Fórum Root.cz

Hlavní témata => Sítě => Téma založeno: Martin 13. 04. 2018, 13:01:35

Název: TCP/IP test do školy
Přispěvatel: Martin 13. 04. 2018, 13:01:35
Dobrý den, hledám zde pomoc ohledně jednoho testu, který píšeme ve škole. Jde o TCP/IP. Jsem již celkem zoufalý, protože test je celkem peklo a již jednou vypracovaný  jedním učitelem dopadl na známku 4-5. Je tu někdo prosím takový, co ten test už viděl nebo zná na něj odpovědi tak aby to bylo nejlépe celé správně? U každé otázky je možnost odpovědi
1 správně / 2 správně / žádná není správná .  Test máme volně dostupný ale vypracovat jej zvládne snad jen učitel který nám ho zadal. Stojí mi na tom připuštění k maturitě a budu velice vděčný za každou pomoc.
Test jsem nahral na internet - http://files.uloziste.com/654df11b25824483/TestISDS_IP1.pdf

Děkuji moc všem
Název: Re:TCP/IP test do školy
Přispěvatel: Johny Cash 13. 04. 2018, 13:18:54
ten link nefunguje...
Název: Re:TCP/IP test do školy
Přispěvatel: Petr Krčmář 13. 04. 2018, 13:23:06
Funguje, já to PDF vidím. Ovšem spíš je otázka, jestli se tu někdo bude mořit s testem za tazatele. Mnohem lepší by bylo, kdybys položil konkrétní otázku: čemu přesně nerozumíš a co potřebuješ vysvětlit.
Název: Re:TCP/IP test do školy
Přispěvatel: Martin 13. 04. 2018, 13:32:08
To samozřejmě chápu no. Teče mi do bot, nebo spíš nejen mně ale všem a nemáme to už kde sehnat. Tak zkouším vše. Vysvětlení mi nepomůže. Jak říkám, většina našich technických učitelů si s tím neví rady takže asi tak. Je to spíš zkouška kdyby ten test někdo psal už nebo to prostě tak dobře uměl a nudil se. Pokud ten test někdo vyplní dobře, jsem ochoten se po testu domluvit na nějaké odměně . Je to pro mě fakt důležité. Test jsem našel někde na internetu i minulej rok, ale nevyplněnej, takže to asi neskládal náš učitel.
Název: Re:TCP/IP test do školy
Přispěvatel: Bilej Tesak 13. 04. 2018, 13:39:26
Na odmenu ti dlabe Bilej tesak. Tvoji odmenou ma byt, ze se neco naucis. Takze dobra rada nad zlato: najdi si odpovedi sam. Tim se naucis vic nez podvadenim.
Název: Re:TCP/IP test do školy
Přispěvatel: V. 13. 04. 2018, 13:43:08
Tak to můžem dát dohromady spolu tady ... teď ještě zda nějaké "vendor specific hacky" budou správnou možností ...

327 - pravděpodobně B (okruh)
844 - A - signalizace
431 - C - čtyři páry (ale 10Mbps Ethernet na 2 žílách není UTP?) - / A a B jsou větší blbosti
464 - A - data i záhlaví mají CRC součet
493 - C - na linkové vrstvě je řízení
309 - C - UDP je nespolehlivá se spojením (teda doufam ...)
772 - co to je spojová vrstva, to asi neni v OSI? - asi B
155 - datagram - na L2 jsou rámce, na L3 pakety, na L4 datagramy ... takže teoreticky je správně B
70 - B - pravděpodobně

další v následujícím postu
Název: Re:TCP/IP test do školy
Přispěvatel: McFly 13. 04. 2018, 13:46:24
půjč si knihu "Velký průvodce protokoly TCP/IP a systém DNS" a odpovědi máš k dispozici :-)
Název: Re:TCP/IP test do školy
Přispěvatel: Martin 13. 04. 2018, 13:46:55
Takže to, že jsem tomu dal měsíc a měsíc lítal a sháněl zdroje a informace a ověřoval odpovědi u učitelů a nakonec jsem z toho stejně dostal za 4 je podle tebe málo nebo co? Test nám byl dán aby jsme si jej, pokud chceme vypracovali. Nechápu o co jde. Ono je vlastně lepší nejít k maturitě kvůli jednomu testu, kterej si můžu vypracovat, protože budu mít vlastně lepší pocit, že takhle bych šel k maturitě kvůli podvodu! A to přece nejde! Takoví chytráci jsou nejlepší.
Název: Re:TCP/IP test do školy
Přispěvatel: Martin 13. 04. 2018, 13:50:11
půjč si knihu "Velký průvodce protokoly TCP/IP a systém DNS" a odpovědi máš k dispozici :-)

http://download.matus.in/it/Velky%20pruvodce%20protokoly%20TCP-IP%20a%20systemem%20DNS.pdf

Tuhle myslíš? Tam to přímo je? Knihu jsem již jednu dostal a nakonec to tam ani podle profesorky nebylo pořádně. Byla to taky asi 800 stranová Síťařina.
Název: Re:TCP/IP test do školy
Přispěvatel: fernet 13. 04. 2018, 13:53:52
Ono je vlastně lepší nejít k maturitě kvůli jednomu testu, kterej si můžu vypracovat

No ale ty sis ho nechtěl vypracovat, ale chtěl jsi, aby ho za tebe vypracoval někdo jiný, což je kapku rozdíl. 
A jestli ten rozdíl nevidíš, tak bys k té maturitě snad ani neměl dojít ;)
Název: Re:TCP/IP test do školy
Přispěvatel: Martin 13. 04. 2018, 13:56:38
Ono je vlastně lepší nejít k maturitě kvůli jednomu testu, kterej si můžu vypracovat

No ale ty sis ho nechtěl vypracovat, ale chtěl jsi, aby ho za tebe vypracoval někdo jiný, což je kapku rozdíl. 
A jestli ten rozdíl nevidíš, tak bys k té maturitě snad ani neměl dojít ;)

Však jsem psal, že jsem test již psal minulý rok a letos taky a sám jsem ho vypracoval. Trvalo to měsíc a vše jsem si shnáněl a dostal jsem za 4. A když vím, že je někdo chytřejší nebo to umí a mohl by mi pomoci. Proč to vůbec vysvětluju. Nechcete pomoct tak nepomáhejte, ale nekomentujte to. Nevím co jiného na to říct.
Název: Re:TCP/IP test do školy
Přispěvatel: Sten 13. 04. 2018, 14:17:58
327 - pravděpodobně B (okruh)

Okruh je A ;)

844 - A - signalizace

Správě je A i B, ping je ICMP Echo Request.

431 - C - čtyři páry (ale 10Mbps Ethernet na 2 žílách není UTP?) - / A a B jsou větší blbosti

UTP je nestíněný (Unshielded) čtyřpárový kabel, takže ani jedna možnost není správně.

464 - A - data i záhlaví mají CRC součet

Jen záhlaví má kontrolní součet (IPv4 Header Checksum) a jen v IPv4.

493 - C - na linkové vrstvě je řízení

Ne, na transportní. Koncové řízení toku je řízení toku mezi koncovými body, typicky na TCP.

309 - C - UDP je nespolehlivá se spojením (teda doufam ...)

Nespolehlivá (nezaručuje doručení) bez spojení (nezaručuje pořadí)

772 - co to je spojová vrstva, to asi neni v OSI? - asi B

Komunikace se spojením je třeba TCP, takže B je správně.

155 - datagram - na L2 jsou rámce, na L3 pakety, na L4 datagramy ... takže teoreticky je správně B

Správně

70 - B - pravděpodobně

Správně je A, B i C
Název: Re:TCP/IP test do školy
Přispěvatel: Martin 13. 04. 2018, 14:21:21
327 - pravděpodobně B (okruh)

Okruh je A ;)

844 - A - signalizace

Správě je A i B, ping je ICMP Echo Request.

431 - C - čtyři páry (ale 10Mbps Ethernet na 2 žílách není UTP?) - / A a B jsou větší blbosti

UTP je nestíněný (Unshielded) čtyřpárový kabel, takže ani jedna možnost není správně.

464 - A - data i záhlaví mají CRC součet

Jen záhlaví má kontrolní součet (IPv4 Header Checksum) a jen v IPv4.

493 - C - na linkové vrstvě je řízení

Ne, na transportní. Koncové řízení toku je řízení toku mezi koncovými body, typicky na TCP.

309 - C - UDP je nespolehlivá se spojením (teda doufam ...)

Nespolehlivá (nezaručuje doručení) bez spojení (nezaručuje pořadí)

772 - co to je spojová vrstva, to asi neni v OSI? - asi B

Komunikace se spojením je třeba TCP, takže B je správně.

155 - datagram - na L2 jsou rámce, na L3 pakety, na L4 datagramy ... takže teoreticky je správně B

Správně

70 - B - pravděpodobně

Správně je A, B i C
Tak to můžem dát dohromady spolu tady ... teď ještě zda nějaké "vendor specific hacky" budou správnou možností ...

327 - pravděpodobně B (okruh)
844 - A - signalizace
431 - C - čtyři páry (ale 10Mbps Ethernet na 2 žílách není UTP?) - / A a B jsou větší blbosti
464 - A - data i záhlaví mají CRC součet
493 - C - na linkové vrstvě je řízení
309 - C - UDP je nespolehlivá se spojením (teda doufam ...)
772 - co to je spojová vrstva, to asi neni v OSI? - asi B
155 - datagram - na L2 jsou rámce, na L3 pakety, na L4 datagramy ... takže teoreticky je správně B
70 - B - pravděpodobně

další v následujícím postu

Díky moc za snahu borci. Právě nevím jestli tam můžou být i 3 správně ale. Říkal nám myslím ze bud jedna nebo dve nebo zadna. Ale je mozny ze jsem hluchej a proste jsou spravne vsechny. Ale fakt děkuju.
Název: Re:TCP/IP test do školy
Přispěvatel: ¨MD 13. 04. 2018, 14:30:08
Ty otázky jsou vybírány vždy náhodně, nebo jsou opravdu každý rok stejné?

Jestli se dívám dobře, tak odpovědi na některé otázky lze odhadnout z otázek jiných (např. z jejich znění). Ale je to takové trochu zvláštní. Datagramy máme v UDP (transportní), pakety na síťové, rámce na linkové... ale pak tam otázka(y) operuje(í) s "IP datagramy"...
Název: Re:TCP/IP test do školy
Přispěvatel: Sten 13. 04. 2018, 14:32:55
Komunikace se spojením je třeba TCP, takže B je správně.

Chybka, TCP je na transportní vrstvě, takže ani jedno není správně. (Spojení mohou být i na síťové vrstvě, např. u telefonu.)
Název: Re:TCP/IP test do školy
Přispěvatel: Martin 13. 04. 2018, 14:37:08
Ty otázky jsou vybírány vždy náhodně, nebo jsou opravdu každý rok stejné?

Jestli se dívám dobře, tak odpovědi na některé otázky lze odhadnout z otázek jiných (např. z jejich znění). Ale je to takové trochu zvláštní. Datagramy máme v UDP (transportní), pakety na síťové, rámce na linkové... ale pak tam otázka(y) operuje(í) s "IP datagramy"...

Test je furt stejný, zavěšený na moodlu (takové elektronické centrum naší školy), jen je při testu rozdělen na třeba 5 časti takže se ty otazky rozmíchaj elektronicky a vytisknou a každý ma třeba 10 otázek tady z toho testu. Otázky jsou ale furt stejné, jen čísla těch otázek jsou chaotická.
Název: Re:TCP/IP test do školy
Přispěvatel: V. 13. 04. 2018, 14:39:59
535 - vrstvové protokoly - A - jsou i protokoly na více vrstvách (a taky: neni lepší englické značení pro jednoznačnost?)
638 - C - definice masky je "jedničky zleva", ale Cisco umožní občas cokoliv ...
410 - TTL - (co to je anglicky? Napoví ...) - A - doba života, mimochodem je IP paket, TCP a UDP datagram = pak by nebyla ani jedna odpověď čistě ok
617 - číslo protokolu - jedná se o protokol vyšší vrstvy (IP, GRE, TCP, ICMP apod.) ... ale co je správná odpověď? Teoreticky B, jde o uživatele protokolu nižší vrstvy
246 - C
266 - C (tady jde asi o slovíčkaření)
266 podruhé (stejné číslo???) - IP paket nemusí obsahovat porty = proto B
100 - PDU (?) - zapouzdřuje se snad všechno (ad C), záhlaví má snad taky všechno ... tak B nebo C
198 - záhlaví - A i B, bereme od verze protokolu po cílovou IP ... takže?
294 - TTL je 9. oktet, takže žádná správná odpověď?
194 - A - pravděpodobně - logická adresace je síťová
968 - služba se spojením - (jak je definovaná spolehlivost?) - teoreticky C - bavíme se o výsledku, o výsledném stavu nebo průběhu?
809 - IPv4 - má 32 bitů - takže nic?
668 - MAC adresa - A (?) - sice by měla být unikátní - ale není postup, jak to vynutit, jelikož ji lze změnit
Název: Re:TCP/IP test do školy
Přispěvatel: Jenda 13. 04. 2018, 14:43:48
Jak říkám, většina našich technických učitelů si s tím neví rady takže asi tak.

Upřímně, já si s některými otázkami taky nevím rady. Jsou položeny nejednoznačně a bez kontextu.

431 - C - čtyři páry (ale 10Mbps Ethernet na 2 žílách není UTP?) - / A a B jsou větší blbosti

UTP kabel může mít libovolné množství párů, UTP pouze značí, že jsou uvnitř kabelu signálové vodiče po dvojicích a v rámci dvojice zkroucené. Nikde tam není řečeno, že jde o kabely pro ethernet, a i kdyby bylo, tak existují varianty ethernetu přes 1, 2 i 4 páry (https://en.wikipedia.org/wiki/Fast_Ethernet#Copper).

464 - A - data i záhlaví mají CRC součet

Nemají, kontrolní součty byly odstraněny s verzí 6.

A to je právě ten problém, napíše se IP a není poznat, jaký tam tazatel myslel kvantifikátor ohledně verze.

Trvalo to měsíc a vše jsem si shnáněl a dostal jsem za 4.

Doporučuji http://earchiv.cz/l226/index.php3 a http://earchiv.cz/l225/index.php3, podle mě je tam až na ty blbě položené otázky všechno potřebné.

Datagramy máme v UDP (transportní), pakety na síťové, rámce na linkové... ale pak tam otázka(y) operuje(í) s "IP datagramy"...

Peterka tvrdil, že v IPv4 se z historických důvodů nesprávně používalo "IP datagram", v IPv6 už je to správně paket.
Název: Re:TCP/IP test do školy
Přispěvatel: Jenda 13. 04. 2018, 14:54:48
464 - A - data i záhlaví mají CRC součet

Nemají, kontrolní součty byly odstraněny s verzí 6.

Apropo jak jsi přišel na ta data? I v IPv4 je v hlavičce pouze header checksum.
Název: Re:TCP/IP test do školy
Přispěvatel: V. 13. 04. 2018, 15:08:50
Tu kontrolu dat jsem splet s CRC u rámců na ethernetu.

:-(
Název: Re:TCP/IP test do školy
Přispěvatel: Vláďa 13. 04. 2018, 15:24:52
Ucitel kterej da zakum takovyto test (podminujici pripusteni k maturite navic) a nenaucil je predtim vse co by bylo k tomuto debilnimu testu potreba je píčus a nechal bych ho zavrit za šikanování studentů.

Pokud chce aby jste něco ze síťařiny opravdu uměli, měl by změnit přístup. Kokot.

To skolstvi je opravdu k smichu, pak maji absolventi neco umet kdyz musej studovat pod takovym idiotem.
Název: Re:TCP/IP test do školy
Přispěvatel: Sten 13. 04. 2018, 15:30:42
535 - vrstvové protokoly - A - jsou i protokoly na více vrstvách (a taky: neni lepší englické značení pro jednoznačnost?)

Ne, vrstvové protokoly jsou na jedné vrstvě. Na více vrstvách jsou mezivrstvové (Cross-Layer). Ale nevím, co se myslí těmi různými systémy (počítačové systémy? síťové systémy? signální systémy?), takže buď B nebo C.

638 - C - definice masky je "jedničky zleva", ale Cisco umožní občas cokoliv ...

Správně

410 - TTL - (co to je anglicky? Napoví ...) - A - doba života, mimochodem je IP paket, TCP a UDP datagram = pak by nebyla ani jedna odpověď čistě ok

A i C je správně, TTL se snižuje na routerech, takže brání zahlcení sítě nedoručitelnými pakety při nekonečných cyklech.

617 - číslo protokolu - jedná se o protokol vyšší vrstvy (IP, GRE, TCP, ICMP apod.) ... ale co je správná odpověď? Teoreticky B, jde o uživatele protokolu nižší vrstvy

A, viz seznam protokolů (https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_IP_protocol_numbers). Typ aplikačního procesu se uvádí v řízení toku.

246 - C

Možná i A, záleží, co si pod tou modifikací představují (jde zprávu fragmentovat nebo šifrovat, ale nelze měnit význam).

266 - C (tady jde asi o slovíčkaření)

B. Síťová vrstva je IP, spolehlivou službu ani spojení neposkytuje.

266 podruhé (stejné číslo???) - IP paket nemusí obsahovat porty = proto B

Ani jedno. SYN je v TCP.

100 - PDU (?) - zapouzdřuje se snad všechno (ad C), záhlaví má snad taky všechno ... tak B nebo C

Oboje

198 - záhlaví - A i B, bereme od verze protokolu po cílovou IP ... takže?

Cílová a zdrojová IP jsou součást záhlaví (https://en.wikipedia.org/wiki/IPv4#Header), takže A (pět třicetidvoubajtových slov je 20 bajtů) a C.

294 - TTL je 9. oktet, takže žádná správná odpověď?

Žádná

194 - A - pravděpodobně - logická adresace je síťová

Ano

968 - služba se spojením - (jak je definovaná spolehlivost?) - teoreticky C - bavíme se o výsledku, o výsledném stavu nebo průběhu?

Spolehlivost = všechny odeslané pakety se doručí
Spojení = všechny pakety se doručí v pořadí, ve kterém byly vyslány

C je správně. Příkladem nespolehlivé služby se spojením je třeba RTP (telefon; hlasová data mohou občas vypadnout, ale nikdy nebude druhá sekunda přehrána před první).

809 - IPv4 - má 32 bitů - takže nic?

Nic

668 - MAC adresa - A (?) - sice by měla být unikátní - ale není postup, jak to vynutit, jelikož ji lze změnit

Na síťové vrstvě musí být jedinečná, takže A.
Název: Re:TCP/IP test do školy
Přispěvatel: V. 13. 04. 2018, 15:31:15
Pokračujeme, druhý list první část

809 směrování - A
18
291 fragmentace - C - na menší kousky (ale i B dává smysl, na druhou stranu, slovíčkaření ... chybí tam, že se to hledá na nějakém intefejsu)
690 enkapsulace - A je nejpřesnější
423 délka rámce na ethernetu - B - 46-1500B
565 TCP/IP - má 4 vrstvy - nic?
508 síťová vrstva - A - poskytuje možnost komunikovat
547 na síťové vrstvě - B (logická adresa, host?) i C (síťová adresa?) ... používá se linková a síťová adresa, podle toho, s kým komunikuje
12 síťová vrstva - C - je na všech prvcích
743 logická adresace - B (?)
Název: Re:TCP/IP test do školy
Přispěvatel: Sten 13. 04. 2018, 15:31:32
Na síťové vrstvě musí být jedinečná, takže A.

Na *spojové* vrstvě, samozřejmě.
Název: Re:TCP/IP test do školy
Přispěvatel: Sten 13. 04. 2018, 15:48:21
809 směrování - A

A i B

18

Určitě A (u real-time přenosu nám nevadí, když něco vypadne, hlavně když je přenos pořád real-time, místo aby se přeposílala stará data). B možná, ale není povinné (může místo přeposílání ohlásit odesílateli chybu).

291 fragmentace - C - na menší kousky (ale i B dává smysl, na druhou stranu, slovíčkaření ... chybí tam, že se to hledá na nějakém intefejsu)

B i C

690 enkapsulace - A je nejpřesnější

A i C

423 délka rámce na ethernetu - B - 46-1500B

Ano. S VLANy může být i jen 42 oktetů (4 oktety použije VLAN tag), ale u základního Ethernetu je to od 46 oktetů. Jumbogramy (pakety nad 1500 oktetů) jsou nestandardní rozšíření.

565 TCP/IP - má 4 vrstvy - nic?

Nic.

508 síťová vrstva - A - poskytuje možnost komunikovat

A a C

547 na síťové vrstvě - B (logická adresa, host?) i C (síťová adresa?) ... používá se linková a síťová adresa, podle toho, s kým komunikuje

B i C. Síťová adresa je logická adresa.

12 síťová vrstva - C - je na všech prvcích

Přesně tak.

743 logická adresace - B (?)

B je správně.
Název: Re:TCP/IP test do školy
Přispěvatel: O 13. 04. 2018, 19:24:35
Nevím, jestli autor tohohle testu někdy páchl do praxe, ale dost o tom pochybuji, protože to by nejspíš velmi brzy narazil na někoho, kdo by usoudil, že správná odpověď na otázku č. 431 je "kus drátu, kterým tohohle vola uškrtím".
Název: Re:TCP/IP test do školy
Přispěvatel: ByCzech 13. 04. 2018, 20:08:42
Nevím, jestli autor tohohle testu někdy páchl do praxe, ale dost o tom pochybuji, protože to by nejspíš velmi brzy narazil na někoho, kdo by usoudil, že správná odpověď na otázku č. 431 je "kus drátu, kterým tohohle vola uškrtím".

Kdo to neumí, ten to učí ;D
Název: Re:TCP/IP test do školy
Přispěvatel: V. 13. 04. 2018, 22:33:38
Pokračuju druhou půlkou druhé strany ...

530 fyzická adresa - B - většinou neobsahuje topologickou informaci
916 adresa sítě - A - zleva v IP adrese
518 adresa IPv4 - nic dobře, je to 32 bitů
349 třídy IPv4 - A - dnes se nepoužívají
355 maska - C - v jistém ohledu, ukazatel do jistého místa (=masky sítě) v IP adrese
647 maska 255.255.240.0 - A - ano, je to 16 céček
1 maska 255.255.192.0 a /18 - nic dobře, je to shodný zápis
355 10.160.9.0/20 - B - měla by to být IP adresa hosta. ALE standardně se "0" nepřidělují, spíše se síť rozseká na menší a používá dál jako síť
582 192.168.1.15/28 - A - jedná se o broadcastovou adresu pro 192.168.1.0/28
741 192.168.1.0/26 - A - je to podsíť
205 192.168.1.0/26 - B - má 30 hostů
321 IP protokol - C - 4 a 6
19 IP protokol - asi žádná odpověď, příjemce dostane cokoliv a bez zaručeného pořadí
621 datagram - A a B
491 v hlavičce IP paketu jsou - logické a IP adresy
371 fragmentace - B a C
585 obsah IP paketu - A - podle protokolu
94 signalizace - A - IP (ale teda dost obecná odpověď), podle toho, co je to "zpráva", tak i B - tedy ARP je použitelná odpověď
Název: Re:TCP/IP test do školy
Přispěvatel: V. 13. 04. 2018, 23:01:38
A konec ...

962 icmp - C - v rámci IP protokolu
351 logické adresy - B - ARP plus C - ICMP (ping record_route)
503 ping - vše správně
126 arp dotaz - B - broadcast
630 arp odpověď - C
327 překlad - B a C
882 překlad - B a C
767 IPv6 - adresa má 128 bitů, takže nic
132 privátní sítě v IPv6 - A a C
932 IPv6 a NAT - B (mimochodem není uvedeno co za co se překládá, zda ipv6 na sebe nebo na ipv4)
399 IPv6 - vše
713 IPv6 adresa a spodních 64 bitů - C
394 hlavičky IPv6 - C
51 transportní protokol - asi nic? - dhcp je aplikační, IP je síťový, PPP je linkový
657 transportní vrstva - asi jen B
988 PDU - A - datagram
852 PDU segment - A - jde do IP datagramu

konec ... možná jsem nenapsal vše dobře, měl jsem tu rušno občas ... díky všem, kdo to doplnili.
Název: Re:TCP/IP test do školy
Přispěvatel: semestralka 13. 04. 2018, 23:45:56
hochu takna učitelskýho sespolužákama nahrajte ževás zneužívá 8) žesi kvám ve třídě těsně přisedává že kdyždete kněmu dokabinetu taktam je celej nahatej aže sitam nosí starý třídní fotky zamiká setamsnima a ozývá se zevnitř zrušený vzdechy 8) 8) neni člověk neni problem 8) 8) 8)

anaty chytráky cotady pišou žeto za tebe nikdo dělat nebude aže se to máš naučit sám hoď bobek 8) jednou budou makat pod tebou 8) 8) 8)
Název: Re:TCP/IP test do školy
Přispěvatel: Martin 14. 04. 2018, 11:21:06
Díky borci moc za pomoc. Tady jsem to sepsal, poprosím jen aby jste to rychle checknuli jestli je vse jak ma byt teda. Jestli muzu byt klidnej. Díky a vážím si toho, že jste si udělali chvilku!

http://files.uloziste.com/654df11b25824483/1.jpg

http://files.uloziste.com/654df11b25824483/2.jpg

http://files.uloziste.com/654df11b25824483/3.jpg

Název: Re:TCP/IP test do školy
Přispěvatel: Miky 14. 04. 2018, 15:22:03
Díky borci moc za pomoc. Tady jsem to sepsal, poprosím jen aby jste to rychle checknuli jestli je vse jak ma byt teda. Jestli muzu byt klidnej. Díky a vážím si toho, že jste si udělali chvilku!

http://files.uloziste.com/654df11b25824483/1.jpg

http://files.uloziste.com/654df11b25824483/2.jpg

http://files.uloziste.com/654df11b25824483/3.jpg

Ahoj,
preji Ti hodne stesti at uspejes. Rikam stesti protoze dle zadani toho testu to vypada, ze to bude hlavne na nalade ucitele. Zadani mnoha otazek je tak obecne, ze mi pripomina hru uhodni na co myslim...

U otazky 897, mas otaznik. Ja bych dal B. Mozna i A ale ze zadani to nedokazu jednoznacne odvodit.

Dej pak vedet jak jsi dopadl.

btw:
Otazka 431 me fakt pobavila.
Kdyztak mu po maturite nechte poslat jedno baleni z Ciny...

https://www.alibaba.com/product-detail/8pairs-UTP-Cat5e-cable-communication-Network_1347457799.html?spm=a2700.7724857.main07.24.1bc44ba1vBRuAm

Název: Re:TCP/IP test do školy
Přispěvatel: hawran diskuse 14. 04. 2018, 18:06:13
Chlopé, respect!
Název: Re:TCP/IP test do školy
Přispěvatel: Martin 14. 04. 2018, 18:42:40
Jo tu 897 tu nikdo nepsal a právě nevím jestli dát A i B nebo jak. + mi bylo řečeno, že u 327 by neměla být ani jedna správná. Tak doufám, že sem zamíří ještě Sten a hodí mi po tom očko. Je blbý, že dost otázek je špatně napsaných a já potřebuju aby to bylo bez chyby ten test, což asi není moc velká šance. Všechno vám zdokumentuju a dám vědět :D . Jinak na nějakém foru, kam jsem to poslal mi bylo řečeno, že musíme být úplně vymaštění, že ty otázky se dají dat z hlavy z fleku, že i používání google je trapný na takové prej primitivní otázky. Ale zatím tam nepadla od nich ani jedna odpověď na nějakou otázku :D .
Název: Re:TCP/IP test do školy
Přispěvatel: Kit 14. 04. 2018, 19:23:25
Jo tu 897 tu nikdo nepsal a právě nevím jestli dát A i B nebo jak. + mi bylo řečeno, že u 327 by neměla být ani jedna správná. Tak doufám, že sem zamíří ještě Sten a hodí mi po tom očko. Je blbý, že dost otázek je špatně napsaných a já potřebuju aby to bylo bez chyby ten test, což asi není moc velká šance. Všechno vám zdokumentuju a dám vědět :D . Jinak na nějakém foru, kam jsem to poslal mi bylo řečeno, že musíme být úplně vymaštění, že ty otázky se dají dat z hlavy z fleku, že i používání google je trapný na takové prej primitivní otázky. Ale zatím tam nepadla od nich ani jedna odpověď na nějakou otázku :D .

Mnohé z těch otázek jsou zavádějící až chybné, například linková vrstva je označována za spojovou. Krásně se to pak plete s vrstvou relační, která navazuje spojení. Nejasný je i "IP datagram" - má to být UDP, který je však na transportní vrstvě nebo ICMP na vrstvě IP, který však není datagramem? Na vrstvě IP by se to mělo jmenovat "paket". Mezi kontrolními součty by jedna správná odpověď měla být. Vlastně u každé otázky by měla být alespoň jedna odpověď správně, i kdyby měla znít "žádná z předchozích odpovědí".
Název: Re:TCP/IP test do školy
Přispěvatel: Miky 14. 04. 2018, 20:33:24
.... + mi bylo řečeno, že u 327 by neměla být ani jedna správná. ....
Vygooglit se da leccos ale tady je jeden zasadni problem. Nikdo nezname jak pojmy v otazkach chape jejich autor.
To vam nedal zadny seznam literatury, ze ktere vychazel pri sestavovani otazek ?

327 - Spojeni dvou datovych kanalu pro prenos obema smery.
A)Je datovy okruh
B)Je datovy kanal
C)Je telekomunikacni spoj

dal bych A.

Nicmene co tazatel chape jako datovy kanal a na jake urovni ?
Jak tazatel definuje a chape telekomunikacni spoj ?
atd. atd. atd.

K odpovedim se doberes ale bez znalosti jak premysli autor a z ceho vychazel je to vesteni....

https://cs.wikipedia.org/wiki/Datov%C3%BD_okruh
https://is.mendelu.cz/eknihovna/opory/zobraz_cast.pl?cast=584
Název: Re:TCP/IP test do školy
Přispěvatel: darebacik 14. 04. 2018, 20:36:09
Ten ucitel musi byt, bud genius, alebo magor  :D
Název: Re:TCP/IP test do školy
Přispěvatel: Miky 14. 04. 2018, 21:34:31
Ten ucitel musi byt, bud genius, alebo magor  :D
To se vzajemne nevylucuje.
Kazdopadne jsem si ty otazky jeste jednou precetl a napadlo me kde se autor asi inspiroval

https://www.youtube.com/watch?v=aboZctrHfK8

K pochopeni odpovedi musis znat a pochopit otazku :-D
Název: Re:TCP/IP test do školy
Přispěvatel: Kit 14. 04. 2018, 22:00:50
https://www.youtube.com/watch?v=aboZctrHfK8

K pochopeni odpovedi musis znat a pochopit otazku :-D

Kód: [Vybrat]
asc('*');
Název: Re:TCP/IP test do školy
Přispěvatel: Martin 14. 04. 2018, 22:01:06
.... + mi bylo řečeno, že u 327 by neměla být ani jedna správná. ....
Vygooglit se da leccos ale tady je jeden zasadni problem. Nikdo nezname jak pojmy v otazkach chape jejich autor.
To vam nedal zadny seznam literatury, ze ktere vychazel pri sestavovani otazek ?

327 - Spojeni dvou datovych kanalu pro prenos obema smery.
A)Je datovy okruh
B)Je datovy kanal
C)Je telekomunikacni spoj

dal bych A.

Nicmene co tazatel chape jako datovy kanal a na jake urovni ?
Jak tazatel definuje a chape telekomunikacni spoj ?
atd. atd. atd.

K odpovedim se doberes ale bez znalosti jak premysli autor a z ceho vychazel je to vesteni....

https://cs.wikipedia.org/wiki/Datov%C3%BD_okruh
https://is.mendelu.cz/eknihovna/opory/zobraz_cast.pl?cast=584

Pardon, neumí ani číslovat. 327 ale to druhé 327  (náhrada jedné veřejné IP)
Název: Re:TCP/IP test do školy
Přispěvatel: Martin 14. 04. 2018, 22:02:41
A ještě mě zajímá ta 897 (v mezilehlych sitovych systemech), zda je to A nebo B nebo oboje.
Název: Re:TCP/IP test do školy
Přispěvatel: Ravise 14. 04. 2018, 22:05:11
Nevím jak moc tě bude zkoušející chytat za slovo...
3.jpg, 399: V adrese IPv6 může být atd., odpověď A (pouze ručně) nevypadá jako správná, pokud se může host ID dostat ručně/z MAC/z RNG
Název: Re:TCP/IP test do školy
Přispěvatel: Martin 14. 04. 2018, 22:20:49
Nevím jak moc tě bude zkoušející chytat za slovo...
3.jpg, 399: V adrese IPv6 může být atd., odpověď A (pouze ručně) nevypadá jako správná, pokud se může host ID dostat ručně/z MAC/z RNG

Toho jsem si ani nevšiml, díky :)
Název: Re:TCP/IP test do školy
Přispěvatel: smoofy 14. 04. 2018, 23:18:11
Ten test je tak blbej, ze se vubec nedivim ze se u vas ve skole uchytil.

U otazky 844 bych rekl ze jsou spravne vsechny odpovedi. Je to imbecilne napsani, ale ICMP se opravdu nachazi v datovem poli IP datagramu ackoliv ne ve vsech :)
Název: Re:TCP/IP test do školy
Přispěvatel: kolega 15. 04. 2018, 00:08:18
Jakožto učitel nechám pana učitele pozdravovat a nezapomeňte ho nakopat do biskupa.
Název: Re:TCP/IP test do školy
Přispěvatel: Miky 15. 04. 2018, 00:26:34
A ještě mě zajímá ta 897 (v mezilehlych sitovych systemech), zda je to A nebo B nebo oboje.
Vzhledem k tomu, ze je ten test nazvany TCP/IP tak bych tam dal jen B.
Pokud na Tebe vyjede s tim, ze tim mezilehle mel na mysli to co je mezi zdrojem a cilem a bude pozadovat i A tak kup sveraci kazajku.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Transportn%C3%AD_vrstva
http://www.earchiv.cz/a92/a224c110.php3
http://www.earchiv.cz/a92/gifs/p224c111.gif


Název: Re:TCP/IP test do školy
Přispěvatel: ucitel 15. 04. 2018, 00:32:59
uz se na tebe tesim martinku!
Název: Re:TCP/IP test do školy
Přispěvatel: darebacik_z_prace 15. 04. 2018, 01:07:51
ale martinku to uz vsetko vie, takze to bude za 1 :)
Název: Re:TCP/IP test do školy
Přispěvatel: j 15. 04. 2018, 09:05:02
Nevím, jestli autor tohohle testu někdy páchl do praxe, ale dost o tom pochybuji, protože to by nejspíš velmi brzy narazil na někoho, kdo by usoudil, že správná odpověď na otázku č. 431 je "kus drátu, kterým tohohle vola uškrtím".

Kdo to neumí, ten to učí ;D
A presne tomu odpovidaji vysledky ...


399 IPv6 - vše
Mno ... to prave ze ne, "pouze rucne" neni pravda, protoze by tam muselo byt "i rucne"

132 privátní sítě v IPv6 - A a C
Fakt? A ktery to sou ... link-local (fe80) nebo unique-local (fc00)

713 IPv6 adresa a spodních 64 bitů - C
Hmm ... sem zvedav jak budes v takovym pripade pouzivat autokonfiguraci, nehlede na to, ze spousta routeru neumi neco takovyho routovat. Coz sice neznamena ze to nelze, ale ani to neznamena, ze je dobrej napad neco takovyho delat.

Jinak receno, naprosto souhlasim s tim, ze toho kretena je treba nakopat. A s radosti to udelam osobne kdyz mi ho nekdo privede. Dvakrat, kdyz si votevre hubu na tema jak sou na tom ucitele strasne spatne, protoze takovejhle kokot by mel delat tak maximalne hovnometare.
Název: Re:TCP/IP test do školy
Přispěvatel: . 15. 04. 2018, 09:48:32
Jinak receno, naprosto souhlasim s tim, ze toho kretena je treba nakopat. A s radosti to udelam osobne kdyz mi ho nekdo privede. Dvakrat, kdyz si votevre hubu na tema jak sou na tom ucitele strasne spatne, protoze takovejhle kokot by mel delat tak maximalne hovnometare.
Tak ono je těžké tam dostat někoho s praktickými zkušenostmi, který to navíc umí podat, když učitelé berou skoro stejně jako ti hovnometaři. To pláčete na špatném hrobě.
Název: Re:TCP/IP test do školy
Přispěvatel: armabeton 15. 04. 2018, 10:37:26
Priznam se, ze presne nechapu, jak budou vyhodnocovany odpovedi. Rekneme zrovna tu otazku 431, tedy UTP. Podle me je to libovolny pocet unshielded (U) paru vodicu (TP), takze A muze byt spravne (zcela jiste tato moznost pada do mnoziny vsech moznych UTP), ale taky se ucitel muze vozit na tom, ze bezne UTP vypada jinak (schvalne, jestli ale dokaze vyjmenovat vsechny pouzivane moznosti).

btw jsem rad, ze i kdyz nasi ucitele taky meli sve mouchy, tak na takovyho m....a jsme nenarazili. Asi ma nejake komplexy...
Název: Re:TCP/IP test do školy
Přispěvatel: vshd 15. 04. 2018, 11:01:39
Funguje, já to PDF vidím. Ovšem spíš je otázka, jestli se tu někdo bude mořit s testem za tazatele. ...
Je docela vtipné, že po těch letech pořád nechápete kdo je čtenář root a kdo diskutuje ve fóru. Tady je hromada lidí co udělá cokoliv jen aby mohli anonymně měřit své síly ... je to taková základní škola.
Název: Re:TCP/IP test do školy
Přispěvatel: Ondro 15. 04. 2018, 21:16:06

K pochopeni odpovedi musis znat a pochopit otazku :-D
Suhlas
Mne tento test pripomina jeden test na pohovore, ktory som pred nedavnom absolvoval. Ani s doplnujucimi otazkami som na zaciatku nevedel o co im ide a co chcu pocut. 
Myslenie a uhol pohladu mojich skusajucich som pochopil az 2-3 otazky pred koncom.  Problem som sipil uz na zaciatku, ked jednemu zo skusajucich sa nepacil moj zivotopis. Po jeho slovach  aaaa mame tu experta, som vedel kolka  bude byt. Gol bol ked podotkol, ze kvoli  mne nebudu prechadzat z vmware na Proxmox(Proxmox som mal uvdeny v zivotopise).  Pravdu musel mat vzdy on a hadat sa s nim nemalo cenu. Baziroval na nezmyselnych veciach.
Otrasny pohovor to bol a nesiel by som k nim pracovat ani za svet. Boli to podobne nezmyselne/nejasne koncipovane otazky, v zivote by som toto neriesil s uchadzacom.
Název: Re:TCP/IP test do školy
Přispěvatel: black3r 15. 04. 2018, 21:35:48
Díky borci moc za pomoc. Tady jsem to sepsal, poprosím jen aby jste to rychle checknuli jestli je vse jak ma byt teda. Jestli muzu byt klidnej. Díky a vážím si toho, že jste si udělali chvilku!

http://files.uloziste.com/654df11b25824483/1.jpg

http://files.uloziste.com/654df11b25824483/2.jpg

http://files.uloziste.com/654df11b25824483/3.jpg

vela tych otazok je zmatocnych, k tym som pridal aj nejake argumenty, s ktorymi by som sa pripadne hadal o body

prva strana:
617 - A (cislo protokolu v IP oznacuje protokol nad sietovou vrstvou, priklady TCP, UDP (transportne), ICMP, IGMP (riadiace), OSPF (smerovaci)..., nie aplikacne protokoly
246 - B (prezentacna vrstva sa v OSI modeli zaobera kodovanim dat, viac ju teda zaujima struktura a typ dat, ako vyznam)

druha strana:
355 sitova maska - ani jedno
355 10.160.9.0/20 - ja by som dal aj C a hadal sa ze adresy stanice maju masku 32 bitov
205 - ani jedno, 14 stanic
621 - TCP PDU-ckam sa hovori segmenty, UDP a IP pouzivaju oznacenie datagram, ja by som dal AC
371 - ake je to bezpecnostne riziko? :O
585 - technicky spravne (ICMP pouziva IP a ARP vie robit announcementy), ale nezaskrtol by som ani jedno, lebo ani jeden z tychto protokolov nie je na to povodne urceny

3. strana:
351 - C, ARP sluzi na zistenie fyzickej adresy k logickej (sietovej) adrese (aj to ICMP je take podivne, ale pozrel som to, a router discovery messages v ICMP existovali (RFC 1991) uz aj pred ICMPv6, takze technicky sa da pouzit na zistovanie logickych adries)
126 - AB (obsahuje dokonca 2 IP adresy, adresu odosielatela a tu, na ktoru sa pytas)
932 - C (v IPv6 moze jedno zariadenie mat svoju vlastnu globalnu aj lokalnu adresu (ak je potreba), NAT nie je potrebny)
399 - BC (to "pouze" je dovod, preco A je blbost)
713 - A (podla specifikacie)
657 - ja by som nedal ani jedno, na medzilahlych sietovych zariadeniach moze byt firewall, ktory blokuje urcity typ komunikacie podla typu a portu transportnej vrstvy.
988 - ja by som nedal ani jedno, moze sa nazyvat aj segment (pri TCP)

Název: Re:TCP/IP test do školy
Přispěvatel: JardaP . 15. 04. 2018, 23:51:42
Zajimave. Ze by ten test zprasil dokupy nekdo, kdo site vlastne nikdy nedelal a akorat si nekde precetl nejaka klicova slova?
Název: Re:TCP/IP test do školy
Přispěvatel: Exceptions 16. 04. 2018, 00:23:24
spíše bych řekl, že ten test žije svým životem už druhou generaci, podobně divné otázky pamatuji z vejšky v devadésátých letech, očividně někdo vycházel z podobného zdroje, občas něco upravil, neřekl bych, že to je napsané nově. Pokud bych ho řešil, hledal bych odpovědi v hodně staré literatuře. Formou otázek mi to spíše evokuje vysokou školu než střední, nutí vás znát podrobně podklady a terminologii, z kterých autor/vyučující vycházel, to jsou opět vysokoškolské zvyky, ke střední škole mi to nepasuji.

Martinovi přeji ať to zvládne.
Název: Re:TCP/IP test do školy
Přispěvatel: Miky 16. 04. 2018, 04:00:54
spíše bych řekl, že ten test žije svým životem už druhou generaci, podobně divné otázky pamatuji z vejšky v devadésátých letech, očividně někdo vycházel z podobného zdroje, občas něco upravil, neřekl bych, že to je napsané nově. Pokud bych ho řešil, hledal bych odpovědi v hodně staré literatuře. Formou otázek mi to spíše evokuje vysokou školu než střední, nutí vás znát podrobně podklady a terminologii, z kterých autor/vyučující vycházel, to jsou opět vysokoškolské zvyky, ke střední škole mi to nepasuji.

Martinovi přeji ať to zvládne.
Tohle vysvetleni mi pripada velmi pravdepodobne nebot mi pripomina podobnou situaci, kterou jsem zazil.
Bylo to na stredni v prvaku a predmetu elektrotechnika. Nas postarsi vyucujici (Ing.) nez nastoupil si dodelal nadstavbu, ktera mu umoznila vyucovat. Problem byl v pristupu jakym vyucoval a zkousel. Jeho vyuka spocivala v tom, ze si psal vlastni ucebnici/osnovy ve ktere nezohlednil rozdil pozadovaneho rozsahu znalosti mezi VS a SS. Obsah nasich ucebnic nam tak byl malo platny a nedostatecny. Teoreticky obsah, ze svych pripravenych materialu pote odvypravel a prepsal na tabuli,kterou jsme museli tupe opsat do sesitu. Realny vyklad uciva v praxi a vyznam nam bylo malokdy poskytnuto v takove mire aby nam to davalo smysl jako celek a vse do sebe zapadalo.

Zkouseni pak probihalo ciste na zaklade postaveni planet, pocasi a jeho nalade. V lepsim pripade stacilo odvypravet nazpamet obsah sesitu pripadne jen popis obecnych pojmu. V horsim pripade se zameril na detaily a pozadoval odpovedi v rozsahlejsim kontextu, ktery vsak vysvetlil az potom co mu bylo vice lidma receno, ze tohle nas nikdy neucil a pojmy, ktere pouzil jako priklad spravne odpovedi na jeho otazku jsou nam nove.

Protoze se tento "konflikt" objevil v kazde tride, kde ucil tak zacalo dotazovani a patrani po zdrojich informaci, ze kterych cerpa a sestavuje sve osnovy, zkouseni a testy. Zjistilo se, ze cerpa z VS materialu presneji skriptu, ktere pouzival kdyz na VS sam studoval.

Jeho prvni rok vyucovani byl zakoncen tak, ze byl "odejit".

Ne kazdy kdo dela/delal v praxi svuj obor dokaze byt dobrym ucitelem daneho oboru. Nicmene pokud to dokaze tak je to clovek k nezaplaceni. My jsme na takoveho cloveka meli stesti v predmetu programovani. Postarsi pan v predduchodovem veku, ktery se rozhodl vyucovat. Hodiny s nim byly fantasticke nebot teorii kombinoval s praxi a dokazal vse vysvetlit opravdu polopaticky. Misto tupeho opisovani do sesitu a jen prednaseni teorie byla kazda hodina ukazka teorie v praxi. V hodinach se nastinil problem a pak se kolektivne navrhoval algoritmus. Po dokonceni navrhu nasledovalo  srozumitelne vysvetleni jeho casti, jinych moznosti, nevyhody/vyhody vychazejici z jeho pohledu a praxe + ukazka zapisu syntaxe. U zkousek nevyzadoval exaktni odpovedi a presny postup. Pokud program fungoval dle zadani bylo to z jeho strany OK. Dodatecne se zajimal jakym zpusobem na zadany problem clovek pohlizel a proc zvolil takove reseni, ktere pote okomentoval a pridal sve rady/doporuceni.
Název: Re:TCP/IP test do školy
Přispěvatel: j 16. 04. 2018, 07:46:16
... V hodinach se nastinil problem a pak se kolektivne navrhoval algoritmus. ...
Presne takhle ma vyuka fungovat - mas vedet jakej problem resis, k cemu je to dobry a idealne si vyzkouset nekolik ruznych moznosti jak se s tim vyporadat.
Název: Re:TCP/IP test do školy
Přispěvatel: darebacik 16. 04. 2018, 08:51:16
Ne kazdy kdo dela/delal v praxi svuj obor dokaze byt dobrym ucitelem daneho oboru. Nicmene pokud to dokaze tak je to clovek k nezaplaceni. My jsme na takoveho cloveka meli stesti v predmetu programovani. Postarsi pan v predduchodovem veku, ktery se rozhodl vyucovat. Hodiny s nim byly fantasticke nebot teorii kombinoval s praxi a dokazal vse vysvetlit opravdu polopaticky. Misto tupeho opisovani do sesitu a jen prednaseni teorie byla kazda hodina ukazka teorie v praxi. V hodinach se nastinil problem a pak se kolektivne navrhoval algoritmus. Po dokonceni navrhu nasledovalo  srozumitelne vysvetleni jeho casti, jinych moznosti, nevyhody/vyhody vychazejici z jeho pohledu a praxe + ukazka zapisu syntaxe. U zkousek nevyzadoval exaktni odpovedi a presny postup. Pokud program fungoval dle zadani bylo to z jeho strany OK. Dodatecne se zajimal jakym zpusobem na zadany problem clovek pohlizel a proc zvolil takove reseni, ktere pote okomentoval a pridal sve rady/doporuceni.
Toto bohuzial drviva vacsina nikdy nezazila, bohuzial ani ja som nemal take stastie aby som to zazil (za komunistoch vysoke skoly boli uplne, ale uplne na inej urovni ako su teraz (poniektore VS nesiahaju ani zdaleka na niekdajsie priemislovky).
Ja som sice nebol komunusta, ale pionier som musel byt :) no ked som sa rozpraval z VS vzdelanymi ludmi, ktori boli o 10-15 rokov starsi, tak mali hodne navrch.
Dnes pride do priemislu sopliak (elektro) pyta si 1500€/mes a nepozna ohmov zakon  :( toto je realita dnesnych skol (alebo mozno len jednotlivcov?)
Název: Re:TCP/IP test do školy
Přispěvatel: JardaP . 16. 04. 2018, 09:06:56
( toto je realita dnesnych skol (alebo mozno len jednotlivcov?)

Toto je realita 20 let skolskych reforem. Drive VS pulku studentu vyhazela v prvnim rocniku, dneska si je tam drzi, protoze z nich jsou prachy. Pak je nechaji udelat statnici, protoze by vypadalo blbe, kdyby jich pulku vyhazeli na konci. Jen nejsilnejsi preziji VS tak, aby si opravdu odnesli znalosti. Drive to tridila skola, dneska to musi tridit zamestnavatel, zato mame asi nejvyssi evropsky prumer vysokoskolsky vzdelanych metaru.
Název: Re:TCP/IP test do školy
Přispěvatel: V. 16. 04. 2018, 09:45:00
Jo jo ... a proto mi nebylo blbý sem něco dopisovat ... když stav školství pozoruju
Název: Re:TCP/IP test do školy
Přispěvatel: snuff1987 16. 04. 2018, 10:17:00
Dnes pride do priemislu sopliak (elektro) pyta si 1500€/mes a nepozna ohmov zakon  :(

Taka ista realita ako ked niekto napise "priemislu"..  Ked niekto nevie pravopis tak by mal zametat ulice.. Nic v zlom

A ten test je na stredoskolaka naozaj trochu mimo. S praxou nema spolocne vobec nic a co sa tyka teorie tak dobra tretina otazok je formulovana nejednoznacne. Toto naozaj nema prilis velku vypovednu hodnotu. Na druhej strane nepozname zamer ucitela a nie je vhodne ho odsudzovat bez vypocutia si jeho pohladu. Velakrat boli ucitelia na stretnej naozaj drsni ale vedeli preco to robia  a moze to tak byt aj v tomto pripade..
Název: Re:TCP/IP test do školy
Přispěvatel: darebacik 16. 04. 2018, 11:01:24
Dnes pride do priemislu sopliak (elektro) pyta si 1500€/mes a nepozna ohmov zakon  :(

Taka ista realita ako ked niekto napise "priemislu"..  Ked niekto nevie pravopis tak by mal zametat ulice.. Nic v zlom

A ten test je na stredoskolaka naozaj trochu mimo. S praxou nema spolocne vobec nic a co sa tyka teorie tak dobra tretina otazok je formulovana nejednoznacne. Toto naozaj nema prilis velku vypovednu hodnotu. Na druhej strane nepozname zamer ucitela a nie je vhodne ho odsudzovat bez vypocutia si jeho pohladu. Velakrat boli ucitelia na stretnej naozaj drsni ale vedeli preco to robia  a moze to tak byt aj v tomto pripade..
U mna je pravopys az na 48 myeste, takze my je uplne jedno kde sa pyse "i" a kde "y".
 Ak by som to chcel napisat bez chyb, tak pouzijem konvertor reci do textu  8)
Název: Re:TCP/IP test do školy
Přispěvatel: JardaP . 16. 04. 2018, 13:05:57
Ak by som to chcel napisat bez chyb, tak pouzijem konvertor reci do textu  8)

No tak to priste zkus, schvalne, jestli z vysledku neco pochopime.
Název: Re:TCP/IP test do školy
Přispěvatel: ert 16. 04. 2018, 14:11:00
Dnes pride do priemislu sopliak (elektro) pyta si 1500€/mes a nepozna ohmov zakon  :(

Taka ista realita ako ked niekto napise "priemislu"..  Ked niekto nevie pravopis tak by mal zametat ulice.. Nic v zlom

A ten test je na stredoskolaka naozaj trochu mimo. S praxou nema spolocne vobec nic a co sa tyka teorie tak dobra tretina otazok je formulovana nejednoznacne. Toto naozaj nema prilis velku vypovednu hodnotu. Na druhej strane nepozname zamer ucitela a nie je vhodne ho odsudzovat bez vypocutia si jeho pohladu. Velakrat boli ucitelia na stretnej naozaj drsni ale vedeli preco to robia  a moze to tak byt aj v tomto pripade..

"stretnej"
takých, čo by mali zametať ulice by malo byť viac...
Název: Re:TCP/IP test do školy
Přispěvatel: snuff1987 16. 04. 2018, 14:31:16
Preklep a hrubka je rozdiel. To sa nijak nepovysujem ale taky pravopis s hrubkami dost to napoveda o tom aku skolu studoval, aky ma background a tym padom ho hned clovek zaradi tam kam ma. A mimochodom na zeny to tiez posobi dost odpudivo.  8)
Název: Re:TCP/IP test do školy
Přispěvatel: darebacik 16. 04. 2018, 15:14:45
Ak by som to chcel napisat bez chyb, tak pouzijem konvertor reci do textu  8)
posielam to len cez mobil Pretože na PC nemám mikrofón.
u mňa je pravopis až na 48. mieste takže mi je úplne jedno kde sa píše mäkké i a kde ypsilon.
Ak by som to chcel napísať bez chýb tak použijem konvertor reči do textu.

No tak to priste zkus, schvalne, jestli z vysledku neco pochopime.
posielam to len cez mobil Pretože na PC nemám mikrofón.
U mňa je pravopis až na 48. mieste takže mi je úplne jedno kde sa píše mäkké i a kde ypsilon.
Ak by som to chcel napísať bez chýb tak použijem konvertor reči do textu.
......................
Toto je uz napisane rucne prosim pekne
Název: Re:TCP/IP test do školy
Přispěvatel: darebacik 16. 04. 2018, 15:20:45
Preklep a hrubka je rozdiel. To sa nijak nepovysujem ale taky pravopis s hrubkami dost to napoveda o tom aku skolu studoval, aky ma background a tym padom ho hned clovek zaradi tam kam ma. A mimochodom na zeny to tiez posobi dost odpudivo.  8)
Bohuzial som chodil na elektro aj SS aj VS a slovencina ma nejak neirituje .... je to uz ale mimo temu, takze koncim s pravopisom
Název: Re:TCP/IP test do školy
Přispěvatel: Hobbit 16. 04. 2018, 17:59:27
Teda pocitam, ze tak 95% lidi u nas na firme by timhle testem neproslo - a to ani nahodou. V realny sitarine u providera potrebujes zaklady prvnich 3 vrstev (rozhodne nesresis, jestli tam litaji datagramy, ramce ci co za baliky), neco malo z tech vyssich a k znat principy routovani switchovani a vlan. U lidi co nabirame povazujeme za uzasny, kdyz vi jakej je rozdil mezi switchem a routerem.

a mimochodem u 423 (delka ramce) je vsechno spatne, neb existuji jumboframy, ktere maji az 9k payloadu. V 802.3 to definovany neni, ale standardne to v ethernetu lita a do cca 2000B to je bezne pozadovany pro L2 okruhy - a v zadani se o zadne norme nepise.

BTW otazek, ze kterych vylozene kouka pozadovana odpoved, ktera je ovsem blbe je tam bambilion.
Název: Re:TCP/IP test do školy
Přispěvatel: j 16. 04. 2018, 18:33:49
...
BTW otazek, ze kterych vylozene kouka pozadovana odpoved, ktera je ovsem blbe je tam bambilion.
To je normalka, presne takhle vypadaj i vsechny maturitni otazky. Onehda sem si nekde pocet ... a to sem skoncil jen u tech technickych, radsi sem ani nezkoumal ten zbytek. Mno hlavne ze maturanti vedi co je to epizeuxis, to je nejdulezitejsi vedomost na planete.

BTW: Zrovna sem nekde zaslech, ze soud po nekolika letech rozhod, ze vysledek maturit je zalovatelnej, cemuz se ministerstvo dlouhodobe brani. To teprve bude rit, az budou muset ti kreteni z cermatu u soudu dokazovat, ze zvolena otazka i odpoved jsou pochopitelny, jednoznacny a spravny ... lol

...
Tak ono je těžké tam dostat někoho s praktickými zkušenostmi, který to navíc umí podat, když učitelé berou skoro stejně jako ti hovnometaři. To pláčete na špatném hrobě.
Naopak, je to uplne jednoduchy, ale nejdriv je treba vykopnout 100% osazenstva ministerstva skolstvi. Osobne znam lidi, ktery !ve svym volnu! ucit chodili(prave proto, ze videli tu hruzu kolem, kde IT vyucuje chemikar(ka) a pod). Ale protoze na to nemaj to "spravny" vzdelani, tak uz nesmej. Na to aby si nekdo dodelaval pajdak jim sere bilej tesak.
Název: Re:TCP/IP test do školy
Přispěvatel: V. 16. 04. 2018, 18:47:28
Výsledek maturit žalovatelný? A to bude ten propadlík žalovat své učitele? Členy maturitní komise? Své rodiče? A sám sebe ne, že je lempl?
Název: Re:TCP/IP test do školy
Přispěvatel: Ravise 16. 04. 2018, 21:12:35
Výsledek maturit žalovatelný? A to bude ten propadlík žalovat své učitele? Členy maturitní komise? Své rodiče? A sám sebe ne, že je lempl?

První písmeno v abecedě je B/C/D/E. Jediná správná odpověď. Tohle by **mělo** být žalovatelné.
Název: Re:TCP/IP test do školy
Přispěvatel: j 17. 04. 2018, 08:59:51
Výsledek maturit žalovatelný? A to bude ten propadlík žalovat své učitele? Členy maturitní komise? Své rodiče? A sám sebe ne, že je lempl?
Budou zalovat blby jako ses ty, kteri davaj otazky, na ktery se neda odpovedet bud vubec nijak, nebo tvrdej, ze spravna odpoved je ta, ktera je zjevne naprosto spatna, presne jako v testu v tomhle threadu.

Realita je totiz aktualne takova, ze maturitu by z lidi ktery se danym oborem zivej neslozil vubec nikdo. Jednoduse proto, ze tomu opravdu rozumi. Otestovano na zcela nereprezentativnim vzorku cca 40ti ITku. A nedelam si nejmensi iluze ze v jinych oborech je to jinak.
Název: Re:TCP/IP test do školy
Přispěvatel: MikyM 11. 05. 2018, 20:37:11
..... Všechno vám zdokumentuju a dám vědět :D

Omlouvam se za otevreni starsiho vlakna. Nicmene pokud me pamet neklame tak uz nastala doba, kdy by melo byt rozhodnuto koho k maturite pripusti a koho ne.

Zajimalo by me jak to probihalo a jak jsi dopadl ?