Fórum Root.cz

Ostatní => Odkladiště => Téma založeno: Rob16863 04. 04. 2012, 20:27:43

Název: Ideální počet lidí na IT oddělení?
Přispěvatel: Rob16863 04. 04. 2012, 20:27:43
Zajímalo by mě, kolik je Vás na IT oddělení a jakou práci a jaké množství máte vykonat?

Začnu já..
Něco o nás a obsah práce:


Rozdělení práce:

Zbytek, práce, který v předchozím seznamu není u nikoho zapsán, řeším já sám.

Zajímalo by mě, co si o tom myslíte, kolik by byl ideální počet lidí či úvazků na IT na objem práce, který jsem zmínil.

A jak to funguje u Vás? Kolik toho máte na správu, co všechno děláte a v kolika lidech??





Název: Re:Ideální počet lidí na IT oddělení?
Přispěvatel: Dudo 05. 04. 2012, 04:17:13
Jedno PC, jeden admin...
:-)
Název: Re:Ideální počet lidí na IT oddělení?
Přispěvatel: Rob16863 05. 04. 2012, 06:30:07
díky za reply, ale dotaz byl spíš směřován na lidé, co spravují sítě ve firmách či institucích s množsvím PC větším, než malé:-) Podle tvého vzorce by těch adminů u nás muselo být cca 150:-)
Název: Re:Ideální počet lidí na IT oddělení?
Přispěvatel: Siki7 05. 04. 2012, 07:25:06
3 lidi by to měli v pohodě zvládat.
Název: Re:Ideální počet lidí na IT oddělení?
Přispěvatel: František B. 05. 04. 2012, 07:32:05
Doplňující otázky :

* Jak moc je provoz firmy kritický. Do jaké doby musí IT oddělení garantovat odstranění závady? V případě souběhu více incidentů, je možné řešit incidenty postupně (méně lidí) nebo je nutné řešit všechny závady okamžitě (více záložních lidí)? Jede firma ve směnném provozu 24 hodin denně 7 dní v týdnu?
* Používáte repasované počítače nebo kupujete nové značkové?
* Mohou uživatelé notebooky používat i pro osobní potřebu a instalovat do nich software?
* Častým úkolem bývají činnosti spojenné s tiskem (výměna toneru, doplnění papíru...), skenováním... Jaký hardware vyjma počítačů spravujete.
* Jaké aplikace jsou nainstalovany? Radíte klientům s používáním nějakého profesionálního softwaru? Jak často měníte software?
Název: Re:Ideální počet lidí na IT oddělení?
Přispěvatel: hawran diskuse 05. 04. 2012, 08:17:16
Zajímalo by mě, kolik je Vás na IT oddělení a jakou práci a jaké množství máte vykonat?
...
Zajímalo by mě, co si o tom myslíte, kolik by byl ideální počet lidí či úvazků na IT na objem práce, který jsem zmínil.
...

Nejideálnější je cca 80 lidí v decentním oupnspejsu, který nejde pořádně větrat/vytopit.
A je třeba zajistit, aby vedle sebe seděli lidi, co mají naprosto rozdílné požadavky na teplotu v místnosti a četnost větrání ...
Název: Re:Ideální počet lidí na IT oddělení?
Přispěvatel: NoFlame 05. 04. 2012, 08:26:59
  • Programujeme si vlastní informační systém

Cokoliv od 1/10 úvazku po 15 členný tým jenom na tohle :-)

IMHO pokud neupřesníte, co všechno firma po IS chce, jestli to stavíte celé sami od začátku, nebo modifikujete něco koupeného, jak jste daleko a jestli si občas necháte něco udělat externě, tak je to vaření z vody.
Název: Re:Ideální počet lidí na IT oddělení?
Přispěvatel: RomanF 05. 04. 2012, 08:35:57
Vzal bych jednoduchou pomucku:
- na kazdych 100-150 desktopu-laptopu jeden admin -> 1 (2 lidi pokud je vic jak 3 lokality)
- na web-mail-AD-site-telefony dalsi admin -> 1
- na 1-2 IS servery admin -> 2
- IT management -> 1 (mozna 2)
------------
Celkem, jako prvni nastrel, pro tebe 6 lidi, z toho 2 mas externe, tak 4 lidi vcetne tebe to pokryji, ale je to jen taktak. Zda se takhle z dalky, ze neni zadna rezerva. Jeden clovek onemocni a je problem. Jeden zacne mit doma trable, v praci prestane stihat, a je problem.
Napovedela by vytizenost tvych lidi v dobe dovolenych. Az si nekdo vezme tyden dovolene, tak zaber dalsiho cloveka pro sebe na jakykoliv nesmyslny ukol a uvidis. Jestli zbytek stiha (i kdyz se skripenim zubu), tak mas rezervu.
Nepises, jestli drzite sluzby v noci/vikendech na dostupnost sluzeb. Pokud ano, tak bych mozna pridal 1 cloveka.
Dalsi otazkou je, jestli na desktop podporu nevzit 3. osobu, jelikoz pises o vyssi vytizenosti komunikaci.
Název: Re:Ideální počet lidí na IT oddělení?
Přispěvatel: KapitánRUM 05. 04. 2012, 09:25:46
To je ale pěkná blbost 1 člověk na 100 až 150 uživatelů  ::)

Obecně to je 1 IT na 30 až 150 uživatelů.
Dělal jsem IT ve firmě, kde bylo 30 programátorů, hromada SW a HW jsme si spravovali sami.
Mohl jsem se přetrhnout, aby to fungovalo.

Oproti tomu jsou firmy, kde je jen Autocad, Office a HW spravuje třeba HP.
Tam může stačit jeden IT na 100 stanic.

Ovšem potřebný počet IT pracovníků se dá snadno vypočítat.
Vezme se počet incidentů na stanicích měsíčně a doba jejich řešení, spočítá se průměrný počet incidentů na konkrétní uživatele za rok, odhadne časový fond a připočítá se 30% rezerva na rozvoj.
Název: Re:Ideální počet lidí na IT oddělení?
Přispěvatel: Rob16863 05. 04. 2012, 09:34:24
Děkuji moc za reakce. Doplňuji:
- některé služby (mail, IS, web) jsou poměrně kritické. Některé jsou téměř kritické (servery) a některé mají standardní prioritu (desktopy, ntb). Závady by se podle toho měly řešit - kritické a skoro kritické do 1 dne, standardní ideláka tak do týdne. To jsou hlášené závady. Plánované údržby (především rozvody a montáže sítě) dle plánování - od cca týdne do roku s výhledem na další roky (kvůli omezeným financím nejde vše dělat naráz).
- dříve se kupovaly nové pc i repasy, každej si to řešil po svém. Časem se to centralizovalo sem na IT, kupujeme zásadně vše nové, pokud možno se držíme stejných osvědčených značek a modelů, pokud z nějakého vážnějšího důvodu nejsme nuceni uvažovat o jiném.
- Uživatelé povětšinou mají user práva, sem tam někdo má admina, protože je trochu schopnější a dělá si něco sám (ale i tak chodí s požadavky) a jen výjimky si dělaj vše sami (např. sem odmítl spravovat iBook, protože nemám čas všechno ladit znovu ještě pro mac kvůli 2 lidem - ti, ať si to spravují kde chtějí)
- máme množství malých USB tiskáren většinou HP, některé je nutné mít v síti, takže správa sdílení, novější tiskárny jsou už s ethernet portem, máme i cca 10 větších strojů - xerox, konica Bizhub.. Samozřejmě správa tiskáren, instalace driverů atd. Tonery si mění lidi sami, stejně tak, jako papír. Máme i pár scannerů. Tiskáren je celkem cca 80
- kromě tiskáren spravuji samozřejmě i veškeré síťové prvky
- aplikace jsou často ve standardním balíku - flash, adobe reader, shockwave, silverlight, openoffice, MS office (různé verze), 7zip, atd... Kromě MS Office většinou freeware. Na některých PC jsou i další programy - CorelDraw, Photoshop, Premiere, Picasa, atd atd.. Na serveru pro ekonomické Money S3 a Vema (mzdy). Kromě toho máme i 2 PC učebny - v jedné taky nic zákeřného, ve druhé mrak her a vývojářského sw - ale tam si to povětšinou spravuje vedoucí sám.. Aktualizovat software není čas, řeší se to jen tam, kde je AD (jen jedna největší pobočka, brzy snad další)
-IS - ten funguje už asi 15 let, v současné době se dělají nové funkce, opravují chyby atd.. Sem tam nějaká větší akce při vývoji něčeho většího. Ten 1 kus člověka, co jej vyvíjí v zásadě aji dostačuje, časem si to stejně budeme muset nechat udělat znovu v nějakém zaběhnutém systému od nějaké firmy. Ale i nadále si ho pak budeme spravovat sami. Takže IS bych jako stěžejní neřešil, spíš mi jde o to ostatní
-zaměstnanci u nás pracují většinou ve dne (i když někdo sem tam i v noci), není standarizovaná pracovní doba. Někdo chodí do práce na 6:00, někdo na 11:00, někdo končí s obědem, někdo končí v 9 večer. Lidi dělají i o víkendu. Nejsme výrobna, nemáme tu tedy píchačky, lidi chodí v zásadě kdy chtějí, ale musí plnit zadané úkoly v termínu. Proto pracují i z domu po večerech a víkendech. V noci je odmítám, o víkendu, když můžu, tak řeším.

V případě mých dovolených a nemocí musí vše, co dělám holt počkat. Není žádná nahraditelnost. Pokud by nastal nějaký problém, lidi se mi v 99% dovolají a já můžu řešit buď na dálku z ntb/mobilu, nebo zaúkoluju někoho konkrétního (is, web, nebo mail/web/is servery daného správce, v případě PC a serverů zdatenější kolegy(ně) z jiných oddělení mimo IT).

Situace je tedy taková, že sem na to vše sám, jen ty okolní práce (které nejsou tak velké) v IS a serverech řeší jiní (cca 10-30hod/měsíc na osobu).

Děkuji Vám za info, rád bych dále znal Vás názor na počet lidí na IT.
R
Název: Re:Ideální počet lidí na IT oddělení?
Přispěvatel: Honza 05. 04. 2012, 09:35:54
Naše IT:

O IS (Navision) se starají dva lidé z ekonomického oddělení.

Dle mého se dá 140 počítačů při jednosměnném provozu zvládnout v 2 lidech (kvůli dovoleným). Chce to ale dobrou organizaci. Uživatelům toho moc nedovolit = odebrat administrátorská oprávnění.

Taky by stálo za to spočítat si, jestli by nebylo levnější část nebo celé IT outsourcovat.

PS: Jo a programovat si vlastní IS je docela hardcore.  ;)
Název: Re:Ideální počet lidí na IT oddělení?
Přispěvatel: martin 05. 04. 2012, 10:13:26
Ovšem potřebný počet IT pracovníků se dá snadno vypočítat.
Vezme se počet incidentů na stanicích měsíčně a doba jejich řešení, spočítá se průměrný počet incidentů na konkrétní uživatele za rok, odhadne časový fond a připočítá se 30% rezerva na rozvoj.

Nojo, ale když přidete za finančním ředitelem s takovým výsledkem, tak se může ptát, proč to tamhle jinde zvládnou s polovičním nebo i menším počtem lidí.

Také v tom výpočtu nijak nefiguruje kvalita služeb IT atd. atd.

Cílem je pochopitelně minimalizovat náklady na IT a maximalizovat kvalitu jejich služeb.
Název: Re:Ideální počet lidí na IT oddělení?
Přispěvatel: KapitánRUM 05. 04. 2012, 10:24:59
Nojo, ale když přidete za finančním ředitelem s takovým výsledkem, tak se může ptát, proč to tamhle jinde zvládnou s polovičním nebo i menším počtem lidí.

Také v tom výpočtu nijak nefiguruje kvalita služeb IT atd. atd.

Cílem je pochopitelně minimalizovat náklady na IT a maximalizovat kvalitu jejich služeb.

To není pravda.
Kvalita (a spokojenost) se mimo jiné odvíjí od rychlosti.

Rozhovor s finančním ředitelem:
IT: "Je nás málo na správu IT, mám tady graf."
FIN: "Nového IT? Ale v jiných firmách to spravují s polovičním počtem lidí!"
IT: "No, když vyměníme počítače za HP a OnSiteServis, tak taky nemusíme nabírat nikoho nového, znamená to dát teď milion a pak každý rok asi o 400 000,- Víc, ale máte výborný nápad! Jestli na to jsou ty peníze, tak to je opravdu správná cesta!"
FIN: "A bude stačit jen jeden nový IT?"
 ;D

Je to přesně takhle.
A pokud se rozhodne, že se budou kupovat značkové počítače a IT odpadne práce se správou HW, taky dobře.
Je to výhra ať tak nebo tak.
Název: Re:Ideální počet lidí na IT oddělení?
Přispěvatel: martin 05. 04. 2012, 10:36:36
[Rozhovor s finančním ředitelem:
IT: "Je nás málo na správu IT, mám tady graf."
FIN: "Nového IT? Ale v jiných firmách to spravují s polovičním počtem lidí!"
IT: "No, když vyměníme počítače za HP a OnSiteServis, tak taky nemusíme nabírat nikoho nového, znamená to dát teď milion a pak každý rok asi o 400 000,- Víc, ale máte výborný nápad! Jestli na to jsou ty peníze, tak to je opravdu správná cesta!"
FIN: "A bude stačit jen jeden nový IT?"
 ;D

Je to přesně takhle.
A pokud se rozhodne, že se budou kupovat značkové počítače a IT odpadne práce se správou HW, taky dobře.
Je to výhra ať tak nebo tak.

1. To je rozhovor s finančním ředitelem - blbem, když neví jaké jsou náklady na zaměstnance. Tohle přesně ten ukázkový případ, jak argumentuje ITík u vedení a proč ho nelze nikdy brát vážně (škoda) :-(

2. Sám jste tady nedávno tvrdil, že ty vaše skládačky nejsou nijak výrazně poruchovější než značkové produkty. Ano, čtu vaše příspěvky :-)
Název: Re:Ideální počet lidí na IT oddělení?
Přispěvatel: Lol Phirae 05. 04. 2012, 10:38:11
Nejideálnější je cca 80 lidí v decentním oupnspejsu, který nejde pořádně větrat/vytopit.
A je třeba zajistit, aby vedle sebe seděli lidi, co mají naprosto rozdílné požadavky na teplotu v místnosti a četnost větrání ...

Jo jo jo!  8)

A taky doporučuju lidi, kteří např. často řeší něco po telefonu, posadit vedle někoho, jehož práce vyžaduje klid a soustředění. A rozmístit všude dostatečné zdroje hluku (např. klimatizace. v jejíž blízkosti je ideální posadit ty zimomřivé).  8)
Název: Re:Ideální počet lidí na IT oddělení?
Přispěvatel: Alandale 05. 04. 2012, 10:51:23
Naše IT:


Protože portfolium naší práce je opravdu široké je potřeba opravdu dost lidí - správců a profesionálů, kteří vědí a umí. Problém není tak počet lidí, ale spíše mezinárodní divizní spolupráce, které někdy opravdu dělá problémy.

Co se týká doplňujících otázek:

- Jak moc je provoz firmy kritický?
     - Velmi, všechny problémy se musí řešit v co nejkratším časovém rámci. Mnoho problémů, které vznikají přímo mohou ovlivnit výrobu a způsobit ztráty. Osobně dělám na ICT Monitoring a snažíme se mnohým problémům předcházet či problém zachytit ještě v čase kdy není kritický. Není to lehký úkol, ale lze ho splnit.

- Používáte repasované počítače nebo kupujete nové značkové?
    - Používáme jenom značkové počítače a servery. Zde převažují počítače a vybavení of firmy HP.

- Mohou uživatelé notebooky používat i pro osobní potřebu a instalovat do nich software?
    - Na používání notebooků jsou zde zvláštní pravidla, ale v zásadě mohou používat jen povolený a prověřený software.

- Častým úkolem bývají činnosti spojenné s tiskem...?
    - Já se starám pouze o monitoring serverů, procesů a služeb. Toto má na starosti Helpdesk.

- Jaké aplikace jsou nainstalovany?
    - Jaké aplikace používáme zde nebudu rozepisovat, ale všechny jsou prověřeny a otestovány.  V případě, že výjde nová verze tak se nejdříve testuje v chráněném prostředí uvnitř IT. Po otestování se následně může předávat dalším uživatelům.
Název: Re:Ideální počet lidí na IT oddělení?
Přispěvatel: KapitánRUM 05. 04. 2012, 11:18:06
2. Sám jste tady nedávno tvrdil, že ty vaše skládačky nejsou nijak výrazně poruchovější než značkové produkty. Ano, čtu vaše příspěvky :-)

Ad "Naše skládačky"
Výrobce vyrobí 5 000 serverů a 50 000 základních desek do pecka.
Díky tomu nastává paradox, že i když mohou být v serverových produktech kvalitnější součástky, tak HighEnd desky bývají stejně kvalitní, ale k vůli počtu vyrobených kusů podstatně lépe odladěné, vyzkoušené, opravené a podporované.
Pokud se k tomu ještě vezmou nějaké základní desky na sklad, můžu mít celkově spolehlivější a rychleji opravitelný stroj.
Poslední nevýhodou tak zůstává neexistence ILO.
Z tohoto pohledu tedy mohou být "Ty naše skládačky" i podstatně lepší, než server, do kterého Vám v případě poruchy s úsměvem na rtech narvou REFURBISHED komponenty!

ALE!!! v běžném pecku v kanclu, hlavně ve velké firmě, bych skládačky mít rozhodně nechtěl!
No a pokud se technik drbe 10 hodin s HW, tak nemá 10 hodin čas na interní zákazníky a spokojenost jde dolů!

Pokud se nám poškodí námi sestavený server, přijedu, vyměním a za hodinu firma už zase jede.
Pokud se poškodí základní deska, mění se i zdroj a obojí se pak diagnostikuje.
Opravy mohou být velice rychlé a stroje naprosto stabilní a prakticky bezporuchové.

Ale "SKLÁDAČKA" jako hanlivé označení naprosto sedí na počítač splácaný bez rozmyslu z komponentů nejlepších parametrů a bez zakoupení náhradních dílů, to je odpad! To si snad žádný svéprávný admin do firmy nemůže nechat nasadit.

Nemám chuť tu vysvětlovat, proč se některé počítače rozbíjí, že počítač určený na provoz 4*3 tj. 4dni*3hodiny večer jen stěží vydrží provoz 5*9 a že počítač na 7*24 musí být z určitých komponent, aby to vydržel.


Název: Re:Ideální počet lidí na IT oddělení?
Přispěvatel: kleff 05. 04. 2012, 13:55:48
U nás v neziskovce je 1 IT cca na 100-200 uživatelů pro kompletní správu (nákup hw, instalace, nastavení, správa tiskáren, správa sítí v pobočkách, veškerá podpora), k tomu ještě papírování jako evidence majetku, faktury za nové nákupy.
Název: Re:Ideální počet lidí na IT oddělení?
Přispěvatel: Rob16863 05. 04. 2012, 14:13:40
U nás v neziskovce je 1 IT cca na 100-200 uživatelů pro kompletní správu (nákup hw, instalace, nastavení, správa tiskáren, správa sítí v pobočkách, veškerá podpora), k tomu ještě papírování jako evidence majetku, faktury za nové nákupy.

no tak to máme podobný.. Akorát tu mám ve frontě 200 žádostí a některý čekaj v řádu měsíců, proto zjišťuji pro srovnání, jak to vypadá u Vás..
Díky za názory, sleduju to!
R
Název: Re:Ideální počet lidí na IT oddělení?
Přispěvatel: KapitánRUM 05. 04. 2012, 14:20:37
Jak říkám, to s tím počtem uživatelů je pěkná hovadina.
Je to jako říct, kolik doktorů je potřeba na 100 obyvatel a nezabývat se tím, jestli to jsou mladý a zdravý lidi nebo jestli jich je polovina pořád marod. Před 200 lety by byl i jeden ajťák pro celou naší planetu až moc.

Tam, kde uživatelé nic nemůžou, vlastně je jen nějaký office a standardní odpověď je "přijdu za týden", může stačit i 1 IT na tisíc uživatelů. Můžu se jen podivovat nad tím, že někdo, kdo čte odborné fórum o počítačích, může vykřikovat něco o tom, že na 100 až 200 počítačů OBECNĚ stačí 1 IT.  ::)
Pokud někdo napíše: Máme HW servis od Dell, uživatelé používají JEN Office a brouzdají po internetu, pak vážně může stačit 1 IT.

Ale to se asi rozčiluju zbytečně, to je produkce našeho školství, kdy z VŠ lezou "Linux Guru" protože "To umí nainstalovat a byli na školení.".
Název: Re:Ideální počet lidí na IT oddělení?
Přispěvatel: KapitánRUM 05. 04. 2012, 14:26:06
....mám ve frontě 200 žádostí a některý čekaj v řádu měsíců....

Takže jsi ve státní správě, bereš 50 litrů měsíčně a můžeš se řídit heslem "Práce, která se neudělá sama, nestojí za mojí pozornost!".
 ;D
Ale proč ne.
U nás to zatím není jako v USA, že naštvaný zaměstnanec vezme bouchačku a jde vystřílet půlku firmy, což bych se "čekat v řádu měsíců" nedivil ;D

V řadě firem potřebují lidé pracovat a zpoždění v řádu měsíců je možné jen ve vládě, zdravotnictví a hlavně armádě.  ::)
Název: Re:Ideální počet lidí na IT oddělení?
Přispěvatel: Rob16863 05. 04. 2012, 16:18:12
....mám ve frontě 200 žádostí a některý čekaj v řádu měsíců....

Takže jsi ve státní správě, bereš 50 litrů měsíčně a můžeš se řídit heslem "Práce, která se neudělá sama, nestojí za mojí pozornost!".
 ;D
Ale proč ne.
U nás to zatím není jako v USA, že naštvaný zaměstnanec vezme bouchačku a jde vystřílet půlku firmy, což bych se "čekat v řádu měsíců" nedivil ;D

V řadě firem potřebují lidé pracovat a zpoždění v řádu měsíců je možné jen ve vládě, zdravotnictví a hlavně armádě.  ::)

Budu se tvářit, že sem to nečetl a tak to nebudu brát osobně.
Jsem ve školství, mám podprůměrný plat v tomto oboru, můj nejdelší pracovní den měl 73 hodin a stejně furt lidé čekají. Vaše reakce měli sloužit jako jeden z podkladů pro mé šéfy, že takto to opravdu nejde a není to tím, že bych se flákal.
Jestli to budu nebo nebudu moct použít popravdě závisí na tom, jestli Vaše reakce budou k tématu a budou smysluplné.

Děkuji Vám všem, kteří jste nějakým způsobem reagovali tak, že z toho jsou nějaká smysluplná data.

Rob

PS: Na root jsem to dal proto, že považuju tuto komunitu za profíky, kteří v tomto oboru pracují na podobných pozicích a věřím, že Vaše zkušenosti mi můžou nabídnout lepší pohled na to, jak to funguje v komerčním sektoru, kde nefungující služby znamenají ušlý zisk a tedy je motivace zabezpečit zdravý chod IT.
Jinak sem to mohl dát klidne na zive.cz nebo lide.cz.
Takže ještě jednou díky za Vaše data, zkusím si z toho odpočítat, kolik by byl správný počet lidí na tuto činnost. A také mě zajímá, jak to funguje jinde - u Vás.
Název: Re:Ideální počet lidí na IT oddělení?
Přispěvatel: hu 05. 04. 2012, 16:26:33
Budu se tvářit, že sem to nečetl a tak to nebudu brát osobně.
Jsem ve školství, mám podprůměrný plat v tomto oboru, můj nejdelší pracovní den měl 73 hodin a stejně furt lidé čekají.

Bez urážky, ale proč to děláte?
Název: Re:Ideální počet lidí na IT oddělení?
Přispěvatel: kleff 05. 04. 2012, 16:46:10
Tam, kde uživatelé nic nemůžou, vlastně je jen nějaký office a standardní odpověď je "přijdu za týden", může stačit i 1 IT na tisíc uživatelů.
Ano u nás uživatelé nic nemůžou. Používají office, webové systémy, remote desktop aplikace a pár dalších menších aplikací, stroje převážně s XP nebo 7.
Vzdálený zásah okamžitě podle závažnosti, méně prioritní věci do dvou dnů. V případě nutnosti osobního zásahu na pobočce v ČR (třeba zásadní problém se sítí, nebo podobná větší věc) tak zásah druhý den. Pobočky máme poměrně jednoduché, obvykle propojené vpn s centrálou, bývá tam síťový disk a síťová multifunkce. Vše monitorované.
Opravy hw buďto v rámci On site NBD záruky, tam kde není tak dodání jiného stroje a řešení vlastními silami.

Pokud uživatelé mají práva admina, tak se nedá nikdy odhadnout co se strojem provedou, podpora takových lidí pak nebývá moc jednoduchá. Nejhorší jsou takoví, kteří si myslí jak tomu rozumí, ale nedokážou si vygooglit řešení na něco co si způsobili :-)

Jinak školství je trochu podobné neziskovce (platy), ale my naštěstí máme poměrně nový hw, takže odpadají věčné problémy s nefunkčními stroji.
Název: Re:Ideální počet lidí na IT oddělení?
Přispěvatel: Rob16863 05. 04. 2012, 17:02:47
Budu se tvářit, že sem to nečetl a tak to nebudu brát osobně.
Jsem ve školství, mám podprůměrný plat v tomto oboru, můj nejdelší pracovní den měl 73 hodin a stejně furt lidé čekají.

Bez urážky, ale proč to děláte?

Dobrá otázka, sám si ji často kladu. Prozatím má ta práce stále nějaké výhody. A navíc ji nechci odevzdat ve takovém stavu, v jakém jsem ji dostal nebo v jakém je teď, ale chci odejít se vztyčenou hlavou, že jsem připravil kvalitní, fungující a spravovatelné prostředí pro další adminy. Rozhodně jsem tam nešel na celý život.
Název: Re:Ideální počet lidí na IT oddělení?
Přispěvatel: Nasson 05. 04. 2012, 17:08:05
Vzdycky si se zajmem procitam tady ty fora adminu a jejich problemu. A jakozto clovek z druhe strany (obyc. uzivatel) si nedokazu predstavit praci ve firme, kde mi IT rekne budes pouzivat to, to a to. A nazdar. Od adminu ocekavam, ze zajisti bezpecnost site (asi nejaky ten firewall + pripadne rozhodnou jaky antivir bude ve firme pouzivan), hodi mi licencni cisla programu, ktere ma firma zakoupene a o zbytek bych se radsi postaral sam, netreba IT otravovat. Ale jako chapu, ze zase z vaseho pohledu je jednodussi, kdyz ma uzivatel svazane ruce. Ja jen doufam, ze se nikdy do takove firmy nedostanu.
Název: Re:Ideální počet lidí na IT oddělení?
Přispěvatel: kleff 05. 04. 2012, 17:24:41
Vzdycky si se zajmem procitam tady ty fora adminu a jejich problemu. A jakozto clovek z druhe strany (obyc. uzivatel) si nedokazu predstavit praci ve firme, kde mi IT rekne budes pouzivat to, to a to. A nazdar. Od adminu ocekavam, ze zajisti bezpecnost site (asi nejaky ten firewall + pripadne rozhodnou jaky antivir bude ve firme pouzivan), hodi mi licencni cisla programu, ktere ma firma zakoupene a o zbytek bych se radsi postaral sam, netreba IT otravovat. Ale jako chapu, ze zase z vaseho pohledu je jednodussi, kdyz ma uzivatel svazane ruce. Ja jen doufam, ze se nikdy do takove firmy nedostanu.
Jenže ty asi s tím problém mít nebudeš, ale představ si, že existují i uživatelé firemních pc, kteří nemají doma vlastní počítač, a nebo používají nějaký o který se stará někdo jiný a v životě třeba nikdy neinstalovali program.

Dřív jsem pracoval v technologický firmě kde těch 100 lidí mělo v klidu všechna práva a nikdo s tím neměl problém (třeba s výběrem OS jaký použiješ), ale to nejde srovnávat s běžnou firmou.

Mimochodem nahoď nějaký příklad firmy s 200+ uživateli kde si všichni spravují stroje sami, když bys jinde dělat nechtěl. Pokud jsi tedy nemyslel trochu menší společnost :)
Název: Re:Ideální počet lidí na IT oddělení?
Přispěvatel: martin 05. 04. 2012, 17:49:10
Jenže ty asi s tím problém mít nebudeš

To záleží, jestli mu nadřízení budou tolerovat, že se nevěnuje své práci. :-)
Název: Re:Ideální počet lidí na IT oddělení?
Přispěvatel: Rob16863 05. 04. 2012, 17:55:27
Jenže ty asi s tím problém mít nebudeš

To záleží, jestli mu nadřízení budou tolerovat, že se nevěnuje své práci. :-)

Tak nějak jsem to chtěl napsat, že bych takového člověka platit nechtěl, jestli teda instalace OS a řešení problémů s PC nemá v popisu práce:-) Samozřejmě i tak je to silně neefektivní.
R
Název: Re:Ideální počet lidí na IT oddělení?
Přispěvatel: KapitánRUM 05. 04. 2012, 18:27:28
Budu se tvářit, že sem to nečetl a tak to nebudu brát osobně.
Jsem ve školství, mám podprůměrný plat v tomto oboru, můj nejdelší pracovní den měl 73 hodin a stejně furt lidé čekají. Vaše reakce měli sloužit jako jeden z podkladů pro mé šéfy, že takto to opravdu nejde a není to tím, že bych se flákal.
Jestli to budu nebo nebudu moct použít popravdě závisí na tom, jestli Vaše reakce budou k tématu a budou smysluplné.

Tohle má jednoduché řešení.
PŘESTAT DĚLAT PŘESČASY, KTERÉ NEMÁTE NAŘÍZENÉ.
Kor ve státní správě.

Postupuje se následujícím způsobem:
Zapisuje se co 15 minut, co právě děláte.
Zvolní se tempo takovým způsobem, aby to byla pohodová práce, ale pracuje se 9 hodin místo 8.
Takhle to budete dělat jeden měsíc, ale kromě těch 9-ti hodin nesmíš dělat žádné přesčasy, které si nedostal nařízené.
Je jedno, že něco nejde, prostě to nejde a budete to řešit ASAP, ale v pracovní době.
Opakuji!
Žádné přesčasy a co 15. minut zapisuj, co děláš!
Brzy se někdo ozve!

Vedoucí: "Proč to není hotové?"
Ty: "Nestíhám, podívej, začal jsem si vést výkaz práce, pracuju mnohem déle, než bych měl, ale prostě nestíhám! Říkal jsem, že jeden člověk je málo!"
Vedoucí: "Tak dělej přesčas!"
Ty: "To nejde, už jsem odpracoval 150 hodin přesčas!" http://aktualne.centrum.cz/finance/prace/clanek.phtml?id=724100

Následují tři možné odpovědi od vedoucího:
A) "Dobrá, tak já popřemýšlím, že někoho ještě vezmeme."
To je standardní "FUCK-OFF" odpověď číslo jedna, ty na to zareaguješ tak, že budeš i nadále pokračovat přesně jako ten minulý měsíc, protože kdybys to zase začal stíhat, tak JSI LHÁŘ A FLÁKAČ!
B) "Na dalšího člověka ale nejsou peníze!"
To je standardní "FUCK-OFF" odpověď číslo dvě, ty na to zareaguješ tak, že budeš i nadále pokračovat přesně jako ten minulý měsíc, protože kdybys to zase začal stíhat, tak JSI LHÁŘ A FLÁKAČ!
C) "Zaplatíme ti nějaké hodiny přesčas!"
To je dobrá odpověď, začni víc pracovat, začni řešit i ty věci, které tu leží delší dobu, nejlépe aby nastalo zlepšení.
Tohle tempo drž tak měsíc, nech si podepsat přesčasy a pak se hoď na měsíc marod, nebo si užij prachy.

Všechny tyto možnosti vedou k vyřešení problému.
Zbytečná argumentace tam, kde to nemá smysl, dlouhodobá práce přesčas, to je jen znak neschopnosti a jisté mentální impotence problémy efektivně řešit.

Je taková "BAJKA"
Byl jednou jeden les, v lese byla zvířátka chytrá a blbá, chytrá zvířátka pracovala málo, ale chytře a druhá zvířátka, která tvrdě dřela, všemu šéfoval moudrý medvěd mrdník. Do lesa vběhla liška horkouška a z toho co viděla, vrtěla hlavou.
Liška: "Ty, medvěde, ten zajíc dře jako mourovatej a ty mu ještě nadáváš!"
Medvěd: "Víš, zajíc dře a proto jsem na něj zlej, kdybych na něj byl hodnej, tak by zlenivěl, ten hlupák si myslí, že když svou práci neudělá, že les shoří! No a protože svou práci dělá dobře, musím ho pořádně deptat, aby náhodou nechtěl odejít a taky ho nebudu povyšovat, protože kdo by tu práci udělal?"
Liška vrtí hlavou "Ale ten ježek nic nedělá! A toho jsi povýšil a přidal mu peníze!"
Medvěd přikyvuje: "Ano, ježek totiž pořád jen kecá, ale přece ho z lesa nevyhodím! No a jak furt kecal, naučil se jednat s lidma a navíc umí slušně buzerovat zajíce, takže zajíc ještě víc dře! No kdo by měl být vedoucí zajíce než někdo, kdo ho umí pořádně buzerovat?"
Liška se mračí: "Ale to není spravedlivé!"
Medvěd se směje "Hahaha ty krávo! Odkud si přišla? Svět není spravedlivej! To je jen v pohádkách! Ale máš vlastně dobrej nápad, naučíme zajíce Křesťanství, aby dřel ještě víc! Mude lepší mu slíbit to, že až umře, dostane tunu mrkve, než mu jednu mrkev dát teď!"

Mňo....já osobně budu raději medvěd nebo ježek než ten blbec zajíc 8)
Ale byla by to zajímavá story, kdyby zajíc přišel za medvědem a dal mu přečíst diskuzi na rootu, že by na tu práci měli být dva.
Myslím, že by mu medvěd rozbil hubu, že se v pracovní době zabývá takovejma kravinama, místo toho aby dřel.
Ale ty se bát nemusíš, jestli tvůj šéf má jen trochu rozum, slušně tě pošle do zadele, nebo ti slíbí mrkev.

PS: Jen dři a těš se na nebe, tam dostaneš 72 panen, budeš mít super barák a vůbec všechno, co si kdy chtěl.  ;D ;D
Název: Re:Ideální počet lidí na IT oddělení?
Přispěvatel: Nasson 05. 04. 2012, 20:02:54


Tak nějak jsem to chtěl napsat, že bych takového člověka platit nechtěl, jestli teda instalace OS a řešení problémů s PC nemá v popisu práce:-) Samozřejmě i tak je to silně neefektivní.
R
[/quote]

No, tak jasne. Ja ani tak nemyslel, ze dostane novy zamestnanec 20tis a bez si sestavit comp. Predpokladam, ze prijde k hotovemu PC s OS a vsemi potrebnymi programy. Ale proste tam si doinstaluje kalkulacku, tam si da program, ktery mu pomuze s rychlejsim zpracovanim dat, atd. A tech 30 min co stravi instalaci se bohate vrati usetrenymi x hodinami tydne. Samozrejme, ze vymysleni programu pro praci s daty by mela byt starost IT, ale plno veci se stejne dela rucne (nemuze programator dopredu myslet na kazdou alternativu, nebo ano?) a pokud ten zamestnanec potencial ma, proc jej nevyuzit (nekdo to proste bude delat rucne, nekdo si na to napise kratky skriptik, nebo zna dobreho pomocnika, zkratka je to individualni, predpokladam vsude). A co se tyce te instalace OS, tak ta 3/4 hod jednou za dva roky mi taky neprijde tak hrozna. Ale ja to chapu, mate zkusenosti a ve velkem provozu se muj pristup asi vubec nevyplati.

A sorry za OT, to ja  jen takovou kratickou vsuvku.
Název: Re:Ideální počet lidí na IT oddělení?
Přispěvatel: KapitánRUM 05. 04. 2012, 20:23:19
Jenže je úplně OT, protože se vše posouvá k tomu, aby si uživatel nemohl bez lokálního admina pomalu ani uprdnout.
Což je "v zásadě" správně, protože těžko má každá firma se 200 uživateli 200 licencí Visio, Project a Autocadu.
Navíc velká část tzn. freeware je freeware jen pro domácí použití!
Obecně doporučuji nastavit takovou politiku, aby ani FLASH paměť nebylo možné připojit bez ADMIN práv.
Název: Re:Ideální počet lidí na IT oddělení?
Přispěvatel: JoseD 05. 04. 2012, 21:42:42
Je taková "BAJKA"
Hej, kapitáne, +1!
Název: Re:Ideální počet lidí na IT oddělení?
Přispěvatel: Nasson 05. 04. 2012, 22:06:43
Jenže je úplně OT, protože se vše posouvá k tomu, aby si uživatel nemohl bez lokálního admina pomalu ani uprdnout.
Což je "v zásadě" správně, protože těžko má každá firma se 200 uživateli 200 licencí Visio, Project a Autocadu.
Navíc velká část tzn. freeware je freeware jen pro domácí použití!
Obecně doporučuji nastavit takovou politiku, aby ani FLASH paměť nebylo možné připojit bez ADMIN práv.

Pravda, na licence jsem zapomnel. My BFU vime moc dobre, ze bychom nemeli stahovat z pochybnych stranek, ale rozdil licenci uz pro nas tak pruhledny neni, a nekteri z nas mohou ziskat dojem, co stahnu ze stranek vyrobce muzu dat kam chci. To je bohuzel pravda.
Název: Re:Ideální počet lidí na IT oddělení?
Přispěvatel: martin 05. 04. 2012, 22:13:33
Mňo....já osobně budu raději medvěd nebo ježek než ten blbec zajíc 8)

Nojo, ale zajícův kámoš, dělá u jiného medvěda ve vedlejším lese o dost míň a navíc ten medvěd rozšiřuje svoje teritorium a shání dalšího zajíce...

Hele, nebyls to ty, co tu prohlašoval, že za 30k bude nadřízenýmu i lízat zadnici? :-)
Název: Re:Ideální počet lidí na IT oddělení?
Přispěvatel: KapitánRUM 05. 04. 2012, 22:19:38
Abych řekl pravdu, nikdy jsem žádnou licenci pořádně důkladně nečetl a to dělám admina už od dob, kdy si tu kde kdo z čtenářů cucal palec. Bavil jsem se i s lidma od M$ a i paní, odbornice na licence, se mi přiznala, že nezná všechny jejich varianty EULA  ;D
A pokud se bavíme o upgradech, tak tam je situace ještě lepší, protože například upgrade na Office 2007 v jedné z EULA dovoloval i upgrade z jedné verze MS Works (ono bylo levnější koupit Works a Office) a o týden později přišla jiná verze, kde v EULA prostě odstranili jednu ze starších verzí. No, ale snažím se mít věci "dle možností legálně". Když to legální není, může to firmu i zlikvidovat.
Ne že by to firmu nemohlo zlikvidovat, když to legální je, Mironet to tenkrát skoro zlikvidovalo.
Název: Re:Ideální počet lidí na IT oddělení?
Přispěvatel: KapitánRUM 05. 04. 2012, 22:33:05
Nojo, ale zajícův kámoš, dělá u jiného medvěda ve vedlejším lese o dost míň a navíc ten medvěd rozšiřuje svoje teritorium a shání dalšího zajíce...
Hele, nebyls to ty, co tu prohlašoval, že za 30k bude nadřízenýmu i lízat zadnici? :-)

Peníze a to, jak se nadřeš, to jsou dvě zcela nesouvisející věci.
Tohle není P=U*I.

No a jestli může zajíc jít jinam, neměl by se nechat zase vmanipulovat do role zajíce, měl by zkusit dělat chytřejšího ježka  ;D
Protože zajíci se ždímají a dalšího medvěda by zase hlavní medvěd ve svém lese nesnesl  ;D

Ale pozor, neříkám, že se nemá pracovat, pracovat se musí a práce musí být hotová.

Je potřeba:
- pracovat chytřeji
- pracovat efektivněji
- mít spokojené uživatele

Čím víc se člověk staví do role zajíce, tím víc ho valchujou i ostatní zvířátka, dokonce ho začne sekýrovat i ta poslední žížala  ;D

Pokud máš naloženo moc práce, je to závada a jako se závadou s tím musíš pracovat.
Představ si procesor, krátkodobě ho můžeš přetočit, ale když to přeženeš, odejde.
Ty máš zodpovědnost za svou práci, potřebuješ zajistit spolehlivou službu a to nejde, když jsi přetížený.
No a protože jsi "chytrý procesor" a přetočil si se sám, nezbývá než se vrátit na základní 8-9mi hodinovou frekvenci a hlásit "že to nestíháš". Musíš odstranit závadu dřív, než "fyzicky odejdeš". Ať už do blázince, do jiné firmy, nebo do nemocnice.

Viděl jsem ajtíka, který byl tak přepracovaný, že když dotelefonoval, místo toho, aby se zakousnul do té nakousnuté tatranky, zakousl se do mobilu  ::) No, byla to LG Cookie, takže to nebylo až tak vedle, ale stejně si ulomil špičák.

Pracovat? Ano!
Zajistit spokojenost? Ano!
Ale stejně jako každá jiná součástka musíš pracovat v rozsahu povolených hodnot.
Název: Re:Ideální počet lidí na IT oddělení?
Přispěvatel: KapitánRUM 05. 04. 2012, 22:40:39
AD: Musíš odstranit závadu dřív, než "fyzicky odejdeš".
Ne musíš, je to tvoje povinnost se o to postarat!
Protože když to neuděláš, ohrožuješ to, za co máš zodpovědnost.

Horší se, že čím méně peněz je, tím méně kvalitně se dá IT dělat.
Když jsou peníze, můžeš mít NBD značkový servis, spolehlivý HW a stačí méně lidi.
Když peníze nejsou a používáš starší věci, nejspíš budeš mít podstatně víc práce s opravami HW.


Název: Re:Ideální počet lidí na IT oddělení?
Přispěvatel: martin 06. 04. 2012, 08:45:55
Peníze a to, jak se nadřeš, to jsou dvě zcela nesouvisející věci.

No to jasně, ale "lizat zadnici" beru jako synonymum k "dřít jak zajíc", i když to třeba zajíci může dělat dobře ;-)
Název: Re:Ideální počet lidí na IT oddělení?
Přispěvatel: Mirek Prýmek 06. 04. 2012, 10:10:40
Vzdycky si se zajmem procitam tady ty fora adminu a jejich problemu. A jakozto clovek z druhe strany (obyc. uzivatel) si nedokazu predstavit praci ve firme, kde mi IT rekne budes pouzivat to, to a to. A nazdar. Od adminu ocekavam, ze zajisti bezpecnost site (asi nejaky ten firewall + pripadne rozhodnou jaky antivir bude ve firme pouzivan), hodi mi licencni cisla programu, ktere ma firma zakoupene a o zbytek bych se radsi postaral sam, netreba IT otravovat. Ale jako chapu, ze zase z vaseho pohledu je jednodussi, kdyz ma uzivatel svazane ruce. Ja jen doufam, ze se nikdy do takove firmy nedostanu.

Ono nejde o to, že to je jednodušší, ale o to, že od určitého množství strojů se to prostě jinak dělat nedá. Co když přijde třeba účetní, že jí nějakým divným způsobem občas účetní program zhavaruje s chybou 123456? V případě, že by k tomu PC měla admin práva, budu zjišťovat, co si tam všechno doinstalovala, jestli má knihovny v těch verzích, ve kterých je účetní program nainstaloval, jestli nedělala nějaké zásahy do registrů, jestli to náhodou nespadne vždycky po tom, co spustí aplikaci UberCoolDesktopUIEffects atd. atd.? Takhle se to prostě dělat nedá - a nedá se ani hodit zodpovědnost na toho člověka, protože když účetní nebude fungovat účto, kdo asi bude za pitomce?

Od určitého množství strojů je prostě jediný schůdný přístup "PC je standardizovaný tenký klient" - žádná data tam nejsou, když se něco pokází, tak se tam prostě nahrne standardní image OS, data jsou na serveru, nastavení je v cestovních profilech. Když se to kazí dál po nahrnutí image, zkonstatuje se problém s HW, vymění se kus za kus, nahrne image a jede se dál bez jakýchkoli ručních zásahů, ladění, doinstalovávání aplikací atd. atd.

K otázce tazatele: ze zkušenosti bych řekl, že enormně záleží na detailech. Souhlasím s tím, že situaci třeba dost komplikuje provoz 24/7. Doplnil bych ještě dvě věci které tady moc nezazněly:

1. úroveň znalostí uživateů a míra jejich tendence obracet se na IT i s problémy, které by mohli vyřešit svépomocí - pokud jsou uživatelé opravdu nezkušení a telefonují na IT s problémy vyloženě uživatelského rázu a navíc nemají tendenci prvně zkusit řešení najít sami (v návodu, v tutoriálech, na google) a nedejmatkopřírodo ještě mají k počítačům takový odpor, že si odmítají cokoli zapamatovat, může být situace vyloženě neúnosná i když uživatelů není moc.

Příklad z praxe: uživatel volá, že aplikace se sekla. Všeho nechám, chvíli zjišťuji, o co se jedná, připojím se přes VNC. Během pár vteřin zjistím, že uživatel má někde mezi okny zašantročený nějaký modální dialog, takže zbytek aplikace nereaguje. Celkově operace tak na deset minut. Když počítám ztrátu nitě v tom, co jsem do té doby dělal, klidně i dvacet. Kdyby měl uživatel vedle sebe trochu zdatnějšího kolegu, vyřešili by to sami.

Druhý příklad: uživatel napíše mail, že mu interní pošta chodí až s půldenním spožděním. Včera se před odchodem koukal na mail, nic nového tam nebylo a dneska když přišel do práce, má tam oběžník ze včerejška. Ok, je super, že zmínil, že šlo o tenhle konkrétní oběžník (zdatný uživatel!). Kouknu teda na logy mailserveru: odesláno 10:12:01, tomuhle uživateli doručeno 10:12:07. Tak mu teda volám, chvíli diskutujeme, jak se to přesně stalo, jestli se to stává častěji, jestli opravdu s interní poštou, nebo s externí atd. atd. Potom přes VNC kouknu na jeho desktop. Pošlu testovací mail, který hned přijde. Teprve po nějaké době mě napadne se podívat na řazení zpráv - aha, má sice řazení podle data, ale zapnuté řazení do vláken. Vysvětluju, co je to vlákno a že nový mail se může týkat vlákna týden starého, takže není vidět na vršku seznamu. Uživatel ne moc přesvědčivě říká "no, tím by to možná být mohlo". Domlouváme se, že si do budoucna bude víc všímat, s jakými přesně maily a za jakých okolností se to děje. [ve skrytu duše doufám, že to byl ten problém a tenhle uživatel už se neozve. Ještě víc doufám, že zítra se stejným problémem nepřijde uživatel o dvě kanceláře vedle] Celkový čas strávený řešením tédle věci: dobrá půlhodinka, i víc.

2. existence helpdesku - jsou úplně všechny problémy směřovány přímo na IT, nebo existuje nějaký filtr, který A) zodpoví běžné opakující se dotazy B) požadavky srozumitelně formuluje a řadí do fronty, aby ajťák nemusel dolovat z uživatele, o co mu vlastně jde a hlavně aby mohl řešit požadavky postupně a bez přerušování neustálými telefonáty.

Obecně: existuje víc úrovní odbornosti? Není nic tragičtějšího než když zdatný unixový správce musí odložit řešení problému mailserveru kvůli tomu, aby někam zašel vyměnit toner...
Název: Re:Ideální počet lidí na IT oddělení?
Přispěvatel: Rob16863 06. 04. 2012, 13:02:59

Tohle má jednoduché řešení.
PŘESTAT DĚLAT PŘESČASY, KTERÉ NEMÁTE NAŘÍZENÉ.
Kor ve státní správě.

Postupuje se následujícím způsobem:
Zapisuje se co 15 minut, co právě děláte.
Zvolní se tempo takovým způsobem, aby to byla pohodová práce, ale pracuje se 9 hodin místo 8.
Takhle to budete dělat jeden měsíc, ale kromě těch 9-ti hodin nesmíš dělat žádné přesčasy, které si nedostal nařízené.
Je jedno, že něco nejde, prostě to nejde a budete to řešit ASAP, ale v pracovní době.
Opakuji!
Žádné přesčasy a co 15. minut zapisuj, co děláš!
Brzy se někdo ozve!

No takhle nějak to praktikuji poslední dobou. Od října sem si zapsal těch svých 73 hodin a poté sem se zeptal na konzultaci šéfa: "hele, vím, že to moc nejelo, ale dělal sem, co šlo. Fakt je, že sem odpracoval 73 hodin v kuse a buď to dokáže firma ocenit a dá mi nějakou odměnu, nebo to neocení a já to dělat nebudu." Od té doby to takto nedělám, mám různorodou pracovní dobu a dopracované čas od 4 do 12ti hodin denně, ale tak, že mám +-počet hodin za měsíc shodný s normou. Takže buď čerpám svoje přesčasy z minulých měsíců, nebo jim něco malinko přidám (ale jen pár hodin).

No, vypadá to, že se věci dají do pohybu a bude ke mě další člověk.. Teď by mě jen z Vaší zkušenosti zajímalo, jestli 2 lidi (+ ti externí, co jsem psal) to můžou zvládnout, nebo jestli je to stále málo. Protože když se i s novým člověkem zase dostaneme do podobné situace, budou si všechni myslet, že se flákáme.
Rob
Název: Re:Ideální počet lidí na IT oddělení?
Přispěvatel: brk 06. 04. 2012, 20:32:11
"Teď by mě jen z Vaší zkušenosti zajímalo, jestli 2 lidi (+ ti externí, co jsem psal) to můžou zvládnout, nebo jestli je to stále málo."

To se nedá takhle říct. Strašně záleží na prostředí. Znám situaci, kdy podobně "extrémně vytížený" správce si na popud vedení psal podobný rozpis práce co kdy dělal a ranní hodinový bod "rozšiřování znalostí  v oboru" znamenalo, že si uvařil kafe a hodinu četl žive.cz a podobné weby. Navíc zaměstnanci byli strašně shnilí a nebyli si schopni vyměnit ani toner v malé stolní tiskárně a i na "složitější" tabulku v excelu si volali správce. Kvůli podobným výstřelkům pak neměl čas na důležité věci.

Když jsme tuhle firmu přebrali na outsourcing, tak ji v pohodě zvládáme za čtvrtinovou hodinovou dotaci co původní kmenový zaměstnanec a ono to bez problému funguje. Je zde prostor i pro další rozvoj s rozumnou koncepcí. Ne jen zoufalé lepení problémů a nestíháni ničeho.

My máme tu výhodu, že si promluvíme s vedením "já ten toner klidně přijedu vyměnit, ale bude vás to stát xy Kč, nebo ta ženská zvedne zadek a šoupne si ho tam sama". Takových prkotin je mraky, ale ono je pohodlnější to hodit na správce. Teď nemyslím výše zmiňovanou šílenost typu dát uživateli SN, ať si ten nový notebook nainstaluje sám, ale naučit ho kouknout na stav tiskové fronty než zavolá "mi to netiskne". Nakonec jsou spokojeni úplně všichni.

Nás před časem opustil jeden kolega a dohodli jsme se tak, že dalšího brát nebudeme, ale rozdělíme si jeho práci i plat. Stíháme to bez problému, jen nám chvilku trvalo, než jsme si zoptimalizovali práci. Nakonec se to povedlo tak dobře, že máme i víc času než dřív. Všechno šlape jako hodinky a svět je hned lepší. Není to jen o lidech, ale hlavně o rozložení a způsobu práce.


Název: Re:Ideální počet lidí na IT oddělení?
Přispěvatel: Mirek Prýmek 06. 04. 2012, 21:16:50
Strašně záleží na prostředí. [...] vyměnit ani toner v malé stolní tiskárně a i na "složitější" tabulku v excelu si volali správce [...] Je zde prostor i pro další rozvoj s rozumnou koncepcí. Ne jen zoufalé lepení problémů a nestíháni ničeho. [...] My máme tu výhodu, že si promluvíme s vedením "já ten toner klidně přijedu vyměnit, ale bude vás to stát xy Kč, nebo ta ženská zvedne zadek a šoupne si ho tam sama". [...] Nakonec jsou spokojeni úplně všichni.

Můžu úplně 100% podepsat.

Btw, to je taky důvod, proč ono to ajtý je ve finále víc otázkou různých politik a nastavení procesů než čehokoli jinýho (přestože to ultras neradi slyší a přestože tenhle fakt rádobymanažeři masivně zneužívají k vyplkávání se o blbostech).