Fórum Root.cz
Hlavní témata => Hardware => Téma založeno: pavell 14. 03. 2016, 09:34:27
-
Ahoj, jakou byste doporucili navigaci do auta?
Mimo kvality zarizeni jako takoveho vyzaduji i aktualizaci map z linuxoveho desktopu (MS Windows nemam k dispozici).
Predem diky za tipy...
-
Android nebo Windows phone (nebo tablet?) + Mapfactor Navigator Free.
Aktualizace přes wifi rovnou ze zařízení, mapy z openstreetmap.org (zdarma), stažení map zemí, které chcete (netřeba celou Evropu, když jedu jen do Rakouska, že?), u větších zemí rozdělené na části (třeba Německo), možnost zadání libovolného počtu průjezdních bodů, česky (včetně hlasové navigace), ... Vyrobili to Češi a podle mě se jim to moc povedlo.
Nevýhoda - po prvním spuštění se zdá aplikace celkem neintuitivní (alespoň pro mne). To se ale během 15 minut intenzivního zkoumání dá zmáknout :-) Při zapínání občas otravuej s nabídkou placených map (nevím od koho - Tomtom?), při vypínání občas otravuje hodnocením v Google Play. Obojí lze vždy jedním kliknutím přeskočit. Neobsahuje reklamy (alespoň jsem žádné neviděl).
Když vezmu v úvahu, že celkem slušný (čti: hardwarově vybavený) Android se dá dneska koupit za 2 tisíce, není o čem.
-
Android + Sygic (http://www.sygic.com/).
-
Ahoj, diky Vam obema, ale kupovat telefon nebo tablet je prave to, co nechci. Chci zarizeni, ktere dela pouze jednu vec a dobre.
V mezicase jsem se na webu docetl, ze nebyva v linuxu problem s navigacemi Garmin, jdou snad i breaknout a nahrat tam OpenStreetMap misto originalnich map.
-
Here. Bez reklam, s dobrými podklady a zdarma.
Kupovat speciální zařízení nemá smysl, když stojí stejně jako telefon, většinou je pomalejší a za aktualizace se platí.
-
Hele, nebudu Tě do ničeho nutit, ale viděl jsem před mnoha lety navigaci za 10 tisíc (Garmin Nüvi, číslo nevím), uměla jeden průjezdní bod pro celou trasu a nepřipadala mi tak úžasná za ty prachy.
Dneska bych šel vždycky jedině tou cestou, kterou jsem popsal. Je to zdaleka nejlevnější řešení a přitom neobsahuje moc "proti" (nějaké se vždy najdou). Pokud se ale koupí telefon, kterej moc žere baterku (a to ty levný umí), přihodil bych 500 za powebank, kterej bych měl pro případ, že musím z auta/jdu na pěší tůru.
Ale pokud chceš dát víc peněz za zařízení, který bude pravděpodobně umět míň (teď nemyslím telefonování, MP3 přehrávač, internetovej prohlížeč atd. ale striktně co se navigace týče) a budeš do něj muset dokupovat aktuální podklady/podklady pro země, který nemá v základu, je to na Tobě. V tom případě ale neporadím, protože nemám zkušenosti.
-
"Doživotní aktualizace map" mají prakticky všechna zařízení (koukám na Alzu), stejně jako "mapy celá Evropa".
Jak často jezdíte autem mimo Evropu, že Vás trápí nákupy map?
-
"Doživotní aktualizace map" mají prakticky všechna zařízení (koukám na Alzu), stejně jako "mapy celá Evropa".
To koukáš opravdu blbě. Např. ten tvůj zmiňovaný Garmin: http://www.garmin.cz/mapy/aktualizace-map/
-
Chci zarizeni, ktere dela pouze jednu vec a dobre.
S nativními navigacemi moc zkušeností nemám. Ale co jsem viděl, jsou tyhle navigace zařízení, která dělají jednu věc, špatně, ale o to jsou dražší. Jenom těch důvodů, proč někdo nemá v té nativní navigaci aktualizované mapy, i když je má předplacené, kolik jsem slyšel… Problém je, že tyhle navigace prakticky nemají konkurenci – jakmile si takovou navigaci jednou pořídíte, jste připoután k jejímu výrobci a nezbývá vám, než se s danou navigací smířit, nebo tu počáteční investici zahodit a koupit něco jiného. (A nejlepší je, když vám tu navigaci takhle vnutí rovnou výrobce auta v rámci nějakého balíčku.) Výrobci navigací pro mobily a tablety se musí víc snažit, protože když se vám jejich navigace nelíbí, prostě ji odinstalujete a pořídíte jinou.
-
Chci zarizeni, ktere dela pouze jednu vec a dobre.
S nativními navigacemi moc zkušeností nemám. Ale co jsem viděl, jsou tyhle navigace zařízení, která dělají jednu věc, špatně, ale o to jsou dražší. Jenom těch důvodů, proč někdo nemá v té nativní navigaci aktualizované mapy, i když je má předplacené, kolik jsem slyšel… Problém je, že tyhle navigace prakticky nemají konkurenci – jakmile si takovou navigaci jednou pořídíte, jste připoután k jejímu výrobci a nezbývá vám, než se s danou navigací smířit, nebo tu počáteční investici zahodit a koupit něco jiného. (A nejlepší je, když vám tu navigaci takhle vnutí rovnou výrobce auta v rámci nějakého balíčku.) Výrobci navigací pro mobily a tablety se musí víc snažit, protože když se vám jejich navigace nelíbí, prostě ji odinstalujete a pořídíte jinou.
Dobré argumenty.
Já osobně nejezdím téměř ani mimo ČR, natož mimo Evropu. Jen jsem chtěl popsat, co ta aplikace v kombinaci s openstreetmap umí.
-
Realne si muzes vybrat mezi tomtom a garmin(na silnici vyrazne horsi). Garmin ma ale tu vyhodu, ze do nej dostanes mapy z OSM gratis. Ale jak bylo receno, za slusnou krabku das 5k+. Pokud nepotrebujes aby to bylo vodotesny (na kolo treba), pripadne jinak zodolneny, tak je debilni foun cesta nejmensiho odporu. Nemusis v nem mit ani SIMku (pokud si nevyberes teda nejakej tupej).
Pomijim ceny za aktualizace, ktery stojej tak +- 3k/rok (a ano, nektery krabky, prevazne ty pres 10k, maj v cene "lifetime" = 5let).
Vyhodou navigace pak jeste muze byt RDS, ale specielne v podminkach CR je to knicemu. Funguje to v Rakousku a Nemecku.
-
Jak moc to potřebuješ - jak moc jezdíš po neznámých místech? Já tedy moc nejezdím, když mám někam jet, kde to moc neznám, tak si předem nastuduji trasu na Seznamu nebo na Googlu a pak jedu po paměti, myslím, že navigace v autě, pokud bych ji sledoval za jízdy by mne rozptylovala od řízení. Ale kdybych se jezděním živil, třeba jako kurýr, tak bych si nějakou určitě pořídil.
-
Plně souhlasím s názorem Pavouka106. MapFactor Navigator Free jak do auta, tak holka podle ní chodila i ve Slovenském ráji :-) a to je co říct. Jo a že mapy open jsou aktuálnější než placené potvrdí i lidi přímo od zdroje. Za poslední měsíc se nám do rukou dostaly 3 HW navigace (TomTom propadlá aktualizace a máš smůlu, Garmin neintuitivní ovládání a mapa vzhůru nohama). Navíc opatruj a nabíjej další zařízení. V androidu ho máš stále u sebe.
-
Jak moc to potřebuješ - jak moc jezdíš po neznámých místech? Já tedy moc nejezdím, když mám někam jet, kde to moc neznám, tak si předem nastuduji trasu na Seznamu nebo na Googlu a pak jedu po paměti, myslím, že navigace v autě, pokud bych ji sledoval za jízdy by mne rozptylovala od řízení. Ale kdybych se jezděním živil, třeba jako kurýr, tak bych si nějakou určitě pořídil.
Navigace neni jen o jesteni po naznamych mistech ... ale predevsim o tom, ze (pokud to funguje) te upozorni na prusvih driv, nez stojis v kolone, muze ti logovat jezdeni (a pripadne z toho pak vyrobis knihu jizd) atd atd. Jestli tebe od rizeni vyrusuje navigace, tak si hlavne nekupuj zadny auto mladsi 10 let ...
-
Po zkušenosti už bych si specializovanou navigaci nekoupil, pokud by to nebylo něco fakt profi. Vybíral bych z běžných aplikací na android.
-
Ahoj, diky Vam obema, ale kupovat telefon nebo tablet je prave to, co nechci. Chci zarizeni, ktere dela pouze jednu vec a dobre.
Tohle je podle mne zásadní a rozumná věc. Ještě bych přidal co nejjednoduší ovládání (ideálně s velkými mechanickými tlačítky, abys se řidič nemusel dívat, kde má právě prsty; takové civilní zařízení už dnes asi nebude k sehnání ;-)), a co nejméně funkcí - to je to, co je za jízdy potřeba.
Není nic horšího, než když se člověk blíží ke kritickému místu, zjistí neočekávanou situaci, potřebuje si ujasnit, co dělat (jakou jinou trasou jet), na navigaci se uklepne, spustí omylem nějakou velkou aplikaci a navíc mu do toho někdo zavolá. Pokud je člověk v autě sám, je šance na havárii značná.
Jinak často doporučovaný MapFactor mi neseděl právě pro onu (podle mne) zbytečnou složitost, kromě toho mi nějak nepřišel na chuť způsob aktualizace map (OSM); Android, Samsung - zpravidla se rozjela, ale zůstala někde uprostřed viset.
Závěr - třeba Garmin.
-
Po zkušenosti už bych si specializovanou navigaci nekoupil, pokud by to nebylo něco fakt profi. Vybíral bych z běžných aplikací na android.
Zapomněl jsem na odkaz...
http://www.abclinuxu.cz/blog/pavlix/2015/3/navigace
-
Není nic horšího, než když se člověk blíží ke kritickému místu, zjistí neočekávanou situaci, potřebuje si ujasnit, co dělat (jakou jinou trasou jet), na navigaci se uklepne, spustí omylem nějakou velkou aplikaci a navíc mu do toho někdo zavolá. Pokud je člověk v autě sám, je šance na havárii značná.
Tohle ale nezáleží na typu zařízení, ale na způsobu jeho používání. Na tablet bez GSM modulu mi nikdo nezavolá. Nemusím tam mít nic, co by zobrazovalo nějaké notifikace, takže pak mi zbývá navigační aplikace běžící přes celou obrazovku, u které hrozí akorát to, že spadne nebo zamrzne.
Mně osobně by se také líbilo, kdyby specializované navigace byly lepší, než aplikace do telefonu nebo tabletu. Ale jak už jsem psal, mám pocit, že výrobci navigaci příliš dlouho spoléhali na to, že své zákazníky mají jako rukojmí, a zaspali dobu.
-
Mam toto - http://www.heureka.cz/?h[fraze]=NAVON+N760 - lifetime evropa sem kupoval za 3.3k ... jako zatim sem nevidel na mobilu navigaci u ktere by me sedela prezentace trasy jak u toho navonu (+ ma RDS) ... je to proste o tom zkusit si hlavne, jak se ti s tim jede (pokud ta moznost je). Aktualnost map je taky na velice dobre urovni. Jedinej problem bude ten linux, updatuju z virtualu, pac to proste widle chce.
A kecy nekterych typku, jakoze se podivam predem na mapu, sou dobrej vtip borci, pokud treba jezdite na sluzebky, tak chcu videt, jak se podivas do mapy a trefis treba cestu z letiste nekam v amstru, stockholmu nebo jakymkoliv vetsim meste do hotelu, pak k zakaznikovi etc ...
-
Tak kdyz nekdo nechce koupit smartfoun a na nej dat navigaci, tak mu hlavne nekolikrat poradte, at si koupi smartfoun a da na nej navigaci. Take nevim, proc se tu resi nabijeni, kdyz to sakra chce do auta.
Nejlevnejsi cesta jak poridit navigaci, je koupit z bazaru nebo ebay stary Garmin, Nuvi 250 staci, ale muze samo byt novejsi. Starsi take vyhovi, ale muzou chybet ficury, jako zobrazeni rychlostniho limitu, jaky Garmin v danem miste predpoklada, obcas uplne spatne. Nebo varovani o radarech. Nejlepsi by bylo pred koupi nekde najit seznam ficur a rozhodnout se, jestli je potrebuji.
Stary Garmin se da poridit i za 40€ a neni o moc horsi, nez novy. Dulezite je, aby u nej byl originalni zdroj. Typicky zdroj od jineho vyrobce nema odpor mezi prislusnymi piny a Garmin si pak mysli, ze je pripojen k PC a neda se pouzivat. BTW stary Garmin ma vyhodu v tom, ze kvuli staremu krapu mi okno nerozbiji, protoze za nej dostanou leda tak dve piva v hospode.
Pozor tez na to, ze stare Garminy mivaji male uloziste a mapy za posledni roky dost nabobtnaly. Nektere modely pak maji diru na SD kartu, ktera muze byt max 2 GB velka, na coz se zatim vejde skoro cela Evropa, napriklad bez Balkanu nebo Skandinavie - zalezi na vkusu kazdeho soudruha, do ktere casti Evropy momentalne nehodla jet. Tez se pak tusim da udelat to, ze dam kus map na SD a co chybi, hodim na vnitrni uloziste.
Tehlech starych garminu se lidi casto zbavuji kvuli zoufale zastaralym mapam a za update nechteji platit, protoze soudruzi za to chteji tolik, ze novy Garmin stoji jen o malo vic.
Na tom Garminu se pak updatuje firmware a na torrentu nebo nejakem ulozisti se najdou mapy (nekdy se musi odemknout, k cemuz byva prilozena utilita).
Upozornuji ale, ze Garmin naviguje dosti debilne. S TomTomem One, ktery jsem mel do doby, nez umrel na green light of death, jsem se o volbe cesty vetsinou shodl. S Garminem jezdim tak, ze vicemene jedu, jak si myslim ja a Garmina necham ridit az blizko k cili. Garmim ma totiz snahu vozit me po silnicich s nejvetsim provozem a pokud mozno semaforem kazdych 50 m. Otrava je take v tom, ze kdyz odbocim, kde Garmin nechtel, tak on se me neustale snazi navest na puvodni trasu. TomTom v takovem pripade prepocita cestu podle smeru, kterym jsem se vydal.
Dalsi traparna Garminu je nedostatecne (skoro zadne) rozliseni tridy silnic, coz asi souvisi s mapovymi podklady, ktere jsou jine, nez pouziva TomTom. V podstate se zda, ze rozlisuje akorat mezi dalnicemi a ostatnimi silnicemi. Takze siroka okreska ma stejnou prioritu, jako hrbolata polni cesta a nekdy i rozbahnena lesni cesta, kde nezapadnu akorat tak s terennim autem.
Tez je nutno pocitat s tim, ze odhady doby cesty Garminem byvaji casto znacne optimisticke, splnitelne leda za minimalniho provozu, vhodne konstelaci hvezd a vysky rosneho bodu.
Samozrejme, na instalaci map a firmware pod Linuxem muzete zapomenout, tim se nezatezuji ani navigace, ktere (pry) maji updatovaci soft psany v Jave, kterou na Linuxu mame take - i kdyz to pry nekdy jde rozchodit, ale to nebude pripad Garmina, ktery to v Jave asi nema. Garmin pak pri vyvoji aplikace zaperlil navic v tom, ze v jeho aplikaci je male okno s volitelnymi kysy map a to okno nelze zvetsit. Takze 22" display vam nic neusnadni, jste na tom stejne, jako na netbooku.
A jeste perlicka na zaver: firmware Garminu vyvijel nejaky ..... (doplnte silne vulgarni nadavku dle vlastniho vkusu). Pri obnove ulozenych adres ze zalohy dokaze Garmin totalne lehnout, pokud je v souboru chyba. Soudruzi si s osetrenim chyby pri parsovani vubec nelamali hlavu a Garmin vytuhne, dokonce ani nenabehne do USB storage, aby clovek ten chybny soubor vymazal. Resi se to instalaci modifikovaneho firmware pomoci jakehosi programu za tajneho hmatu na displayi pri zapnuti. Nasledne Garmin nabehne do USB storage, soubor se vymaze a preinstaluje se puvodni firmware.
BTW, na Garmin se daji snadno hodit Open Street Maps, soubor s mapami se da vygenerovat rovnou nekde na jejich sajte a staci na Garmin zkopirovat, coz jde i pod Linuxem.
-
Tak ono mapa je v podstatě skvělá navigace, splňuje ty nejnáročější pžadavky: ekologie, skladnost, spotřeba energie, univerzalnost. Samozřejmě pokud potřebuješ něco pro mimina kup si gpsku.
-
Tak jiste, mapa... Upozorni, ktery vyjezd z dalnice a tak, ze.... Krome toho, pokud nekdo hodne jezdi, tak aby mel dodavku, aby se mu tam ty mapy vesly. Jenom po CR to mame autoatlas a pak nekolik desitek lokalnich map, jako mesta a tak. A najit Vopickovu ulici nekde na vesnici je podle mapy hracka. No, staci se zeptat, akorat nesmi byt moc brzo nebo pozde a nesmi prset, aby nebyli vsichni zalezli u televize.
-
Tak kdyz nekdo nechce koupit smartfoun a na nej dat navigaci, tak mu hlavne nekolikrat poradte, at si koupi smartfoun a da na nej navigaci.
Klidně.
Nejlevnejsi cesta jak poridit navigaci, je koupit z bazaru nebo ebay stary Garmin, Nuvi 250 staci, ale muze samo byt novejsi.
Hlavně nekupovat nový kvůli záruce, kvalitu servisu myslím nejvíce ilustruje můj zápisek, co jsem tu odkazoval. Radši ušetřit a kdyžtak vyhodit.
-
Hlavně nekupovat nový kvůli záruce, kvalitu servisu myslím nejvíce ilustruje můj zápisek, co jsem tu odkazoval. Radši ušetřit a kdyžtak vyhodit.
Tak ja s Garmiem nikdy tento problem nemel a mam vyzkouseno par modelu od hodne stareho az po nekolik let stary. Pozici obcas ztraci akorat za hodne spatneho pocasi nebo mezi vysokymi baraky, v mokrem lese a tak, eventuelne pri kombinaci uvedeneho. Musel jste mit blby model nebo vadny kus. Po silnici mi poskakoval akorat jeden, ktery pri koupi mel akorat zakladni mapu Evropy, kde bylo jen par hlavnich mest a nekolik silnic, takze nebylo ceho se chytat. Navigace se totiz snazi lepit na silnici, pro kterou se po chvili zkouseni polohy rozhodla. Pozice z GPS ponekud plave a pri par merenich muzou byt rozdily docela velke, takze se to asi nejak prumeruje a maskuje tim, ze se to drzi silnice az do doby, kdy i blbovi je jasne, ze jsem na jine. Oni se sice vytahuji, ze dnes zmeri polohu na 3m presne, ale to nebylo to, co jsem na GPS videl. Ovsem nejednalo se o zadny posledni vykrik, coz to castecne vysvetluje.
Jinak samozrejme, nevidim duvodu, proc za GPS utratit 150€ nebo vice, kdyz za 40€ muzu mit v podstate to same. To, ze se nejedna o posledni vykrik dizajnu, je mi u zakonceni zazivaciho traktu. Siroky display take, protoze je na dve veci. Smysl by mel spis display vysoky nebo vetsi ctvercovy, ale takovy jsem zatim nevidel. A po vasich zkusenostech s vyrizovanim zaruky se mi vyzkouseny stary Garmin jevi jako jeste lepsi volba, nez novy.
-
Pozici obcas ztraci akorat za hodne spatneho pocasi nebo mezi vysokymi baraky, v mokrem lese a tak
Tedy ve chvílích, kdy člověk potřebuje navigaci nejvíc. Minimálně ta n52 nechytá polohu lépe než běžný androidí telefon a to ještě až po vlastní triviální opravě, kterou v záručním servisu nezvládli. Problém je v tom, že ten software se s takovou situací neumí dobře srovnat a s běžnou aplikací se jezdí daleko lépe. A v případě nespokojenosti můžu aplikaci kdykoli vyměnit.
Musel jste mit blby model nebo vadny kus.
A špatný servis, který nezvládl ani to, co jsem udělal jako laik. To vše od renomované značky. Ale třeba mají speciální divizi na odmítání reklamací levných modelů.
A po vasich zkusenostech s vyrizovanim zaruky se mi vyzkouseny stary Garmin jevi jako jeste lepsi volba, nez novy.
Rozhodně.
-
Jen dodatek k doporučení telefonu + aplikace: Já jsem nepsal, že by v telefonu měla být SIM a měl se používat na telefonování. Mluvil jsem o levném mobilu, který by se používal JEN jako GPS. Takže přijdu, zapnu, spustím GPS aplikaci, jedu. Možnost chyby je velmi omezená - buď špatný telefon (zamrzá, je pomalý, nespolehlivý, ...) nebo špatná aplikace (zamrzá, je pomalá, nespolehlivá, ...). Obojí se dá vyčíst ještě před koupí/instalací z různých testů nebo zkušeností lidí.
Proč cpu a pořád budu cpát telefon + aplikaci, je zřejmý -> Cenově jedna z nejdostupnějších možností, je to zcela nezávislý na PC (a tedy i OS), víc možností, pokud neni člověk spokojenej s mapama/podkladama/funkcema apod., stačí použít jinou aplikaci. Jestli nějakou zdarma nebo placenou, to už je na vlastním rozhodnutí.
-
Nějak tu nevidím zkušenosti s Waze, nebo OsmAnd.
To je to fakt tak špatné?
-
Leta pouzivam jednoucelovou navigaci a za mobil bych ji zarucene nemenil. Pouzivano po cele Evrope a USA. Na sluzebku do nezname oblasti, jak uz tady nekdo naznacil, fakt k nezaplaceni. Kdyz doslouzi, poridim neco podobneho. Je to staricke Mio P550 z roku cca 2006-2007, bohuzel, jeste s windows mobile 5.5, ale nic jineho nez navigaci (Nav N Go iGo8) na tom nepoustim. Pouze v pripade potreby updatuji mapy. Jedina nevyhoda - data jsou zafixovana na hardwarove cislo SD karty, takze zalohu pro pripad zniceni (poctive koupene) karty neporidim. (Kdyby nekdo vedel jak plne naklonovat SD kartu, dejte vedet.)
OpenStreet map toto prehistoricke zarizeni asi nezvladne, ale potreba zatim nebyla.
V pripade ze fandite turistice, vyplati se myslet i na vydrz navigace - moje napr. vydrzi jen cca 2 hodiny, novejsi modely a rovnez garmin by mohli zvladat podstatne vic.
-
Jak moc to potřebuješ - jak moc jezdíš po neznámých místech? Já tedy moc nejezdím, když mám někam jet, kde to moc neznám, tak si předem nastuduji trasu na Seznamu nebo na Googlu a pak jedu po paměti, myslím, že navigace v autě, pokud bych ji sledoval za jízdy by mne rozptylovala od řízení. Ale kdybych se jezděním živil, třeba jako kurýr, tak bych si nějakou určitě pořídil.
Najst hotel po pamati napriklad v Parizi, pripadne Nice, Seville, prejazd cez rozkopane Milano kde vybagrovali 15km dialnice a musis ist obchadzkami... aj podla papierovej mapy je to takmer nemozne.
Zazil som to a netreba viac. vidis realne hotel vo vedlajsej ulici, ale bez navigacie nemas sancu ku nemu prist kvoli jednosmerkam a rozkopanym cestam. Zaparkovat nie je kde. A bludenie 3/4 hodiny po meste ak mas za sebou 450km cestu nie je uplne ten najromantickejsi zaciatok vecera
-
Jedině Waze (http://www.wazer.cz). Navigace podle aktuální dopravní situace je k nezaplacení.
-
Pomijim ceny za aktualizace, ktery stojej tak +- 3k/rok (a ano, nektery krabky, prevazne ty pres 10k, maj v cene "lifetime" = 5let).
Mate nejaky blizsi info/zdroj pro to lifetime = 5 let? Tata ma garmin nuvi 1490 s lifetime a nejsem si jistej jestli to ma 5 let, ale urcite se to blizi, bylo by dobry vedet. Jinak ta navigace stala tusim kolem 4k, podobne featury maji tyto: http://lifetime.garmin.cz/produkty-kompletni-evropy/
Je to no bulshit zarizeni, aktualizace bezproblemu, pouze to trva dlouho a jen na widlich. V porovnani s mobilem to naviguje lepe (subjektivni pocit), ma to vetsi display s lepsim pomerem stran nez bezny mobil. Jen ten aktualni provoz by se hodil...
-
Jedině Waze (http://www.wazer.cz). Navigace podle aktuální dopravní situace je k nezaplacení.
Jak to je s Waze potrebuje mit net pripojeni, takze musis mit v cizine data nebo umi i offline tzn bez dopravnich informaci?
Mapy jsou OSM nebo jinej zdroj?
-
Leta pouzivam jednoucelovou navigaci a za mobil bych ji zarucene nemenil. Pouzivano po cele Evrope a USA. Na sluzebku do nezname oblasti, jak uz tady nekdo naznacil, fakt k nezaplaceni. Kdyz doslouzi, poridim neco podobneho. Je to staricke Mio P550 z roku cca 2006-2007, bohuzel, jeste s windows mobile 5.5, ale nic jineho nez navigaci (Nav N Go iGo8) na tom nepoustim. Pouze v pripade potreby updatuji mapy. Jedina nevyhoda - data jsou zafixovana na hardwarove cislo SD karty, takze zalohu pro pripad zniceni (poctive koupene) karty neporidim. (Kdyby nekdo vedel jak plne naklonovat SD kartu, dejte vedet.)
Tak tak taky mam v tom Navonu iGo ... bohuzel na mobil to jde jen na iOS, kdyby existovala alternativa pro nakej levnejsi HW, tak bych az doslouzi ma navigace o telefonu mozna uvazoval ... ale tak zatim skvele slouzi, takze neni treba.
-
Mate nejaky blizsi info/zdroj pro to lifetime = 5 let? ...
Tohle vetsinou najdes nejakym pidipismem nekde na 158 strance obchodnich podminek. Bud se to bere jako 5 let, nebo jako 5let po ukonceni prodeje danyho modelu (takze kdyz mas z pгdele kliku, muzes to mit i na 10). To ale nijak neznamena, ze nemuze support fungovat dyl (a nebo to zabali klidne i driv) ... stejne nikdo nic negarantuje.
-
Jak to je s Waze potrebuje mit net pripojeni, takze musis mit v cizine data nebo umi i offline tzn bez dopravnich informaci?
Mapy jsou OSM nebo jinej zdroj?
Waza je google a pochopitelne musis byt online aby to fungovalo. Mozna to umi nejakej preload, ale nikoli offline.
-
pred casom som pouzil Waze s normalnou slovenskou O2 simkou pri ceste Bratislava Vieden a spät. ziaden extra datovy program, ziaden extra datovy roaming. Simku z hlupeho telefonu som supol do tabletu. Podla vypisu na fakture ma ta cesta stala 1€ . Doporucujem Waze vyskusat, velky prinos je vo vacsich aglomeraciach, kde to zije, tam je aj viac prispiavatelov s informaciami. Niekde na vidieku a "v zadeki" je to len obycajna navigacia :). Kazdopadne doporucujem vyskusat. Ja Waze zapinam pri kazdej dlhsej ceste, aj ked ju poznam naspamät.
-
Ahoj, diky Vam obema, ale kupovat telefon nebo tablet je prave to, co nechci. Chci zarizeni, ktere dela pouze jednu vec a dobre.
Tak ti doporucujem Garmin. Podla mna je super. Jednoducha, spolahliva, aktualizacie zdarma, TMC spravy, bluetooth handsfree - este nikdy ma nesklamala. Ked som isiel na sluzobku poziciaval som si najprv Garmin od kolegu. Ale tak sa mi zapacila, ze som si kupil aktualny model aj privatne - napriek tomu, ze v jednom svojom aute uz mam zabudovanu navigaciu. Vyuzijem ju privatne bud v druhom aute kde Navi nemam, ale hlavne ked mam auto z pozicovne na sluzobku.
Btw, mam Nüvi 2589 LMT z Alzy - ale uz su urcite aj novsie a lepsie.
-
Nejakyho garmina s livetime - kolem 5000 už sezenes fajnovyho a většinou dostaneš ještě třeba turistickou mapu v ceně. Nebo tak něco. Jezdim se starou 60CSx po Evropě, byla i v USA a bez problémů. V mobilu mám nějaký navigátor s osm mapama a jsou tam chyby - některý podle mě dost vážný (opačné jednosmerky) a už tam jsou docela dlouho.
-
Diky všem, horkým kandidátem se stává GARMIN nüvi 2597T Lifetime Europe.
Ještě mi dovolte pozvdechnout si na neutěšený kontra-pokrok co se týče automobilových el. zásuvek, které vycházejí ze zastaralého socketu pro zapalovač. Dnes je běžné mít v autě současně zapnutou navigaci, nabíječku mobilu pro řidiče i spolujezdce, auto kameru přední+zadní a mp3 FM transmiter. To už je šest zařízení, jak toto všechno napájet? Zapojit několik rozdvojek/roztrojek, kabely everywhere? :o :o :o
-
Nějak tu nevidím zkušenosti s Waze, nebo OsmAnd.
To je to fakt tak špatné?
A ten OsmAnd nikdo?
-
Diky všem, horkým kandidátem se stává GARMIN nüvi 2597T Lifetime Europe.
Ještě mi dovolte pozvdechnout si na neutěšený kontra-pokrok co se týče automobilových el. zásuvek, které vycházejí ze zastaralého socketu pro zapalovač. Dnes je běžné mít v autě současně zapnutou navigaci, nabíječku mobilu pro řidiče i spolujezdce, auto kameru přední+zadní a mp3 FM transmiter. To už je šest zařízení, jak toto všechno napájet? Zapojit několik rozdvojek/roztrojek, kabely everywhere? :o :o :o
Tak ono USB je tady teprve jen 20 let. To je prilis kratka doba na to, aby si toho vyrobci aut vsimli a dali do auta nejake napajeci USB zasuvky. Ale k nekterym vyrobcum se to pry uz doneslo, pry hlavne Japoncum, takze prvni vlastovky se objevuji. Podobne uz pry jsou na svete tak asi tri autoradia, ktere maji vstup pres jack, kam lze pripojit audioprehravac. Nicmene pocitam, ze vetsina vyrobcu aut existenci USB postrehne nekdy kolem doby, kdy zacne byt nahrazovano nejakym jinym standardem, ktery vyrobci aut po triceti letech zavedou take. Ale to uz asi nebude ropa, takze je otazka, jak namontovat USB nabijecku na kone.
-
...
Nicmene pocitam, ze vetsina vyrobcu aut existenci USB postrehne nekdy kolem doby, kdy zacne byt nahrazovano nejakym jinym standardem, ktery vyrobci aut po triceti letech zavedou take. Ale to uz asi nebude ropa, takze je otazka, jak namontovat USB nabijecku na kone.
Jardóóóó!!!
;D ;D ;D
-
...Zapojit několik rozdvojek/roztrojek, kabely everywhere? :o :o :o
Kdyby vyrobci aut nebyli kreteni, a nechteli za navigaci 50k+ priplatek, tak si ji tam kazdej necha dat. A nemusel bys to resit. Kamery dtto, couvaci kamera jako priplatkova vybava za 10k ... totez (i stejny vyrobce) koupeny samostatne stoji +- litr ... a bonus ... ta samostatne koupena kamera umi zaznam ... narozdil od ty integrovany. A da se pripojit primo na LCD v palubce ...
-
Mám TomTom VIA 125 (konkrétně https://www.datart.cz/Navigace-GPS-TOMTOM-Via-125-Europe-Traffic-2-roky-aktualizace-mapy.html (https://www.datart.cz/Navigace-GPS-TOMTOM-Via-125-Europe-Traffic-2-roky-aktualizace-mapy.html). Prodej už skončil. Pro aktualizaci jsou potřeba widle, ale to mě netrápí, dá se i přes virtuál a WinXP.
Výhody: velký displej, skvěle drží GPS (vysoký les nevadí, spadne to akorát v tunelu), ukazuje max. povolenou rychlostrychlost, radary, RDP funguje - nabízí to změnu trasy při problémech včetně času zdržení, poměrně přesný dojezdový čas - většinou +- pár minut, cenově dostupné aktualizace 4x ročně - dá se chytit sleva za 800,- na rok, umí uživatelské úpravy map, umí vybrat konkrétní státy, které chci do navigace naloadovat, kvalitní mapy, umí navádět jízdními pruhy i s předstihem ("držte se vlevo"), pokud odbočím mimo navádění, přepočítá novou trasu, bluetooth spolupráce s mobilem - handsfree.
Nevýhody: ze začátku se při updatu uspávala, takže bylo nutno ťápat během aktualizace po displeji, ale to poměrně brzy opravili. Aktualizace chvilku trvá, ale já jen vše zaškrtnu a dám aktualizovat a víc se nestarám. Neumí všechna čísla popisná a i když se databáze rozrůstá, občas musím zvolit jako cílový bod nějakou nejbližší křižovatku, ale nestalo se mi, že by mě to nějak omezovalo, prostě zadám nejbližší další křižovatku a hotovo :-)
Až doslouží, půjdu opět do TomTomu, jsem spokojen.
-
A ten OsmAnd nikdo?
OsmAnd naviguje vcelku rozumne, ako pešia navigácia je vynikajúca.
Funguje dobre aj ako automobilová navigácia (s absenciou 3D, ale načo), ale pomerne dlho vypočítava trasu (ak porovnávam napr. so starým Garmin Mobile XT, kde si robím vlastné OSM mapy), odhadom aj 10x. [napr. Poprad -> Stupava (až do nejakej adresy v strede mesta) to počítalo cca 40 sekúnd (na 1-jadrovom mobile)]
-
Na android mám vyzkoušené a můžu doporučit tyto offline navigace zdarma:
Nokia HERE
Route 66
Magic Earth Naigation (nová verze route 66)
Pro ČR, kde není až tak problém mít solidní datový tarif tak je velmi pěkné Waze
ale pro občasné použití uplně stačí Google Mapy, které jsou zpravidla
přímo předinstalované v telefonu.
V dnešní době myslím že je levnější a kvalitnější koupit telefon (klidně vyhrazený jen pro tento účel)
a do něj tyto programy než pevnou navigaci.
Problém s ovládáním za jízdy je potřeba řešit tím že se to pořádně naučíte a natrénujete nanečisto
a nesouvisí to až tak s tím jestli máte telefon, dedikovanou navigaci, nebo vestavěnou.
Tady spíš má výhodu podle mě telefon, který používáte pravidelně a umíte se v něm orientovat.
V autě mám vestavěnou od roku cca 2008 s dnes je to taková vykopávka, že to předčí každý
telefon a desetinovou cenu. Jediné plus je, že je dostupná okamžitě po otočení klíčkem v zapalování,
ale ale rozhraní a schopnosti jsou na dnešní dobu úsměvné.
Mapové podklady se dají sehnat ale stojí neuměrně moc, musí se na vnitřní hdd přenášet přes CD
a je to velmi nekomfortní oproti prosté aktualizaci přes wifi, které chytnu před barákem, na benzince
a nebo si pustím hotspot z mého mobilu s gigabajtovým měsíčním tarifem.
-
zacne byt nahrazovano nejakym jinym standardem, ktery vyrobci aut po triceti letech zavedou take. Ale to uz asi nebude ropa, takze je otazka, jak namontovat USB nabijecku na kone.
Aby to nebylo spise na velblouda.
-
zacne byt nahrazovano nejakym jinym standardem, ktery vyrobci aut po triceti letech zavedou take. Ale to uz asi nebude ropa, takze je otazka, jak namontovat USB nabijecku na kone.
Aby to nebylo spise na velblouda.
Bude-li globalni oteplovani pokracovat, tak ano. Kone budou akorat v Norsku a na Antarktide.
-
A kecy nekterych typku, jakoze se podivam predem na mapu, sou dobrej vtip borci, pokud treba jezdite na sluzebky, tak chcu videt, jak se podivas do mapy a trefis treba cestu z letiste nekam v amstru, stockholmu nebo jakymkoliv vetsim meste do hotelu, pak k zakaznikovi etc ...
A jak myslíte že se na ty služebky jezdilo než se rozšířily GPS navigace? Kouknete předem na mapu a naplánujete trasu. Dokud jste na dálnici, není to větší problém. Jak dálnici opustíte, tak to chce dobrou paměť a trochu štěstí :). Když se to nepovede, tak podle názvů ulic dohledáte na papírové mapě kde jste (mapu města vám prodají na každé benzínce), a "přeplánujete".
Samozřejmě jakmile byla možnost použít GPS, šel jsem do toho. PDA s Windows Mobile (Android ani iPhone neexistovaly), drátový GPS přijímač (cca pět minut než dostal fix, tj. začal dodávat informaci o pozici) a TomTom Navigator verze 2, bez 3D pohledu na mapu. A člověk konečně věděl kde přesně je a jak se dostat do cíle. S dnešními navigacemi se to samozřejmě nedá srovnávat, ale svého času to byl proti papíru nesmírný pokrok.
Bonus: takhle dnes teenageři reagují na Windows 95
https://www.youtube.com/watch?v=8ucCxtgN6sc
-
Moje zkušenosti s krabičkovými navigacemi nejsou nic moc. Garmin byl pomalý a měl šílený interface, jedinou výhodou byla možnost sehnat i mapy poměrně exotických zemí. Měl jsem ještě NDrive a pár dalších, ale nic se nevyrovná telefonu s dobrým SW. Navigace jako krabička bohužel neumí jednu věc dobře. Je to předražené zařízení s mizernou funkcionalitou, které většinou vyjde o dost dráž než telefon a dobrá aplikace. Jako většina ostatních tedy doporučuji telefon. Osobně naviguji s telefonem který běžně používám, ale nic vám nebrání si koupit vyhražený telefon jen na navigaci, klidně bez SIM karty.
Nejlepší navigací je tradičně TomTom, ať už jako app nebo HW krabička. Má kvalitní mapy, dobře rozlišuje hlavní tahy od vedlejších cest, má informace o průjezdnosti silnic v závislosti na denní době (dálnice skrz město je dobře průjezdná v noci, ale mizerně v pátek odpoledne), dopravní informace výrazně přesnější než TMC (a hlavně i v ČR), upozornění na radary, plánování trasy s průjezdními body atd.
Na Windows Phone TomTom není, takže používám Navigon. Umí toho skoro tolik jako TomTom, chybí třeba dopravních informace pro ČR.
HERE Drive je opravdu základní navigace. Interface je jednoduchý, ale zapomeňte na možnost vybrat si z více variant plánování trasy, zadat průjezdní body nebo naplánovat cestu předem. Mám za to že ani neupozorňuje na radary. Má dopravní informace i pro ČR, ale neumí podle nich přeplánovat trasu. Vyhledávání POI funguje ve stylu Googlu, bez kategorií, a najít cokoliv je dost problém, zvlášť když jste offline. Zato má dvě obrovské výhody: je zdarma (resp. v ceně Windows Phone, a teď prý zdarma i pro ostatní platformy), a má "v ceně" mapy prakticky celého světa. Do většiny navigací mapu Suriname, Ghany nebo Fiji vůbec nedostanete, tady je ale máte všechny a zdarma.
Microsoft Maps ve Windows Phone 10 jsou pokrytím i funkcionalitou prakticky shodné s HERE Drive + Maps, akorát interface je podle mě nepatrně lepší.
Aplikace šířené zdarma mají bohužel kvalitu odpovídající ceně. Všechny ty OpenStreetMaps viewery a další úlety co jsem zkoušel mají společné to že jsou nekomfortní a prakticky nepoužitelné. Většina jich vyžaduje připojení (na plánování trasy nebo i na zobrazení mapy), což je v zahraničí vyloučené. Bývají problémy i s rozlišováním hlavních a vedlejších tahů, takže vás vedou například nesmyslně skrz uličky v centru místo po dálnici okolo. Chybí POI, takže nenajdete hotel ani nejbližší benzínku. Dopravní informace buď chybí, nebo jsou nepoužitelné. Interface bývá horší než špatný. Pokud chcete podobné aplikace zkoušet, obrňte se trpělivostí. Za sebe doporučuji zaplatit si za TomTom, Navigon, CoPilot apod., a pokud platit nechcete, tak použít HERE Maps / MS Maps.
-
A jak myslíte že se na ty služebky jezdilo než se rozšířily GPS navigace? Kouknete předem na mapu a naplánujete trasu. Dokud jste na dálnici, není to větší problém. Jak dálnici opustíte, tak to chce dobrou paměť a trochu štěstí :). Když se to nepovede, tak podle názvů ulic dohledáte na papírové mapě kde jste (mapu města vám prodají na každé benzínce), a "přeplánujete".
Jenze to je stejny jako s telefonama, kdyz sme na skole sli kalit, byl sraz v 8 "na care pod hodinama". Kdo nedorazil do 8:10 mel smulu a netusil kam se slo ... stejne tak, je dnes agresivnejsi planovani sluzebek, protoze tam proste dojedes presne a rychle. Ano, jde dojet i bez mapy, ale snad resim nakej komfort ne? Pokud bych nemel navi, tak jezdim po velkych mestech taxikem, takze tak.
-
Já jsem měl kdysi PDA s Windows a Mia Maps. Tragédie. Pak jsem si koupil Navigon do iPhone. Lepší, ale párkrát jsem skončil uprostřed pole nebo v lese, i když jsem měl vypnutou navigaci přes nezpevněné cesty. Jednou na horách, když jsem asi 2km couval potmě z lesa, jsem se nasral, smazal všechny offline navigace a od té doby používám jen Waze. Ano, sice to potřebuje data, ale strašně málo, jede to naprosto bezproblémově i přes Edge a nové cesty se tam objevují téměř okamžitě. A když se neobjeví, sám je tam přidám. Uzavírky, upozornění na kolony a zácpy a policajty, bez toho bych si jízdu podle navigace neuměl představit. Sice to s tím roamingem dopadlo tak, jak to dopadlo, ale i tak si myslím, že není důvod nepoužívat Waze i v zahraničí. A hlavně, nemusím řešit nějaké aktualizace nebo přidávání map.
-
Já jsem měl kdysi PDA s Windows a Mia Maps. Tragédie.
... PDA s Win Mobile (alebo CE) - čo takto iGO (8 R3, Primo), prípadne 7Ways, prípadne Garmin Mobile XT (starý produkt, ale routuje vynikajúco + možnosť použitia OSM)
-
...Jednou na horách, když jsem asi 2km couval potmě z lesa, jsem se nasral...
Navigace může být dobrý sluha, ale zlý pán. Tenhle možná jel taky podle navigace:
http://www.novinky.cz/krimi/398045-ridic-bmw-si-chtel-zkratit-cestu-lesem-z-auta-zbyl-ohorely-vrak.html
Chce to víc používat šedé buňky mozkové.
-
...Jednou na horách, když jsem asi 2km couval potmě z lesa, jsem se nasral...
Navigace může být dobrý sluha, ale zlý pán. Tenhle možná jel taky podle navigace:
http://www.novinky.cz/krimi/398045-ridic-bmw-si-chtel-zkratit-cestu-lesem-z-auta-zbyl-ohorely-vrak.html
Chce to víc používat šedé buňky mozkové.
Nejspis jel podle Garmina. Ten ma cesty tohoto typu v oblibe. Nekdy by clovek potreboval traktor, kdyby mel do pismene jet tak, jak Garmin rozhodl.
-
Čau, máte někdo navigaci do auta, co má zároveň v sobě kameru? Příjde mi to jako lepší možnost než mít kameru a navigaci zvlášť.
-
Jednoznacne WAZE.
Je pouze online, dynamicky se vyhyba zacpam, hlasi radary a pojicejni hlidky.
Dneska uz nema offline navigace zmysl
-
Lidi má někdo z vás zkušenosti s waze mimo prahu a D1? Já minulý rok waze zkoušel a vrátil se brzo zpět ke google mapám protože s waze jsem obvykle dojel do kolony a za mnou se začala na mapě vyznačovat kolona. je už uživatelská základna waze dostatečně široká aby se to dalo používat?
-
Lidi má někdo z vás zkušenosti s waze mimo prahu a D1? Já minulý rok waze zkoušel a vrátil se brzo zpět ke google mapám protože s waze jsem obvykle dojel do kolony a za mnou se začala na mapě vyznačovat kolona. je už uživatelská základna waze dostatečně široká aby se to dalo používat?
Google mapy berou data z WAZE, WAZE patri googlu.
Google mapy maji ted veliky problem, protoze se jim rozpadl system uzivatelskeho updatu map, jsou zastarale, navic maji i podelany system prejimani uzavirek. Bezne uzavirky chybi nebo na mape strasi mesic po skonceni.
WAZE ma navic vlastnost, ze poctive podrobne pocita prvnich 10 km cesty, pokud je standardni cesta po prvnich 10 km prujezdna, pak dale naviguje jenom na hlavnich trasach. ydlim presne na 10 km dalnice za Prahou a musim pred prahou vzdy pregenerovat trasy, jinam me waze tupe cpe na zarvanou jizni spojku. Po refreshi me genialne protahne ulickama vilovych ctvrti.
-
Apropos, pokud dnes kupovat navigaci, tak jedine mobil a s podporou Mirrorlink, Apple Car nebo Android auto.
Dnesni auta umi zrcadlit displej telefonu na infotainmentu.
Je zbytecne lepit miniaturni navigaci, na sklo, kdyz musu mit v Kodiaqu navigaci na 8" displeji v Infotainmentu. Staci propojit telefon USB kablikem.
-
Pochopitelně musí být na čem ty mapy zrcadlit. Někdy může bejt lepší pořídit rovnou tablet. Jen je třeba vybírat něco s kvalitním SoC (qualcomm) neboť třeba laciný mediatek má gps na pyču.
-
V kasliku vozim papirovej autoatlas, pri jizde sleduju znacky. Zatim vzdy jsem se dostal tam kam jsem potreboval bez ruznych koncu na polnich cestach, jednosmerkach apod, jak casto slycham od majiteli elektronickych navigaci. Papirovy autoatlas nepotrebuje zadne napajeni, usb nic, porizeni i aktualizace vyjdou na zlomek ceny elektronickych kramu.
-
V kasliku vozim papirovej autoatlas, pri jizde sleduju znacky. Zatim vzdy jsem se dostal tam kam jsem potreboval bez ruznych koncu na polnich cestach, jednosmerkach apod, jak casto slycham od majiteli elektronickych navigaci. Papirovy autoatlas nepotrebuje zadne napajeni, usb nic, porizeni i aktualizace vyjdou na zlomek ceny elektronickych kramu.
A take ti povi, ze je pred tebou zacpa?
A vsimnul sis, ze navigace nestoji efektivne nic, protoze Waze, Google mapy...? (Max. par korun na USB do zapalovace.)
-
Mě se právě moc nechce kupovat mobil/tablet a pak kamera, když to můžu mít v jednom a hlavně by mě to vyšlo na dost peněz kupovat dvě věci.
-
Mě se právě moc nechce kupovat mobil/tablet a pak kamera, když to můžu mít v jednom a hlavně by mě to vyšlo na dost peněz kupovat dvě věci.
Bezny mobil/tablet v sobe kameru ma a onboard akmera je napr. priplatkovy plugin pro Sygic navigaci
-
Apropos, pokud dnes kupovat navigaci, tak jedine mobil a s podporou Mirrorlink, Apple Car nebo Android auto.
Dnesni auta umi zrcadlit displej telefonu na infotainmentu.
Je zbytecne lepit miniaturni navigaci, na sklo, kdyz musu mit v Kodiaqu navigaci na 8" displeji v Infotainmentu. Staci propojit telefon USB kablikem.
Youdo, mas s tim Kodiaqem osobni zkusenost?
Co jsem slysel ja, tak zrcadleni pres mirrorlink zvlada jen minimum telefonu (i kdyz podle specifikace mirrorlink podporuji), plus behem jizdy stejne mohou bezet pouze aplikace se specialnim certifikatem (t.j. efektivne pouze Sygic Car Navigation, coz je jina aplikace nez Sygic GPS Navigation)
Zpatky k puvodnimu dotazu, ja mam dobre zkusenosti s TomTom-em (i kdyz neni uplne levny). Zatim jsem totiz nenasel jinou navigaci (* nebo mozna ji jen neumim nastavit), ktera by pro krizovatku nepsala jmeno ulice/silnice kam je potreba zahnout (protoze jmeno ulice v neznamem meste je uplne nanic), ale psala smer/mesto (treba "Karlovy Vary"), ktery je mozne sledovat i vizualne na dopravnich tabulich podel cesty a podle toho se radit do pruhu jeste daleko pred krizovatkou (nebo vyjezdem z tunelu).
-
Youdo, mas s tim Kodiaqem osobni zkusenost?
Co jsem slysel ja, tak zrcadleni pres mirrorlink zvlada jen minimum telefonu (i kdyz podle specifikace mirrorlink podporuji), plus behem jizdy stejne mohou bezet pouze aplikace se specialnim certifikatem (t.j. efektivne pouze Sygic Car Navigation, coz je jina aplikace nez Sygic GPS Navigation)
V manzelcine Kodiqau funguje Sygic Car Navigation na jejim telefonu LG G4. Moje Xiaomi mirrorlink nepodporuje.
Mirrorlink funguje pomerne spoehlive, problem je, ze existuji verze 1.0, 1.1 a 2.0 a nikde se nepise, jako verzi telefony a infotainmenty podporuji. Vim ze Subaru je na tom hodne blbe, tam nejde pripojit prakticky nic. Kodiaq je novy, mel by podporovat posledni verze.
Android auto funguje na kazdem androidu od 5.0 dale, i na mem Xiaomi s Androidem 6.0. Momentalne pres to jede jenom Google Maps, ktere pouzivam ted. Bezi ale uz betatest na WAZE. Az bude WAZE dostupny pres Android Auto, vic nebude potreba resit.
-
Ahoj, jakou byste doporucili navigaci do auta?
Čau, máte někdo navigaci do auta, co má zároveň v sobě kameru? Příjde mi to jako lepší možnost než mít kameru a navigaci zvlášť.
Ja mam v jednom aute (Peugeot) zabudovanu navigaciu - neviem teraz kto je vyrobvca, ale mam aj Garmin, ked idem druhym autom (VW), alebo na sluzobku.
Garmin je standardne najlepsia navigacia. S kamerou nemam (to som povazoval za zbytocne) ale su aj Garmin s kamerou.
-
A take ti povi, ze je pred tebou zacpa?
A vsimnul sis, ze navigace nestoji efektivne nic, protoze Waze, Google mapy...? (Max. par korun na USB do zapalovace.)
Ze je prede mnou zacpa poznam podle stojicich a popojizdejicich aut, k tomu nepotrebuju navigaci.
Smatlafounum se stale uspesne vyhybam, nebavilo by me stale hledat zasuvku pro nabijeni a resit proc se to zase zaseklo, nebo proc to nefunguje jak ma :-P
-
Ze je prede mnou zacpa poznam podle stojicich a popojizdejicich aut, k tomu nepotrebuju navigaci.
To je trochu jako omezit lekarskou diagnostiku na pitvy...
Smatlafounum se stale uspesne vyhybam, nebavilo by me stale hledat zasuvku pro nabijeni a resit proc se to zase zaseklo, nebo proc to nefunguje jak ma :-P
Tip: nekupuj smejdy a zapamatuj si, kde mas zasuvku u postele.
-
Bezny mobil/tablet v sobe kameru ma a onboard akmera je napr. priplatkovy plugin pro Sygic navigaci
Jo to jsem slyšel, ale to ten telefon bude v dost špatným úhlu, když bude natáčet silnici, tak se asi špatně bude koukat na ten displej. Spíš jsem koukal, že dost navigací se dělá do zpětného zrcátka a mají i ty kamery. Co myslíte?
-
Mne vyhovuje Sygic na telefonu pretoze ma napriklad funkciu zakazat navigovat po platenych cestach, pricom sa da vybrat akeho statu sa toto obmedzenie bude tykat. V inych navigaciach sa to da nastavit iba globalne. Z Bratislavy chodim na vylety na Moravu, do Rakuska a Madarska a platene cesty mam povolene iba pre Slovensko pretoze mam slovensku dialnicnu znamku.
Takze ked idem na Palavu Sygic mi vyberie trasu z Bratislavy do Kutov po dialnici, a zvysok mimo. S inymi navigaciami mam smolu, musim si sam najst miesto kde mam zist z dialnice a rucne zadavat ako body kadial chcem ist...praca na polhodinu.
-
Mne vyhovuje Sygic na telefonu pretoze ma napriklad funkciu zakazat navigovat po platenych cestach, pricom sa da vybrat akeho statu sa toto obmedzenie bude tykat. V inych navigaciach sa to da nastavit iba globalne. Z Bratislavy chodim na vylety na Moravu, do Rakuska a Madarska a platene cesty mam povolene iba pre Slovensko pretoze mam slovensku dialnicnu znamku.
Takze ked idem na Palavu Sygic mi vyberie trasu z Bratislavy do Kutov po dialnici, a zvysok mimo. S inymi navigaciami mam smolu, musim si sam najst miesto kde mam zist z dialnice a rucne zadavat ako body kadial chcem ist...praca na polhodinu.
Tuto funkciu ma moj Garmin a da sa to nastavit tak, ci si danu volbu pre dany stat zapameta alebo sa bude za kazdym pytat.
Za mna zatial jednoznacne klasicka navigacia. Problem novych navigacii(a nielen ich), je ze sa niekedy snazia "mysliet" za cloveka. Starsie tym trpeli menej.
Minus klasickych navigacii je nepodpora linuxu.
-
Ten Sygic jsem taky zkoušel, ale nevím jestli to bylo telefonem nebo tou aplikací, ale strašně dlouho to hledalo pozici a občas to ztratilo signál, takže proto bych radši klasickou navigaci do auta.
-
Tak zkušenosti s odstupem dalšího roku. Dříve používána navigace Mapfactor (offline). Není špatná, ale auktálnost je se zpožděním zhruba 3 měsíce. Nyní Waze (online). Velkou výhodou je aktuální situace, kterou ti žádná jiná hw navigace nedá. Tzn. pokud se někde stane nehoda nebo nějaká kolize, většinou do několika minut je údaj v databázi a navigace to hlásí. Čili do zahraničí a pěší turistiku Mapfactor, na české silnice do auta Waze.
-
Pokud opravdu potrebujes vice jezdit a setrit cas pak doporucuji se poinformovat o TomTom GO 6200
- live Traffic via built-in SIM - celosvetove bez poplatku operatorum (poplatek v kupni cene)
- Updates via Wi-Fi
- Lifetime Maps (World)
- Lifetime Speed Cameras
- nastaveni a planovani cest v navigaci, nebo pres browser = nezavisla na OS
Neni levna, ale funguje spolehlive a lepe nez "navigace v mobilu" (Waze, Google, Sygic,..) a je uzivatelsky lepsi nez Garmin.
Me uz usetrila radove hodiny casu a benzin a nervy tim, ze me vcas varovala pred kolonami/zacpami.
-
Díky, ale jako 11000 Kč je fakt hodně. To bych asi za navigaci nedal tolik
-
...
Myslis toho tomtoma, kterej uz asi tak 100 let ... ma "pokryti adres v CR 60%" ... ???
...
Tak soudruzi dealeri si za navigaci reknou klidne 30+kKc ... bez map, za ty chteji +- 3k ... na 1/2 roku. Jo, sranda je, ze tu navigaci v tom aute mas, at uz si ji koupis nebo ne, od pristiho roku dokonce povine ... ;D.
-
Jo, sranda je, ze tu navigaci v tom aute mas, at uz si ji koupis nebo ne, od pristiho roku dokonce povine ... ;D.
To něják nechápu. Zase nařízení EU o kterým nevím?
-
...
Myslis toho tomtoma, kterej uz asi tak 100 let ... ma "pokryti adres v CR 60%" ... ???
Ano toho, protoze v mem konkretnim pripade bych odhadl pokryti adres na 99% a vic.
Asi jezdim prevazne na ty "pokryte" adresy.
-
Díky, ale jako 11000 Kč je fakt hodně. To bych asi za navigaci nedal tolik
Je přdražený o tom není sporu!
Ale předešlý kus (taky předražený) mi bez problémů fungoval 8 let. A obnovoval jsem jenom proto, že potřebuji znát aktuální zácpy (což můj starý tomtom neumí) a trasy, které mi nabízely navigace do smartphone byly nesmyslné. Já a teď i tomtom umíme najít mnohem kratší-vhodnější cesty i v neznámém terénu.
-
Díky za rady. Ještě o tom popřemýšlím.
-
Nechce se mi to tady cely prochazet, ale dneska uz nejezdim jinak nez s Waze. I na velmi kratke vzdalenosti ve meste. Z principu fungovani nic lepsiho nedostanete. Kdyz je na dalnici provoz tak vite o nehode, prekazce ve vozovce apod snad behem 5minut co se to stane, vidi to presne zacpy apod. Jednou na zacatku jejiho pouzivani jsem si rikal "co ji jebe, vzdyt za 5km je konec dalnice tak proc me vede na okresku". Jo o kilometr dal to bylo zaspuntovany a 4km byly na 2 hodiny. Od ty doby nemachruju a posloucham co rika.
-
Nechce se mi to tady cely prochazet, ale dneska uz nejezdim jinak nez s Waze. I na velmi kratke vzdalenosti ve meste. Z principu fungovani nic lepsiho nedostanete. Kdyz je na dalnici provoz tak vite o nehode, prekazce ve vozovce apod snad behem 5minut co se to stane, vidi to presne zacpy apod. Jednou na zacatku jejiho pouzivani jsem si rikal "co ji jebe, vzdyt za 5km je konec dalnice tak proc me vede na okresku". Jo o kilometr dal to bylo zaspuntovany a 4km byly na 2 hodiny. Od ty doby nemachruju a posloucham co rika.
Mam to podobne
-
Můj starý telefon právě Waze moc nezvládal, když jsem to zkoušel.
-
Pokud opravdu potrebujes vice jezdit a setrit cas pak doporucuji se poinformovat o TomTom GO 6200
- live Traffic via built-in SIM - celosvetove bez poplatku operatorum (poplatek v kupni cene)
- Updates via Wi-Fi
- Lifetime Maps (World)
- Lifetime Speed Cameras
- nastaveni a planovani cest v navigaci, nebo pres browser = nezavisla na OS
Neni levna, ale funguje spolehlive a lepe nez "navigace v mobilu" (Waze, Google, Sygic,..) a je uzivatelsky lepsi nez Garmin.
Me uz usetrila radove hodiny casu a benzin a nervy tim, ze me vcas varovala pred kolonami/zacpami.
10k za mavigaci to chce silny zaludek
-
Nechce se mi to tady cely prochazet, ale dneska uz nejezdim jinak nez s Waze. I na velmi kratke vzdalenosti ve meste. Z principu fungovani nic lepsiho nedostanete. Kdyz je na dalnici provoz tak vite o nehode, prekazce ve vozovce apod snad behem 5minut co se to stane, vidi to presne zacpy apod. Jednou na zacatku jejiho pouzivani jsem si rikal "co ji jebe, vzdyt za 5km je konec dalnice tak proc me vede na okresku". Jo o kilometr dal to bylo zaspuntovany a 4km byly na 2 hodiny. Od ty doby nemachruju a posloucham co rika.
To jsem si myslel taky, ale Waze z principu zavisi na tom, ze ho v dane oblasti pouziva dost lidi a ti aktivne hlasi problemy.
Na dovolene v Jizerkach me v Tanvaldu hnal do uzavirky, ktera tam byla uz asi 2 mesice.
Takze Praha a okoli asi fajn, ale jinde to bude slabsi...
-
"Doživotní aktualizace map" mají prakticky všechna zařízení (koukám na Alzu), stejně jako "mapy celá Evropa".
Jak často jezdíte autem mimo Evropu, že Vás trápí nákupy map?
Jo, taky jsem měl doživotní bezplatné aktualizace, u Tomtomu prošla spolu se zařízením a Becker mi oznámil, sorry zkrachovali jsme, náš nový majitel vám je zpoplatnil. Pro mne , jedině navigace s reálným provozem, momentálně Waze
-
Diky všem, horkým kandidátem se stává GARMIN nüvi 2597T Lifetime Europe.
Ještě mi dovolte pozvdechnout si na neutěšený kontra-pokrok co se týče automobilových el. zásuvek, které vycházejí ze zastaralého socketu pro zapalovač. Dnes je běžné mít v autě současně zapnutou navigaci, nabíječku mobilu pro řidiče i spolujezdce, auto kameru přední+zadní a mp3 FM transmiter. To už je šest zařízení, jak toto všechno napájet? Zapojit několik rozdvojek/roztrojek, kabely everywhere? :o :o :o
Napajeni kamerky jde vytahnout z palubniho svetylka
-
Diky všem, horkým kandidátem se stává GARMIN nüvi 2597T Lifetime Europe.
Ještě mi dovolte pozvdechnout si na neutěšený kontra-pokrok co se týče automobilových el. zásuvek, které vycházejí ze zastaralého socketu pro zapalovač. Dnes je běžné mít v autě současně zapnutou navigaci, nabíječku mobilu pro řidiče i spolujezdce, auto kameru přední+zadní a mp3 FM transmiter. To už je šest zařízení, jak toto všechno napájet? Zapojit několik rozdvojek/roztrojek, kabely everywhere? :o :o :o
Napajeni kamerky jde vytahnout z palubniho svetylka
*ze stropniho svetylka
-
Waze je celkově asi nejlepší. Ale pořád mu chybí selský rozum.
Na dálnici se stane nehoda a zastaví se provoz. Waze zaznamená kolonu a opravuje váš dojezdový čas. O 5 minut, o 10 minut. Ale pokud je objížďka delší o 20 minut, tak vás pořád pošle do té kolony co bude možná na hodinu, protože zatím na hodinu není, zatím je 10 minut zpoždění < 20 minut objížďky.
-
Waze je celkově asi nejlepší. Ale pořád mu chybí selský rozum.
Na dálnici se stane nehoda a zastaví se provoz. Waze zaznamená kolonu a opravuje váš dojezdový čas. O 5 minut, o 10 minut. Ale pokud je objížďka delší o 20 minut, tak vás pořád pošle do té kolony co bude možná na hodinu, protože zatím na hodinu není, zatím je 10 minut zpoždění < 20 minut objížďky.
... sice nemám selský rozum, ale řekl bych, že tyto aplikace asi i trochu předvídají co se bude dít. Ono sice teoreticky nahnat auta na objížďku je logické, ale na druhou stranu když se něco stane u Meziříčí tak to znamená dopravní kolaps v centru a ve výsledku místo stání na dálnici popojíždíš v nekonečné koloně.
-
Mne sa najviac osvedcila WAZE navigacia. Ako hlavne problemy su ze potrebujes dobre pripojenie na net (edge nestaci) + poslednu dobu appka sama od seba obcas padne. Ale inak top, vies co sa deje aktualne na ceste. Alternativne trasy v zavislosti na doprave a podobne fixurky inde tak prepracovane nenajdes.
Sygic mam tiez, problem je skor v tom ze Sygic nefixuje priamo mapove podklady. Uz sa mi stalo ze mi vypocital cestu cez dialnicu a pritom som po dialnici nechcel ist, pripadne mi vybral cestu riadnou obklukou. Ked to chces nahlasit tak sa sygic na to vyprdne a pritom si to platis :)
Rozne open street mapy/here a podobne su skor na hranie, Tam bol skoro vzdy nejaky problem s mapami. Prikazuje ti odbocit kde je zakaz odbocenie, vodi ta po divnych cestach a dokonca raz som mal ist aj lesnou cestou lebo bola v mape zle zakreslena a podobne.
-
A co takhle rovnou autorádio s navigací? Myslím tohoto typu: https://www.2din.cz/autoradia-s-navigaci/ (https://www.2din.cz/autoradia-s-navigaci/)
-
to si nekdo vazne koupi auto bez zabudovane navigace a otravuje se z drzaky, nabijeckama, ceka na zachyceni gps signalu ...
-
to si nekdo vazne koupi auto bez zabudovane navigace a otravuje se z drzaky, nabijeckama, ceka na zachyceni gps signalu ...
Průměrné stáří aut v ČR je 15 let. Pokud už má starší auto zabudovanou navigaci, tak jen aktualizace může stát např. 25 000Kč (např Honda Legend). Ještě nějaké blbé otázky?
-
To si vazne nekdo z IT kupuje auto starsi 15let????
-
Mam novu hondu civic a nemam zabudovanu gps. Naco (srat sa s aktualizovanim, ktore vam spravia len v servise)? Mam mobil, na ktorom mam GPS a Waze, popr. Here Maps. Riesit externu GPS navigaciu v dnesnej dobe uz asi nema moc zmysel.
-
To si vazne nekdo z IT kupuje auto starsi 15let????
Tak nove auto jsem nikdy nevlastnil. Stare auto zere zhruba stejne, jako nove (prekvapive), vyrazne jednoduseji se opravuje (dily jsou sroubovane a ne lispovane apod.), casteji k nemu lze sehnat dokumentace a dily i prace servisu jsou desetkrat i vicekrat levnejsi a nekdy i rychlejsi. Jednoduchost rozebirani a skladani se nekde projevi.
Jake jsou duvody k nakupu novejsiho auta? Ze dokaze jet pres 200km/h? Mozna v Nemecku, ale ne u nas s dalnicemi omezenymi na 130km/h a radarem na kazdem rohu. Ze muze clovek machrovat, ze na to ma? Zapalovat si cigarety tisicovkami udela stejnou sluzbu levneji s mensim opruzem (pokud uz nekdo ma tu potrebu). Jednodussi pruchod STK? Think again: http://dfens-cz.com/emission-adventure-2018-kocourkov-strikes-again/ Bezpecnost? Tezsi je pri srazce auto-auto z principu bezpecnejsi, takze bychom si mohli vsichni koupit vetsi auta. Treba osmikolou Tatru 815. Ze dokaze jezdit levneji, kdyz si vhodne vyberete? Ehm ... najdete si na Wikipedii treba VW Lupo 3L, abychom se nemuseli hadat o cene a zivotnosti akumulatoru v elektromobilech.
-
Dneska v dobe androidu je nesmysl resit navigaci.
Osobne mam koupeny Sygic ale vsude jedu online Waze.
Data jsou po cele EU roamingovane bez poplatku, spotreba dat je u Waze smesna, napr Praha - Ostrava ca 10 MB.
Prakticky kazde dnesni auto podporuje Android Auto/Apple Car/Mirrorlink, umi to i blba Fabie, staci si v konfiguratoru zaskrtnout podporu Android Auto (Skodka to ma pod krycim nazvem "Smartlink")
V manzelcine Kodiaqu pripojim telefon kablikem, ten se zacne zrcadlid na 8" displeji infotainmentu, kde jej ovladam dotykove stejne jako primo na telefonu. GPS pozici si to bere z auta (takze lepsi verze Kodiaqu s builtin navigaci umi i navigovat v tunelech pomoci pocitani delky ujete trasy a antoceni kol - muj to neumi, mam jenom prostou palubni GPS, nechtel jsem builtin navigaci, protoze waze), mluvi to pres palubni repraky, ovladam hlasem pres palubni mikrofon, neni vic co resit.
Moje stare auto android auto neumi, mam normalne 6" telefon v drzaku s Waze.
-
to si nekdo vazne koupi auto bez zabudovane navigace a otravuje se z drzaky, nabijeckama, ceka na zachyceni gps signalu ...
To jako se někdo fakt štve s těmi navigacemi v autech, které i u těch nejdražších značek mají ovládání, které je všechno jenom ne user-friendly?
Já mám v autě obrazovku s navigací a jsem za to moc rád. Komunita pro to několikrát v roce vydává databázi POI s rychlostními radary. Takže mám v autě nonstop mapu, kde vidím, že se blížím k nějakému radaru.
Jo, jednou jsem tam zkusil zadat i cíl cesty a jet podle toho. Jenom proto, abych se ujistil, že to fakt ne. Pokud potřebuji navigovat, tak dám do držáku na výdechu klimatizace (s tím fakt není vůbec žádné štvaní) mobil a zapnu tam google maps, nebo waze, nebo sygic, podle toho, co si myslím, že bude pro danou cestu nejlepší. Ke všem těmto třem navigacím mám mnoho výhrad, ale pořád jsou všechny o řád lepší, než všechny vestavěné navigace, co jsem kdy viděl.
Strčit mobil do nabíjení je otrava, to uznávám, ale malá. GPS je větší problém, mobil má v principu vždy horší signál, než vestavěná a pokud vím, tak není rozumný způsob, jak z běžného auta dostat gps signál do běžného mobilu. A hodně mi chybí navigace v tunelech, kde vestavěná navigace jede podle dead-reckoning velmi přesně. Ale ani tak mě ani nenapadne, abych použil tu vestavěnou navigaci.
Vestavěné navigace nedávají při současné politice automobilek žádný smysl. Nejde jenom o šílené ceny za aktualizace map po konci záruky, ale i o ten princip, že automobilka nikdy nedá do infotaimentu auta tak výkonný procesor, jaký máte ve svém mobilu (a stěžujete si, jak je to pomalé). Takže ty navigace nemohou v principu fungovat tak, jak jsme zvyklí z mobilů. Tady to vidím jednoznačně na cestu zdrcadlení mobilu v autě.
-
Včera jsem jel pod Waze přes Jihlavu a hned po naplánování to začalo křičet, že pojedu tunelem a že by si měl zapnout BT abych měl pozici i v tunelu.
Takže možná "světlo na konci tunelu" ;D
https://www.root.cz/clanky/waze-chce-dostat-navigaci-do-tunelu-pomoci-majaku-s-bluetooth/
-
Strčit mobil do nabíjení je otrava, to uznávám, ale malá. GPS je větší problém, mobil má v principu vždy horší signál, než vestavěná a pokud vím, tak není rozumný způsob, jak z běžného auta dostat gps signál do běžného mobilu. A hodně mi chybí navigace v tunelech, kde vestavěná navigace jede podle dead-reckoning velmi přesně. Ale ani tak mě ani nenapadne, abych použil tu vestavěnou navigaci.
Android Auto prebira polohu z auta a tedy i vyuziva palubni GPS (maji vsechny nove auta pro ecall) i dead reckoning, pokud auto ma.
Nova verze android auto headendu ma umet i pripojeni pres wifi, auta maji bezne bezdrat nabijecku, napr Kodiaq za priplatek. Pak to bude znamenat na kratsi cesty zkratka sednout do auta, na delsi cesty polozit mobil na hotspot nabijecky.
-
A co takhle rovnou autorádio s navigací? Myslím tohoto typu: https://www.2din.cz/autoradia-s-navigaci/ (https://www.2din.cz/autoradia-s-navigaci/)
neco podobneho sem kupoval, akorat lepsi a levnejsi ;-) a urcite bych za telefon do drzaku a externi bt handsfree nemenil...
-
Pouzivate nekdo v aute offline navigaci bezici na Linuxu (a tim nemyslim Android s jeho "uzasnymi" vlastnostmi: http://punktopia.cz/pseudopokrok-1-android/ )? Zkousel jsem pouzivat notebooka s externi GPS a tangogps/foxtrotgps, ale uz to je par let, takze by me zajimalo, jestli uz neni neco lepsiho.
-
pises tam ze by ti stacil male P100+128MB RAM, tak si porid Fujitsu LifeBook B142 (https://www.schweizerschrauber.ch/linux/b142.html) ma to i touchscreen ;-)
-
pises tam ze by ti stacil male P100+128MB RAM, tak si porid Fujitsu LifeBook B142 (https://www.schweizerschrauber.ch/linux/b142.html) ma to i touchscreen ;-)
HW mam vyreseny, pojede to na Asus EEE, ktery je problizne stejne velky, jako ten Lifobook, nebo na Raspberry PI, ale resim SW. Je neco lepsiho na offline navigaci v Linuxu, nez tangogps/foxtrotgps? Nejlepe neco, co ma OSM jako databazi a ne jako hromadu obrazku? Nepotrebuju, aby mi to hledalo cestu, ale hodila by se mi moznost nakreslit si cestu predem.
-
Tak kdyz nekdo nechce koupit smartfoun a na nej dat navigaci, tak mu hlavne nekolikrat poradte, at si koupi smartfoun a da na nej navigaci. Take nevim, proc se tu resi nabijeni, kdyz to sakra chce do auta.
Nejlevnejsi cesta jak poridit navigaci, je koupit z bazaru nebo ebay stary Garmin, Nuvi 250 staci, ale muze samo byt novejsi. Starsi take vyhovi, ale muzou chybet ficury, jako zobrazeni rychlostniho limitu, jaky Garmin v danem miste predpoklada, obcas uplne spatne. Nebo varovani o radarech. Nejlepsi by bylo pred koupi nekde najit seznam ficur a rozhodnout se, jestli je potrebuji.
Stary Garmin se da poridit i za 40€ a neni o moc horsi, nez novy. Dulezite je, aby u nej byl originalni zdroj. Typicky zdroj od jineho vyrobce nema odpor mezi prislusnymi piny a Garmin si pak mysli, ze je pripojen k PC a neda se pouzivat. BTW stary Garmin ma vyhodu v tom, ze kvuli staremu krapu mi okno nerozbiji, protoze za nej dostanou leda tak dve piva v hospode.
Pozor tez na to, ze stare Garminy mivaji male uloziste a mapy za posledni roky dost nabobtnaly. Nektere modely pak maji diru na SD kartu, ktera muze byt max 2 GB velka, na coz se zatim vejde skoro cela Evropa, napriklad bez Balkanu nebo Skandinavie - zalezi na vkusu kazdeho soudruha, do ktere casti Evropy momentalne nehodla jet. Tez se pak tusim da udelat to, ze dam kus map na SD a co chybi, hodim na vnitrni uloziste.
Tehlech starych garminu se lidi casto zbavuji kvuli zoufale zastaralym mapam a za update nechteji platit, protoze soudruzi za to chteji tolik, ze novy Garmin stoji jen o malo vic.
Na tom Garminu se pak updatuje firmware a na torrentu nebo nejakem ulozisti se najdou mapy (nekdy se musi odemknout, k cemuz byva prilozena utilita).
Upozornuji ale, ze Garmin naviguje dosti debilne. S TomTomem One, ktery jsem mel do doby, nez umrel na green light of death, jsem se o volbe cesty vetsinou shodl. S Garminem jezdim tak, ze vicemene jedu, jak si myslim ja a Garmina necham ridit az blizko k cili. Garmim ma totiz snahu vozit me po silnicich s nejvetsim provozem a pokud mozno semaforem kazdych 50 m. Otrava je take v tom, ze kdyz odbocim, kde Garmin nechtel, tak on se me neustale snazi navest na puvodni trasu. TomTom v takovem pripade prepocita cestu podle smeru, kterym jsem se vydal.
Dalsi traparna Garminu je nedostatecne (skoro zadne) rozliseni tridy silnic, coz asi souvisi s mapovymi podklady, ktere jsou jine, nez pouziva TomTom. V podstate se zda, ze rozlisuje akorat mezi dalnicemi a ostatnimi silnicemi. Takze siroka okreska ma stejnou prioritu, jako hrbolata polni cesta a nekdy i rozbahnena lesni cesta, kde nezapadnu akorat tak s terennim autem.
Tez je nutno pocitat s tim, ze odhady doby cesty Garminem byvaji casto znacne optimisticke, splnitelne leda za minimalniho provozu, vhodne konstelaci hvezd a vysky rosneho bodu.
Samozrejme, na instalaci map a firmware pod Linuxem muzete zapomenout, tim se nezatezuji ani navigace, ktere (pry) maji updatovaci soft psany v Jave, kterou na Linuxu mame take - i kdyz to pry nekdy jde rozchodit, ale to nebude pripad Garmina, ktery to v Jave asi nema. Garmin pak pri vyvoji aplikace zaperlil navic v tom, ze v jeho aplikaci je male okno s volitelnymi kysy map a to okno nelze zvetsit. Takze 22" display vam nic neusnadni, jste na tom stejne, jako na netbooku.
A jeste perlicka na zaver: firmware Garminu vyvijel nejaky ..... (doplnte silne vulgarni nadavku dle vlastniho vkusu). Pri obnove ulozenych adres ze zalohy dokaze Garmin totalne lehnout, pokud je v souboru chyba. Soudruzi si s osetrenim chyby pri parsovani vubec nelamali hlavu a Garmin vytuhne, dokonce ani nenabehne do USB storage, aby clovek ten chybny soubor vymazal. Resi se to instalaci modifikovaneho firmware pomoci jakehosi programu za tajneho hmatu na displayi pri zapnuti. Nasledne Garmin nabehne do USB storage, soubor se vymaze a preinstaluje se puvodni firmware.
BTW, na Garmin se daji snadno hodit Open Street Maps, soubor s mapami se da vygenerovat rovnou nekde na jejich sajte a staci na Garmin zkopirovat, coz jde i pod Linuxem.
k tomu starému garminovi ještě bacha na jednu věc: do loňska (tusím) fungovaly na mé 60CSx mapy bez problémů, ale teď u novějších map (třeba city navigator) nefunguje diakritika a některé navigační funkce - podle technické podpory garminu je to prostě vývoj
na druhou stranu garmin má fakt vymakaný speciální mapy - námořní, turistické, cyklo a podobně
osobně mám na telefonu MapFactor a spokojenost.
-
Je neco lepsiho na offline navigaci v Linuxu, nez tangogps/foxtrotgps?
vzhledem k tomu ze v aute spokojene pouzivam MapFactor, zkusil bych ten(pres wine), pred lety udajne jel(hned nahore v odkazu), nevim jestli i ted :-)
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Talk:MapFactor_Navigator_Free
-
Je neco lepsiho na offline navigaci v Linuxu, nez tangogps/foxtrotgps?
vzhledem k tomu ze v aute spokojene pouzivam MapFactor, zkusil bych ten(pres wine), pred lety udajne jel(hned nahore v odkazu), nevim jestli i ted :-)
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Talk:MapFactor_Navigator_Free
Obavam se, ze stabilita neceho pod Wine nebude asi na praktickou navigaci pouzitelna, ale zkusim to. Diky za tip.
-
Zdarec, já osobně doporučuji Garmin Lifetime Europe... je sice trošku dražší, ale vzdyčky mě dovezla tam kde jsem potřeboval... JInak tady dobrý článek s recenzí na víc navigací: https://kralmotoru.cz/media/nejlepsi-navigace-do-auta-recenze (https://kralmotoru.cz/media/nejlepsi-navigace-do-auta-recenze)
-
Zdarec, já osobně doporučuji Garmin Lifetime Europe... [...]
"nechci" ti kazit reklamu ;-) ale u Garmin vidim (https://www.garmin.cz/stranky/aktualizace) podporovany OS: Windows a Mac, tazatel jasne psal (https://forum.root.cz/index.php?topic=12922.msg160330#msg160330): "vyzaduji i aktualizaci map z linuxoveho desktopu (MS Windows nemam k dispozici)."
-
To si vazne nekdo z IT kupuje auto starsi 15let????
Vážně kupuje. Znám totiž asi tak tisíc lepších způsobů jak vyhazovat peníze než zrovna za auto i když ho občas potřebujeme a je nás doma šest a snad časem sedm, takže bych se v půjčovně nedoplatil. To, že někdo má v IT peníze ještě taky neznamená, že je chce utrácet zrovna takhle.