Fórum Root.cz

Hlavní témata => Server => Téma založeno: uzi 09. 06. 2015, 21:13:03

Název: Open-source telefonní ústředna
Přispěvatel: uzi 09. 06. 2015, 21:13:03
Ahoj,
dostal jsem od sefa za ukol vymyslet, jak dat dohromady, cituji, "opensource teleustrednu, at jsme cool ze mame to opensource a lidi nam muzou volat a dostanou obsazeno jen kdyz neni zadna operatorka volna". Vubec netusim o co go, vim, ze existuje Asterisk, ale jak na nej napojim telefon a donutim ho, aby nebylo obsazeno pokud je aspon jedna operatorka volna? Nepotrebuji kompletni reseni, spis par odkazu a tak by se hodilo, moc diky.
Název: Re:Open-source telefonní ústředna
Přispěvatel: samalama 09. 06. 2015, 21:40:36
za par stovak (eur) ti to spravim.
alebo mozno lepsie bude, ked napises, v ktorej firme pracujes...
Název: Re:Open-source telefonní ústředna
Přispěvatel: dvsdfv 09. 06. 2015, 21:46:39
https://www.banan.cz/serialy/ASTERISK/Asterisk-instalace-krok-za-krokem-5-dil
Název: Re:Open-source telefonní ústředna
Přispěvatel: Lol Phirae 09. 06. 2015, 22:07:54
Vubec netusim o co go

Tak to řekni šéfovi a zeptej se ho, kolik dní si můžete dovolit být bez telefonů... třeba pak dostane rozum.
Název: Re:Open-source telefonní ústředna
Přispěvatel: tomasfuk 09. 06. 2015, 22:31:29
Šéf, kterej neví co chce a rozhoduje o něčem čemu nerozumí a ajťák, kterej tomu taky nerozumí to má realizovat. No, to zní jako úspešnej byznys po česku...
Název: Re:Open-source telefonní ústředna
Přispěvatel: Jenda 10. 06. 2015, 15:42:03
Šéf, kterej neví co chce a rozhoduje o něčem čemu nerozumí
Mně to zadání přišlo dostatečně jasné a smysluplné.
Název: Re:Open-source telefonní ústředna
Přispěvatel: j 10. 06. 2015, 16:24:21
1) pocti si dokumentaci
2) pocitej stim, ze to nakonfigurovat, pokud si to nikdy nedelal, neni nic na lusknuti prsty
3) pokud nemas ve firme vyhradne VoIP telefony, tak potrebujes prislusnej HW
4) kterej rozhodne nestoji par stovek (ani eur).

Takze zvedni telefon, zavolej operatorovi a ten by to mel umet osefovat (pokud mas nejakou rozumnou smlouvu, tak v cene).

Jo, ale vypadne z toho to cool a opensource.

V opacnym pripade si priprav tak 10k ... eur.
Název: Re:Open-source telefonní ústředna
Přispěvatel: samalama 10. 06. 2015, 16:48:43
1) pocti si dokumentaci
2) pocitej stim, ze to nakonfigurovat, pokud si to nikdy nedelal, neni nic na lusknuti prsty
3) pokud nemas ve firme vyhradne VoIP telefony, tak potrebujes prislusnej HW
4) kterej rozhodne nestoji par stovek (ani eur).

Takze zvedni telefon, zavolej operatorovi a ten by to mel umet osefovat (pokud mas nejakou rozumnou smlouvu, tak v cene).

Jo, ale vypadne z toho to cool a opensource.

V opacnym pripade si priprav tak 10k ... eur.

ale no, neprehanaj zase. dane riesenie sa da postavit na akomkolvek dnesnom pc. takze tak 10k ale kc nie eur...
Název: Re:Open-source telefonní ústředna
Přispěvatel: Mirek 10. 06. 2015, 17:09:50
Šéf, kterej neví co chce a rozhoduje o něčem čemu nerozumí
Mně to zadání přišlo dostatečně jasné a smysluplné.
I mně.
Název: Re:Open-source telefonní ústředna
Přispěvatel: j 10. 06. 2015, 17:18:23
1) pocti si dokumentaci
2) pocitej stim, ze to nakonfigurovat, pokud si to nikdy nedelal, neni nic na lusknuti prsty
3) pokud nemas ve firme vyhradne VoIP telefony, tak potrebujes prislusnej HW
4) kterej rozhodne nestoji par stovek (ani eur).

Takze zvedni telefon, zavolej operatorovi a ten by to mel umet osefovat (pokud mas nejakou rozumnou smlouvu, tak v cene).

Jo, ale vypadne z toho to cool a opensource.

V opacnym pripade si priprav tak 10k ... eur.

ale no, neprehanaj zase. dane riesenie sa da postavit na akomkolvek dnesnom pc. takze tak 10k ale kc nie eur...

Jasne, a ty telefony k tomu pripojis telepaticky ... prpiadne te VoIPovejma nekdo obdaruje ... to urcite ... Si laskave zjisti, kolik stoji jedna karta s rekneme 8/16ti portama. A pokud nekdo resi ustrednu, pocitam aspon 50+ stanic. Pripadne si zjisti, kolik stoji jeden pouzitelnej VoIPpovej telefon. A pokud nemas VoIP k operatorovi, tak potrebujes ISDNkovou kartu tak jako tak. Jedna ISDN 30tka stoji kolem 1k eur.  Jo, jiste, muzes koupit neco z frcu.
Název: Re:Open-source telefonní ústředna
Přispěvatel: samalama 10. 06. 2015, 17:41:55
1) pocti si dokumentaci
2) pocitej stim, ze to nakonfigurovat, pokud si to nikdy nedelal, neni nic na lusknuti prsty
3) pokud nemas ve firme vyhradne VoIP telefony, tak potrebujes prislusnej HW
4) kterej rozhodne nestoji par stovek (ani eur).

Takze zvedni telefon, zavolej operatorovi a ten by to mel umet osefovat (pokud mas nejakou rozumnou smlouvu, tak v cene).

Jo, ale vypadne z toho to cool a opensource.

V opacnym pripade si priprav tak 10k ... eur.

ale no, neprehanaj zase. dane riesenie sa da postavit na akomkolvek dnesnom pc. takze tak 10k ale kc nie eur...

Jasne, a ty telefony k tomu pripojis telepaticky ... prpiadne te VoIPovejma nekdo obdaruje ... to urcite ... Si laskave zjisti, kolik stoji jedna karta s rekneme 8/16ti portama. A pokud nekdo resi ustrednu, pocitam aspon 50+ stanic. Pripadne si zjisti, kolik stoji jeden pouzitelnej VoIPpovej telefon. A pokud nemas VoIP k operatorovi, tak potrebujes ISDNkovou kartu tak jako tak. Jedna ISDN 30tka stoji kolem 1k eur.  Jo, jiste, muzes koupit neco z frcu.

tak vsetko zavisi od poziadaviek, ktore ale neboli zadane. ja som z toho "vydedukoval", ze je to nejaka firma, ktora ma zopar telefonistiek a jedine co potrebuju, je klasicke ivr. na uplne jednoduche riesenie staci jedno pc (asterisk) a 1 jedno cislo na prijem vsetkych hovorov + pripadne niekolko cisel na odchadzajuce hovory. ak si zakupia voip cislo, tak na strane servera uz nic netreba. pripadne mozu kupit fxo kartu na pevnu linku alebo gsm kartu (ano, ta uz je drahsia). voip telefony sa daju kupit od 50e a pripadne mozu pouzit softwarovych klientov + sluchatka. netvrdim, ze je to super riesenie, ale pre malu firmu s malymi narokmi je to postacujuce a nemusia kupovat predrazene hw riesenie...
Název: Re:Open-source telefonní ústředna
Přispěvatel: j 10. 06. 2015, 21:23:21
Jasne, s jednim telefonem se vyplati provozovat ustrednu ...

Du si koupit letiste ... nemam sice letadla, ale to neva.
Název: Re:Open-source telefonní ústředna
Přispěvatel: twl 11. 06. 2015, 08:10:47
a se 3 ma uz ano ? nebo jaka je hranice ?
Název: Re:Open-source telefonní ústředna
Přispěvatel: tomasfuk 11. 06. 2015, 08:53:55
o tom co se vyplatí a co ne, ať si rozhodne firma. V tomto případě o tom pravděpodobně bude rozhodovat rovněž šéf. Takže rozpočet bude "a ať to stojí co nejmíň, potřebuju na dovolenou" nebo "opensource je přece zadarmo a telefonu tu už nějaký máme"
Název: Re:Open-source telefonní ústředna
Přispěvatel: miro 11. 06. 2015, 09:20:00
Podla mna najlepsie a najrychlejsie bude pre teba, ak ti firma zaplati nejake 3 dnove Asterisk skolenie. Naucis sa ako to deploynut, a spravovat.
Asterisk je docela jednoduchy (v porovnani s ostatnymi systemami ktore spravujem).

3 dnove skolenie vyjde na nejakych 12 000 CZK co som tak pozeral, takze si myslim, ze to je docela v pohode.

Název: Re:Open-source telefonní ústředna
Přispěvatel: Dzavy 11. 06. 2015, 09:42:55
Podla mna najlepsie a najrychlejsie bude pre teba, ak ti firma zaplati nejake 3 dnove Asterisk skolenie. Naucis sa ako to deploynut, a spravovat.
Asterisk je docela jednoduchy (v porovnani s ostatnymi systemami ktore spravujem).

3 dnove skolenie vyjde na nejakych 12 000 CZK co som tak pozeral, takze si myslim, ze to je docela v pohode.

Proboha jen to ne. Vzhledem k tomu, že Asterisk nikdy neviděl je to ta absolutně nejhorší a nejdražší cesta. Bude se v tom donekonečna vrtat a nakonec ho zavřou, protože špatně naroutoval tísňová volání.

Doporučuju hotový řešení typu Daktela - https://www.daktela.com/voip-ustredny-daktela-pbx
Název: Re:Open-source telefonní ústředna
Přispěvatel: Trident 11. 06. 2015, 23:10:17
Podla mna najlepsie a najrychlejsie bude pre teba, ak ti firma zaplati nejake 3 dnove Asterisk skolenie. Naucis sa ako to deploynut, a spravovat.
Asterisk je docela jednoduchy (v porovnani s ostatnymi systemami ktore spravujem).

3 dnove skolenie vyjde na nejakych 12 000 CZK co som tak pozeral, takze si myslim, ze to je docela v pohode.

Proboha jen to ne. Vzhledem k tomu, že Asterisk nikdy neviděl je to ta absolutně nejhorší a nejdražší cesta. Bude se v tom donekonečna vrtat a nakonec ho zavřou, protože špatně naroutoval tísňová volání.

Doporučuju hotový řešení typu Daktela - https://www.daktela.com/voip-ustredny-daktela-pbx
l
Vazne by ho zavreli? Je k tomu nejaky duvod? On preci neposkytuje verejnou telekomunikacni sluzbu ale jen pristup k nekterym jejim sluzbam. Takze ta jeho povinnost je sporna.

Ale rozumim ti. Taky jsem zjistil ze na tomto svete chodi hromada patlalu kde je tisnove volani pres nulu a nebo je povoleno jen "911" a to pokud mozno na voip gate ustredne v usa v tom lepsim pripade na pobocce v CR. Hlupaci byli uz za ery Alphatelu a hlupaci prezivaji i za dob voipu kde je jednoducha konfigurace.
Název: Re:Open-source telefonní ústředna
Přispěvatel: Trident 11. 06. 2015, 23:23:58
Podla mna najlepsie a najrychlejsie bude pre teba, ak ti firma zaplati nejake 3 dnove Asterisk skolenie. Naucis sa ako to deploynut, a spravovat.
Asterisk je docela jednoduchy (v porovnani s ostatnymi systemami ktore spravujem).

3 dnove skolenie vyjde na nejakych 12 000 CZK co som tak pozeral, takze si myslim, ze to je docela v pohode.

Proboha jen to ne. Vzhledem k tomu, že Asterisk nikdy neviděl je to ta absolutně nejhorší a nejdražší cesta. Bude se v tom donekonečna vrtat a nakonec ho zavřou, protože špatně naroutoval tísňová volání.

Doporučuju hotový řešení typu Daktela - https://www.daktela.com/voip-ustredny-daktela-pbx
Na tehlech skolenich je nejhorsi, ze se tam vyskytuji lidi kterym chybi jakkykoliv zaklady telefonnich a circuit switched technologii. Konfigurace ISDN co jsem delal jako pubertak by pro ne ted byla veda. A vubec  co bych k tomu jeste rekl... DISPROUTE, MOD ROUTE,INS ROUTE... DISP ALARM...dlouho zapomenuta mantra
Název: Re:Open-source telefonní ústředna
Přispěvatel: Jetset 12. 06. 2015, 10:36:34
Zapomen na ISDN a podobny veci. V zadani bylo "telefon musi byt volny dokud je aspon jedna operatorka volna". ISDN ma dva kanaly, pokud maji vic jak dve operatorky, tak zadani nebude splnitelne.
Doporucuju zaridit si VOIP cislo u nektereho voip operatora, je jich jako hub po desti. Nakonfigurujes si asterisk, aby se prihlasil na tohoto operatora. Do firmy nakoupis voip telefony, prihlasis je na asterisk, zkonfigurujes dialplan a mas vystarano. Zalezitost na jedno odpoledne pro toho, kdo to uz nekdy delal, zalezitost na tyden, pokud se to pri tom budes ucit. Nejdulezitejsi je najit dobrou dokumentaci, protoze te neni nikdy dost. Dnes uz snad jo, pred radove 8ti lety kdy jsem presne tohle delal v nasi firme, to byl porod.
Asterisk mi bezi ve virtualni masine (pro jistotu), hlavne nezapomen na firewall. Musis povolit spojeni na port 5060 jenom z mist, odkud se opravdu mohou pripojovat tvoje telefony (coz ve tvem pripade bude jenom interni sit). Tohle jsem zanedbal a diky neosetrenym default vstupnim bodum v dialplanu mi nekdo z ciny vyzral cely credit behem par minut. Na tohle si taky dej pozor, nejlepsi reseni je mit predplaceny credit u voip operatora, v nejhorsim pripade prijdes jenom o nej e poznas to tak, ze nebudes moct volat ven. V opacnem pripade by ti nekdo mohl udelat debit za stovky kilokorun driv nez by ti na konci mesice prisla faktura.
Název: Re:Open-source telefonní ústředna
Přispěvatel: kuba 12. 06. 2015, 19:08:56
Mozna by podobnou sluzbu umel udelat Odorik - "kouzelnici" s voip. Lokalne by zadny program nebo server bezet nemusel, voip telefony by se pripojovaly pres internet primo na ne, jedina vec by byla nasmerovat na ne existujici cislo. Ale to by asi umeli zaridit taky.
Název: Re:Open-source telefonní ústředna
Přispěvatel: Stanislav Petr 13. 06. 2015, 02:31:25
Správa Asterisku v produkčním prostředí je o hodně letech praxe, jinak do dopadá obvykle tragicky. Začni si s Asteriskem hrát a zatím pouzij nějaký hotovy řešení jako třeba click2call.cz.