Fórum Root.cz
Ostatní => Odkladiště => Téma založeno: Mintaka 05. 11. 2014, 12:01:36
-
Dobrý den
Mám zde skvělý tip, jak se dá snadno přijít o všechny data z emailového účtu na seznam.cz
Před 2 dny mi volal známý, že se mu nedaří mi doručit mi email. Prý účet neexistuje. Tak jsem se na to šel podívat a k účtu se přihlásil. Byl prázdný. Všechny maily pryč, všechna nastavení pryč.
Takže jsem si šel pokecat na technickou podporu: http://napoveda.seznam.cz/cz/services/
Dozvěděl jsem se, že účet byl smazán, protože jsem se k němu 6 měsíců nepřihlásil.
Nepřihlásil jsem se k němu mnohem delší dobu než 6 měsíců, zprávy mám přesměrované na jiný účet. Jenže, "všechny" zprávy měly být přesměrovány na účet kde poštu odebírám, ale zprávy o smazání schránky přesměrovány nebyly.
Slovy technické podpory. Tyto zprávy jsou speciální a neprochází filtry. Donedávna tomu ale bylo jinak, běžně mi tato upozornění chodila. Informace, že teď tyto zprávy neprocházi filtry se ke mě nijak nedostala..
Tak jsem si ale říkal, ok stalo se. Víme kde je chyba, tak to napravíme.
Já: Tak mi tedy obnovte maily a nastavení účtu.
A pak přišel ten šok! :o
Technická podpora: Nelze obnovit, při zrušení schránky se VŠECHNA data mažou.
Tomu se mi nechtělo věřit.
Já: Chcete mi říci, že ta data nemáte ani v nějaké starší záloze?!? (smazání schránky bylo před 2 dny)
Technická podpora: NE VŠE JE SMAZÁNO.
Ještě to na mě zkoušeli, jako že je to má chyba, že když jsem si účet zakládal, že jsem souhlasil s pravidly, že se budu minimálně 1x za 6 měsíců přihlašovat. Což není pravda, páč, když jsem si ten účet před cca 20 lety zakládal :) tak nic takového vyžadováno nebylo.
To už jsou detaily. Podstatné mi přijde, že údajně seznam nemá žádnou zálohu smazané schránky. Opravdu se mi nechce věřit že by ta data v žádné záloze neměli. Tomu nemohu uvěřit. Vidíte do toho někdo je to opravdu tak? Nebo to byla jen lež chlapíka z technické podpory, pro kterého je to pak jednodušší takové věci "vyřešit".
BTW: to důležité mám díky přeposílání zazálohované jinde. Už jsem si zažil, kdy jim třeba kleklo diskové pole a obnovovali maily ze zálohy a nedokázali obnovit složky, filtry a roztřídění zpráv.
A ještě jedno doporučení, tyhle varovné zprávy jsou prý také přeposílány na "kontaktní adresu".
Tu si můžete nastavit na https://ucet.seznam.cz/
Nu ať se daří.
-
Ano, mažou je od doby, kdy byla zjištěna chyba, že při opětovné registraci na jméno již zrušeného účtu, se tam objevila všechna data. ;D
-
Sakra, tedy doufam, ze za prihlaseni k uctu" povazuji stazeni mailu pres POP.
-
Mám taky několik historických mailů u seznamu a taky mě štve, že se musím z tohohle důvodu pravidelně přihlašovat, protože si zprávy přeposílám na jiný účet.
Z toho důvodu se postupně snažím schránek u seznamu zbavit. Stejně na ně chodí jenom spam.
K čertu s celým seznamem. Slouží stejně akorát k odesílání a přijímání spamu.
-
RE. Neolker:
Boha jeho, to je ještě větší katastrofa...
Už jsem při programování také párkrát šlápnul do exkrementu, především proto, že to muselo být rychlé a levné, ale takovéhle podpásovky dostat od IT jedničky v této zemi, to je značně smutné.
RE. JardaP:
Popina je přihlášení, ale kdo ví, jak to bere seznam. Jinak to můžou brát teď a jinak až někomu rupne v kouli.
Teď jsem navíc zjistil, že na dvou účtech nemůžu změnit kontaktní adresu... taky dobré, takže zase za technickou podporou.
-
Tak ta kontaktní adresa se dá vyplnit v menu [Změnit své osobní údaje] jen pokud ještě nebyla zadána.
Pokud už jednou zadána byla, tak se dá změnit až v menu [Údaje pro případ ztráty hesla].
A na tuhle adresu prý posílají hlášení o tom, že byste se měli přihlásit.
-
a jako tazatel si vazne myslel, ze support na seznamu se podiva nekam do zalohy a vytahne mu data? ::)
Neco nekam preposilat filtrem a jednou za 6 mesicu se prihlasit neni to same. Hodne davno jsem diky tomu taky o ucet na seznamu prisel, ale ze bych kvuli tomu kontaktoval support... stejne mam vsechno nekde jinde a nevidim nejmensi duvod pouzivat seznam. K e-mailu nenabizi nic extra...
-
Chceš snad říct, že ti u freemailu, který nic negarantuje a kde jsi jen host, který tam přichází s prosítkem, smazali všechna data a teď nic negarantují, ani obnovu ze zálohy? Skandál!
-
Nějak nechápu to rozhořčení. Je to propánajána služba ZDARMA, která se řídí nějakými všeobecnými podmínkami, které nepochybně před těmi dvaceti lety obsahovaly klauzuli o tom, že se můžou změnit.
Jakým přesně způsobem jsi došel na to, že někde budeš mít hromadu dat ZDARMA uloženou, nikdy o ni nepřijdeš a není potřeba si ji zálohovat (imapsyncem otázka 5ti minut + stahování)? A jenom tak na okraj: z čeho myslíš, že by Seznam to přeposílání tvých mailů platil, když ani nevlezeš na jejich web, takže ani ten blbej banner ti pod nos nestrčí?
od IT jedničky v této zemi
V čem je jako Seznam "IT jednička"? V tom, že kdysi byli jedni z málo, kdo měl freemail v češtině a nachytali tak spoustu BFU?
-
Sakra, tedy doufam, ze za prihlaseni k uctu" povazuji stazeni mailu pres POP.
Ne. Jen na web.
-
RE. Bystroushaak:
Jo, u freemailu Pepy Nováka z Podolí by mě to nepřekvapilo u seznamu.cz mě to s prominutím, opravdu překvapilo.
RE. OMG:
Mě je jasné, že přeposílání pomocí filtrů a přihlášení do účtu je něco jiného. Hned jak by mi jejich zpráva o plánovaném smazání přišla, tak byh se přihlásil, ale ona nepřišla. A což o to, stane se, ale že nemají zálohu něčeho smazaného před 2 dny, to mi hlava nebere.
Nemyslel jsem si, že support mi obnoví zálohu, ale že zaúkoluje někoho, kdo to udělá.
RE. Mirek Prýmek:
Máš nárok nechápat mé rozhořčení stejně jako já můžu být naštvaný. Ta otázka "Co z toho seznam bude mít?" je podivná. Ptal bych se jinak. Co z toho bude mít, když bude odvádět dobrou práci a poskytovat kvalitní služby? Myslím, že se svého postavení mají docela dost.
BTW: Byl to můj hlavní emailový účet, ale přesměroval jsem to, po tom, kdy mi během krátké doby, kvůli technickým chybám 3x promázli schránku a nedokázali ji plně obnovit. Doteď se jim aspoň podařilo obnovit vetšinu zpráv a omluvit se.
Doba se mění
-
"že když jsem si účet zakládal, že jsem souhlasil s pravidly, že se budu minimálně 1x za 6 měsíců přihlašovat. Což není pravda, páč, když jsem si ten účet před cca 20 lety zakládal tak nic takového vyžadováno nebylo" - 20 rokov to nebolo, dajme tomu 16? Neverím, že takáto klauzula tam predtým nebola. V tej dobe to bolo úplne bežné. Kto by vtedy dokázal udržiavať "nekonečné" množstvo dát na serveri? Mazať museli.
-
Ptal bych se jinak. Co z toho bude mít, když bude odvádět dobrou práci a poskytovat kvalitní služby? Myslím, že se svého postavení mají docela dost.
Tak já to taky řeknu jinak: tu úložnou kapacitu, ty servery, co přeposílají tvoje maily, a tu technickou podporu, na jejíž neschopnost tak nesmyslně nadáváš, musí někdo platit. A neplatí je nějakým dobrým pocitem z poskytování kvalitních služeb, ale penězi. Svými penězi. Než začneš na někoho nadávat, tak si pls uvědom, že ten někdo vzal svoje peníze a zaplatil ti freemail. Místo toho mohl ty peníze vzít a užívat si je s lehkými děvami v Tokyu.
Nevím, kde se bere ten tak častý pocit, že nezaplatím ani korunu, ale MÁM PŘECE PRÁVO na xxxxx. Možná až vychladneš, logicky to zhodnotíš a dojdeš k názoru, že "zadarmo" a "kvalitní služba" se dost vylučuje.
-
fsechny freeMail ucty pouzivam jen pro spam, pro registraci do for, kde je mi sumak co se tim uctem stane .
Pro praci mam ucty na svych domenach.
Kdyz vidim, kontakt na nejakou firmu , ktera ma ucet nekde na nejakem freeMailu, je to dost na zamyslenou .
-
Stejný amatérismus předvedli i s plaintext přihlašovacími údaji v http požadavku.
Divím se, že seznam ještě dneska někdo vůbec používá...
-
RE. rooobertek:
V té době to samozřejmě nikdo ani neřešil. Nepředpokládalo se, že když si někdo zřizuje účet, že se k němu nebude přihlašovat a bude si maily jen přeposílat jinam.
Ale míříš do nesprávných vod. Mě nevadí, že existuje povinnost uživatele se alespoň jednou za 6 měsíců přihlásit. Mě trochu vadí, že mi nedoručili upozorňující mail, protože zavedli úžasnou funkci, kdy tato upozornění neprochází filtrama a tudíž mi nebyly přeposlány. Že o téhle fičůře neinformovali. A hlavně mi vadí, že smažou data a nemají zálohu aby je mohli dva dny potom obnovit. To mi fakt vadí.
Pokud se setkali s problémy, kdy si lidé udělali přes filtry whitelist a tyhle zprávy jim to mazalo, tak to přeci mohou řešit tak, že těch zpráv pošlou víc. Jedna může obejít pravidla a další půjde podle pravidel, třetí můžou poslat třeba na ten kontaktní email. Prostě tohle řešení považuji za chybné a může potrápit hodně lidí.
Re. Mirek Prýmek:
Naprosto nesouhlasím s názorem, že pokud je něco zadarmo, že se mám spokojit s tím, že si můžou dělat cokoliv.
Když to přeženu např: Budu v obchodním domě nabízet, že zdarma pohlídam děti. Rodiče se vrátí, "Kde je dítě?", "Bylo to zdarma, co byste chtěli...."
Nikde nezmiňuji, že mám právo na xxxx, zde jde pouze o hluboké znepokojení a upozorňuji na špatné fungování nečeho, pro nezanedbatelné množství lidí relativně podstatného. Pokud si to přečte někdo, kdo se podle toho zařísí a pomůže mu to vyhnout e stejné situaci, pak fajn, můj příspěvek účel splnil.
Pokud si to přečte někdo ze seznamu, chytí se za nos a zasadí se o nápravu, tím lépe.
-
Chceš snad říct, že ti u freemailu, který nic negarantuje a kde jsi jen host, který tam přichází s prosítkem, smazali všechna data a teď nic negarantují, ani obnovu ze zálohy? Skandál!
To mi pripomenulo reportaz spred par rokov na nove, ked seznamu padli disky, tak tam nejaky podnikatel vypocitaval ake ma straty, lebo tam mal emaily s objednavkami za niekolko rokov dozadu a tiez faktury. Ja som sa vtedy smial, ako niekto moze nieco cakat od free sluzby, a ako si podnikatel si nikde nezalohuje dolezite data.
-
RE. OMG:
Mě je jasné, že přeposílání pomocí filtrů a přihlášení do účtu je něco jiného. Hned jak by mi jejich zpráva o plánovaném smazání přišla, tak byh se přihlásil, ale ona nepřišla. A což o to, stane se, ale že nemají zálohu něčeho smazaného před 2 dny, to mi hlava nebere.
Nemyslel jsem si, že support mi obnoví zálohu, ale že zaúkoluje někoho, kdo to udělá.
oni na 99,99% zalohu samozrejme mají, ale jsou to třeba 2 hodiny práce pro nekoho, kdo jim uz nejaky ten rok neprinesl ani halir (protože neleze k nim do schránky). Vazne myslis, ze jsi v tu chvili někdo, kvůli komu se podpora pretrhne? Pravdepodobne mají pokyny jak se v takových pripadech chovat = zalohy obnovovat jen v pripade problemu na jejich strane.
-
Mě nevadí, že existuje povinnost uživatele se alespoň jednou za 6 měsíců přihlásit.
Na druhou stranu, jak maji vedet, ze uzivatele prejel bagr a mail uz nepouziva? Maji konto drzet az do zaniku vesmiru? Nejake omezeni u freemailu existuje vzdy, muze to byt take treba 3 mesice, pricemz mate jeste treba 6 mesicu na reaktivaci konta (tusim Yahoo). Kdyz vam to nesedi, jsou placene sluzby a tam vam to prevalcuji, az prestanete platit.
-
Další věc je, že v e-mailu seznamu nelze vypnout antispam, a oni po měsíci spam smažou.
Takže pokud chcete mít jistotu, že jste o nic nepřišli, stejně se musíte 1x za měsíc přihlásit přes web.
-
oni na 99,99% zalohu samozrejme mají, ale jsou to třeba 2 hodiny práce pro nekoho, kdo jim uz nejaky ten rok neprinesl ani halir (protože neleze k nim do schránky).
Já tu otázku chápal tak, proč schránku nelze obnovit na jedno kliknutí, a proč to znamená 12 hodiny práce.
-
Nemyslel jsem si, že support mi obnoví zálohu, ale že zaúkoluje někoho, kdo to udělá.
oni na 99,99% zalohu samozrejme mají, ale jsou to třeba 2 hodiny práce pro nekoho, kdo jim uz nejaky ten rok neprinesl ani halir (protože neleze k nim do schránky). Vazne myslis, ze jsi v tu chvili někdo, kvůli komu se podpora pretrhne? Pravdepodobne mají pokyny jak se v takových pripadech chovat = zalohy obnovovat jen v pripade problemu na jejich strane.
Covece a ja si na 99,99% myslim, ze zalohu u takovych sluzeb nemaji. Proste by to bylo nerentabilni. Navic neco odhalili zde:
http://www.root.cz/clanky/seznam-cz-pohani-sedm-tisic-serveru-s-debianem - deduplikace, jasna duvera v RAID a hotovo dvacet - nemaji tam zadna dulezita data ani takova ktera by si pripadne crawler nedokazal poridit znovu.
-
Jen tak mimochodem jeste pred relativne nedavnym casem* meli tuhle funkcionalitu s neprihlasenim vysperkovanou tim, ze se dalo prihlasit jen z ceske(a mozna slovenske) IP. Radost pro cloveka co jel na rok do ciziny :-)
* jak je to ted nevim
-
Jen tak mimochodem jeste pred relativne nedavnym casem* meli tuhle funkcionalitu s neprihlasenim vysperkovanou tim, ze se dalo prihlasit jen z ceske(a mozna slovenske) IP. Radost pro cloveka co jel na rok do ciziny :-)
* jak je to ted nevim
seznam toho mel/ma vice... treba kdyz je clovek v cizine, neodesle smtp seznamu zadny e-mail i kdyz se overi username/password, protoze seznam proste treba nemeckou IP povazuje za neduveryhodnou... odpoved supportu byla ze odesilani funguje jenom kdyz je clovek v CR a nic nebudou resit...
-
Naprosto nesouhlasím s názorem, že pokud je něco zadarmo, že se mám spokojit s tím, že si můžou dělat cokoliv.
Když to přeženu např: Budu v obchodním domě nabízet, že zdarma pohlídam děti. Rodiče se vrátí, "Kde je dítě?", "Bylo to zdarma, co byste chtěli...."
To jsem rád, že vím, že nesouhlasíš s názorem který tady nikdo nevyjádřil.
Jinak jestli se chceš bavit na téhle úrovni, tak ok: předlož nám prosím k nahlídnutí podmínky, který jsi při zakládání mailu podepsal a sděl nám prosím, který přesně bod Seznam porušil. Moc rád se na to kouknu.
Pravdepodobne mají pokyny jak se v takových pripadech chovat = zalohy obnovovat jen v pripade problemu na jejich strane.
Obvyklý řešení ja takovýhle:
A: Jaktože kurnikšopa nemáte zazálohovaný moje data?!
B: Standardně tuto službu neposkytujeme, je to napsáno v podmínkách užití služby.
A: Ale já jsem tam měl děsně důležitý maily tchýni!
B: Tyto případy řešíme individuálně. Pokud chcete, předám váš požadavek obchodnímu oddělení, kteří Vám připraví kalkulaci.
A: No to bych teda prosil!
[...]
A: Dobrý den, předávám Vám tímto kalkulaci na ...
B: Cože?! Aha... Mno... No já jsem tam vlastně nic důležitýho neměl...
A: Jestli tomu správně rozumím, o obnovu ze zálohy tedy zájem nemáte. Můžu tedy požadavek označit jako vyřešený?
B: Ano.
A: Děkuji, hezký den.
-
Obvyklý řešení ja takovýhle:
...tím nemyslím přímo Seznam. Jenom, že tohle je obecně nejefektivnější řešení problémů uživatelů, kteří si myslí, že za pětikorunu dostanou Ferrari i s osobním asistentem.
-
Ja si na seznamu zmenil heslo za nove a asi jsem se nejak upsal, takze uz jsem se neprihlasil - nepovedlo se mi ani odpovedet na kontrolni otazku apod, tak jsem nechal ucet expirovat s tim, ze si ho po 3 mesicich znova zaregistruju - jenze ani po roce jeste neni volny...
-
Sakra, tedy doufam, ze za prihlaseni k uctu" povazuji stazeni mailu pres POP.
Se prihlasuju kazdych 15 minut ;D. Teda ne ze bych nemel i jiny maily, ale proste i na ten seznamackej obcas neco prijde.
Jinak dtto, pred tema 20ti rokama sem dostal "ucet na cely zivot". Coz by mohlo byt zajimavy u soudu.
Mám taky několik historických mailů u seznamu a taky mě štve, že se musím z tohohle důvodu pravidelně přihlašovat, protože si zprávy přeposílám na jiný účet.
Z toho důvodu se postupně snažím schránek u seznamu zbavit. Stejně na ně chodí jenom spam.
K čertu s celým seznamem. Slouží stejně akorát k odesílání a přijímání spamu.
Blby je, ze si nejspis stejne jako 100% ostatni howno pamatujes, kde vsude si ten acc pouzil. A je pak fajn, kdyz si nekdo regne stejny jmeno, a zacnou mu chodit trebas tvoje vypisy z banky.
Nějak nechápu to rozhořčení. Je to propánajána služba ZDARMA, která se řídí nějakými všeobecnými podmínkami, které nepochybně před těmi dvaceti lety obsahovaly klauzuli o tom, že se můžou změnit.
Jakým přesně způsobem jsi došel na to, že někde budeš mít hromadu dat ZDARMA uloženou, nikdy o ni nepřijdeš a není potřeba si ji zálohovat (imapsyncem otázka 5ti minut + stahování)? A jenom tak na okraj: z čeho myslíš, že by Seznam to přeposílání tvých mailů platil, když ani nevlezeš na jejich web, takže ani ten blbej banner ti pod nos nestrčí?
od IT jedničky v této zemi
V čem je jako Seznam "IT jednička"? V tom, že kdysi byli jedni z málo, kdo měl freemail v češtině a nachytali tak spoustu BFU?
Tak to je prave ten omyl, pred temi 20ti lety seznam svoje maily propagoval s tim, ze je clovek muze uzivat cely (svuj) zivot a nikdy o nej nepijde. Coz je ( kdyby to nebylo nikde jinde napsano, jako ze bylo) verejny prislib, vymahatelny i soudne. A je uplne lautr jedno, ze je to sluzba zadarmo, protoze ona zadarmo neni, clovek za ni plati reklamou/smirovanim obsahu/...
Mě nevadí, že existuje povinnost uživatele se alespoň jednou za 6 měsíců přihlásit.
Na druhou stranu, jak maji vedet, ze uzivatele prejel bagr a mail uz nepouziva? Maji konto drzet az do zaniku vesmiru? Nejake omezeni u freemailu existuje vzdy, muze to byt take treba 3 mesice, pricemz mate jeste treba 6 mesicu na reaktivaci konta (tusim Yahoo). Kdyz vam to nesedi, jsou placene sluzby a tam vam to prevalcuji, az prestanete platit.
Pricipielne, ano, maji ho drzet az do zaniku vesmiru. Daleko vetsi pruser nez smazany maily totiz popisuju vejs.
-
Covece a ja si na 99,99% myslim, ze zalohu u takovych sluzeb nemaji. Proste by to bylo nerentabilni. Navic neco odhalili zde:
http://www.root.cz/clanky/seznam-cz-pohani-sedm-tisic-serveru-s-debianem - deduplikace, jasna duvera v RAID a hotovo dvacet - nemaji tam zadna dulezita data ani takova ktera by si pripadne crawler nedokazal poridit znovu.
Nevidím tam nic o zálohování, jenom obecně o architektuře a nějaký perličky. Takže z toho těžko můžeš cokoli vyvozovat.
Spíš mě tam zaujalo tohle:
E-mail.cz zabere zhruba 6 PB dat.
Čili všechny maily email.cz by se ti vešly na dvě menší páskový knihovny...
-
Coz je ( kdyby to nebylo nikde jinde napsano, jako ze bylo) verejny prislib, vymahatelny i soudne.
Ježkovanoho, to si vážně myslíš, že Seznam nemá právní oddělení? Tyhlencty broukpytlíkovský "cha! to jsem na vás vyzrál!" fakt miluju...
Stačí jediná dobře formulovaná větička v podmínkách a můžeš si jít soudně vymáhat tak suchý z nosu...
-
Naprosto nesouhlasím s názorem, že pokud je něco zadarmo, že se mám spokojit s tím, že si můžou dělat cokoliv.
Když to přeženu např: Budu v obchodním domě nabízet, že zdarma pohlídam děti. Rodiče se vrátí, "Kde je dítě?", "Bylo to zdarma, co byste chtěli...."
To jsem rád, že vím, že nesouhlasíš s názorem který tady nikdo nevyjádřil.
To jsem rád, že vím, že víš, že Mintaka nesouhlasí s názorem, který tady nikdo nevyjádřil.
A jen tak mimochodem, Mintaka netvrdil, že ho tady někdo vyjádřil. ;)
Jinak jestli se chceš bavit na téhle úrovni, tak ok: předlož nám prosím k nahlídnutí podmínky, který jsi při zakládání mailu podepsal a sděl nám prosím, který přesně bod Seznam porušil. Moc rád se na to kouknu.
Jedna věc je právní zodpovědnost, jiná věc je, že jestli seznam.cz poskytuje důvěryhodnou službu.služba
-
oprava:
Jedna věc je právní zodpovědnost, jiná věc je, jestli seznam.cz poskytuje důvěryhodnou službu
-
RE. Mirek Prýmek: předlož nám prosím k nahlídnutí podmínky, který jsi při zakládání mailu podepsal a sděl nám prosím, který přesně bod Seznam porušil:
Představ si, že v době kdy jsem si zakládal účet na post.cz nebo volny.cz tak tam překvapivě, žádné podmínky seznamu.cz nebyly.
Účet čistě seznamový mám také, a jak zmiňuje "j" opravdu se prsili, že to je "na celý život".
A že by ze mě nic neměli? To si nemyslím, jako učitel a školitel jsem pomohl tisícům lidí si tam založit účet. (nj, byla jiná doba).
Jako webař jsem jim nahnal hromádku lidí, kteří si platí sklik. Ale o to, jestli z toho něco mají nebo nemají přeci nejde. Samozřejmě z toho co dělají mají dost.
Jde o to, že to co dělají buď dělají dobře, nebo špatně. Že na ně lidé v něčem spoléhají, nebo na ně nespoléhají a najdou si něco/někoho jiného. Že mají postavenou firemní kulturu tak, že jim na uživatelích záleží, nebo že jim na nich nezáleží. Na tom, že když udělají chybu, snaží se ji napravit, nebo se nesnaží.
Myslím, že zdravé soupeření mezi firmami je velkým plusem pro uživatele. Jsem rád, že jsme jedna z mála zemí, ve které je firma, která v některých případech, jakž takž odolává konkurenci Googlu. A jsem smutný, když vidím jak to ta firma může mršit a kašlat na uživatele.
-
A jen tak mimochodem, Mintaka netvrdil, že ho tady někdo vyjádřil. ;)
Plně souhlasím.
Mimochodem, už jsem tady psal, že nesouhlasím s názorem, že Krušovické weizenbier je nejlepší z českých?
Jedna věc je právní zodpovědnost, jiná věc je, že jestli seznam.cz poskytuje důvěryhodnou službu.služba
Jasně. Však to jsme pak u toho, co jsem psal dřív: jakou důvěryhodnost je kdokoli z nás ochoten/schopen poskytnout za 0Kč?
Představ si, že v době kdy jsem si zakládal účet na post.cz nebo volny.cz tak tam překvapivě, žádné podmínky seznamu.cz nebyly.
Takže si budeme hrát na úplný pitomce?
opravdu se prsili, že to je "na celý život".
No dyť je. Když se tam přihlásíš aspoň jednou za půl roku, tak to máš na celej život.
A btw, i kdyby tenkrát tvrdili cokoli, DNEŠNÍ podmínky můžou říkat úplně něco jiného, proto by bylo dobré vědět, jestli jsi tenkrát odsouhlasil jejich možnou změnu. A dám krk na to, že odsouhlasil.
-
Jinak dtto, pred tema 20ti rokama sem dostal "ucet na cely zivot". Coz by mohlo byt zajimavy u soudu.
Jo a zivot prokazujete tim, ze se prihlasujete. Neprihlasujete se po urcenou dobu? No, tak to jste z hlediska systemu mrtvy. Tak nejak to ma kazdy freemail.
A jen tak mimochodem, Mintaka netvrdil, že ho tady někdo vyjádřil. ;)
BTW, kdo tvrdil, ze Mintaka tvrdil?
-
A jen tak mimochodem, Mintaka netvrdil, že ho tady někdo vyjádřil. ;)
Plně souhlasím.
Mimochodem, už jsem tady psal, že nesouhlasím s názorem, že Krušovické weizenbier je nejlepší z českých?
Mluvilo se tady někde o českých pivech?
Jasně. Však to jsme pak u toho, co jsem psal dřív: jakou důvěryhodnost je kdokoli z nás ochoten/schopen poskytnout za 0Kč?
To je irelevantní, kolik za službu zaplatil ten jeden konkrétní jedinec. Podstatné je, že to podnikání vydělává jako celek, a pokud chci aby moje podnikání působilo dobře jako celek, měly by být důvěryhodné i ty služby za 0 Kč.
Ta služba za 0 Kč slouží jako reklama. Pustíš do televize odfláknutou reklamu na svou firmu, protože konzumenti za její sledování zaplatili 0 Kč?
-
A jen tak mimochodem, Mintaka netvrdil, že ho tady někdo vyjádřil. ;)
BTW, kdo tvrdil, ze Mintaka tvrdil?
Někdo tvrdil, že někdo tvrdil, že Minataka tvrdil?
-
...
Mluvilo se tady někde o českých pivech?
...
Nejlepší mýdlo je Hellada.
-
...
Někdo tvrdil, že někdo tvrdil, že Minataka tvrdil?
Tak na rozuzlení této záhady si počkám ...
-
Ta služba za 0 Kč slouží jako reklama. Pustíš do televize odfláknutou reklamu na svou firmu, protože konzumenti za její sledování zaplatili 0 Kč?
Však jo, mě akorát fascinují lidi, kteří nic neplatí a mají pocit, že mají za svých kulaťoučkých 0Kč nárok na kdovíco.
-
Tak na rozuzlení této záhady si počkám ...
Rád bych tě ovšem upozornil na to, že nesouhlasím s názorem, že liščí smyčka drží líp než dračák!
-
nevim jak lisci smycka, ale dracak, na ktery si me kdysi na skale veseli, se teda uz nejakou dobu taky zrovna nedoporucuje ...
-
Však jo, mě akorát fascinují lidi, kteří nic neplatí a mají pocit, že mají za svých kulaťoučkých 0Kč nárok na kdovíco.
:P Tebe fascinují natolik, že je vidíš i tam, kde nikdo nic nenárokuje.
Jedna věc je něco nárokovat (v tomto případě by to bylo možné zřejmě jenom soudně), druhá věc je být na firmu xyz naštvaný, že poskytuje špatné služby.
a ještě k pivu a mýdlu trochu vážnějším stylem:
a) Pokud si nejsem jistý, jestli jsem pochopil něčí tvrzení
b) nebo pokud je tvrzení příliš složité, abych s ním mohl jednoznačně (ne)souhlasit
je celkem běžná technika to tvrzení přeformulovat a možná posunout o kousek jinam tak,
a) aby bylo jednoznačně formulované
b) aby bylo jednodušší a abych na něj mohl vyjádřit jednoznačný názor
a pak říct "tak s tímhletím tvrzením já (ne)souhlasím"
(Vyjasnění si názorů na jednoznačnější nebo jednodušší tvrzení může zjednodušit celou debatu.)
-
Jedna věc je něco nárokovat [...], druhá věc je být na firmu xyz naštvaný, že poskytuje špatné služby.
Tak já nevím, školy nemám, ale řekl bych, že když je někdo naštvaný, že nějaká služba je nekvalitní, tak očekává (-> nárokuje si) službu kvalitnější.
-
Prosím váš, vo co tady go? Seznam == větší sračku neznám. No, tak tam email nemám, a nemám problém. Totéž doporučuji ostatním, zejm. v případě, kdy krom spamu chtějí dostávat i vyžádané maily (snahu řešit nedoručitelnost emailů na Seznam.cz už mnoho lidí vzdalo a říkají zákazníkům rovnou, ať si založí email jinde, pokud jim emaily nechodí.)
Pokud potřebujete žumpu na spam, tak na to je Seznam ideální, případně ještě můžete zkusit Centrum, stejná "kvalita". V případě, že tam mají chodit i normální maily a potřebujete funkční službu, tak si holt freemail přesuňte někam, kde to skutečně funguje (např. ke Googlu), a pokud to je kriticky důležité a ztrátou emailů v nepoužívané schránce přicházíte o miliony dolarů, tak si holt zaplaťte komerční službu s garantovaným zálohováním.
WTF.
-
RE. Mirek Prýmek:
Neříkám, "mám nárok" na to, aby mi nemazali účet nebo doručili zprávu, že se mi chystají smazat účet nebo obnovili data ze zálohy.
Říkám, jsem zklamaný z toho, že firma Seznam dělá takové chyby a že nemají zájem spolupracovat na jejich vyřešení.
Tuto diskuzi jsem zakládal, abych si trochu poplakal nad ztrátou svých iluzí, abych varoval lidi kteří na tom mohou být podobně jako já, abych se dozvěděl víc fungování záloh, kdyby tu byl někdo kdo má se Seznamem v této oblasti zkušenosti, případně kdyby se tu objevil někdo, kdo by na to měl v Seznamu vliv, aby se postaral o nápravu.
Každý kdo má účet na Seznamu, má ve filtrech přeposílání "všech zpráv" na jiný účet a spoléhá na to, že mu doručí zprávu o hrozícím smazání je ohrožen ztrátou dat, protože informační mail mu nebude přeposlán, a když mu schránku smažou, nebudou mu chtít obnovit data.
Nápravou v tomto případě myslím postup, kdy zpráva o hrozícím smazání účtu obchází nastavení filtrů, tedy i přeposlání této zprávy.
Nápravou myslím i možnost obnovení dat ze zálohy. (Stále totiž nevěřím, že opravdu nemají žádnou zálohu těch dat).
Mě se to naštěstí příliš nedotklo, protože všechny důležité zprávy mám uložené na účtu, kam si je přeposílám, ale bude dost těch, kteří to tak nedělají.
To poslední co bych v této diskuzi chtěl řešit je názor, že jsem debil, protože jsem si dovolil něco očekávat od služby, která je zadarmo.
Snad se Mirek Prýmek nebude zlobit, když na tento subtopic až offtopic nebudu reagovat.
Každopádně by mě zajímal názor nějakého insidera ze Seznamu jak to skutečně mají s těmi zálohami. Možná že opravdu zašli ve své deduplikaci tak daleko, že ta data mažou z ostrého umístění, z aktivních záloh i z historických záloh najednou (upřímně, nevěřím). Teď mě napadlo, "Co když žádné zálohy nemají". ;D
-
Tak já nevím, školy nemám, ale řekl bych, že když je někdo naštvaný, že nějaká služba je nekvalitní, tak očekává (-> nárokuje si) službu kvalitnější.
Já taky školy nemám, ale nemyslím si, že z očekávání dobrých služeb plyne jejich nárokování. Ale to asi zabředáváme do planého filozofování
Každopádně by mě zajímal názor nějakého insidera ze Seznamu jak to skutečně mají s těmi zálohami. Možná že opravdu zašli ve své deduplikaci tak daleko, že ta data mažou z ostrého umístění, z aktivních záloh i z historických záloh najednou (upřímně, nevěřím).
.
Nemají tu povinnost ze zákona? Co když si tvé e-maily vyžádá policie?
off-topic: Mintaka, nepřekládal jsi BfW?
-
No mě spíš víc štvalo že dřív (teď už to doufám nejde, soudě podle toho že rok starý email, na který se nejde přihlásit nejde ani znovu zaregistrovat) si kdokoliv po smazání emailu mohl stejnej email založit znovu, to je pak radost když vám někdo ukradne účty kvůli tomu že ste dřív používali seznam a pak ste tam nechodili a někdo si ho znovu regne a všudemožně vyresetuje heslo...
-
Kde berete jistotu, ze nejaky zalohy maji. Proc by to delali? Proc by u sluzby zadarmo zbytecne utracely za dvojnasobnou uloznou kapacitu? Tohle neni tak ze si to doma jednou za rok smahnes na dývko.
-
No mě spíš víc štvalo že dřív (teď už to doufám nejde, soudě podle toho že rok starý email, na který se nejde přihlásit nejde ani znovu zaregistrovat) si kdokoliv po smazání emailu mohl stejnej email založit znovu, to je pak radost když vám někdo ukradne účty kvůli tomu že ste dřív používali seznam a pak ste tam nechodili a někdo si ho znovu regne a všudemožně vyresetuje heslo...
Mohu tě ujistit, že to stále jde. Akorát tam nenajde ty starý maily.
-
OFFtopic
RE. slowthinker, překlad BfW:
jj, pomáhal jsem s prvním překladem. Vyrobil jsem malý chat, kde jsme to organizovali. Vstupní stránka toho chatu stále existuje a má datum poslední aktualizace: 1. července 2004 2:28:56
-
Off-topic
Mintaka: jsi uvedený v Credits
-
Zálohy nedělá Seznam kvůli zákazníkovi, ale kvůli sobě. Tedy alespoň se domnívám, že zálohy mají. Kdyby totiž docházelo k větším ztrátám dat, tak by si tím dost pokazili pověst a lidé by si volili raději jiného poskytovatele. Jistě by se o tom všude psalo. A tím by Seznam přicházel o zisky, protože největší zisky má Seznam z návštěvnosti (reklama) a nikoli z přímého prodeje koncovým uživatelům. A pokud by to byla opravdu masivní ztráta dat, možná by to Seznam neustál.
-
RE. h7:
Nedovedu si představit, že by neměli zálohy. Raid je jen první linie ochrany dat a pokud tam nemají souborový systém, který umí snapshoty, tak nejsou chráněni proti chybám, které spustí smazání dat regulérním způsobem.
Pro zálohování mailových účtů mi příjde nesnadnější zálohovat do komprimovaného souboru celý účet + metadata o složkách, filtrech atd. Neznám konkrétní čísla, ale odhadem, kdyby 3% byly přílohy, která jsou sdíleny více účty (přiložené obrázky, dokumenty, ...) pak by stálo za to je zálohovat zvlášť a do metadat účtu zálohovat jejich propojení.
Nepříjde mi to tak náročné, aby to nemohli udělat dobře.
-
Coz je ( kdyby to nebylo nikde jinde napsano, jako ze bylo) verejny prislib, vymahatelny i soudne.
Ježkovanoho, to si vážně myslíš, že Seznam nemá právní oddělení? Tyhlencty broukpytlíkovský "cha! to jsem na vás vyzrál!" fakt miluju...
Stačí jediná dobře formulovaná větička v podmínkách a můžeš si jít soudně vymáhat tak suchý z nosu...
Ze ses blbej ty neznamena ze vsichni, vime? Ty si vazne mysis ze pred 20ti lety mel sezna 150 pravniku? lol v dobe kdy fungoval na 1x p133? lol lol lol. Zjevne o tom vis lautr velky howno.
Jo a zivot prokazujete tim, ze se prihlasujete. Neprihlasujete se po urcenou dobu? No, tak to jste z hlediska systemu mrtvy. Tak nejak to ma kazdy freemail.
Mozna tak kdyz se neprihlasim 50let. Kazdopadne zadnou takovou podmiku jsem nikdy neodsouhlasil.
-
RE. h7:
Nedovedu si představit, že by neměli zálohy. Raid je jen první linie ochrany dat a pokud tam nemají souborový systém, který umí snapshoty, tak nejsou chráněni proti chybám, které spustí smazání dat regulérním způsobem.
Pro zálohování mailových účtů mi příjde nesnadnější zálohovat do komprimovaného souboru celý účet + metadata o složkách, filtrech atd. Neznám konkrétní čísla, ale odhadem, kdyby 3% byly přílohy, která jsou sdíleny více účty (přiložené obrázky, dokumenty, ...) pak by stálo za to je zálohovat zvlášť a do metadat účtu zálohovat jejich propojení.
Nepříjde mi to tak náročné, aby to nemohli udělat dobře.
Takze myslis, ze maji nekolik milionu komprimovanych souboru se zalohami, ktere treba jednou za den doplni o nova data? ::)
Clovece, ted naprosto chapu, proc ocekavas od free sluzby ze ti budou lovit nekde z archivu tve e-maily.
Efektivni zalohovaci strategie je mimo tuhle diskusi. Ty ocekavas, ze i kdyz platis 0KC, tak nekdo bude travit cas lovenim zalohy jenom pro tvou blbost. Ne nebude. Ze si nechas maily preposilat nekam jinam je z pohledu seznamu tvuj problem a u free sluzby proste nic neni 100%, takze ano, muzes nadavat, muzes zakladat diskuse o tom jak ti seznam ublizil nebo kolik te to penez stalo, muzes se klidne s nima soudit, ale podstata problemu je proste nekde jinde a ja bych ji u seznamu nehledal. :-X
-
ma tato debata zmysel?
- Mintaka nepresvedcite ze vlastnou blbostou prisiel o ucet a ze na jeho 'ja, ja, ja jenom ja' pristup sa mozu vsetci akurat tak vykaslat
- Mintak - mozes prejavit svoju nasranost tym ze si domenu seznam.cz zablokujes na routeri a uz nikdy sa tam nepozries... to je asi tak vsetko co s tym mozes robit
-
Re. OMG, lobo:
Pánové, vaše rakce na mě působí, že jste nepochopili podstatu této diskuze.
Nápovědu můžete hledat v příspěvku z 05. 11. 2014, 21:31:24
(Samozřejmě, v rámci pravidel zdejšího fóra, můžete reagovat, jak je vám libo.)
-
...
Mluvilo se tady někde o českých pivech?
...
Nejlepší mýdlo je Hellada.
Máš-li bol, zkus Harmol!
-
U Seznamu je asi snadné o data přijít. :)
http://napoveda.seznam.cz/forum/viewtopic.php?f=14&t=22634
-
Tak na rozuzlení této záhady si počkám ...
Rád bych tě ovšem upozornil na to, že nesouhlasím s názorem, že liščí smyčka drží líp než dračák!
A stále je tu záhada, proč Šemík uháněl k Radotínu, zatímco Horymír uháněl k Neumětelům?
-
Jen tak pro zajímavost:
Přečetl jsem si to co nikdo moc nečte, aktuální smluvní podmínky seznamu. A hle je tam:
h) Provozovatel si vyhrazuje právo ze systému
Služby Email kdykoli bez náhrady vymazat jakýkoli
uživatelský účet:
* který byl vytvořen, ale uživatel se do něj
nepřihlásil déle než 1/2 roku (v tomto
případě má Uživatel nárok kdykoli po dobu
jednoho měsíce po zrušení schránky
na získání doručených zpráv k datu zrušení
emailové schránky,
-
Zdravím,
tak jsem se vylekal a zkusil se přihlásit na svůj mail, který jsem měl na post.cz. Ten už dříve spolkl seznam.cz a hle, místo přihlášení jsem se dozvěděl, že je třeba změnit heslo (nechci, ale prý musím, na mail mě dál nepustí). OK, ale:
Změna hesla
Chceme, aby byla vaše schránka chráněna a nedocházelo k jejímu zneužívání např. k rozesílání spamu. Proto vás prosíme o změnu vašeho stávajicího hesla k přístupu do schránky. Na telefonní číslo, které zde zadáte, vám zašleme autorizační kód a poté ho navíc spojíme s vaším e-mailem. V případě ztráty hesla si na toto telefonní číslo budete moci nechat zaslat nové.
Takže teď už je třeba telefon, ale ten já jim dát nechci. Takže asi mám smůlu a počkám ještě pár měsíců, než dopadnu stejně. Nebo je nějaké jiné řešení?
-
Tuto diskuzi jsem zakládal, abych si trochu poplakal nad ztrátou svých iluzí, abych varoval lidi kteří na tom mohou být podobně jako já, abych se dozvěděl víc fungování záloh, kdyby tu byl někdo kdo má se Seznamem v této oblasti zkušenosti, případně kdyby se tu objevil někdo, kdo by na to měl v Seznamu vliv, aby se postaral o nápravu.
Kdybys to napsal úplně normálně "lidi, dejte si na tohle bacha, nepřečetl jsem si podmínky a doběhlo mě to", neřekl bych půl slova.
Ze ses blbej ty neznamena ze vsichni, vime? Ty si vazne mysis ze pred 20ti lety mel sezna 150 pravniku? lol v dobe kdy fungoval na 1x p133? lol lol lol. Zjevne o tom vis lautr velky howno.
Jasně, v době, kdy jel seznam na 1xp133, měl v televizi reklamu na email zdarma na doživotí a neměl peníze na služby externího právníka, takže jim smluvní podmínky sepisovala uklízečka, která tam zapomněla dát klauzuli o tom, že podmínky se můžou změnit, která se jinak dává všude. No, co byste taky chtěli od uklízečky, ta je ještě blbější než Prýmek.
Přečetl jsem si to co nikdo moc nečte, aktuální smluvní podmínky seznamu. A hle je tam:
Čili po vedení 5ti stránkové nasrané debaty o tom, jak Seznam nedodržuje podmínky, sis teda ty podmínky přečetl. Gratuluju.
Takže teď už je třeba telefon, ale ten já jim dát nechci. Takže asi mám smůlu a počkám ještě pár měsíců, než dopadnu stejně. Nebo je nějaké jiné řešení?
Předplacená simkarta za 200Kč nebo nějaká promo za 0Kč. Akorát tam teda asi to číslo zůstane zaregistrovaný a když se něco dalšího stane, budou tě na něm chtít kontaktovat, ale mezi tím ti ji zruší pro nepoužívání operátor. Takže bude aspoň námět k diskusi, jací jsou operátoři svině, když ti zruší promo zdarma předplacenku, kterou jsi pár let nepoužíval :)
-
Přecházíme do dalšího dějství. Nové poznatky jsem šel probrat s technickou podporou.
Osobní údaje jsem změnil a smazal omáčku.
Nyní s Vámi hovoří TP Seznamu (Helpdesk) - Email
11:51 TP Seznamu: Dobrý den, jak Vám mohu pomoci?
11:51 Mintaka: Dobrý den
11:51 Mintaka: Včera jsem zde řešil problém se zrušením tří mých účtů,
kdy mi chybou na straně seznamu nebyly doručeny zprávy o tom,
že je třeba se přihlásit.
Dozvěděl jsem se, že nelze obnovit data z mých účtů, protože se při rušení účtu smazávají.
Tomu samozřejmě nemohu uvěřit a považuji toto vyjádření za nepravdivé.
Prosím o ujištění, zda opravdu nelze obnovit data z účtu, který seznam před cca 5 dny zrušil pro delší než 1/2 roční nepřihlášení.
11:52 TP Seznamu: Bohužel je to tak, ve chvíli kdy je schránka zrušená, není možné data obnovit.
11:52 Mintaka: V tom případě si dovolím citovat vaše aktuálně platné licenční podmínky:
11:53 Mintaka: http://napoveda.seznam.cz/cz/licencni-ujednani.html
h) Provozovatel si vyhrazuje právo ze systému
Služby Email kdykoli bez náhrady vymazat jakýkoli
uživatelský účet:
* který byl vytvořen, ale uživatel se do něj
nepřihlásil déle než 1/2 roku (v tomto
případě má Uživatel nárok kdykoli po dobu
jednoho měsíce po zrušení schránky
na získání doručených zpráv k datu zrušení
emailové schránky,
11:53 Mintaka: Znamená to tedy, že porušujete vlastní licenční podmínky?
11:54 TP Seznamu: Ve chvíli, kdy se do schránky půl roku nepřihlásíte, je tato deaktivována - nejsou do ní doručovány zprávy a je možné se přihlásit a tím data zachránit. Pokud se nepřihlásíte ani po této měsíční lhůtě, jsou data smazána.
11:55 Mintaka: Nerad bych zabíhal do detailů, ale chybou na straně seznamu mi nebyla zpráva o nutnosti se přihlásit do účtu doručena. Nicméně stalo se...
11:55 Mintaka: V licenčních podmínkách však píšete, že maily můžete obnovit.
11:56 Mintaka: Proto se opětovně zeptám. Znamená to tedy, že porušujete vlastní licenční podmínky?
11:56 TP Seznamu: Maily jsou obnoveny automaticky, pokud se přihlásíte v měsíční lhůtě od deaktivaci. Vzhledem k tomu, že se Vám zobrazila prázdná schránka, přihlásil jste se až po uplynutí ochranné lhůty.
11:56 Mintaka: Mé schránky byly "deaktivovány" cca před 5 dny.
11:58 Mintaka: Všechny účty jsem aktívně používal, Měl jsem zde filtry na přesměrování zpráv.
11:58 Mintaka: Takže zrušení jsem zjistil velmi brzy. Hned jak mi lidé nemohli doručit zprávu.
12:01 TP Seznamu: Pro možnost dalšího prověření situace se mi prosím autorizujte k danému uživatelskému účtu tlačítkem "Autorizace", nacházejícím se v pravé horní části tohoto okna. Při autorizaci použijte stejné údaje, jaké používáte k přihlášení, a nezatrhávejte volbu "Vlastním emailem".
Uživatel xxx@xxx.cz se úspěšně autorizoval.
12:02 Mintaka: Mám zde například zprávu, která mi byla přeposlána z účtu Mintaka <xxx@xxx.cz> 31.10.2014 v tu dobu byl účet aktivní. Během víkendu došlo k deaktivaci. Jsem tedy stále v měsíční lhůtě od deaktivace.
12:04 TP Seznamu: Děkuji, předám situaci k dalšímu prověření kolegům. Na jaké adrese Vás mohou kontaktovat?
12:05 Mintaka: komunikovat můžeme na adrese ----@---.cz už jsem opět nastavil filtry pro přeposílání
12:08 Mintaka: To asi bude proteď vše. Pokud ano, přeji pěkný den.
12:09 TP Seznamu: Ano, zatím to takto bude vše. Také přeji hezký den.
Následně mi přišel email od helpdesk@firma.seznam.cz ve kterém chtějí popsat podrobnosti... uvidíme co bude dál.
-
Kdyz si ty maily nekam preposilas, tak bys je mel mit na tom druhym uctu ne?
-
RE. wheel inventor:
Ano, jak jsem zde již několikrát zmiňoval, důležité maily mám zálohované na hlavním účtu.
------------
Mailem jsem poslal rekapitulaci problému a tyhle dva odstavce:
Za řešení mé situace bych považoval, nejlépe obnovení stavu účtů tak
jak byly před deaktivací, případně alespoň možnost stažení všech zpráv
pro offline použití a nastavení "neomezené" velikosti schránek.
Dále bych rád prosadil, aby důležité maily o plánovaném zrušení
schránky akceptovaly nastavení filtrů a podobná situace se již
neopakovala. Tyto zásadní zprávy by dle mého měly být odeslány ve 3
kopiích. Jedna procházející jako normální zpráva akceptující filtry,
druhá filtry obcházející a třetí zaslaná na kontaktní email.
Jsem si jist, že pro seznam.cz by tento režim zasílání nebyl žádný
technický problém.
-
Ale treba uznat, ze je to od nich svinarna zasielat taketo dolezite spravy, pre ucet zivotne dolezite spravy, tak aby ignorovali nastavenia forward filtrov.
Uprimne nechapem toto rozhodnutie, nedava mi ziaden zmysel. Ani z ludskeho, ani z technickeho hladiska.
-
Kdyz maily mas jinde tak fakt nevim co resis...
Abych to shrnul:
- Mel jsi ucet zdarma
- Vlastni chybou jsi o nej prisel
- Cely jsem to necetl takze nevim jestli ho znovu aktivovali, i kdyz prazdny
- O zadny data jsi kazdopadne neprisel
- Ted se tady jen zbytecne rozcilujes...
-
RE. wheel inventor, "fakt nevim co resis":
V tom shrnutí vidím několik faktických nepřesností. (řečnická otázka) Proč se pouštět do shrnutí, když svými slovy "fakt nevim co resis"?
Pokud máte zájem vědět co řeším, což takhle si přečíst diskuzi.
Nápovědu lze hledat třeba v příspěvku z 05. 11. 2014, 21:31:24
-
Čili po vedení 5ti stránkové nasrané debaty o tom, jak Seznam nedodržuje podmínky, sis teda ty podmínky přečetl. Gratuluju.
:) Víš, že jsi jediný, kdo se tu snažil zavádět řeč na podmínky?
Tedy až do okamžiku, kdy se Mintaka zmínil o jednoměsíčním právu na obnovení.
Ale treba uznat, ze je to od nich svinarna zasielat taketo dolezite spravy, pre ucet zivotne dolezite spravy, tak aby ignorovali nastavenia forward filtrov.
Uprimne nechapem toto rozhodnutie, nedava mi ziaden zmysel. Ani z ludskeho, ani z technickeho hladiska.
Mně te hlavně nedává smysl to, že podpora zapírá možnost obnovit data do jednoho měsíce.
- Vlastni chybou jsi o nej prisel
...
- Cely jsem to necetl takze nevim jestli ho znovu aktivovali, i kdyz prazdny
...
- O zadny data jsi kazdopadne neprisel
- Ted se tady jen zbytecne rozcilujes...
Když jsi to nečetl tak se radši vůbec nevyjadřuj ::)
Ale je fakt že taky nechápu ty lidi, co se rozčilujou nad plynovejma komorama, přestože jsou naživu.
-
Když jsi to nečetl tak se radši vůbec nevyjadřuj ::)
Proletet to stacilo abych si udelal obrazek ;-)
A jak je videt hned z dalsi vety tak ta konkretni informace nebyla moc dulezita...
Ale je fakt že taky nechápu ty lidi, co se rozčilujou nad plynovejma komorama, přestože jsou naživu.
https://en.wikipedia.org/wiki/Straw_man
-
V tom shrnutí vidím několik faktických nepřesností. (řečnická otázka) Proč se pouštět do shrnutí, když svými slovy "fakt nevim co resis"?
To shrnuti ukazuje ze tam neni co resit.
-
... nechapu lidi, co se rozčilujou nad plynovejma komorama, přestože jsou naživu.
Kruté, ale trefné.
-
Celou diskuzi jsem necetl, ale minimalne lzou v tom, ze se mazou vsechna data. Jednou jsem zkusil ten ucet nechat vyexpirovat a kdyz jsem si pak zalozil novy ucet se stejnym loginem, tak jsem tam nasel puvodni profilovkou.
-
Celou diskuzi jsem necetl, ale minimalne lzou v tom, ze se mazou vsechna data. Jednou jsem zkusil ten ucet nechat vyexpirovat a kdyz jsem si pak zalozil novy ucet se stejnym loginem, tak jsem tam nasel puvodni profilovkou.
Což svým způsobem může být ještě větší průšvih, než smazání dat i ze záloh.
Po "deaktivaci" účtu jsem se přihlásil svým původním heslem, nezákladal jsem nový, jen ten účet byl vybílený. Což je jiný případ, než si založit nový účet se stejným jménem.
-
To shrnuti ukazuje ze tam neni co resit.
To shrnutí ukazuje jedině to, že sis diskuzi nepřečetl a že nevíš o čem mluvíš.
Seznam má v podmínkách, že do měsíce po zrušení účtu ti poskytnou tvá data. Když ale Mintaka požádal podporu o svá data, řekli mu, že data mažou v okamžiku zrušení účtu.
Ale je fakt že taky nechápu ty lidi, co se rozčilujou nad plynovejma komorama, přestože jsou naživu.
https://en.wikipedia.org/wiki/Straw_man
Ale já jsem se nesnažil podvrhnout, že jsi mluvil plynových komorách. Jenom jsem upozornil, že myšlenka "nehas co tě nepálí", která má podobné rysy s tvou myšlenkou "nehas co tě nepálí, pokud se jedná o freemail na seznamu", má své nedostatky.
-
Ta hysterie kolem zaloh je trochu licha ne ?
1) Seznam urcite zalohy ma, jiste to nevim, ale je to standard a predpokladam ze je ma, vypadky hardware musi resit x-krat od roka
2) Pokud dojde ke smazani uctu (smazani, ne havarii seznam infrastruktry), dojde i ke smazani dat.
Ohledne bodu 2) pokud by to seznam nedelal, budou tu chytraci rvat ze seznam si uchovava data i po smazani mailu (pravdep. ty samy co ted rvou ze jim je maze).
Prijde mi, ze tady lidi rozjeli brutalne dlouhy vlakno, ale ten obsah je takovej proste skrivenej, nedava smysl. Ja to mozna zopakuju, vy chcete aby po smazani email uctu mel seznam stale vsechny vase data ? To ze ke smazani uctu dojde autoamticky po nepouzivani mi jako vada na krase taky neprijde.
Takze co tu vlastne slavna root komunita resi ? Me trochu prijde jako kdybych sledoval diskuzi zhulenych typku.
-
Sakra, tedy doufam, ze za prihlaseni k uctu" povazuji stazeni mailu pres POP.
Ne přihlášení je počítáno pouze přes web.
-
Takze co tu vlastne slavna root komunita resi ? Me trochu prijde jako kdybych sledoval diskuzi zhulenych typku.
I mně to tak připadá.
Kdyby sis místo hulení přečetl aspoň poslední stránku, nepsal bys takové nesmysly.
-
fsechny freeMail ucty pouzivam jen pro spam, pro registraci do for, kde je mi sumak co se tim uctem stane .
Pro praci mam ucty na svych domenach.
Kdyz vidim, kontakt na nejakou firmu , ktera ma ucet nekde na nejakem freeMailu, je to dost na zamyslenou .
Jistě máš pravdu, a proto gmail který je taky free, je na zváženou....
Mimochodem, i u seznamu.cz si lze zakoupit garantovaný email, se zálohou, a bez nutnosti se tam přihlašovat........ je to jen o penězích.
-
slowthinker: Genericky statementy (typu "ty sis to neprecetl nevis o co jde") jsou ucinny ale malokdy maji jakoukoliv hodnotu
Predpokladal jsem abtrakni mysleni a znalost kontextu, takze co se tyce te sekce o "seznam ma ve svych podminkach ze to nesmaze po jeden mesic", budu muset byt konkretnejsi a explicitne vyloucit relevantnost tyhle ex-post poznamky ktera nic nemeni na tom co jsem psal.
Pokud si dovolim byt vice konkretni tak puvodni debata byla nesmysla v tom, ze smazani dat po smazani emailou bylo povazovano za dukaz nepritomnosti zalohovani u seznamu a moznych dopadu na spolehlivost sluzby. Pozdejsi zminka o mesicni "karantene" plusovy bod pro seznam urcite neni, ale nijak to nenarusuje pokrivenost uvodni diskuze.
Pokud bys vyzadoval abych byl jeste vice konkretni tak uz vice nabidnou nemuzu.
-
Jenom jsem upozornil, že myšlenka ... , která má podobné rysy s tvou myšlenkou ... , má své nedostatky.
Myslim ze tohle je presne podstata straw mana :-D
-
Jen tak mimochodem jeste pred relativne nedavnym casem* meli tuhle funkcionalitu s neprihlasenim vysperkovanou tim, ze se dalo prihlasit jen z ceske(a mozna slovenske) IP. Radost pro cloveka co jel na rok do ciziny :-)
* jak je to ted nevim
Tezko soudit, ackoliv za posledni 5let se situace nezmenila s pripojenim poskytovabnym Bell. Nefunguje a uz jsem si na to zvykl. Tak k nicemu to nepotrebuji, ale z historickych duvodu uchovavam.
Necetl jsem cele vlakno, avsak s tim mazanim accountu to nebude tak horke, protoze jsem se na seznam nelogoval nejmene 3 roky a ucet stale existuje. Netyka se to jen uctu, ktere kdysi v minulosti neakceptovali to placene "neomezene" navyseni kapacity?
-
Jenom jsem upozornil, že myšlenka ... , která má podobné rysy s tvou myšlenkou ... , má své nedostatky.
Myslim ze tohle je presne podstata straw mana :-D
To si myslíš špatně.
Použití analogie neimplikuje Straw mana. Straw man předpokládá, že vložíš někomu do úst, co neřekl.
-
Necetl jsem cele vlakno, avsak s tim mazanim accountu to nebude tak horke, protoze jsem se na seznam nelogoval nejmene 3 roky a ucet stale existuje. Netyka se to jen uctu, ktere kdysi v minulosti neakceptovali to placene "neomezene" navyseni kapacity?
Ty víš, že to může být možné ? Logiku by to mělo.
-
Zdravím,
tak jsem se vylekal a zkusil se přihlásit na svůj mail, který jsem měl na post.cz. Ten už dříve spolkl seznam.cz a hle, místo přihlášení jsem se dozvěděl, že je třeba změnit heslo (nechci, ale prý musím, na mail mě dál nepustí). OK, ale:
Změna hesla
Chceme, aby byla vaše schránka chráněna a nedocházelo k jejímu zneužívání např. k rozesílání spamu. Proto vás prosíme o změnu vašeho stávajicího hesla k přístupu do schránky. Na telefonní číslo, které zde zadáte, vám zašleme autorizační kód a poté ho navíc spojíme s vaším e-mailem. V případě ztráty hesla si na toto telefonní číslo budete moci nechat zaslat nové.
Takže teď už je třeba telefon, ale ten já jim dát nechci. Takže asi mám smůlu a počkám ještě pár měsíců, než dopadnu stejně. Nebo je nějaké jiné řešení?
Najlepsie na tom je, ze sa tam daju zadat iba ceske telefonne cisla, takze pre nas zo Slovenska to znamena, ze uz sa neprihlasis.
-
To si myslíš špatně.
Použití analogie neimplikuje Straw mana. Straw man předpokládá, že vložíš někomu do úst, co neřekl.
- čili je to použití nevhodné analogie a její rozcupování namísto původní myšlenky.
-
Dnes, téměř po týdnu, jsem dostal vyjádření od helpdesku:
prověřili jsme Vámi nahlášenou situaci, z našich záznamů vyplývá, že s největší pravděpodobností nedošlo měsíc před zrušením Vaší schránky k zaslání upozorňujícího emailu, který by Vás informovat o budoucím zrušení schránky. Tedy i po termínu zrušení bylo přesměrování stále aktivní a přeposílalo emailové zprávy až do dne jejího zrušení. Tato chyba byla již naším vývojovým oddělením opravena, aby se podobnému problému předešlo do budoucna.
Původní obsah Vašich schránek byl včetně veškerých dat již odstraněn a z naší strany nedisponujeme technickými prostředky k obnovení těchto dat a jejich následnému poskytnutí.
Za způsobené komplikace se velice omlouváme.
Odepisuji následující:
Děkuji za vaše vyjádření. Děkuji i za opravu zasílání důležitých upozornění. To je velmi vítaná zpráva.
Nerozumím větě cituji: "Tedy i po termínu zrušení bylo přesměrování stále aktivní a přeposílalo emailové zprávy až do dne jejího zrušení."
Nerozumím tomu, že po termínu zrušení bylo přesměrování stále aktivní, až do nějakého "druhého" zrušení a prosím o vysvětlení.
Za zrušení schránky považuji den, kdy přestaly byt přesměrovávány zprávy (cca 4.11.2014). Nepředpokládám, že by mi mohly být zprávy přeposílány, když by schránka byla "zrušena".
Pokud by to bylo možné, rád bych věděl, jak je možné, že v licenčních podmínkách cituji:
h) Provozovatel si vyhrazuje právo ze systému
Služby Email kdykoli bez náhrady vymazat jakýkoli
uživatelský účet:
* který byl vytvořen, ale uživatel se do něj
nepřihlásil déle než 1/2 roku (v tomto
případě má Uživatel nárok kdykoli po dobu
jednoho měsíce po zrušení schránky
na získání doručených zpráv k datu zrušení
emailové schránky,
Stala se v mém případě nějaká výjimka, kvůli které porušujte vlastní licenční ujednání, nebo takto jednáte s daty všech uživatelů, tedy že jim ani 2 dny po zrušení schránky neumožníte získat alespoň nějaká data?
-
Dnes, téměř po týdnu, jsem dostal vyjádření od helpdesku:
prověřili jsme Vámi nahlášenou situaci, z našich záznamů vyplývá, že s největší pravděpodobností nedošlo měsíc před zrušením Vaší schránky k zaslání upozorňujícího emailu, který by Vás informovat o budoucím zrušení schránky. Tedy i po termínu zrušení bylo přesměrování stále aktivní a přeposílalo emailové zprávy až do dne jejího zrušení. Tato chyba byla již naším vývojovým oddělením opravena, aby se podobnému problému předešlo do budoucna.
Původní obsah Vašich schránek byl včetně veškerých dat již odstraněn a z naší strany nedisponujeme technickými prostředky k obnovení těchto dat a jejich následnému poskytnutí.
Za způsobené komplikace se velice omlouváme.
Odepisuji následující:
Děkuji za vaše vyjádření. Děkuji i za opravu zasílání důležitých upozornění. To je velmi vítaná zpráva.
Nerozumím větě cituji: "Tedy i po termínu zrušení bylo přesměrování stále aktivní a přeposílalo emailové zprávy až do dne jejího zrušení."
Nerozumím tomu, že po termínu zrušení bylo přesměrování stále aktivní, až do nějakého "druhého" zrušení a prosím o vysvětlení.
Za zrušení schránky považuji den, kdy přestaly byt přesměrovávány zprávy (cca 4.11.2014). Nepředpokládám, že by mi mohly být zprávy přeposílány, když by schránka byla "zrušena".
Pokud by to bylo možné, rád bych věděl, jak je možné, že v licenčních podmínkách cituji:
h) Provozovatel si vyhrazuje právo ze systému
Služby Email kdykoli bez náhrady vymazat jakýkoli
uživatelský účet:
* který byl vytvořen, ale uživatel se do něj
nepřihlásil déle než 1/2 roku (v tomto
případě má Uživatel nárok kdykoli po dobu
jednoho měsíce po zrušení schránky
na získání doručených zpráv k datu zrušení
emailové schránky,
Stala se v mém případě nějaká výjimka, kvůli které porušujte vlastní licenční ujednání, nebo takto jednáte s daty všech uživatelů, tedy že jim ani 2 dny po zrušení schránky neumožníte získat alespoň nějaká data?
Náš ústav se vám, pane Hudečku, mými ústy co nejsrdečněji omlouvá za toto politování hodné nedopatření, ke kterému dochází maximálně jednou za deset let!
-
Dnes, téměř po týdnu, jsem dostal vyjádření od helpdesku:
prověřili jsme Vámi nahlášenou situaci, z našich záznamů vyplývá, že s největší pravděpodobností nedošlo měsíc před zrušením Vaší schránky k zaslání upozorňujícího emailu, který by Vás informovat o budoucím zrušení schránky. Tedy i po termínu zrušení bylo přesměrování stále aktivní a přeposílalo emailové zprávy až do dne jejího zrušení. Tato chyba byla již naším vývojovým oddělením opravena, aby se podobnému problému předešlo do budoucna.
Původní obsah Vašich schránek byl včetně veškerých dat již odstraněn a z naší strany nedisponujeme technickými prostředky k obnovení těchto dat a jejich následnému poskytnutí.
Za způsobené komplikace se velice omlouváme.
Odepisuji následující:
Děkuji za vaše vyjádření. Děkuji i za opravu zasílání důležitých upozornění. To je velmi vítaná zpráva.
Nerozumím větě cituji: "Tedy i po termínu zrušení bylo přesměrování stále aktivní a přeposílalo emailové zprávy až do dne jejího zrušení."
Nerozumím tomu, že po termínu zrušení bylo přesměrování stále aktivní, až do nějakého "druhého" zrušení a prosím o vysvětlení.
Za zrušení schránky považuji den, kdy přestaly byt přesměrovávány zprávy (cca 4.11.2014). Nepředpokládám, že by mi mohly být zprávy přeposílány, když by schránka byla "zrušena".
Pokud by to bylo možné, rád bych věděl, jak je možné, že v licenčních podmínkách cituji:
h) Provozovatel si vyhrazuje právo ze systému
Služby Email kdykoli bez náhrady vymazat jakýkoli
uživatelský účet:
* který byl vytvořen, ale uživatel se do něj
nepřihlásil déle než 1/2 roku (v tomto
případě má Uživatel nárok kdykoli po dobu
jednoho měsíce po zrušení schránky
na získání doručených zpráv k datu zrušení
emailové schránky,
Stala se v mém případě nějaká výjimka, kvůli které porušujte vlastní licenční ujednání, nebo takto jednáte s daty všech uživatelů, tedy že jim ani 2 dny po zrušení schránky neumožníte získat alespoň nějaká data?
Osobne tomu rozumim tak, ze Ti před mesicem "zrusili" schránku, nicmene to jenom nastavi nejakej priznak, ze je ke zruseni a nejde se do ni prihlasit, ale pravidla fungovala dal - proto sis niceho nevšimnul. Az když se mesic nikdo neozval, smazali ji komplet vcetne pravidel a tedy Ty sis vsimnul az po "kompletním smazani"
-
Pokud by to bylo možné, rád bych věděl, jak je možné, že v licenčních podmínkách cituji:
h) Provozovatel si vyhrazuje právo ze systému
Služby Email kdykoli bez náhrady vymazat jakýkoli
uživatelský účet:
* který byl vytvořen, ale uživatel se do něj
nepřihlásil déle než 1/2 roku (v tomto
případě má Uživatel nárok kdykoli po dobu
jednoho měsíce po zrušení schránky
na získání doručených zpráv k datu zrušení
emailové schránky,
Stala se v mém případě nějaká výjimka, kvůli které porušujte vlastní licenční ujednání, nebo takto jednáte s daty všech uživatelů, tedy že jim ani 2 dny po zrušení schránky neumožníte získat alespoň nějaká data?
Základní finta je v tom že v licenčním ujednání nemají uvedeno že uvedený seznam důvodů ze kterých bude Seznam mazat data bez náhrady je úplný - mohu tedy kdykoliv smazat cokoliv z jakéhokoliv důvodu, i v licenčním ujednání explicitně neuvedeného. Ba co víc, mají tam ještě toto:
Provozovatel nenese odpovědnost za:
* případnou nefunkčnost, nedostupnost či špatnou
dostupnost Služby Email či emailové schránky
(adresy),
* případné nedoručení emailu či doručení emailu
poškozeného,
* případné neodeslání emailu či odeslání emailu
poškozeného,
* případný únik informací o Uživateli emailové
schránky,
* případnou ztrátu nebo poškození dat,
jež Uživatel v emailové schránce vytvořil
nebo uložil,
* jakýkoliv jiný následek používání Služby Email.
Takže každý komu jen trochu záleží na svých e-mailech by jejich službu neměl používat. Nebo pokud používá tak by se pak neměl divit.
-
+1
-
Osobne tomu rozumim tak, ze Ti před mesicem "zrusili" schránku, nicmene to jenom nastavi nejakej priznak, ze je ke zruseni a nejde se do ni prihlasit, ale pravidla fungovala dal - proto sis niceho nevšimnul. Az když se mesic nikdo neozval, smazali ji komplet vcetne pravidel a tedy Ty sis vsimnul az po "kompletním smazani"
Osobne tomu rozumim tak, ze Mintaka se ozval po dvou dnech.
Provozovatel nenese odpovědnost za:
* případné nedoručení emailu či doručení emailu
poškozeného,
* případné neodeslání emailu či odeslání emailu
poškozeného,
* jakýkoliv jiný následek používání Služby Email.
Takže každý komu jen trochu záleží na svých e-mailech by jejich službu neměl používat. Nebo pokud používá tak by se pak neměl divit.
To by mě zajímalo, který provozovatel takovou odpovědnost nese, a bez problémů ti proplatí ztrátu milion Kč, která vznikla kvůli neuzavřenému obchodu.
-
Osobne tomu rozumim tak, ze Ti před mesicem "zrusili" schránku, nicmene to jenom nastavi nejakej priznak, ze je ke zruseni a nejde se do ni prihlasit, ale pravidla fungovala dal - proto sis niceho nevšimnul. Az když se mesic nikdo neozval, smazali ji komplet vcetne pravidel a tedy Ty sis vsimnul az po "kompletním smazani"
Osobne tomu rozumim tak, ze Mintaka se ozval po dvou dnech.
Mintaka se ozval po dvou dnech kdy neslo presmerovani. Coz nemusi vůbec souviset se 2 dny po "zruseni" schránky (resp. prepnuti do modu Ke smazani) - on se do ni nelogoval buhvijak dlouho. Staci aby pravidla fungovala i v tom ochrannem mesici a nemas sanci to poznat. Museli bychom mit od podpory Seznamu datum, kdy ty upozorneni mely odejit - coz nemame.
-
Re. CEK:
Osobně bych přivítal jasné vyjádření a neřešil spekulace.
Odpověď na můj dopis:
Dobrý den,
za technickou podporu jsme Vám poskytli veškeré dostupné informace.
V případě, že máte zájem situaci dále řešit mediální cestou, dovolíme si Vás odkázat na naši tiskovou mluvčí. Kontakt naleznete např. zde:
http://onas.seznam.cz/cz/kontaktujte-nas/kontakty/
Děkujeme za pochopení.
S přáním pěkného dne
A má odpoveď:
Dobrý den
Dovolím si nesouhlasit s tvrzením, že jste mi "poskytli veškeré dostupné informace". Nepředpokládám, že bez informací od techniků může tisková mluvčí sdělit něco užitečného, takže tuto možnost s velkou pravděpodobností nevyužiji.
Děkuji však za vaši reakci a přeji úspěšné zdokonalování služeb Seznamu.
Takže tak na tom světě ;)
-
Půl roku nepřehlášení a pak ti to smažou, je velice hloupé řešení. Ale je pravda, že člověk má přečíst podmínky využití služby, a v případě nevyhovování, založit schránku někde na více normálním servisu.
jo, seznam je divný. Ještě že tam už nepracuji.
-
btw, na seznamu mam dve schranky a vybiram je uz leta pouze pop3/imap a schranky nejsou smazane..
-
Re. gni:
Problém nebyl v tom, že by rušili účet, do kterého se 1/2 roku uživatel nepřihlásil. (Byť si myslím, že možnost odkliknout v nastavení životnost např. na 5 let dopředu, by se hodila.)
Problém je v tom, že:
1. Upozornění na hrozící zrušení schránky nebylo přeposláno (možná že vůbec nebylo posláno).
2. Už 2 dny po zrušení schránky nebyli schopni/ochotni obnovit data i když v podmínách se zavazují k obnovení doručených zpráv měsíc po zrušení schránky.
Problém 1. je dle slov techniků, opraven. Také díky tomuto podnětu.
Problém 2. v mém případě není zásadní, protože zprávy jsem měl přeposílané jinam a tedy jsem o ty důležité nepřišel. Velký problém by to mohl být pro ty, kteří nemají zálohy.
... uz leta pouze pop3/imap a schranky nejsou smazane..
Na tohle se, dle zkušeností jiných diskutujících nedá spolehnout.
Já pro změnu spoléhal na to, že mi, jako obvykle, příjde upozorňující mail a ten nepřišel.
-
To by mě zajímalo, který provozovatel takovou odpovědnost nese, a bez problémů ti proplatí ztrátu milion Kč, která vznikla kvůli neuzavřenému obchodu.
Každý, který se smluvně zaváže ti takovou odpovědnost proplatit.
I u seznamu můžeš mít garantovaný email. Jen není bezplatný, a nebavím se o SMS na zvětšení velikosti schránky.
Další věc ale je, jak budeš prokazovat, že zrovna daný provozovatel emailového serveru za nedoručení emailu, a tedy případné ztráty obchodu, je vinen. Nechtěl bych takový soudní spor zažít, na straně toho kdo bude dokazovat škodu.
Problém je v tom, že:
1. Upozornění na hrozící zrušení schránky nebylo přeposláno (možná že vůbec nebylo posláno).
2. Už 2 dny po zrušení schránky nebyli schopni/ochotni obnovit data i když v podmínách se zavazují k obnovení doručených zpráv měsíc po zrušení schránky.
Ad. 1. otázka která však není zodpověditelná. Oni budou tvrdit, že odeslali. K chybě se moc nepřiznají.
Ad. 2. bohužel, není jak po nich žádat uvedení do původního stavu, když přímo v podmínkách mají, že nic negarantují...
Problém 2. v mém případě není zásadní, protože zprávy jsem měl přeposílané jinam a tedy jsem o ty důležité nepřišel. Velký problém by to mohl být pro ty, kteří nemají zálohy.
Na zálohy používám, synchro do více HW strojů. S tím, že minimálně jeden je "virtuální" a spouštěn v "pravidelných" intervalech.
... uz leta pouze pop3/imap a schranky nejsou smazane..
Na tohle se, dle zkušeností jiných diskutujících nedá spolehnout.
Já pro změnu spoléhal na to, že mi, jako obvykle, příjde upozorňující mail a ten nepřišel.
No na emaily se obecně spolehnout nedá. Zvláště v záplavě SPAMu přehlídně člověk ledaco.
-
Oni budou tvrdit, že odeslali. K chybě se moc nepřiznají.
Škoda, že jste diskuzi nečetl.
Jak již bylo psáno dříve, chybu přiznali na helpdesku, s tím, že jejich upozorňující maily "záměrně" obchází automatické filtry.
Pak se i technická podpora omluvila, ovšem vyznělo to tak, že upozorňující maily nebyly odeslány vůbec.
I kdyby k jejich chybě nedošlo, nic to nemění na tom, že v podmínkách mají, že uživateli, který o to zažádá, do měsíce od zrušení schránky, obnoví doručenou poštu.
Předpokládám, že den zrušení schránky je den, kdy ta schránka přestala přeposílat maily. Těžko chápat, že zrušená schránka bude vykazovat jakoukoliv aktivitu. Na druhou stranu, oni mohou považovat za zrušenou schránku, jejíž jméno namalují na kostičku žádla pro psy a nechají sníst svým maskotem. Snažím se však držet logických cest.
-
Oni budou tvrdit, že odeslali. K chybě se moc nepřiznají.
Škoda, že jste diskuzi nečetl.
Četl. Omlouvám se, napsal jsem blbost.
-
Citace z podobného mailu, který Vám bohužel nedošel:
Pokud svou e-mailovou schránku ... chcete nadále využívat, přihlaste se do ní prosím alespoň jednou do 15.09.2013, jinak bude k tomuto datu zrušena
Za datum zrušení se logicky považuje datum, které bylo oznámeno v emailu o zrušení. To že vlivem chyby přesměrování stále fungovalo nemá na hodnotu toho data jakýkoliv vliv. A dále logicky přesměrovaní přestalo fungovat po tom co byla schránka definitivně odstraněna.
Předpokládám, že den zrušení schránky je den, kdy ta schránka přestala přeposílat maily. Těžko chápat, že zrušená schránka bude vykazovat jakoukoliv aktivitu. Na druhou stranu, oni mohou považovat za zrušenou schránku, jejíž jméno namalují na kostičku žádla pro psy a nechají sníst svým maskotem. Snažím se však držet logických cest.
-
Tedy i po termínu zrušení bylo přesměrování stále aktivní a přeposílalo emailové zprávy až do dne jejího zrušení.
Ty ses neprihlasil 7 mesicu. Po 6 ti mely prestat chodit maily, ale chodily jeste ten mesic co bys mel moznost obnovit. Takze jsi zjistil ze email skoncil az kdyz uz zalohy nebyly.. Oni ti opravdu napsali uz vse
-
Za datum zrušení se logicky považuje datum, které bylo oznámeno v emailu o zrušení.
To mi logické vůbec nepříjde. Jak můžou být pomocí filtrů přeposílány zprávy, když je účet zrušen a filtry jsou jeho součástí?
Tedy i po termínu zrušení bylo přesměrování stále aktivní a přeposílalo emailové zprávy až do dne jejího zrušení.
Ty ses neprihlasil 7 mesicu. Po 6 ti mely prestat chodit maily, ale chodily jeste ten mesic co bys mel moznost obnovit. Takze jsi zjistil ze email skoncil az kdyz uz zalohy nebyly.. Oni ti opravdu napsali uz vse
V tom vyjádření figurují dvě "zrušení". Je nelogické aby "zrušili", něco co už bylo "zrušeno".
BTW: Mám za to, že k těmhle účtům, které byly založené v dobách, kdy domény @post.cz, @email.cz ještě ani nepatřili seznamu, nebylo nikdy třeba se přihlásit po 1/2 roce, klidně si fungovaly i 3..4 roky bez přihlášení. Možná to bylo tím, že při zakládání účtu tam ani taková podmínka nebyla. To jen tak pro zajímavost.
-
To by mě zajímalo, který provozovatel takovou odpovědnost nese, a bez problémů ti proplatí ztrátu milion Kč, která vznikla kvůli neuzavřenému obchodu.
Každý, který se smluvně zaváže ti takovou odpovědnost proplatit.
I u seznamu můžeš mít garantovaný email. Jen není bezplatný, a nebavím se o SMS na zvětšení velikosti schránky.
A co znamená "garantovaný"?
Zavazuje se seznam v podmínkách toho "garantovaného e-mailu", že uhradí finanční ztráty vyplývající z nedoručených e-mailů?
Já bych se hodně divil kdyby tomu tak bylo.
-
To by mě zajímalo, který provozovatel takovou odpovědnost nese, a bez problémů ti proplatí ztrátu milion Kč, která vznikla kvůli neuzavřenému obchodu.
Každý, který se smluvně zaváže ti takovou odpovědnost proplatit.
I u seznamu můžeš mít garantovaný email. Jen není bezplatný, a nebavím se o SMS na zvětšení velikosti schránky.
A co znamená "garantovaný"?
Zavazuje se seznam v podmínkách toho "garantovaného e-mailu", že uhradí finanční ztráty vyplývající z nedoručených e-mailů?
Já bych se hodně divil kdyby tomu tak bylo.
Četl jsi to celé ? U garantované emailové schránky ti garatují, že ti ji nesmažou dokud budeš platit. A že emaily které nebyly doručeny od nich ti dají vědět že se tak stalo, a že ti dojde veškerý SPAM, to ti taky gaarantují.
-
Co celé jsem měl číst? Podmínky seznamu.cz? Ani slovo jsem z nich nečetl.
Já se ptám, v čem spočívá ta garance.
Pokud nedoručí/nedají vědět atd: nahradí mi škodu? Nebo aspoň zaplatí nějakou předem definovanou pokutu?
-
Co celé jsem měl číst? Podmínky seznamu.cz? Ani slovo jsem z nich nečetl.
Já se ptám, v čem spočívá ta garance.
Pokud nedoručí/nedají vědět atd: nahradí mi škodu? Nebo aspoň zaplatí nějakou předem definovanou pokutu?
No myslel jsem opravdu podmínky Seznam.cz .... ty jejich šílenosti.
Tuším, že to je postavené tak šikovně. Že i kdyby jsi byl ochoten prokazovat, že jsou na vině oni, že něco nedoručili, pak nemáš jak to dokázat, a tedy nemáš ani jak žádat náhradu škody.
Na základě čeho, než důkazů, by jsi chtěl vyčíslit škodu, a jak dokázat, že prokazatelně jsi email odeslal, a jejich vinou nebyl doručen.
V podstatě, takovou garanci nemá žádná emailová služba.
-
Na základě čeho, než důkazů, by jsi chtěl vyčíslit škodu, a jak dokázat, že prokazatelně jsi email odeslal, a jejich vinou nebyl doručen.
To je jiná věc, jak bych to dokazoval a jak bych vypočítal výši škody.
Ale šlo mi o to, že bych se divil, že by poskytovatel nějaké e-mailové služby (nebo poskytovatel jiné služby, výrobce software ...) ručil za škody způsobené jeho chybou. A v tom si zřejmě rozumíme.
-
To je jiná věc, jak bych to dokazoval a jak bych vypočítal výši škody.
Ale šlo mi o to, že bych se divil, že by poskytovatel nějaké e-mailové služby (nebo poskytovatel jiné služby, výrobce software ...) ručil za škody způsobené jeho chybou. A v tom si zřejmě rozumíme.
Jistě, vždyť mluvíme stále stejně, jen používáme jiná slova.
Email není uznaný jako forma doručení kde je možno použít slovo a systém "Doporučeně" "do vlastních rukou" tedy aby to bylo "právně" dokladatelné.
Na to v tomto státe je určeno pouze:
1.Datové schránky
2. FAX
3. písemná forma pomocí České pošty
A dokonce co znám podmínky těchto tak ani u jednoho by jsi se NEDOMOHL nějaké náhrady když zásilku ztratí.....