Fórum Root.cz

Hlavní témata => Software => Téma založeno: Martin L. 11. 03. 2015, 21:32:04

Název: Něco jako mezifiremní komunikátor
Přispěvatel: Martin L. 11. 03. 2015, 21:32:04
Zdravím, chci se zeptat, jestli někoho nenapadá, nebo nemá zkušenosti, s nějakým komunikátorem (něco jako Skype), který by řešil mezifiremní komunikaci. Těžko se to popisuje, ale řešíme, jak nečekat na emaily, ale řešit případy s klienty, nebo s dodavateli online a hned. Důležité je, že ne všichni klienti se chtějí někam registrovat, dávat si přezdívky. Proto je např. Skype nevhodný a Facebook je kecací a ne pro firmu. Nejlepší by bylo něco ve stylu přidání pouze emailu a schválení jednorázově klientem a žádné další nesmysly.

Podstatná věc je historie, která by se nedala měnit, ani mazat. A potom také hlášky, abychom se nemuseli neustále dívat, jestli někdo nepíše. Tak, aby se zobrazovaly na liště, nebo na ploše atd.  Potřebujeme to sjednotit a najít něco napořád a pro všechny. Snad jsem to dobře popsal. Díky Martin
Název: Re:Něco jako mezifiremní komunikátor
Přispěvatel: MR 11. 03. 2015, 21:50:55
Zdravim,

myslim, ze bych pro vas mel reseni. Blizsi informace rad poskytnu pres e-mail.

MR
Název: Re:Něco jako mezifiremní komunikátor
Přispěvatel: nobody 11. 03. 2015, 21:55:12
http://www.root.cz/clanky/jak-si-spustit-vlastni-jabber-server-za-15-minut/

Název: Re:Něco jako mezifiremní komunikátor
Přispěvatel: Martin L. 11. 03. 2015, 21:56:06
Zdravim,

myslim, ze bych pro vas mel reseni. Blizsi informace rad poskytnu pres e-mail.

MR

OK. Tento je soukromý magickej@seznam.cz. Firemní prozatím ne. Díky
Název: Re:Něco jako mezifiremní komunikátor
Přispěvatel: tvujajtak.cz 11. 03. 2015, 22:13:40
Lync z balíku Office365.
Název: Re:Něco jako mezifiremní komunikátor
Přispěvatel: lobo 11. 03. 2015, 22:23:15
Lync z balíku Office365.

Lync je ZLO.

este aj ICQ klient s reklamami je lepsi ako Lync. taky user-hostile program som uz dlho nevidel a bohuzial ho mame v office
Název: Re:Něco jako mezifiremní komunikátor
Přispěvatel: Martin L. 12. 03. 2015, 07:33:03
všem děkuji. M.
Název: Re:Něco jako mezifiremní komunikátor
Přispěvatel: mon 12. 03. 2015, 07:54:18
http://openmeetings.apache.org/
Název: Re:Něco jako mezifiremní komunikátor
Přispěvatel: Niekto 12. 03. 2015, 08:32:51
No ja by som riesil prabe ten skype.
Je to free nemas s tym problem a vykrije vsetky tvoje riesenia.
Na druhej strane dostanes nieco ako ICQ2 za neskutocne peniaze a kazdemu rieseniu bude nieco chybat.
Ja som riesil nieco podobne a nakoniec s toho vysiel aj tak skype.
Vsetko ostatne moze byt nekopatibilne moze mat casom problem s prijpojenim sa do nieakej sluzby lebo zmena API a dokodovat to bude xy ....
Název: Re:Něco jako mezifiremní komunikátor
Přispěvatel: hawran diskuse 12. 03. 2015, 09:56:01
No ja by som riesil prabe ten skype.
Je to free nemas s tym problem a vykrije vsetky tvoje riesenia.
Na druhej strane dostanes nieco ako ICQ2 za neskutocne peniaze a kazdemu rieseniu bude nieco chybat.
Ja som riesil nieco podobne a nakoniec s toho vysiel aj tak skype.
Vsetko ostatne moze byt nekopatibilne moze mat casom problem s prijpojenim sa do nieakej sluzby lebo zmena API a dokodovat to bude xy ....

Super, aplikace koupená a "udržovaná" MalýmMěkkým ...
 ;)
Název: Re:Něco jako mezifiremní komunikátor
Přispěvatel: ava 12. 03. 2015, 10:15:44
No nevim, možná https://www.hipchat.com ? Ale s tou registrací/neregistrací nevím nevím, přijde mi že chceš tak trochu královnu koloběžku..
Název: Re:Něco jako mezifiremní komunikátor
Přispěvatel: TV 12. 03. 2015, 13:01:10
Taky jsem chtěl napsat Hipchat. Vlastní subdoména, přístup přes web, multiplatformí aplikaci, nebo XMPP/Jabber. Uchovávání historie samozřejmostí, včetně exportu. Zdarma je text, obrázky, soubory. Hovory a videohovory pouze v placené verzi (Hipchat Plus).
Název: Re:Něco jako mezifiremní komunikátor
Přispěvatel: Martin L. 12. 03. 2015, 13:08:46
Skype je pořád instalace. Několik klientů to bude akceptovat, ale spíše ne. Nejlepší by bylo nějaké webové rozhraní (něco jako appear.in). Kliknu do webu, napíšu, odešlu a až mi odpoví, houkne to na mě. Kdykoliv se podívám (oboustranně) co jsme si psali. Nemusí se to dohledávat v emailech, je to přehledné, navazující a nezpochybnitelné. Nikdo neinstaluje a nemá problém takto komunikovat..
Název: Re:Něco jako mezifiremní komunikátor
Přispěvatel: Martin L. 12. 03. 2015, 13:28:58
HippChat sejeví jako docela solidní... vyzkouším. Díky za tip
Název: Re:Něco jako mezifiremní komunikátor
Přispěvatel: j 12. 03. 2015, 13:53:45
Zdravím, chci se zeptat, jestli někoho nenapadá, nebo nemá zkušenosti, s nějakým komunikátorem (něco jako Skype), který by řešil mezifiremní komunikaci. Těžko se to popisuje, ale řešíme, jak nečekat na emaily, ale řešit případy s klienty, nebo s dodavateli online a hned. Důležité je, že ne všichni klienti se chtějí někam registrovat, dávat si přezdívky. Proto je např. Skype nevhodný a Facebook je kecací a ne pro firmu. Nejlepší by bylo něco ve stylu přidání pouze emailu a schválení jednorázově klientem a žádné další nesmysly.

Podstatná věc je historie, která by se nedala měnit, ani mazat. A potom také hlášky, abychom se nemuseli neustále dívat, jestli někdo nepíše. Tak, aby se zobrazovaly na liště, nebo na ploše atd.  Potřebujeme to sjednotit a najít něco napořád a pro všechny. Snad jsem to dobře popsal. Díky Martin

Vetsinou se tomu rika telefon, vypis hovoru poskytne kazdej operator, a pokud to chces nahravat, staci na to koupit trochu zeleza.

Na komunikaci s obchodnima parnerama nic jinyho neexistuje - telefon a mail. Vsechno ostatni je holej nesmysl, kterej vice ci mene parneru z ruznych duvodu odmitne pouzivat. Uz jen predstava, ze by kazdej obchodni parner chtel pouzivat neco jinyho ...
Název: Re:Něco jako mezifiremní komunikátor
Přispěvatel: Martin L. 12. 03. 2015, 14:16:52
Zdravím, chci se zeptat, jestli někoho nenapadá, nebo nemá zkušenosti, s nějakým komunikátorem (něco jako Skype), který by řešil mezifiremní komunikaci. Těžko se to popisuje, ale řešíme, jak nečekat na emaily, ale řešit případy s klienty, nebo s dodavateli online a hned. Důležité je, že ne všichni klienti se chtějí někam registrovat, dávat si přezdívky. Proto je např. Skype nevhodný a Facebook je kecací a ne pro firmu. Nejlepší by bylo něco ve stylu přidání pouze emailu a schválení jednorázově klientem a žádné další nesmysly.

Podstatná věc je historie, která by se nedala měnit, ani mazat. A potom také hlášky, abychom se nemuseli neustále dívat, jestli někdo nepíše. Tak, aby se zobrazovaly na liště, nebo na ploše atd.  Potřebujeme to sjednotit a najít něco napořád a pro všechny. Snad jsem to dobře popsal. Díky Martin

Vetsinou se tomu rika telefon, vypis hovoru poskytne kazdej operator, a pokud to chces nahravat, staci na to koupit trochu zeleza.

Na komunikaci s obchodnima parnerama nic jinyho neexistuje - telefon a mail. Vsechno ostatni je holej nesmysl, kterej vice ci mene parneru z ruznych duvodu odmitne pouzivat. Uz jen predstava, ze by kazdej obchodni parner chtel pouzivat neco jinyho ...

Já tady hledám řešení, ne názor..
Název: Re:Něco jako mezifiremní komunikátor
Přispěvatel: j 12. 03. 2015, 15:07:40
Ne, ty nehledas reseni, ty hledas kktinu a navic neumis cist.
Název: Re:Něco jako mezifiremní komunikátor
Přispěvatel: Yarda 12. 03. 2015, 18:00:09
IMHO hlavně musí být vůle komunikovat. A pokud všichni co potřebují a chtějí komunikovat mají na stole počítač připojený na internet (a po kapsách mobily, pokud je skutečně něco co velmi spěchá), tak co je pronikavě lepší než posílat emajly?
Název: Re:Něco jako mezifiremní komunikátor
Přispěvatel: hawran diskuse 12. 03. 2015, 19:29:11
IMHO hlavně musí být vůle komunikovat. A pokud všichni co potřebují a chtějí komunikovat mají na stole počítač připojený na internet (a po kapsách mobily, pokud je skutečně něco co velmi spěchá), tak co je pronikavě lepší než posílat emajly?

Čat na xychtoknize?
Název: Re:Něco jako mezifiremní komunikátor
Přispěvatel: Yarda 12. 03. 2015, 20:55:33
 Já vycházím z toho, jak jsem byl v práci - poslal jsem emajl, pokud jsem to pokládal za důležité a potřeboval jsem vědět, že to příjemce vzal na vědomí, kliknul jsem na "potvrdit přijetí" a šel jsem zařizovat věci do provozu. A když jsem se vrátil, kouknul jsem se, jestli mám nějakou reakci. Neměl jsem čas furt čumět do xychtoknihy. Navíc jsem dost často odesílal nebo požadoval nějaké dokumenty co nebyly určené široké veřejnosti.
Xychtokniha je asi dobrá, pokud se koná nějaká porada mezi účastníky co se nesejdou v jedné místnosti. Ale to nebyl můj případ.
Název: Re:Něco jako mezifiremní komunikátor
Přispěvatel: Johny 12. 03. 2015, 21:05:57
Lync z balíku Office365.

Lync je ZLO.

este aj ICQ klient s reklamami je lepsi ako Lync. taky user-hostile program som uz dlho nevidel a bohuzial ho mame v office
Me treba Lync prijde docela vychytanej v okamziku, kdy je propojenej i pres voip telefon, paradne to pak funguje.
Samozrejme me mrzi, ze je to jen pro MS, ale co uz.
Název: Re:Něco jako mezifiremní komunikátor
Přispěvatel: to_je_jedno 13. 03. 2015, 10:31:10
pokud jsem to pokládal za důležité a potřeboval jsem vědět, že to příjemce vzal na vědomí, kliknul jsem na "potvrdit přijetí"
lol.
Název: Re:Něco jako mezifiremní komunikátor
Přispěvatel: Yarda 13. 03. 2015, 11:01:52
pokud jsem to pokládal za důležité a potřeboval jsem vědět, že to příjemce vzal na vědomí, kliknul jsem na "potvrdit přijetí"
lol.
Čemu se směješ? Asi jsi neměl to potěšení pracovat v podobné firmě jako jsem dělal já. Po zkušenostech, když jsem někomu ve firmě poslal emajl, jsem se za přiměřenou dobu zvednul, navštívil adresáta jestli už můj emajl četl a jestli ho pochopil. A byli tam týpci (a asi ještě jsou, ale já už ne:-) co jsem jim to musel donést vytištěné na papíru - tedy možná nemusel, ale bylo to jednodušší a rychlejší než jim vysvětlovat, že to mají v emajlu a pokud to potřebují na papíru, mohou si to vytisknout na své tiskárně. Jak jsem psal, především musí být vůle komunikovat, prostředky se pak najdou.
Název: Re:Něco jako mezifiremní komunikátor
Přispěvatel: to_je_jedno 13. 03. 2015, 11:21:45
Smeju se tomu jakou funkci jsi pouzil doufajic, ze neco znamena. Drtiva vetsina normalnich lidi ji ma vypnutou a vubec netusi ze neco takovyho je.
Název: Re:Něco jako mezifiremní komunikátor
Přispěvatel: Yarda 13. 03. 2015, 12:16:28
Pokud mi to potvrzení přišlo, tak jsem si mohl odfajfkovat, že záležitost mohu pustit z hlavy. Já jsem měl nastaveno, že se mne to ptalo, jestli chci potvrzení poslat (pokud jsem došlý emajl nepokládal za důležitý někdo má možná nastaveno, že každý jeho emajl vyžaduje potvrzení nebo pokud jsem chtěl odpovědět, tak jsem ho taky neposílal). Někdy mi jako potvrzení přišel automatický text, že emajl byl zobrazený na počítači příjemce, ale to neznamená, že příjemce ho četl a pochopil.
Název: Re:Něco jako mezifiremní komunikátor
Přispěvatel: ivoszz 13. 03. 2015, 13:23:04
Předpokládám, že ti externí partneři mají zájem, protože  jak už někdo zmiňoval, nikdo je nedonutí.

Klasikou je www.slack.com (http://www.slack.com). Dále pak už zmiňovaný HipChat nebo třeba kato.im (http://kato.im). Všechny umožňují správu práv, místnosti jen pro vybrané, historii, prohledávání a integraci s mnoha desítkami jiných služeb. Liší se uživatelským rozhraním, integrovanými funkcemi, rozsahem služeb nabízených zdarma a co vše je možné integrovat.

Pokud se dobře nastaví a propojí, jsou to celkem silná řešení.
Název: Re:Něco jako mezifiremní komunikátor
Přispěvatel: Hmmm 13. 03. 2015, 14:59:24
Myslim, ze by ti na to co chces stacil slusny e-mailovy klient ako napr. Thunderbird, v ktorom sa da normalne a jednoducho vyhladavat v mailoch.

Chces nieco kde nemusis dohladavat historiu v mailoch, ale aby sa ti pekne prehladne vypisala. Ale akonahle tych sprav uz bude par desiatok, doslova par desiatok = 20 a viac, tak to uz prehladne nebude lebo ani nemoze a aj tak budes v tych spravach hladat.

Cize ja by som na tvojom mieste nic taketo neriesil, ale nainstaloval svojim zamestnancom sikovneho mailoveho klienta.

Samozrejme, ak to chces pouzit aj ako prostriedok na lakanie novych zakaznikov, v zmysle, ze nasa firma riesi poziadavky expresne vdaka komunikacnemu systemu Blabla, tak je to uz nieco ine.
Název: Re:Něco jako mezifiremní komunikátor
Přispěvatel: aaa158 13. 03. 2015, 16:19:53
Lync z balíku Office365.

Lync je ZLO.

este aj ICQ klient s reklamami je lepsi ako Lync. taky user-hostile program som uz dlho nevidel a bohuzial ho mame v office
Me treba Lync prijde docela vychytanej v okamziku, kdy je propojenej i pres voip telefon, paradne to pak funguje.
Samozrejme me mrzi, ze je to jen pro MS, ale co uz.

Mne to funguje skz Pidgin plugin (office communicator), sice dost casto kolegovia vyzeraju ze su "offline" ale chat-ovat sa cez to da.
Název: Re:Něco jako mezifiremní komunikátor
Přispěvatel: to_je_jedno 14. 03. 2015, 11:44:38
Cize ja by som na tvojom mieste nic taketo neriesil, ale nainstaloval svojim zamestnancom sikovneho mailoveho klienta.

a jak v tom mailovem klientu najde historii komunikace s konkretnim zakaznikem?
1) zamestnanec muze v tom svem klientu mazat
2) jak to vyhleda napric vsema klientama vsech svych lidi?
3) obecne Atlassian ma fakt dobry produkty a Hipchat je jednim z nich
Název: Re:Něco jako mezifiremní komunikátor
Přispěvatel: Martin L. 16. 03. 2015, 13:51:31
Předpokládám, že ti externí partneři mají zájem, protože  jak už někdo zmiňoval, nikdo je nedonutí.

Klasikou je www.slack.com (http://www.slack.com). Dále pak už zmiňovaný HipChat nebo třeba kato.im (http://kato.im). Všechny umožňují správu práv, místnosti jen pro vybrané, historii, prohledávání a integraci s mnoha desítkami jiných služeb. Liší se uživatelským rozhraním, integrovanými funkcemi, rozsahem služeb nabízených zdarma a co vše je možné integrovat.

Pokud se dobře nastaví a propojí, jsou to celkem silná řešení.

Díky za konečně rozumný přístup. Ale děkuji i všem ostatním, kteří řešili dotaz a netlačili mi názory o emailech a o tom, že co hledám je nesmysl. Šlo totiž o jednu jedinou věc a tou je zefektivnění komunikace, nikoli o řešení její primární části, jako jsou emaily. Ty ať si každej používá jak chce, mě to situaci neřeší. A protože jsou z převážné části klienti líní, nechtějí se čemukoliv podřizovat a inovovat (s tím je potažmo spojeno i odkládání odpovědí v emailech a odškrtnutí potvrzení a další..), určitě je nebude zajímat Skype atd. hledal jsem něco "online" a mimo instalaci ale s historií a hlavně lehce aplikovatelné. Což mi například Hipchat řeší. Takže děkuji..
Název: Re:Něco jako mezifiremní komunikátor
Přispěvatel: slowthinker 16. 03. 2015, 14:42:59
a jak v tom mailovem klientu najde historii komunikace s konkretnim zakaznikem?

V Thinderbirdu je to "Open Message in Conversation"
Název: Re:Něco jako mezifiremní komunikátor
Přispěvatel: to_je_jedno 16. 03. 2015, 15:45:41
Jak to presne resi historii komunikace se zakaznikem kdy s tim zakaznikem komunikuji sklad, programator, analytik a obchodak kazdy ze sveho pocitace. Jak najde obchodak ve svem mailovem klientu, ze skladnik poslal zakaznika do zadele?
Název: Re:Něco jako mezifiremní komunikátor
Přispěvatel: slowthinker 16. 03. 2015, 16:43:38
Nevím přesně, nevyznám se v tom.
Hotline na principu e-mailu využívají i velké nadnárodní firmy, takže to asi půjde.
Obecně e-mail umožňuje následující:

Dvě osoby (skladník i obchoďák) mohou ke komunikaci používat stejnou e-mailovou adresu.
Dvě osoby mohou ke komunikaci používat různé e-mailové adresy, ale jejich klienti mohou obhospodařovávat obě adresy současně

Řešení výše nejsou ideální pokud požadujeme, aby obchoďák neviděl veškerou skladníkovu korespondenci, ale pouze tu se zákazníky obchoďáka. Ale toho by mělo být možné dosáhnout nějak takto:
Přijaté i odesílané e-maily je možné třídit a přeposílat na základě filtrů (na straně serveru i klienta), na straně serveru je možné vytvářet virtuální uživatele ...
Název: Re:Něco jako mezifiremní komunikátor
Přispěvatel: Diskobolos 16. 03. 2015, 19:16:59
Nečetl jsem celé vlákno... Zmiňoval někdo firefox hello?
Název: Re:Něco jako mezifiremní komunikátor
Přispěvatel: slowthinker 16. 03. 2015, 19:29:28
Já to pochopil tak, že OP potřebuje IM.
Název: Re:Něco jako mezifiremní komunikátor
Přispěvatel: to_je_jedno 16. 03. 2015, 22:04:30
To co si myslis, ze je emailova komunikace ve velkych firmach zpravidla neni emailova komunikace pomoci emailovych klientu... Takze tohle se rozhodne neresi nejakym uprdenym lokalnim emailovym klientem typu thunderbird.
Název: Re:Něco jako mezifiremní komunikátor
Přispěvatel: slowthinker 16. 03. 2015, 22:19:43
Ano, pochopil jsi mě správně.
Ale je třeba současně počítat s tím, že ti zákazníci se k hotline budou připojovat (v lepším případě) pomocí uprděného Thunderbirdu.
Název: Re:Něco jako mezifiremní komunikátor
Přispěvatel: to_je_jedno 17. 03. 2015, 09:17:00
Coz ale nevyzaduje pritomnost tohoto programu ve firme. Proste tyhle support SW funguji tak ze si to vytahujou z mailboxu, obsluha pracuje na WWW ale zakaznikovi to vyleze jako by to byla obycejna odpoved na mail. pak napise zakaznik, SW to vyparsuje podle cisla ticketu a obsluha to opet resi na www.
Furt nechapu k cemu by byl na neco podobnyho ve firme dobry thunderbird. Leda ze by firma byly mene nez dva lidi.
Název: Re:Něco jako mezifiremní komunikátor
Přispěvatel: slowthinker 17. 03. 2015, 09:44:57
Systém, který parsuje e-maily - to zní u velké firmy logicky.

Stejně si ale myslím, že jednodušší (a o něco méně komfortní) řešení by bylo možné vytvořit vhodným nastavením mail serveru (případně uprděných klientů).
Název: Re:Něco jako mezifiremní komunikátor
Přispěvatel: lobo 17. 03. 2015, 09:52:39
no a vyskytla sa nam typicka 'IT situacia' :-)

na zaklade "Těžko se to popisuje," sa IT snazia navrhnut riesenia, ktore su viac alebo menej mimo nie celkom presne definovanych poziadaviek.
a ked su tieto riesenia z roznych dovodov zamietnute, IT sa snazia zmenit konkretny 'business process' o ktorom absolutne nic nevedia aby sa dal napasovat na ich riesenie...

mozne riesenia su:
- Martin presne popise 'business process' ako u nich prebieha komunikacia a na to najst vhodne riesenie
- Martin nevie co presne potrebuje, tak s na to vykaslat a netravit cas zbytocnostami, kym si to neujasni sam