvatel: none_ 25. 09. 2012, 11:02:15
Něco podobného jsem také zažil. Byla to bakalářka. První zadání stejně strohé. Následně rozšířené majitelem firmy (poučení první - nikdy nevěřte managementu). Analýza, implementace, rychlé testy, úspěšná obhajoba a nasazení do testovacího provozu. První požadavky na úpravy, víceméně symbolické. Domluva na další spolupráci. První schůzka s pracovníky (poučení druhé - nikdy nevěřte pracovníkům) a zjištění, že aplikace je sice krásná, ale nedělá to, co by měla. VELKÉ předělání. Aplikace ve stavu: ano, funguje to, ale mělo by to umět ještě tohle... Tento stav se neměnil s přibývajícími verzemi, pouze se objevovaly další improvment-y... Po víc jak dvou letech oba programátoři tak akorát otrávení a projekt zamířil k šípku. Poslední veze před 2 lety, následně asi nákup nějakého komerčního řešení.:D

Ale i tak to stálo firmu víc než 10 000.
Název: Re:Program pro call centrum - diplomka?
Přispěvatel: Wabi 25. 09. 2012, 12:13:34
Lenin má pravdu - ta zkušenost začít něco od začátku a dotáhnout to do provozuschopného stavu je k nezaplacení. Ono doladit všechny stavy, když jste zvyklí ze školi na povětšinou "předpokládejte validní vstup", to dá nemalou práci. Navrhnout správně architekturu nebo UI to je taky kapitola sama o sobě. Začít něco dělát "od nuly", to násobte časové odhady 4x a více.

Ale jelikož už podobnou zkušenost mám (a přiznávám, ne vše šlo jak mělo, především pro mou nezkušenost), znovu bych do toho nešel. Ne za tak malé peníze, ne s návazností na školu. Ne pokud bych se projektu nemohl věnovat full-time. Nerad odvádím špatnou práci.

Souhlasím s tím, jak tu někdo psal, že případný "studentík" by u toho projektu taky mohl zestárnout o mnoho let. Rozsahem dle mého spíše ta diplomka, byť se to asi mnohým nezdá.
Název: Re:Program pro call centrum - diplomka?
Přispěvatel: Mirek Prýmek 25. 09. 2012, 12:25:48
Souhlasím s tím, jak tu někdo psal, že případný "studentík" by u toho projektu taky mohl zestárnout o mnoho let. Rozsahem dle mého spíše ta diplomka, byť se to asi mnohým nezdá.
Jenom tak na okraj: imho by diplomka měla přece jenom být aspoň trochu vědecká práce. Psát o tom, že jsem něco rutinně naprogramoval, není myslím úplně ideální... Ale na spoustě škol by to v pohodě prošlo, to bohužel jo.
Název: Re:Program pro call centrum - diplomka?
Přispěvatel: eMko 25. 09. 2012, 12:27:12
Dle meho nazoru zvladne projekt i sikovny student VS za mesic az dva, firma je ochotna projekt vest jako diplomovou/bakalarskou praci a za funkcni program nabizi odmenu 10.000,- Kc. V pripade cesty za konzultaci do Bruntalu jsou ochotni cestu programatorovi zaplatit.

Jakou cestu byste do Bruntále platili? Bruntál se skloňuje podle vzoru "p**el" ... ok, uznávám, velmi nemístná sranda, ale faktem je, že je to hodně z ruky a nevedou tam pořádné koleje (trať Olomouc - Krnov je ... opravdu zážitek) => dopravní dostupnost pouze autem. Cesta autobusem je (nebo aspoň svýho času byla) celkem urtpení jak od Olomouce, tak od Šumperka a Opavy. A např. pravidelně několikrát do měsíce jezdit z Brna/Ostravy do Bruntálu autem přidá značnou část k tomu 10k rozpočtu.

Co se týče dělání bakalářky pro firmu ... má s tím Vaše firma zkušenosti? Je kolem toho spousta papírování a jednání se školou - jasné zadání musí být známé dopředu ("tyjo, tohle potřebujem jinak a ještě se musí udělat tohle a tohle" nepřipadá v úvahu) , část BP je vždy teoretická (což firmu zajímat nebude) a jsou tam celkem restriktivní licence. Počítejte s tím, že škola si bude taky chtít ukousnout svůj kousek koláče, pokud za to student dostane zaplaceno (i když to se dá obejít). Každopádně dohadování se se školou musí absolvovat firma - další vícenáklady a ne zrovna malé.

Jo a z čeho máte odhad, že to "šikovný" student zvládne za měsíc až dva? Pokud počítám měsíc = 160 hodin, pak ta odměna vychází na 30-60Kč na hodinu. Za to si šikovného studenta IT nekoupíte ani náhodou. Při odměně 150Kč/h to vychází na cca 65 hodin. Za tak krátký čas se popsaný systém zcela určitě stihnout nedá ... leda, že by těch 65 hodin bylo čistě programování samotného programu a věci pro komunikaci s telefony, datové schema a podobné krávoviny byly dobře připraveny dopředu a nasazení + testování se udělalo v rámci víceprací.
Název: Re:Program pro call centrum - diplomka?
Přispěvatel: Radim 25. 09. 2012, 14:14:26
Něco podobného jsem také zažil. Byla to bakalářka. První zadání stejně strohé. Následně rozšířené majitelem firmy (poučení první - nikdy nevěřte managementu). Analýza, implementace, rychlé testy, úspěšná obhajoba a nasazení do testovacího provozu. První požadavky na úpravy, víceméně symbolické. Domluva na další spolupráci. První schůzka s pracovníky (poučení druhé - nikdy nevěřte pracovníkům) a zjištění, že aplikace je sice krásná, ale nedělá to, co by měla. VELKÉ předělání. Aplikace ve stavu: ano, funguje to, ale mělo by to umět ještě tohle... Tento stav se neměnil s přibývajícími verzemi, pouze se objevovaly další improvment-y... Po víc jak dvou letech oba programátoři tak akorát otrávení a projekt zamířil k šípku. Poslední veze před 2 lety, následně asi nákup nějakého komerčního řešení.:D

Ale i tak to stálo firmu víc než 10 000.
Hm, já jsem projekty svého času dělal.
Kdybyste věnovali nějaké hodiny pravidlům realizování takových projektů, dneska stačí zadarmo prosurfovat internet a máte to nalezené, tak byste se takových chyb vyvarovali a projekt buď dokončili nebo bez větších ztrát času a energie ukončili včas.
Prostě byla podceněna nebo vůbec nebyla prováděna vlastní dokumentace projektu. To znamená co ten projekt vlastně je, jaké konkrétní věci tam budou, harmonogram realizace projektu do konečného předání atd. Co se týká kontaktu s klientem, jsou nějaké zásady, jak vybrat ve firmě, respektive požadovat tu správnou kontaktkní osobu, jak přebírat konkrétní požadavky z frmy na projekt a vstupní informace pro zpracování projektu  - vždy písemně na základě zápisu , v jednoznačné formě a ve tvaru, který vylučuje složité a neurčité zpracovávávaní projektu . Totéž se týká předávání jednotlivých funkcí počítačového programu - etapy projektu, taky na základě zápisu o předání včetně vyjádření jednoznačného vyjádření zákazníka , jestli konkrétní funkce programu je k  jeho spokojenosti a tudíž je tato část práce hotova nebo co je tam třeba napravit.....A tak dále.....až nakonec kfinálnímu předávání, kdy zákazník vyjádří spokojenost s hotovým funkčním programem , maximálně s nějakými nepodstatnými dodělávkami a opačným směrem míří domluvená finanční částka jako odměna za hotový projekt. Či k finální smlouvě, kdy se hotový program předá plus někdo znalý se třeba zaváže na dalších X let za příslušnou odměnu se o ten program déle starat a implementovat změny.
Název: Re:Program pro call centrum. Diplomka?
Přispěvatel: Jose D 25. 09. 2012, 16:16:57
A tohle je milí studenti ukázkový příklad pasti.
..
..

je to tak.. Co zadavatel, nechce se k tomu vyjádřit?  ;)
Název: Re:Program pro call centrum - diplomka?
Přispěvatel: MK 25. 09. 2012, 18:00:37
Vzhledem ke kvalite a zpusobu zadani ceka studenta hodne prace s rizenim projektu a s rizenim klientova ocekavani a vubec prosazeni alespon nejakych standardu pri rizeni projektu a komunikaci. Vzhledem k tomu, ze to bude delat pravdepodobne nezkuseny student, tak jenom na techto cinnostech promrha hodne casu. Pokud se to nebude snazit ridit, tak si ho budou ho vodit jak se jim zachce. Odhaduji, ze se bud podari rozumne a v terminu udelat bud projekt, nebo diplomku. Ale spis ani jedno.
Název: Re:Program pro call centrum - diplomka?
Přispěvatel: KapitánRUMFree 25. 09. 2012, 18:22:51
Nechtěl bych být v kůži toho, kdo se v takovém kódu bude muset třeba hrabat a něco tam upravovat  ;D
Název: Re:Program pro call centrum - diplomka?
Přispěvatel: ABC 25. 09. 2012, 19:13:43
Takováto nabídka by mohla být relevantní pro někoho kdo dělá bakalářku, nechce se zabývat teoretickými od praxe vzdálenými tématy a má nulové zkušenosti s realizací softwarových projektů. Bakalářka by se zabývala projektovým řízením, analýzou, stručně implementací, testováním a jako taková by vlastně tvořila dokumentaci (+ nějakej pro firmu zbytečnej balast navíc). Výsledek by byl nepředvídatelný (v rozsahu velmi dobrý až neuspokojivý). Rozumný vyhotovitel by měl požadovat odborně způsobilého vedoucího (někoho kdo má dostatek zkušeností s projekty podobného rozsahu), aby ušetřil časový fond a neprocházel slepými uličkami. Technické zázemí by bylo také velice žádoucí (nákup literatury, testovací server atp.)

Děkuji nechci, tohle už mám za sebou. Jistou váhu v CV to mít může.
Název: Re:Program pro call centrum - diplomka?
Přispěvatel: karel 25. 09. 2012, 19:53:31
Souhlasím s tím, jak tu někdo psal, že případný "studentík" by u toho projektu taky mohl zestárnout o mnoho let. Rozsahem dle mého spíše ta diplomka, byť se to asi mnohým nezdá.
Jenom tak na okraj: imho by diplomka měla přece jenom být aspoň trochu vědecká práce. Psát o tom, že jsem něco rutinně naprogramoval, není myslím úplně ideální... Ale na spoustě škol by to v pohodě prošlo, to bohužel jo.
Ono dost záleží na tom co člověk studuje. Některé VŠ obory jsou prostě hodně prakticky orientované. Třeba v SW inženýrství to může být docela dobré téma, pokud se člověk zaměří na samotný proces vývoje a zkusí na tom třeba zhodnotit nějakou metodiku vývoje. Vědecká práce z toho nakonec může vzniknout. Výsledný program je obvykle jenom přílohou práce, takže v porovnání s textem v práci na něm moc nezáleží (přesně naopak tomu bude u zadavatele :-).
Název: Re:Program pro call centrum - diplomka?
Přispěvatel: Mirek Prýmek 25. 09. 2012, 20:03:06
Výsledný program je obvykle jenom přílohou práce, takže v porovnání s textem v práci na něm moc nezáleží (přesně naopak tomu bude u zadavatele :-).
No to jo, takhle v poho. Ale přišlo mi, že zadavatel se tváří, jakoby to byly dvě mouchy jednou ranou... To těžko.
Název: Re:Program pro call centrum - diplomka?
Přispěvatel: Wabi 25. 09. 2012, 20:28:45
Souhlasím s tím, jak tu někdo psal, že případný "studentík" by u toho projektu taky mohl zestárnout o mnoho let. Rozsahem dle mého spíše ta diplomka, byť se to asi mnohým nezdá.
Jenom tak na okraj: imho by diplomka měla přece jenom být aspoň trochu vědecká práce. Psát o tom, že jsem něco rutinně naprogramoval, není myslím úplně ideální... Ale na spoustě škol by to v pohodě prošlo, to bohužel jo.

Kromě toho, co už zmínil Karel - psal jsem, že je to diplomka rozsahem (za předpokladu, že by se projekt měl skutečně kvalitně zpracovat, včetně analýzy, návrhu, dokumentace a nástinu dalšího vývoje). Nikoliv, že je to vhodné téma. Složitostí by to dostatečné úrovně asi nedosahovalo.
Název: Re:Program pro call centrum - diplomka?
Přispěvatel: karel 25. 09. 2012, 21:05:00
Souhlasím s tím, jak tu někdo psal, že případný "studentík" by u toho projektu taky mohl zestárnout o mnoho let. Rozsahem dle mého spíše ta diplomka, byť se to asi mnohým nezdá.
Jenom tak na okraj: imho by diplomka měla přece jenom být aspoň trochu vědecká práce. Psát o tom, že jsem něco rutinně naprogramoval, není myslím úplně ideální... Ale na spoustě škol by to v pohodě prošlo, to bohužel jo.

Kromě toho, co už zmínil Karel - psal jsem, že je to diplomka rozsahem (za předpokladu, že by se projekt měl skutečně kvalitně zpracovat, včetně analýzy, návrhu, dokumentace a nástinu dalšího vývoje). Nikoliv, že je to vhodné téma. Složitostí by to dostatečné úrovně asi nedosahovalo.
Proč ne? Viděl jsem práci ze SW inženýrství, která porovnávala účinnost různých typů testování. Porovnávali to při programování textového editoru a určitou vypovídací hodnotu to mělo. A tohle je o mnoho složitější systém.
Název: Re:Program pro call centrum - diplomka?
Přispěvatel: Lenin POWER! 25. 09. 2012, 23:18:51
Co tady pisete o tomhle projektu, ze to bude problematicke a za malo penez je pravda. Ale tohle je prave ten duvod proc ho doporucuju vzit.

Zivot musite zit stylem power levelling a ne farming. Toho nedocilite teoreticky tim, ze si prectete neco o tom jak se dela projekt na webu nebo v skriptech. Je potreba se naucit pracovat s BFU zakaznikem, nedostatkem dokumentace, nedostatkem casu, nebat se zariskovat, dokazat si co ve mne je.

Poslechnete si tohle:
http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=iBzthH4bGMU&NR=1
Název: Re:Program pro call centrum - diplomka?
Přispěvatel: RDa 25. 09. 2012, 23:42:07
Musim souhlasit s Leninem, clovek na pocatku musi vzit i projekty ktere nejsou zrovna terno, pripadne si rekne castku neadekvatni. Ale kazdym takovym projektem rostou zkusenosti - jak technicke tak socialni a muzu rict ze ten rust je krasne exponencialni :) Jen je dulezite se pak u druheho projektu nebat si rict o vic, technicky mate dokazano ze to umite a zvladnete, horsi je to ale pak se zakaznikama, kteri se to budou snazit osidit.. takze pocitejte trocha i s posunem oboru, v konecne fazi pak z pracovni na manazerskou funkci
Název: Re:Program pro call centrum - diplomka?
Přispěvatel: No Buntaro 26. 09. 2012, 08:52:53
Kupte si ustrednu od firmy, ktera to dela. Treba iPBX od IPEXu, abychom zustali tak nejak geograficky konzistentni. Za 10 kKc bude maximalne tak analyza specialnich potreb ...
Název: Re:Program pro call centrum - diplomka?
Přispěvatel: to_je_jedno 26. 09. 2012, 12:15:46
kdyz na to kouknu jako lenin a rda tak maji pravdu v tom, ze clovek na zacatku potrebuje neco takhle zkusit od zacatku do konce, ale za ty prachy atd bych to videl tak na nejaky webovy udelatko na spravu kontaktu apod, ale resit i vytaceni ustredny atd ? mozna jsem jen rozmlsanej tim, ze uz podobnou divocinu zadarmo nemusim delat.
Název: Re:Program pro call centrum - diplomka?
Přispěvatel: Lenin POWER! 27. 09. 2012, 02:00:06
To na zacatku znamena tak 3 roky. Jednou to udelat nestaci. Je potreba si brat porad vice narocne veci. Nebat se selhani, vzdyt trenujete a tak selhani se daji ocekavat.

Nesmite resit penize, musite byt ochotni penize obetovat aby jste se prodrali nahoru co nejrychleji. Musite se taky naucit nepracovat pro penize. Jak reknete vetu: ja bych ..., ale za ty penize ..., tak jste nic nepochopili a nikdy poradny penize mit nebudete.

Kdyz delate lowend, tak je jasny ze zakaznici jsou paka. Prave to vas ma motivovat abyjste makli a prodrali se vys, kde je uz je to na urovni.

Cely zivot se musite ucit.
Název: Re:Program pro call centrum - diplomka?
Přispěvatel: ABC 27. 09. 2012, 13:11:43
Otázkou je, zdali by nebylo perspektivnější, zapojit se do Google Summer of Code. Má s tím někdo zkušenosti?
Název: Re:Program pro call centrum - diplomka?
Přispěvatel: Mejvas 27. 09. 2012, 13:21:41
To na zacatku znamena tak 3 roky. Jednou to udelat nestaci. Je potreba si brat porad vice narocne veci. Nebat se selhani, vzdyt trenujete a tak selhani se daji ocekavat.

Nesmite resit penize, musite byt ochotni penize obetovat aby jste se prodrali nahoru co nejrychleji. Musite se taky naucit nepracovat pro penize. Jak reknete vetu: ja bych ..., ale za ty penize ..., tak jste nic nepochopili a nikdy poradny penize mit nebudete.

Kdyz delate lowend, tak je jasny ze zakaznici jsou paka. Prave to vas ma motivovat abyjste makli a prodrali se vys, kde je uz je to na urovni.

Cely zivot se musite ucit.

Z obecneho pohledu to jsou hezka moudra a teoreticky by se s nima dalo i souhlasit. Nicmene aplikovat je bezmyslenkovite vsude je kravina. Tomu kdo do toho pujde, to nic neprinese krom hromady problemu.
V praxi to totiz znamena, ze i kdyz ozeli penize, tak referenci zadnou neziska. Firma z horni dolni, projekt je v teto podobe nerealizovatelny a skonci pruserem, tudiz ani klient dotycneho referencovat nebude. Zkusenosti na tom dotycny zadne nenabere, jen ho to nauci spatnym navykum. Ostatne na tomto projektu ho ani nema kdo vest.

Takze muzes upresnit, jak se diky tomuhle muze nekdo prodrat vys, kde je to uz na urovni? Docela by me to zajimalo :)

Název: Re:Program pro call centrum - diplomka?
Přispěvatel: Lenin POWER! 27. 09. 2012, 17:01:48
Ty sam aplikujes bez myslenkove premysleni typu looser, kterym nas tady vsichni okolo krmi. Mne temadle kecama krmili taky, ale ja jim neuveril. Podivej se na veci kterym veris na 100%. Zacni premyslet out of box. Neni mozne jit se stadem a byt uspesny.

1. Tomu kdo do toho pujde, to nic neprinese krom hromady problemu.

Napsal jsem tu veci ktere mu to prinese. Pro mne jsou to nesmirne cenne veci ktere neziskas ani za penize, ani vzdelanim. Pro tebe jsou bezcenne. Tudis mas spatny zebricek hodnot.

2. V praxi to totiz znamena, ze i kdyz ozeli penize, tak referenci zadnou neziska.

To je mysleni loosera o vsem dopredu predpoklada ze to skonci neuspechem. Je to dano tim ze vetsinu veci v zivote poseres. Musis zacit premyslet stylem: Co mam udelat abych tohle nepohnojil?

3. Firma z horni dolni, projekt je v teto podobe

Podobu projektu neznas dokud si nepromluvis s managementem a zamestnanci co vlastne potrebuji.

4. nerealizovatelny
Kdyz se ukaze ze zadani je nerealizovatelne, je potreba zadani zmenit.

5. a skonci pruserem
Neskonci kdyz presvedcis management aby netrvali na vecech ktere nejsou pro ne zase az tak dulezite, ale stahnou projekt ke dnu. Nauc se jednat s lidma.

6. tudiz ani klient dotycneho referencovat nebude.
Firma z horni dolni referencuje kohokoliv, nic je to nestoji a berou to jako reklamu.

7. Zkusenosti na tom dotycny zadne nenabere,
Zadne zkusenosti nenabere jen ten kdo nic nedela.

8. jen ho to nauci spatnym navykum.
Zase premysleni loosera. Stejne by se to pohnojilo. Potrebujes se na neco vymluvit sam pred sebou abys zracionalizoval vlastni zbabelost.

9. Ostatne na tomto projektu ho ani nema kdo vest.
Musis se naucit postarat se sam o sebe. Kdyz neco nevis tak se jdi k nekomu poradit. Sam se starej. Necekej ze ti ale bude rikat krok za krokem co mas delat. Jeden muj kamos co je taky selfmade rika: Kdyz se musis ptat tak to nedas. Nauc se nezaviset na cizi pomoci.

L.
Název: Re:Program pro call centrum - diplomka?
Přispěvatel: Brambůrek 27. 09. 2012, 17:16:28
Obvykle s tvými názory v diskuzi nesouhlasím. Ale se vším co jsi napsal v tomto vlákně naprosto souhlasím.
Název: Re:Program pro call centrum - diplomka?
Přispěvatel: Trident 27. 09. 2012, 18:53:53
To na zacatku znamena tak 3 roky. Jednou to udelat nestaci. Je potreba si brat porad vice narocne veci. Nebat se selhani, vzdyt trenujete a tak selhani se daji ocekavat.

Nesmite resit penize, musite byt ochotni penize obetovat aby jste se prodrali nahoru co nejrychleji. Musite se taky naucit nepracovat pro penize. Jak reknete vetu: ja bych ..., ale za ty penize ..., tak jste nic nepochopili a nikdy poradny penize mit nebudete.

Kdyz delate lowend, tak je jasny ze zakaznici jsou paka. Prave to vas ma motivovat abyjste makli a prodrali se vys, kde je uz je to na urovni.

Cely zivot se musite ucit.
Ty penize nejsou na to aby student mohl navstevovat bordely, ale aby mu pokryly naky minimalni naklady. I ja jsem delal pro zkusenosti a radu veci zadarmo. Jen kvuli te zkusenosti. A byly mezi tim neuspechy. Kdyz se nad tim zamyslim, tak bych neveril nikomu kdo neselhal. 
Ale jak cloveka prestanou zivit rodice, tak z toho nejak vyroste. Vic minimalizovat naklady nez bydlet v karavanu a pit z obecni pumpy neumim. To co tam uvadi neni dobrovolnictvi na zkusenou ale otroctvi. Budes otrokem sam sve mysli. Ty sam sobe budes bicem otrokare.
Název: Re:Program pro call centrum - diplomka?
Přispěvatel: ded kenedy 27. 09. 2012, 19:20:01
Citace
Ty sam aplikujes bez myslenkove premysleni typu looser, kterym nas tady vsichni okolo krmi.

Ty jsi zase takovy loser, ze ani nevis, jak se to slovo pise!
Název: Re:Program pro call centrum - diplomka?
Přispěvatel: Mirek Prýmek 27. 09. 2012, 19:39:50
Citace
Ty sam aplikujes bez myslenkove premysleni typu looser, kterym nas tady vsichni okolo krmi.
Ty jsi zase takovy loser, ze ani nevis, jak se to slovo pise!

Bacha na to, Lenin je v Améru velkej šéf, vlastní mainframy a letadla, takže to rozhodně nemůže být chyba. Bude to záměr. Viz:
Citace
looser - Idiotic way of spelling "loser". Most often used by teens and adults with no more than a 2nd grade grammar level.
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=looser
Název: Re:Program pro call centrum - diplomka?
Přispěvatel: Emanuel Komínek 27. 09. 2012, 22:08:06
To, co tu Lenin píše má hlavu a patu, člověk (ano, to je i vývojář) se musí naučit jednat s lidmi, říct jim, co chtějí, navrhnout řešení a poprat se s nezdary a hloupostí jiných (bez urážky) a má pravdu, že taková práce člověku hodně dá. Na druhou stranu, 10 000 Kč by nejspíš nepokrylo ani náklady, takže sám bych do toho nešel už z důvodu, že na trhu je spousta jiných podobně lowend nabídek, které člověku dají totéž a současně jsou i zaplaceny (třeba ne moc, ale člověk z toho může zaplatit alespoň ten semestr studentských nákladů).
Název: Re:Program pro call centrum - diplomka?
Přispěvatel: Mirek Prýmek 27. 09. 2012, 22:23:52
To, co tu Lenin píše má hlavu a patu, člověk (ano, to je i vývojář) se musí naučit jednat s lidmi, říct jim, co chtějí, navrhnout řešení a poprat se s nezdary a hloupostí jiných (bez urážky) a má pravdu, že taková práce člověku hodně dá. Na druhou stranu, 10 000 Kč by nejspíš nepokrylo ani náklady, takže sám bych do toho nešel už z důvodu, že na trhu je spousta jiných podobně lowend nabídek, které člověku dají totéž a současně jsou i zaplaceny (třeba ne moc, ale člověk z toho může zaplatit alespoň ten semestr studentských nákladů).
U tohodle projektu je od začátku jasný, že je to krávovina. Čili ten člověk nutně neuspěje (takovým nebo makovým způsobem) a zažije si peklo. Pokud se na tomhle projektu má něco učit (takže žádný pořádný projekt ještě nedělal), může být imho jenom pár scénářů:
1. je to relativně normální člověk, takže z neúspěchu bude frustrovaný, z mála peněz naštvaný a celkově se na to celý bude snažit co nejrychleji zapomenout
2. totéž, co 1, ale navíc zapojí racionalizaci: já jsem všechno dělal dobře, za neúspěch může zadavatel -> pojme pocit, že takhle debilně pracovat je normální, a příště to udělá stejně
3. je to velmi silná osobnost, oklepe se z neúspěchu, racionálně zanalyzuje, co bylo špatně, a příště už bude postupovat úplně jinak. Bude to pro něj velká a cenná lekce.
4. totéž co 2, ale navíc ještě zahořkne a mindráky si začne léčit na fóru roota ;)

Nedělám si iluze, že lidí typu 3 je víc, než by se dalo spočítat na prstech levé nohy. Čili podle mě, ten projekt je pro většinu lidí, kterým by údajně měl něco dát, naprosto nevhodný.

(just my 2c)
Název: Re:Program pro call centrum - diplomka?
Přispěvatel: KapitánRUMFree 27. 09. 2012, 22:39:54
4. totéž co 2, ale navíc ještě zahořkne a mindráky si začne léčit na fóru roota ;)

Čoveče, právě jsem na vstup generátoru náhodných čísel zadal LENIN a ono mi to z toho vygenerovalo číslo 4  ;D
Zadal jsem to znovu a co čert nechtěl, zase mi na LENINA padla 4ka  ;D ;D
Název: Re:Program pro call centrum - diplomka?
Přispěvatel: Mirek Prýmek 27. 09. 2012, 23:03:14
zase mi na LENINA padla 4ka  ;D ;D
No tak to ale musíš mít ňáký rozbitý, protože Lenin vždy byl, je a bude jednička!

(spolu s Nvidií a Kalouskem :)
Název: Re:Program pro call centrum - diplomka?
Přispěvatel: Mejvas 28. 09. 2012, 10:14:16
Mam jednu otazku na Lenina a jedno doporuceni. Lenine, kolik jsi zrealizoval projektu v IT? A to doporuceni je... Chtelo by to trochu mene arogance a trochu vice pokory :) Dal to rozvadet nebudu. Lidi, kteri maji trochu zkusenosti s vyvojem si udelaji obrazek sami :)
Název: Re:Program pro call centrum - diplomka?
Přispěvatel: Radim 28. 09. 2012, 12:06:07
Podle mně tahle zakázka bude potřebovat manažerskou práci mnohem víc než programování. Přirozeně přesně se to bude vědět nejdřív až po nějaké pořádné konzultaci v zadavatelské firmě, případně až po důkladném analýze sdělených informací a průběhu té konzultace..
Firma je s největší pravděpodobností totiž typický příklad zákazníka, který sice ví, co chce, ale protože se v oboru nevyzná, jeho očekávání nákladů za požadovanou věc je absolutně nereálné. Základem úspěchu bude proto seznámit manažment firmy se základy a principy vývoje takové aplikace a potom je postupně nějak nakormidlovat nebo se s nimi dohodnout, aby ideálně oni sami dobrovolně zadání přizpůsobili nákladům, které chtějí na aplikaci vynaložit. Přitom v manažmentu mohou být různí lidé všelijakých manažerských typů. Už toto provést může být majstrštyk obchodně manažerského vyjednávání. Který když se nepovede, tak ten projekt prostě pohřbí už předem, bez ohledu na kvalitu programování. Případně možná vyjde najevo, že mnohem lepší bude koupit hotovou aplikaci. Může se klidně stát, že manažment firmy nebude ochoten nové informace  přijmout a bude trvat na starém nereálném zadání a potom projekt prostě musí být odpískán.
Podle mně je na 98 % jisté, že studenta jako prvního a hlavního  vyjednavače o takových věcech manažment firmy nepřijme, že když už, nechá se poučit od někoho manažerům bližšího věkem i praxí.
Takže to vidím na tým, spojení nějakého projektového manažera zabývajícícho se projekty v IT oboru a programátora nebo programátorů.

Ještě je taky možnost, že zákazník je přece jen chytrý a ví, že o tom moc neví. Proto poptává na první pohled nereálnou zakázku, očekává právě to, co jsem napsal výše, že hafo všelijakých natěšených zájemců se rozjede do Bruntálu na konzultace a bude házet rozumy. Zákazník potom ty rozumy z těch  konzutací třeba 5 - 10 zájemců vybere, vyhodnotí a využije. Bude prostě vědět co a jak , vytvoří správné zadání a poptá ty správné lidi nebo firmy.  Takhle bych to dělal možná i já, kdybych potřeboval objednat něco, o čem moc nevím a co vyžaduje proniknout do oboru a pochopit i všelijaké nepsané oborové zvyklosti a specialitky.
Název: Re:Program pro call centrum - diplomka?
Přispěvatel: Trident 28. 09. 2012, 13:41:35
Ještě je taky možnost, že zákazník je přece jen chytrý a ví, že o tom moc neví. Proto poptává na první pohled nereálnou zakázku, očekává právě to, co jsem napsal výše, že hafo všelijakých natěšených zájemců se rozjede do Bruntálu na konzultace a bude házet rozumy. Zákazník potom ty rozumy z těch  konzutací třeba 5 - 10 zájemců vybere, vyhodnotí a využije. Bude prostě vědět co a jak , vytvoří správné zadání a poptá ty správné lidi nebo firmy.  Takhle bych to dělal možná i já, kdybych potřeboval objednat něco, o čem moc nevím a co vyžaduje proniknout do oboru a pochopit i všelijaké nepsané oborové zvyklosti a specialitky.
Dobra myslenka. Tak to delam momentalne ja. Zjistuji ze IT obor neni zdaleka tak prohnily jako bankovnictvi nebo stavebnictvi. My jsme andilci proti tomu co se deje jinde.
V CR s poctivosti nejdal pojdes jak rika jeden svetoznamy policista.

Tak mne napadlo, jestli firma za tu cenu proste nechtela ten program cracknout aby sel na vice pocitacich. Cracking se da zabalit do diplomky kdyz na to prijde.
Název: Re:Program pro call centrum - diplomka?
Přispěvatel: Mirek Prýmek 28. 09. 2012, 21:08:33
Zjistuji ze IT obor neni zdaleka tak prohnily jako bankovnictvi nebo stavebnictvi. My jsme andilci proti tomu co se deje jinde.
Pokud ovšem nepočítáme státní zakázky - tam se v IT utápí takové peníze, že to fakt hezký není.

Třeba jenom teď poslední kauza: 2500Kč za hodinu pro Dopravní podnik... No comment.
http://praha.idnes.cz/predrazene-it-sluzby-v-prazskem-dopravnim-podniku-f84-/praha-zpravy.aspx?c=A120927_1834265_praha-zpravy_ab
Název: Re:Program pro call centrum - diplomka?
Přispěvatel: Trident 28. 09. 2012, 22:35:13
Zjistuji ze IT obor neni zdaleka tak prohnily jako bankovnictvi nebo stavebnictvi. My jsme andilci proti tomu co se deje jinde.
Pokud ovšem nepočítáme státní zakázky - tam se v IT utápí takové peníze, že to fakt hezký není.

Třeba jenom teď poslední kauza: 2500Kč za hodinu pro Dopravní podnik... No comment.
http://praha.idnes.cz/predrazene-it-sluzby-v-prazskem-dopravnim-podniku-f84-/praha-zpravy.aspx?c=A120927_1834265_praha-zpravy_ab
121 milionu? To jsou vietnamsti trhovci proti metrostavu a skansce. A 10kkc/hod za cloveka taky nekdy davame. A to jsou blby SW veci.
Název: Re:Program pro call centrum - diplomka?
Přispěvatel: Mirek Prýmek 29. 09. 2012, 10:37:11
121 milionu? To jsou vietnamsti trhovci proti metrostavu a skansce.
Je to nárůst na dvojnásobek.
Název: Re:Program pro call centrum - diplomka?
Přispěvatel: hawran diskuse 29. 09. 2012, 11:33:46
Citace
Ty sam aplikujes bez myslenkove premysleni typu looser, kterym nas tady vsichni okolo krmi.

Ty jsi zase takovy loser, ze ani nevis, jak se to slovo pise!

 ;D ;D ;D
Copa Lenin, ten musí v tej emerice růlovat!
Název: Re:Program pro call centrum - diplomka?
Přispěvatel: Lenin POWER! 29. 09. 2012, 23:08:56
To co tam uvadi neni dobrovolnictvi na zkusenou ale otroctvi. Budes otrokem sam sve mysli. Ty sam sobe budes bicem otrokare.
Presne tak, musis ze sebe dostat to co do tebe cpali cely zivot. Jsou to psychicka muka, protoze ses presvedcen se si ublizujes. Musis to vydrzet, to je jedina vlastnost kterou potrebujes. Nevzdat to.

Az to ze sebe dostanes tak to bude uplne v pohode, budes silny, stastny a svobodny. Je o co stat.
Název: Re:Program pro call centrum - diplomka?
Přispěvatel: Radim 30. 09. 2012, 08:51:04
Tak mne napadlo, jestli firma za tu cenu proste nechtela ten program cracknout aby sel na vice pocitacich. Cracking se da zabalit do diplomky kdyz na to prijde.
Jedna věc je víceméně veřejně vyhlášené zadání a druhá věc je to, co firma bude skutečně chtít. Toto není škola, kde se všichni chovají podle jakési akademické šablony, ale realita života.
Název: Re:Program pro call centrum - diplomka?
Přispěvatel: Trident 30. 09. 2012, 21:06:16
To co tam uvadi neni dobrovolnictvi na zkusenou ale otroctvi. Budes otrokem sam sve mysli. Ty sam sobe budes bicem otrokare.
Presne tak, musis ze sebe dostat to co do tebe cpali cely zivot. Jsou to psychicka muka, protoze ses presvedcen se si ublizujes. Musis to vydrzet, to je jedina vlastnost kterou potrebujes. Nevzdat to.

Az to ze sebe dostanes tak to bude uplne v pohode, budes silny, stastny a svobodny. Je o co stat.
IMHO neni. Na vlastni kuzi jsem to poznal. Cely zivot kvuli zanedbavas osobni zivot na ukor prace a pak zjistis ze je pozde...
Název: Re:Program pro call centrum - diplomka?
Přispěvatel: Radim 01. 10. 2012, 09:19:09
To co tam uvadi neni dobrovolnictvi na zkusenou ale otroctvi. Budes otrokem sam sve mysli. Ty sam sobe budes bicem otrokare.
Presne tak, musis ze sebe dostat to co do tebe cpali cely zivot. Jsou to psychicka muka, protoze ses presvedcen se si ublizujes. Musis to vydrzet, to je jedina vlastnost kterou potrebujes. Nevzdat to.

Az to ze sebe dostanes tak to bude uplne v pohode, budes silny, stastny a svobodny. Je o co stat.
IMHO neni. Na vlastni kuzi jsem to poznal. Cely zivot kvuli zanedbavas osobni zivot na ukor prace a pak zjistis ze je pozde...
Ono záleží, jak to kdo zvládá. Někdo se pod takovým náporem sesype a vytvoří si tak dlouholeté trauma, jiný se z toho poučí a leccos se naučí. Určitý problém může být to, že kdo to zvládá dobře, může si navyknout na stres s takovou práci spojený a potom takovou práci bude vyhledávat neustále, dokud určitým způsobem nevyhoří.
Název: Re:Program pro call centrum - diplomka?
Přispěvatel: Lenin POWER! 01. 10. 2012, 10:25:49
A to doporuceni je... Chtelo by to trochu mene arogance a trochu vice pokory :)

Kdyz chces byt pokorny, tak bud pokorny pred Bohem. Jedine tam to ma smysl.
Název: Re:Program pro call centrum - diplomka?
Přispěvatel: Mejvas 02. 10. 2012, 10:34:43
Kdyz chces byt pokorny, tak bud pokorny pred Bohem. Jedine tam to ma smysl.

Mno, nejdriv jsem si myslel, ze jsi sice zahledeny do sebe, ale ze mas alespon neco v hlave. Ted uz je jen jasne, ze jsi jen typicky internetovy ego masturbator co si nevidi na spicku nosu. Takovych jsou miliony. To musi bejt pro tebe dost frustrujici, pri te sebelasce zjistit, ze jsi uplne stejny, jako kdejaky vidlak :) Setrvej v tom, urcite se driv nebo pozdeji dostanes mezi elitu ala Hulan, Kaluza a jim podobni. Drzim ti palce  ;)
Název: Re:Program pro call centrum - diplomka?
Přispěvatel: Mirek Prýmek 02. 10. 2012, 10:48:16
Kdyz chces byt pokorny, tak bud pokorny pred Bohem. Jedine tam to ma smysl.

To jo. Ale taky je psáno:
Citace
Každému z vás říkám na základě milosti, která mi byla dána: Nesmýšlejte výš, než je komu určeno, ale smýšlejte o sobě střízlivě, podle toho, jakou míru víry udělil každému Bůh.
a
Citace
Všechny stromy pole poznají, že já Hospodin jsem ponížil strom vysoký a povýšil strom nízký; nechal jsem uschnout strom zelený a dal vypučet stromu suchému. Já Hospodin jsem promluvil a také to učiním."

P.S. kde jsi teď na dovolené, že píšeš dopoledne našeho času?
Název: Re:Program pro call centrum - diplomka?
Přispěvatel: Lenin POWER! 03. 10. 2012, 15:14:21
IMHO neni. Na vlastni kuzi jsem to poznal. Cely zivot kvuli zanedbavas osobni zivot na ukor prace a pak zjistis ze je pozde...

Zivot loosera je beznadejny. Kdyz neceho dosahne tak misto aby mel z toho radost a zacal si uzivat vysledku tak je mu lito toho ze pro to musel neco obetovat a je presvedcen ze si ublizil.

Prestan uz verit takovym kravinam. Dokud ses nazivu tak neni nikdy pozde.
Název: Re:Program pro call centrum - diplomka?
Přispěvatel: Lenin POWER! 03. 10. 2012, 15:15:26
P.S. kde jsi teď na dovolené, že píšeš dopoledne našeho času?
Kdyz chces nekoho honit do postele tak se realizuj na svych detech.
Název: Re:Program pro call centrum - diplomka?
Přispěvatel: Mirek Prýmek 03. 10. 2012, 15:36:48
Kdyz chces nekoho honit do postele tak se realizuj na svych detech.
To dělám. Mimochodem, jsou ještě voprsklejší než ty a to už je teda co říct.
Název: Re:Program pro call centrum - diplomka?
Přispěvatel: Lenin POWER! 03. 10. 2012, 23:56:10
Kdyz chces nekoho honit do postele tak se realizuj na svych detech.
To dělám. Mimochodem, jsou ještě voprsklejší než ty a to už je teda co říct.
Deti zkousi co si muzou dovolit. Kdyz z tebe neciti autoritu tak s tebou zametou protoze vi ze se na nic nezmuzes. Omez PC a zacni se jim vic venovat.

V kolika letech ukradli prvni letadlo?
Název: Re:Program pro call centrum - diplomka?
Přispěvatel: Mirek Prýmek 04. 10. 2012, 08:24:56
Deti zkousi co si muzou dovolit. Kdyz z tebe neciti autoritu tak s tebou zametou protoze vi ze se na nic nezmuzes. Omez PC a zacni se jim vic venovat.
Nemusíš mít péči, já nemám hispánskou chůvu :)

V kolika letech ukradli prvni letadlo?
Tuhle historku už jsem slyšel, budeš s ní muset zkusit ohromovat někoho jinýho :)