Fórum Root.cz
Práce => Studium a uplatnění => Téma založeno: mikeek 22. 09. 2011, 18:11:43
-
Dobrý den,
v tomto školním roce mne čeká maturita a po ní bych rád někam na VŠ. Akorát nejsem zcela rozhodnut kam. Studuji SŠ v Brně, obor IT (já z Brna nejsem, dojíždím kousek od Přerova).
Velmi mne láká a prozatím baví programování (zatím mám základy VB, pak v rámci školy Pascal a Delphi a nyní jsem se více začal zajímat o Javu). Proto bych rád někam, kde se toho co nejvíce v této odbornosti naučím.
Učení mi problémy nedělá (prum. 1,0), ale nemám rád přílišné biflování pojmů a tak do hlavy. Prostě učení mě nebaví, ale když musim, tak co už, že jo :).
Z toho důvodu bych raději spíše praktickou výuku (VUT) nežli teoretickou (MUNI), ovšem i MUNI ma své výhody. Zejména tedy velká možnost volitelnosti předmětů oproti FIT.
Ovšem od MUNI mne zase zrazuje nadmíra matiky a angličtiny, ale ty mi problém též nedělají (matika mne i častečně baví).
Dále se pak nemůžu rozhodnout na který obor na FI se hlásit. Je tu někdo, kdo by je mohl srovnat, prozradit o co v kterém primarně de, kolik je zde programování atp.?
Navíc mám v seznamu CVUT a UPOL, na které bych měl mít nástup bez přijimaček, takže je to taková záloha. Ale chtěl bych zůstat v Brně, už kvůli přítelkyni (pravděpodobně půjde na FI MUNI - Počítačová grafika)..
1) FIT VUT
2) FI MUNI - Paralelní a distribuované systémy
3) FI MUNI - Počítačové systémy a zpracování dat, zaměření - Správa počítačových systémů
4) FI MUNI - Aplikovaná Informatika
5) UPOL - Aplikovaná Informatika
Předem mockrát děkuji za Vaši ochotu a čas :).
-
http://forum.root.cz/index.php?topic=1638.0
http://forum.root.cz/index.php?topic=1848.0
http://forum.root.cz/index.php?topic=1534.0
...
-
Jako davnejsi absolvent FIT bych ti klidne to FIT doporucil, bylo to opravdu praktickejsi, a ted jsou ty osnovy jeste vice zamereny na praxi. Bohuzel s delphi/pascalem jsem mel uspech jen v pocatcich, vicmene diky jednomu hezkemu GUI pro DOS :) A pak prisla tvrda realita C ze ktereho jsem jako jedineho predmetu neudelal zkousku.. a ted se vlastne tim temer zivim :) Je to tedy hodne relativni. Nyni maj v osnovach C driveji nez byvavalo.. takze se budes muset preorientovat (ale to asi vsude). A ta matematika.. no, s 1.0 jsem byl taky na stredni.. a na vysce to je trochu jiny level (teda pokud nemas nejaky super gympl.. vetsinou se ani ti nechytali).
Na MUNI bych kvuli pritelkyni nesel, ale spis naopak - at se mate navzajem cim inspirovat :) Taky treba pak bude jednodussi jit na spolecnou staz do zahranici, pokud se to jeste dela.. bez EU to byla vetsi zabava (a vetsi dotace).
-
Prvořadě děkuji za názor :).
Já vím, že starší absolventi si školu vychvalují, ovšem v jiných diskuzích jsem si všiml, že za posledních pár let údajně škola prošla změnami, které nejsou příliš příznivé vůči studentům. Mě původně FIT také velice lákalo ale právě tyto názory a fakta, že je na FI MUNI větší možnost vyprofilovat se volitelnými předměty mne přetahuje na stranu MUNI. Ovšem FIT se v žebříčku stále drží především svým praktickým zaměřením učiva.
A s tou přítelkyní to bylo myšleno především v rámci Brna, ani ne tak školy :). Navíc minimálně obory bychom měli různé, jelikož já a grafika jsme velcí nepřátelé :D
-
Vystudoval jsem FIT (bohuzel jen Bc., Ing. byl uz dost hard-core). Diky FITu jsem se naucil spoustu veci ze sveta UNIXu, siti i programovani. Muj (prvni) nastupni plat byl temer 60tis./mes. a diky ziskanym znalostem jsem byl lepsi spolupracovnici - prevazne inzenyri z VSB Ostrava. No a ted jim delam vedouciho (vyvojovy tym) :).
Takze, FITem nic nezkazis, ale pocitej, ze se tam pekne nadres. Na FI MUNI je mnohem vetsi pohoda.
-
No nesouhlasím s tím že na FI MUNI je daleko větší pohoda. Na FI MUNI taky máme domácí úkoly, projekty do programování stejně jako FIT VUTBr (funkcko haskell i C, C++, Python, Perl atd...) nechápu co všichni máte s tím že na FI MUNI se lidi flákají (možná jenom je to tím že máme trochu volnější ruku při vytváření si vlastního rozvrhu). Právě naopak je tady opravdu spousta teorie, kterou pokud neumíš tak se s tebou nikdo dál bavit nebude a tím pádem letíš ze školy ven. Vysoký důraz je tady na matematiku. Jsem studentem Počítačové grafiky a musím říct že profesoři jsou rozumní a mají lidský přístup pokud natrefíš na nějaký problém dá se s nimi domluvit na čemkoliv (konzultační hodiny, někdy i vyškemráš lepší náhradní termín na zkoušku atd...), ovšem děláš to jenom pro sebe což znamená že se musíš umět prosadit a obhájit si vše tak aby to profesor, zkoušející, cvičící a studijní pochopili.
Ti co makají pro sebe a školu jen tak neproplouvají mají možnost vést cvičení (pouze ti nejlepší studenti vedou různá cvika) a pokud máš zájem a si bádací typ, můžeš se zapsat do patřičných labin, pracovat a řešit praktické problémy s ostatními zájemci i s profesory v roli spolupracovníků, které normálně potkáš jenom na přednášce a u zkoušky.
Navíc s FI MUNI stejně jako s FIT VUTBr spolupracují různé firmy např. IBM, Red Hat atd..
Na FITu určitě tě naučí programovat, možná o chloupek lépe než tady na FI. Ovšem na obou dvou školách budeš muset makat pokud chceš aby ti ta škola něco dala.
-
Marek:
Nechci FI MUNI nijak shazovat, protoze vim, ze je to velice dobra skola, ale z vlastni zkusenosti vim, ze na FI je tech ukolu a projektu o hodne mene nez na FITu. My na FITu dreli od rana do noci - nebyl ani cas chodit na prednasky kvuli projektum... ani domu jsem mnohdy nemohl jezdit, protoze na to zkratka nebyl cas ... a kamaradi z FI meli spoustu volneho casu, chodili ruzne parit po vecerech a tak.
A co se tyce znalosti z praxe a programovani..., troufl bych si rict, ze moji kamaradi z FI nemaji ani 10% znalosti jako ja. Jsou ale lepsi v matematice a teoretickem programovani, ktere v praxi nevyuzijes. (kamaradi studuji aplikovanou informatiku)
-
Já jsem rád, že na FI MUNI není tolik projektů. Tedy moc povinných projektů není, ovšem pokud chceš něco dělat, můžeš se (hned v bakaláři) zapojit do činnosti různých laboratoří - tam se dostaneš ke spoustě zajímavých projektů, které nepíšeš jen "do šuplíku".
-
Lidi z FI MUNI možná vypadají že chodí pařit častěj, ale to proto, že v pátek v 6 odpoledne je deadline úkolů z matiky a jelikož ztratili poslední dva dny pokusy aspon 2 příklady vypočítat se musí odreagovat :-D
Spíš než tobě poradím přítelkyni: dej si pozor, ten obor se jmenuje Počítačová grafika a zpracování obrazu. A daleko blíž je například automatickému rozeznávání zdravých a rakovinových buněk na černobílém záznamu z mikroskopu, než navrhování krásných designů.
A mě taky na střední velice bavilo programování (zvláště C#).... teď mě ale živí virtualizace, unix, linux, sprava identit, ldapy... a podobně. A programování mi nechyb.
-
[...] ktere v praxi nevyuzijes. (kamaradi studuji aplikovanou informatiku)
Jo, to je asi tak v kostce význam slova "aplikovaný" na FI :)))
Navíc s FI MUNI stejně jako s FIT VUTBr spolupracují různé firmy např. IBM, Red Hat atd..
Jo, to je další zajímavé slovo: "spolupracují"... :)
Stejně jako u předchozího nějak moc nevím, co přesně v univerzitním kontextu znamená...
Zkouším to vydedukovat na základě indicií:
- "průmysloví partneři" občas na FI přijdou udělat přednášku o tom, jak je jejich firma úžasná a proč by tam měli všichni pracovat
- podle webovek FI byla ve spolupráci se "strategickým partnerem" RH vypracována jedna (!) diplomka [1]
- aktuálně vypsaných diplomek pro "strategického partnera" RH: 40 [2]
- v roce 2010 se partnery FI staly mj. firmy SolarWinds Czech, Apprise Software a jakási firma Microsoft
- nabídky práce u partnerů zveřejněných na stránkách univerzity: nepočítaně
- nabídky stáží na stejném místě: 0 [4]
- povinné stáže v době mého studia: 0
- volitelné stáže v době mého studia: o žádných jsem nevěděl, ale to je nejspíš taky moje chyba
Ale ledy se evidentně hýbají - doufám, že se do budoucna podaří na té spolupráci řádně spolupracovat, když už na tom spolupracuje i EU v rámci spolupráce na projektu "spolupráce v rámci sítí"http://www.fi.muni.cz/projects/inovace-mgr.xhtml.cs :)
Jsou tu nějací současní FI-áci, kteří o spolupráci ví víc než že na prezentacích bývá občerstvení? :) Docela by mě to zajímalo, jestli se to někam hýbe nebo ne...
[1] http://www.fi.muni.cz/for_partners/SDIPRuRedHat.xhtml
[2] http://www.fi.muni.cz/for_partners/SDIPRaRedHat.xhtml
[3] http://www.fi.muni.cz/for_partners/newpartners.xhtml
[4] někde asi jsou, ale na výchozí stránce vidím jenom sloupeček "pracovní příležitosti", to je pochopitelně moje chyba :) http://www.fi.muni.cz/for_partners/index.xhtml.cs
-
Ahoj, vystudoval jsme na FI MUNI - paralelni a distribuovane systemy a mohu doporucit.
Na FI MUNI je plno mladych a velmi dobrych ucitelu/profesoru. Tento obor ti predevsim da znalosti paralelniho programovani coz je velmi podstatne, cokoliv co bezi paralelne je vyssi divci a pokud tobudes umet budes opravdovy profesional. Pracuji v oboru a nemuzu si skolu vynachvalit.
Sice skola ma nutne teoreticke kurzy, ale ty ti predevsim rozsiri mysleni a vnimani, i pres to ze jsou otravne. Nicmene jsi na skole panem sveho casu a rozhodovani o svych kurzech coz jsem velmi ocenil.
Jdi na FI MUNI - Paralelni a distribuovane systemy.
-
Jeste jedna vec k FI MUNI - Paralelni a distribuovane systemy.
Ve skole se programovat naucis jen tolik co chces, ale nauci te programovat efektivne.
Nenaucis se jeden jazyk ultra skvele, pokud nebudes chtit, ale naucis se pouzivat jazyky jako nastroj. Nemusim si studovat jazyk abych chapal co je v nem napsano.
To, ze nekdo rekne ze na VUT se naucis lip pracovat nebo ze na FI MUNI maji vice casu je nesmysl, je to jen subjektivni nazor. I muj je subjektivni.
-
Všem děkuji za názory, velice pro mne znamenají. Mezi FIT a FI ještě plně rozhodnut nejsem, avšak na FI pravděpodobně zvítězil obor Paralelní a distribuované systémy. Ještě by mě však zajímalo, o čem přesně je obor Aplikovaná informatika? Ptát se po kterém oboru je jaké uplatnění je asi blbost, jelikož to závisí na každém, jak se vyprofiluje, že ano?
-
Jo a ještě
mxm: můžu se tě zeptat co konkrétně děláš (samozřejmě nechci firmu plat a tak, jen tak zběžně náplň práce). A taky jak to vlastně probíhalo na škole na tomto oboru? Jesli pohoda, těžký, moc teorie nebo i nějaká praxe...
Jo a jak je to prosim vás se zájezdy do zahraničí na FI MUNI? (ať už za prací, studiem atp.).
A dá se u FI MUNI i nějak pracovat mimoškolně, chce-li si někdo vydělávat?
-
Já bych, s dovolením, taky přispěl svou troškou do mlýna :)
Tento rok jsem dokončil magisterské studium na FIT a pokud chceš v budoucnu programovat, tak je FIT opravdu dobrou volbou. V drtivé většině předmětů byl vypsán projekt (projekty) zaměřený na programování - C, C++, VHDL, assembler, php, java, haskell, ...
Co se týče informatiky, tak škola mi opravdu dala hooodně šiřoký přehled - nedávno jsem např. novému kolegovi v práci vysvětloval, jak funguje float :)
Teď k problémům - jako největší slabinu vnímám opravdu slabou angličtinu a nerozvíjení soft-skills. Co se týče angličtiny, tak jsou kurzy BAN1 - BAN4 podle náročnosti a student musí za dobu bakalářského studia úspěšně zvládnout BAN4. Není ale problém si zapsat hned BAN4 (který je svou náročností pod úrovní angličtiny na gymnáziu) a tím jakákoliv angličtina na FIT končí. Dají se zapsat nějaké volitelné kurzy navíc, ale volitelných kreditů je málo, takže je většina lidí spíš investuje do informatických předmětů. Angličtina je prostě děs...
No a se soft-skills je to taky bída - 99% zkoušek je písemných, jen občas se objeví nějaká ústní obhajoba projektů. Chybí tam osobní kontakt, vše probíhá tak nějak anonymně.
Pokud chceš fakt získat znalosti z informatiky, je FIT dobrá volba :)
-
V drtivé většině předmětů byl vypsán projekt (projekty) zaměřený na programování - C, C++, VHDL, assembler, php, java, haskell, ...
Dovolím si nesouhlasit, z pohledu FITu nejde jen o programování, jak se často všude omílá. Podstatou je řešení nějakého problému, návrh řešení, implementace v týmu. Programování je jen prostředek. Také možnost práce v týmu např. 5 lidí je cenná, člověk se naučí komunikovat. Samozřejmě v praxi člověk pracuje často ve větších týmech, ale není v možnostech školy takové prostředí simulovat. Ještě mě napadá, že těch projektů je někdy víc, než je zdrávo, ale FIT tě připraví do praxe dobře. Nejen na pozici programátora, ale i analytika, vedoucího týmu apod.
-
Ahoj, moje pozice je "Senior analytik-programátor" a v podstate jsem na pozici team leadra a architekta. V praci resim co je potreba, od spravy HP-UX, programovani C, COBOL, Java, skripty v shellu, administrace Oracle DB a Aplikacnich serveru, vedu projekty, provadim analyzy, resim chyby aplikací třetích stran atd.
Pracuji v oddeleni Systemove Integrace a vetsinoou resime projekty typu, mame tu dva systemy na rizeni ruznych agend, zajistete aby spolu komunikovali a meli neco spolecneho. Aby se prekryli ruzne procesy a vazby mezi obema systemama. Tedy projekty na urovni distribuovaneho systemu. Tedy navrhnout spolehlive rozhranni a zpusob komunikace atd.
Pohoda na skole rozhodne neni, dal jsem si co nejvic teorie na zacatku a pak se venoval tomu co me zajimalo. Rekl bych, ze skola není jednoducha, nikdo mi nikdy nedal nic zadarmo. Rozhodne to neni jen teorie, existuji predmety, kde je zakladnim pozadavkem projekt a vetsinou jsou to ty praktické předměty. Neboj programovat te nauci.
-
to Jirka:
Podstatou je řešení nějakého problému, návrh řešení, implementace v týmu. Programování je jen prostředek. Také možnost práce v týmu např. 5 lidí je cenná, člověk se naučí komunikovat.
Toto je vlastne vseobecne shrnuti pracovniho procesu programatora. Proc by mel clovek chodit do skoly, ktera bude podobne podminky "simulovat" a jeste ne dokonale, jak sam uvadis, kdyz se muze rovnou zapojit do toho pracovniho procesu, delat to stejne a jeste za to dostat zaplaceno + praxi do CV?
-
to Jirka:
Podstatou je řešení nějakého problému, návrh řešení, implementace v týmu. Programování je jen prostředek. Také možnost práce v týmu např. 5 lidí je cenná, člověk se naučí komunikovat.
Toto je vlastne vseobecne shrnuti pracovniho procesu programatora. Proc by mel clovek chodit do skoly, ktera bude podobne podminky "simulovat" a jeste ne dokonale, jak sam uvadis, kdyz se muze rovnou zapojit do toho pracovniho procesu, delat to stejne a jeste za to dostat zaplaceno + praxi do CV?
Protože v práci se musíš většinou poměrně úzce specializovat, ale ve škole můžeš získat širší rozhled? Zkusit si mnohem víc věcí?
-
Úzce se specializovat na projekty z praxe považuju za větší přínos než-li vytváření simulovaných projektů, které k těm reálným nemají moc blízko a jsou určeny spíše pro pochopení zrovna vyučované látky případně její celkové shrnutí v semestrální práci.
Zkusit si mnohem víc věcí?
Jaké "věci" máš přesně na mysli. Myslím že leckterý zaměstnavatel ti nabídne daleko větší prostor a příležitost k poznání nových věcí a navíc z praxe.
Můžeš získat širší rozhled.
To souhlasím. Ten ale živý tak možná novináře a nebo spisovatele. V praxi se budeš "úzce specializovat". V případě programátora zřejmě na programování a 8+ hodin denně vymýšlení nového kódu ti dá pravděpodobně daleko víc než pět let sporadického teoretizování při 90 minutové seanci týdně. Vyváží těch pět let praxe které ztratíte skutečně ten "všeobecný rozhled" který získáte?
-
kdyz se muze rovnou zapojit do toho pracovniho procesu, delat to stejne
Jsem zvědavý, jak snadno získáš práci, když po střední škole nemáš znalosti, praxi ani přehled.
Opět pokračování omylu, že na FITu se jen programuje. Je to spíš mix teorie a praxe. Například se učíš o formálních jazycích, gramatikách, automatech (teorie) a pak si napíšeš jednoduchý interpret (praxe).
-
Můžeš získat širší rozhled.
To souhlasím. Ten ale živý tak možná novináře a nebo spisovatele. V praxi se budeš "úzce specializovat". V případě programátora zřejmě na programování a 8+ hodin denně vymýšlení nového kódu ti dá pravděpodobně daleko víc než pět let sporadického teoretizování při 90 minutové seanci týdně. Vyváží těch pět let praxe které ztratíte skutečně ten "všeobecný rozhled" který získáte?
Nevím, jestli má škola primárně poskytovat širší rozhled. Možná tak v prvním ročníku. Jinak by se imho ideálně měl člověk naučit potřebné* teoretické základy oboru, na který se chce profilovat, a potom si tu teorii pořádně vyzkoušet v praxi - určitě na stáži v nějaké firmě, ideálně v zahraničí, aby taky trochu viděl, jak to v kapitalismu funguje, a nebyl oblblý akvarijními univerzitními podmínkami.
Takže třeba programátorovi imho stačí naučit se všechny v praxi využitelné datové struktury, návrhové vzory, základní paradigmata programovacích jazyků, základy složitosti (minimálně na té úrovni, aby chápal rozdíl mezi O(1) a O(x) a uměl určit složitost svého algoritmu). Víc pro praxi stejně většině lidí škola dát nemůže. Na to, co jsem napsal, by bohatě stačil kvalitní Bc. program, víc je ztráta času a honění vody.
* tohle slovo podtrhávám... S nevyužitelnými extra hoch věcmi ať si hrají píejčďáci a docenti, tisíc lidí ročně s takovými znalostmi fakt nepotřebujeme, zvlášť když tomu nerozumí pořádně
-
Pokud nemáš po střední škole znalosti ani přehled, tak nemáš na VŠ co dělat.
-
Pokud nemáš po střední škole znalosti ani přehled, tak nemáš na VŠ co dělat.
Pro tebe je ztráta času studovat, pro mě je ztráta času ti dále odpovídat.
-
to Miroslav Prýmek:
Souhlasím. V našich krajích je VŠ považována za záruku spokojenosti. Většina lidí si myslí, že s obdržením titulu veškerá snaha končí a začíná ráj na zemi. Naprosto drtivá většina oborů se dá bez problémů studovat při práci už jen vzhledem k faktu, že potřebnou praxi získám v zaměstnání a nepotřebuju honit hodiny řešením simulovaného problému.
Btw. s tim kapitalismem bych byl velice opatrny. Stejne tak jako nic neni ani uplne cerne tak nic neni ani uplne bile. Ale zahranicni zkusenost je jinak urcite vyborna.
-
to Jirka:
Pokud nedisponuješ žádným argumentem tak skutečně bude lepší mlčet. Jen nechápu proč máš tu potřebu mi to sdělovat. Nebylo by prostě jednodušší neodepsat?
-
Btw. s tim kapitalismem bych byl velice opatrny. Stejne tak jako nic neni ani uplne cerne tak nic neni ani uplne bile. Ale zahranicni zkusenost je jinak urcite vyborna.
To jsem nemyslel v souvislosti se zahraničím, ale v souvislosti s ne-univerzitním prostředím obecně. Člověk by prostě neměl očekávat, že ho univerzitní komunismus připraví na ten kapitalismus, co je všude okolo :)
-
Tak to sem blbe pochopil, ale úplně souhlasím. Na druhou stranu na ten bordel kterej se tady "venku" deje cloveka asi nepripravi vubec nic :).
-
Takže třeba programátorovi imho stačí naučit se všechny v praxi využitelné datové struktury, ... Na to ... by bohatě stačil kvalitní Bc. program
Ani zdaleka. Podla mna by na to co pises nestacil ani kvalitny 5 rocny program (ale k datovym strukturam pocitam aj algoritmy okolo nich). A pri rychlosti, akou prebieha vyskum a objavuju sa novinky by sa studijny program predlzoval kazdy rok aspon o pol roka.
A ak je tam pripisane, ze by mal vediet urcit zlozitost svojho algoritmu, tak to je u zlozitejsich algoritmov o napade. A ja by som urcite od Bc nechcel napisanie netrivialneho 5 stranoveho dokazu pre dobry horny odhad zlozitosti. A rozdiel medzi algoritmom na mieru fungujucim v O(n2loglog(n)), u ktoreho ale na prvy pohlad nie je vidiet, ci nefunguje horsie ako vseobecny algoritmus v O(n3) byva docela znatelny.
-
Podla mna by na to co pises nestacil ani kvalitny 5 rocny program
Možná jenom máme jinou představu o tom zdůrazněném slovu "potřebný"...
-
Hmmm.... děkuji všem za názory... Tak nevím, stále mám spíše smíšené pocity z obou škol. Každopádně si myslím, že ani jednou nic nepokazím. Třeba si nakonec hodím mincí a bude :)).
Jen by mne zajímala jedna věc, a to, co se probíra na FI MUNI na Aplikované informatice? Nemyslím předměty, to vím, ale jak moc je tento obor praktický (oproti Paralelním a dis. systémům) a co se očekává, že ze studenta po studiu tohoto oboru bude?
-
efgdsfg:
Byl uz jsi nekdy v praxi? Nebo jen student, ktery neni, ktera bije? Pokud nedelas vyzkum v CERNu, nedelas formalni analyzy a verifikace nebo podobne (kolik takovych pracovnich pozic je, ze? :)), tak nemas sanci tyto veci vyuzit. Ja delam v IT vyvoji uz pres 10 let, drive jako programator, v soucasnosti jako analytik a taky vybiram kandidaty na pozice do nasi spolecnosti. Vystridal jsem uz vice firem vcetne IBM... a nikdy tyto veci nebyly potreba. Pri vyberovem rizeni davam prednost absolventum z FIT VUT a podobnych skol. Je to jakasi zaruka jejich kvality. Kdyz mi prijde na pohovor nejaky teretik z FI MUNI a podobnych skol, tak jsem na pozoru - vzdy si je prozkousim prakticky - necham jim napsat kratky program v C/C++ a podobne. Takove teoretiky jako jsi ty jsem uz taky na vyberovem rizeni potkal. Kdyz jsem mu dal zadani, zacal mlet blbosti o slozitosti atd... a kdyz mel napsat program, neumel nacist ani data ze souboru... Takovy teoretik je pro naprostou vetsinu firem ve kterych se vyviji SW uplne k nicemu.
-
Pokud nedelas vyzkum v CERNu, nedelas formalni analyzy a verifikace nebo podobne (kolik takovych pracovnich pozic je, ze? :))
No hlavně to jsou pozice právě pro ty píečďáky a docenty - a asi tady nebude nikdo, kdy by jim bral právo šťourat se v čemkoli, co uznají za vhodné, včetně základního výzkumu...
-
efgdsfg:
Byl uz jsi nekdy v praxi? Nebo jen student ....
Úplně přesně jsi to vystihl.
Navíc jen pár IT teoretiků, z těch škol typu FI, té teorii opravdu rozumí tak, že by ji mohli v budoucnu někde aplikovat.
Většina ji hned po zkoušce zapomene a ve výsledku z té školy nemají vcelku nic.
Rozhodně neříkám, že teorie není potřeba. Sám teď dělám na data miningu a implementuji algoritmy popsané teoreticky ve vědeckých článcích. Ale abych ty "matematicky" popsané články pochopil tak mi zdaleka stačí vzdělání z VUT FIT.
-
Rozhodně neříkám, že teorie není potřeba. Sám teď dělám na data miningu a implementuji algoritmy popsané teoreticky ve vědeckých článcích. Ale abych ty "matematicky" popsané články pochopil tak mi zdaleka stačí vzdělání z VUT FIT.
Tohle si taky myslím. Pokud by člověk náhodou v praxi nějaké ty víc teoretické věci potřeboval, tak si je vždycky může dostudovat. Rozhodně je to imho logičtější než se na škole učit teorii a dostudovávat si věci opravdu potřebné...
Úplně ideální by bylo, kdyby si v případě potřeby zaplatil na univerzitě nějaký kurs té které potřebné teorie (což na MUNI jde, ale zacílenost těch kurzů asi nebude dostatečná tak, aby se to většímu množství lidí vyplatilo).
-
No, pánové, začínáte mě opět utvrzovat ve FIT. Asi to nakonec bude ta volba č. 1 :).
A mohl by mi tedy ještě někdo přiblížit Aplikovanou informatiku a její rozdíl oproti FITu? Stále je to mnoho teorie nebo už je to praktičtější?
-
efgdsfg:
Byl uz jsi nekdy v praxi? Nebo jen student, ktery neni, ktera bije?
Som student, ale robil som jednu vec pre vacsiu nadnarodnu firmu (aj ked nie o velkosti spominaneho IBM) a bez teoretickych znalosti a dokazovania zlozitosti by som nemal sancu spravit to tak, aby to slapalo rychlo. Neboli to ziadne tebou opisovane veci.
Ono je vcelku rozdiel, ci program na realnych datach bezi na pouzivanom serveri tyzden alebo 2 hodiny (pri raste velkosti dat pomalsi algoritmus este viac zaostava). Zvlast je to problem, ked cast firmy zije z nasledneho spracovania vysledkov.
Tam naopak vobec neslo o nacitanie vstupu zo suboru. To tam sice bolo, ale prisposobenie k formatu suboru dokaze spravit clovek po druhej hodine kurzu C.
-
No, pánové, začínáte mě opět utvrzovat ve FIT. Asi to nakonec bude ta volba č. 1 :).
V žádném případě jsem FI nechtěl hanět, v rámci té bídy co v ČR máme je to rozhodně výborná fakulta, o tom vůbec není řeč. Ale i dobrá fakulta by mohla být lepší :)
Každopádně ale pokud opravdu chceš praktičtější orientaci, tak to MUNI nejspíš není to, co hledáš a mohl bys být zbytečně zklamanej a frustrovanej :) (i když postupně se to mění, takže dneska už to může být jinak než když jsem studoval já).
A mohl by mi tedy ještě někdo přiblížit Aplikovanou informatiku a její rozdíl oproti FITu? Stále je to mnoho teorie nebo už je to praktičtější?
Asi nejlepší představu si uděláš ze studijního katalogu: http://www.fi.muni.cz/docs/katalog.pdf Seznam předmětů je na str. 107. Předměty IBxxx a MBxxx jsou čistě teoretické a i IBxxx je v podstatě "matematika"*. Já osobně FI zazlívám nejvíc to, že tyhle předměty jsou společné - tj. ten, kdo chce praktičtější orientaci, se musí učit to samé IBxxx jako někdo, kdo chce hluboko do teorie - to je podle mě naprostý nesmysl, protože praktici by potřebovali látku podat jinak a s jinými důrazy (např. zaměřit se na to, jak se určitý algoritmus používá místo např. dokazování jeho korektnosti, což zase bude zajímat teoretiky).
* nedej se zmást třeba názvem "návrh algoritmů". O co v tomhle předmětu jde, si uděláš představu ze studijních materiálů: http://www.fi.muni.cz/~libor/vyuka/IB002/stud-materialy/slc-1.ps
-
Som student, ale robil som jednu vec pre vacsiu nadnarodnu firmu
A na základě téhle jedné (?!?) věci něco vyvozuješ?
-
Ahoj, ja leto studuju na FIT VUTBR 4. rocnik trileteho bakalarskeho oboru :D. A pred par lety jsem stal pred stejnym rozhodnutim, byl jsme prijat na obe dve skoly a nemohl se rozhodnout nakonec vyhral FIT. Po tech nekolika letech mohu klidne prohlasit ze jsem se rozhodl dobre. Sice me posledni dobou na FIT sere jedna vec, a to ta ze se ho snazi udelat cim dal tezsi a slozitejsi jak projekty tak i vice baziruji na teorii. Nadruhou stranu clovek co to dostuduje bude mit aspon uroven a neprojde kazde jelito. Jinak u nas v praci jsme vetsina z FITu ono neni ani divu malo kdo s FI je schopnej jit do prace behem studija a uz neco umet. A ten jedinej z FI co u nas je ma sice velke teoreticke znalosti ktere se treba i obcas hodi, ale vetsinou se nakonec ukaze ze ne vsechno co je teoreticky nejlepsi je pak opravdu tak. Takze ve vysledku je mnohem lepsi praxe a zkusenosti, coz ti FIT zarucene da.
-
Jen dodatek, aby to nevyznelo ze jsem primo proti FI MUNI, tak muj pohled je bran vyhradne s praktickeho hlediska. Pokud by clovek chtel byt spis teoretik tak pak by to bylo zase urcite scela jinak. A hlavne jedna vec nejvic zalezi na cloveku. I kdyz pujdes na FI MUNI jeste to neznamena ze se sam nemuzes snazit byt co nejvic prakticky atd.
-
A mohl by mi tedy ještě někdo přiblížit Aplikovanou informatiku a její rozdíl oproti FITu? Stále je to mnoho teorie nebo už je to praktičtější?
Aplikovaná informatika na FI je něco jako "bez zaměření". Jde o to, že máš nějaké povinný základ, který mají všechny obory a pak daný počet kreditů, který musíš za dobu svého studia nabrat.
Jinak na FI je (podle všeho) mnohem víc volnosti. Pokud bys studoval pouze to co je povinné, tak jdeš do školy 2x týdně na pár hodin. Takové studium opravdu nemá cenu. Pokud chceš, tak si můžeš vybrat předměty z bohaté nabídky podle tvého zájmu a v dostatečném počtu. Nejsi nijak omezen počtem předmětů. Já většinou studuji s dvojnásobnou kreditovou zátěží (než je doporučená) a přijde mi to tak akorát.
Projekty a praktická činnost většinou nebývá v povinných předmětech. Proto chápu, že lidé bez zájmu jsou pomalu schopni projít studiem bez použití počítače. Třeba takové Neuronové sítě jsou moc matematiky a na konci roku i moc programování a ještě více optimalizace.
Jinak se dá zapojit do činnosti v laboratořích, kde se člověk nenudí a přijde do styku s reálnými problémy.
Shrnul bych to tak, že na FI věnuje člověk času škole tolik, kolik chce. Ono když vás někdo musí nutit do projektů, tak to má stejný smysl, jako byste ty projekty vůbec nedělal.
-
Shrnul bych to tak, že na FI věnuje člověk času škole tolik, kolik chce. Ono když vás někdo musí nutit do projektů, tak to má stejný smysl, jako byste ty projekty vůbec nedělal.
To s tím časem a s tou volitelností byla právě má největší vazba k FI MUNI. Avšak plně nesouhlasím že nucené projekty nic nenaučí. Podle mě právě naopak, donutí vás to udělat, donutí vás nad tím přemýšlet a tím si to vlastně vyzkoušet a naučit se to, alespoň já to tak cítím :).
-
To s tím časem a s tou volitelností byla právě má největší vazba k FI MUNI. Avšak plně nesouhlasím že nucené projekty nic nenaučí. Podle mě právě naopak, donutí vás to udělat, donutí vás nad tím přemýšlet a tím si to vlastně vyzkoušet a naučit se to, alespoň já to tak cítím :).
A nebo taky to donutí vykopírovat z příkladů bez přemýšlení, poslepovat části k sobě bez pochopení principů. Na zkoušce/obhajobě se to pak už nějak poddá, pokud člověk není úplně dutý. Aspoň takhle to mám já, když k něčemu přistupuji s nechutí.
-
Tak prispeji i svou kapkou do mlyna.
Take jsem stal pred par lety pred stejnou volbou, nakonec jsem si vybral VUT FIT z duvodu, ktere jiz byli drive zmineny (ve zkratce: prakticnost, prace v tymu, time-managment, siroky rozhled, lepsi pristup ze strany zamestnavatelu).
Jen bych te upozornil, ze studium VUT FIT opravdu neni prochazka ruzovym sadem. Mnohdy opravdu neni cas na nic jineho, nez na skolu a programovani od rana do vecera. Prace pri studiu je samozrejme bez rozvolneni do ctvrteho roku (pripadne tretiho roku u mgr studia) nemozna a i k nedobrovolnemu rozvolneni muze dojit snadno (kdyz opakujes cca 3-4 predmety).
Kazdopadne pokud bych si mel vybrat dnes, tak bych si asi vybral stejne. A to i presto, ze v dnesni dobe VUT FIT prosazuje trend "slozitost++".
Jeste dodatek k poslednimu prispevku o "vypracovani" projektu. Pokud na FI se daji zminene projekty vypracovat timto zpusobem, tak ta kvalita asi nebude moc valna. Na FIT by s tim malokdo uspel (z hlavy asi jen v jednom predmetu).
-
Jeste dodatek k poslednimu prispevku o "vypracovani" projektu. Pokud na FI se daji zminene projekty vypracovat timto zpusobem, tak ta kvalita asi nebude moc valna. Na FIT by s tim malokdo uspel (z hlavy asi jen v jednom predmetu).
Každý projekt se dá vypracovat tímhle způsobem. Na škole vůbec nezáleží. Otázku je, k čemu pak takový projekt bude ;)
-
Každý projekt se dá vypracovat tímhle způsobem. Na škole vůbec nezáleží. Otázku je, k čemu pak takový projekt bude ;)
Mozna jsem to napsal vhodne. Samozrejme, ze se kazdy projekt timto zpusobem vypracovat da. Otazkou je vsak to, zda-li uspesne. U vas ocividne ano. :)
-
Chybka se vloudila, samozrejme jsem chtel napsat "NEvhodne". :)
-
U vas ocividne ano. :)
Takovými trolováním autorovi vlákna nepomůžete. Buďte věcný raději :)
Teze je taková, že dělání projektů pro projekty může být zbytečné. Student může spadnout do toho režimu "hlavně dokončit projekty", takže může volit k vypracování úkolu metody, které nejsou tolik přínosné. Kdežto když vám škola dá silné teoretické základy tak do praktických věcí, které se dají samostudovat, je lepší pronikat skrz nějaké projekty v laboratořích.
Samozřejmě, pokud do firmy přijde absolvent FIT, je jisté, že něco naprogramovat umí. Ale pokud se středoškolák rozhoduje mezi FI a FIT, není tento pohled přece rozhodující.
Já jsem na střední programovat uměl a věděl jsem, že ony praktické záležitosti se zvládnu doučit sám, protože jsem toho schopný a baví mě to. Já si chtěl vybrat školu, která mi dá široké možnosti vzdělání.
Proto jsem svoje původní rozhodnutí jít na FIT změnil. Věděl jsem, že ve spoustě projektů z FITu budu dělat něco, co už umím, co mě nebaví a nebo to nebude těžké nastudovat ve svém volnu. Na FI mám možnost navštěvovat mnohem více přednášek, než je v doporučených plánech. Můžu si zapsat opravdu zajímavé a náročné předměty (a nejenom z fakulty informatiky). FI mi vychází vstříc velkou flexibilitou v tvorbě rozvrhu (ano, něco to stojí - díry v rozvrhu atp., ovšem pokud pojedete podle doporučeného studijního plánu, bude to vycházet docela slušně) a tím, že tu nejsou žádné kreditové stropy.
-
mp: Napadá mě jedna otázka - proč tedy vůbec studovat VŠ?
Teorii si přeci může člověk nastudovat doma z literatury, stejně jako si doma osvojí zmiňované praktické znalosti. A magisterský titul rozhodně v kvalitě nepředčí 5 let praxe.
-
No tak bacha na FITu se nedělají projekty typu vytvoř nějakou nepoužitelnou blbost, jen prostě něco musíš naprogramovat. Ale implementují se věci, které se učí na přednáškách a mají teoretický základ a hlavně si vyzkoušíš něco nového, k čemu by ses z 99%, nikdy sám nedokopal. Jelikož to nejsou trapné mini aplikaci, tak taky proto jsou to týmové projekty.
Další věc je, že ve většině předmětech dbají na to, aby výsledný projekt splňoval určitá kritéria, takže přístup "hlavně dokončit projekty" se nevyplácí, protože za výslednou práci můžeš dostat málo bodů a je po zápočtu.
Co třeba ještě nikdo nedodal je, že k dost projektům se dělají i různé dokumentace, takže si tak student vyzkouší i tuto nechtěnou činnost, která je v prací často vyžadována.
Ve výsledku, si skvěle připraven na praxi, kde se taky často dělá pod časovým tlakem a musíš vytvořit dostačující aplikaci, v krátkém termínu.
Ale abych jen FIT nechválil, je pravda, že těch projektu je moc. Líbil by se mi spíš přístup, který je někde uprostřed. V tom smyslu, že by časová náročnost byla jak na FITu, ale za semestr bys místo cca 10 "středně těžkých" projektů dělal jen cca 5 "těžších" projektů s tím, že bys sis vybral jen oblasti, které tě více zajímají. Tudíž víc času trávil na věcech, které tě baví a méně času bys věnoval oblastem, které tě jen zdržují.
-
mp: Napadá mě jedna otázka - proč tedy vůbec studovat VŠ?
Teorii si přeci může člověk nastudovat doma z literatury, stejně jako si doma osvojí zmiňované praktické znalosti. A magisterský titul rozhodně v kvalitě nepředčí 5 let praxe.
Proč, protože když něco nemusíš tak to prostě dělat nebudeš. To bude asi hlavní myšlenka školství.
-
mp: Napadá mě jedna otázka - proč tedy vůbec studovat VŠ?
Teorii si přeci může člověk nastudovat doma z literatury, stejně jako si doma osvojí zmiňované praktické znalosti. A magisterský titul rozhodně v kvalitě nepředčí 5 let praxe.
Já si na škole nejvíc vážím:
1) Prostředí školy. Spousta lidí, co rádi přemýšlejí, spousta zajímavé činnosti.
2) Interaktivity. Přednášející může reagovat na dotazy nebo třeba na znuděný/vystrašený výraz studentů. Navíc na obou zde zrovnávaných fakultách působí zajímaví lidé, kteří umějí přednášet, rozumějí tématu, dokáží předat takové náhledy na věc, které v knihách běžně nenajdeš. Toto platí jak u teoretických předmětů, tak i u těch více prakticky orientovaných.
Z těchto dvou důvodů, i když se člověk chce orientovat co nejvíce "prakticky", má smysl studovat na VŠ.
------------
zdenekT: jestli to vyznělo tak, že si myslím, že na FITu se programují jen neužitečné blbosti, tak se omlouvám, tak jsem to nemyslel. Vím, že na FITu se dělají zajímavé projekty. Já popisoval svůj úhel pohledu a proč jsem se rozhodl pro FI.
Míra užitečnosti projektů na FIT záleží od člověka, podle toho co umí, co chce umět a jak se chce profilovat. Proto nerozhodnutým zájemcům doporučuji, ať si třeba nějak zjistí, jaké projekty se na FIT řeší, sami uvidí. To my ostatní nemůžeme rozhodnout :-)
-
Jsem moc rád, že v Brně jsou obě tyto školy, které mají sice v názvu fakulty slovo informatika, ale obě jsou velmi rozdílné a nekonkurují si tak navzájem.
Každý student si tak může vybrat co ho víc láká.
-
Na FI mám možnost navštěvovat mnohem více přednášek, než je v doporučených plánech. [...] a tím, že tu nejsou žádné kreditové stropy.
Co to je za nesmysl?
Nevím o tom, že by jakákoli škola dělala při přednáškách prezenci a dovnitř pustila jen ty, kdo jsou na daný předmět zapsaní. Jestli jsi takový studijní typ, že ti běžný rozsah výuku nestačí, můžeš v libovolné škole sedět v přednáškové místnosti od rána do večera a nikdo tě odtud vyhánět nebude.
A jestli ti jde o to, že absolvování předmětu budeš mít napsané na nějakém papíře, tak to se obávám, že vůbec nikoho nikdy nebude zajímat - každého bude zajímat jenom jestli to umíš nebo ne.
-
Co to je za nesmysl?
Nevím o tom, že by jakákoli škola dělala při přednáškách prezenci a dovnitř pustila jen ty, kdo jsou na daný předmět zapsaní.
Ano, ze zákona jsou přednášky na vysokých školách veřejné.
Rozdíl mezi chozením "jentak" a zapsáním si předmětu je možnost navštěvovat cvičení, pracovat na úkolech, možnost konzultací a nakonec i větší motivace.
Ale prosím, tohle tu probůh nerozebírejme...
-
Páni, celkem se to rozjíždí :).
Né, teď vážně... Zatím jsem takového názoru, že obě školy jsou velkmi kvalitní a každá dokáže studenty hodně naučit. Hlavní rozdíl mezi nimi je (zjednodušeně) Praktičtější x Teoretičtější styl výuky. Upřímně stále nevím, kterou si vybrat. Každopádně přihlášky poputují na obě dvě (+upol). Na FI MUNI to pravděpodobně bude obor Paralelní a distribuované systémy. Samozřejmě navštívím obě dvě školy na dni otevřených dvěří a také doufám že později seženu nějaké informace o lidech co absolvovali první semestr (jejich dojmy atp). Troufám si však říct, že ani jednou školou chybu neudělám :).
-
Páni, celkem se to rozjíždí :).
Né, teď vážně... Zatím jsem takového názoru, že obě školy jsou velkmi kvalitní a každá dokáže studenty hodně naučit. Hlavní rozdíl mezi nimi je (zjednodušeně) Praktičtější x Teoretičtější styl výuky. Upřímně stále nevím, kterou si vybrat. Každopádně přihlášky poputují na obě dvě (+upol). Na FI MUNI to pravděpodobně bude obor Paralelní a distribuované systémy. Samozřejmě navštívím obě dvě školy na dni otevřených dvěří a také doufám že později seženu nějaké informace o lidech co absolvovali první semestr (jejich dojmy atp). Troufám si však říct, že ani jednou školou chybu neudělám :).
Není to lehké co? Skoda, taky me zajimalo jak je to na FIT. Bohuzel se diskuse strhla nekam uplne jinam.
Hlavne at je ta volba pro tebe dobra.
-
Jeste je dobre si uvedomit i dalsi aspekty a shrnout ty co uz tu padli:
- studijni oddeleni a vstricnost ke studentum
- FI MUNI - opravdu skveli a ochotni lide, musim rict, ze jsem byl naprosto spokojen
- FIT - moje manzelka studovala na VUT, ne na FIT, ale vzdy nadavala a straslive
- administrace studia
- FI MUNI - stranky MUNI na administraci jsou uz dlouhudobe velice kvalitni a na FI je umi vsichni pouzivat, teda hlavne ucitele, a to je pak radost
- FIT - kdyz jsem videl jak to je na VUT, tak jsem videl, rekl bych, neprehlednou a jednoduchou aplikaci, ale uz je to dost dlouho a rekl bych, ze se situace musela nutne zmenit, tenkrat to vypadalo, jako by to napsal amater
- volny cas
- FI MUNI - opravdu do zacatku zkouskoveho, mas vice volneho casu, ve vyssich rocnicich uz tomu tak nebylo, mel jsem vice predmetu z ukoly nebo projekty
- FIT - jak tu bylo psano, je to zlo, od rana do vecera neco bouchat je na budku, ac jde o praxi, me tedy spis vyhovuje kdyz si muzu i odpocinout a nebyt stale ve stresu, ze neco musim, nehlede na to, ze pokud mas projekt v tymu, vetsinou plati kolektivni vina, tedy pokud nekdo neco nedoda, jsi ztracen
- projekty a praxe
- FI MUNI - na FI mi naprosto vyhovovalo, kazdy JAVA (SE, EE, XML) predmet - projekt + ukoly, C/C++/Delphi - projekt + ukoly, Prolog - projekt, skupina predmetu pro Paralelni programovani (MPI, threads, locks, atd.) - projekty typu zkus si vsechno a porovnej + ukoly, skupina predmetu MIDDLEWARE (SOAP, DHT, JMS, RMI, CORBA, MPI, atd.) - ukoly, UNIX (shell, administrace) - ukoly a tak dale
- FIT - ja nevim, vsichni z FIT si to pochvaluji, ale co tu nezaznelo, co to je za projekty? Jakeho charakteru? Budou mi na neco?
- ucitele
- FI MUNI - az na par vyjimek super
- FIT - myslim ze to bude podobne, vsude se vsak najde nejaky blbec
Myslim si, ze vetsina prispevku je tu o tom, ze FIT je super prakticka skola a na FI MUNI jsou jenom teoreticci looseri. At je to jak chce, vzdy bude zalezet jen na tobe, co si ze skoly odneses.
Podle me teorie z FI MUNI muze byt otravna, ale prinese to jedno - zmeni ti to uvazovani, naucis se pracovat hbite s informacemi, naucis se korektne vyjadrovat, naucite te veci rychle chapat.
Podle me praxe z FIT muze byt naprosto uzitecna - budes znat neco opravdu dobre, naucis se ruzne vychytavky atd. - at nekdo z FIT doplni.
Ale az prijdes do prace, zalezi na zamestnavateli. Co je zajima?
Jsi chytry, flexibilni, samostatny, poctivy a pracovity?
Umis komunikovat s lidmi? I anglicky?
Umis se sam rozhodovat? A dobre?
Umis pracovat v tymu (to neni vec o tom jestli si mel hodne teamovych projektu, ale jestli jsi dobry tymovy hrac - je to otazka charakteru cloveka)?
A co umite? A at budes mit projektu nad hlavu nebo ne, praxe je praxe. To nejsou skolni projekty at jsou zaludne jak chcou a vypadaji jak chcou (napr. lexikalni/semanticky parser je ti uplne na ..., tech uz na svete je).
Praxe je specificka pro kazdeho zamestnavatele. Vetsinou nebudes delat neco od piky, a pokud budes dobry v programovani, tak je to proto, ze se vyznas v dane problematice co prave firma resi. To je to hlavni, programovat umi kazdy, ale vedet ze to dela dobre, to je dulezite. Vzdy je potreba zohlednit mnoho veci z dane problematiky, tedy tvoje analyticke mysleni. Na to ti znalost programovani nestaci, to je potreba byt flexibilni a analytik. Na co ti je program, ktery neco umi perfektne, ale je naprosto nepouzitelny, protoze mel delat neco naprosto jineho.
Nebudes delat veci jak jsi si sam uz zvyknul, ale jak ti reknou. Az kdyz budes nakonec fakt dobry, prestanes porgramovat a zacnes programatorum davat praci a ridit je, delat supervize.
Jedine co tim chci rict, stejne zalezi jenom na tobe. Skola je jenom prostredek, pokud jsi chytry, je jedno, kterou skolu si zvolis protoze stejne budes dobry.
PS: Na Aplikovanou informatiku na FI rozhodne nechod!
-
FI MUNI - [...]UNIX (shell, administrace) - ukoly a tak dale
Unix se podle mě na FI dá naučit hodně dobře a je mu věnován velký prostor. Se slzou v oku vzpomínám na Yenyův Seminář ze správy systému (http://www.fi.muni.cz/~kas/p090/) - kdyby byl podobně veden každý předmět, tak by imho byla FI fenomenální škola bez konkurence, na kterou by se nedalo dostat.
Obávám se, že to je prostě tím, že Yenya není akademik :(
-
Jen doplnim predchozi prispevek jako student FITu.
studijni oddeleni a vstricnost ke studentum
FIT - moje manzelka studovala na VUT, ne na FIT, ale vzdy nadavala a straslive
Osobne jsem na SO FITu nikdy problem nemel. Tedy krom sakra dlouhych front, kdyz jsem jeho navstevu oddaloval na nejzassi termin, ale to je preci jen moje chyba. :) Rozhodne jsou to prijemni lide. Stejne tak v knihovne.
administrace studia
FIT - kdyz jsem videl jak to je na VUT, tak jsem videl, rekl bych, neprehlednou a jednoduchou aplikaci, ale uz je to dost dlouho a rekl bych, ze se situace musela nutne zmenit, tenkrat to vypadalo, jako by to napsal amate
Uprimne netusim, co jsi to videl. Pokud jsi videl to, co videla manzelka, tak to byl nejspise VUT system, ktery my na FITu jaksi nepouzivame. :) Mame vlastni system, sice ze zacatku take trochu neprehledny, ale behem tydne dvou se da do nej proniknout.
volny cas
FIT - jak tu bylo psano, je to zlo, od rana do vecera neco bouchat je na budku, ac jde o praxi, me tedy spis vyhovuje kdyz si muzu i odpocinout a nebyt stale ve stresu, ze neco musim, nehlede na to, ze pokud mas projekt v tymu, vetsinou plati kolektivni vina, tedy pokud nekdo neco nedoda, jsi ztracen
Ono by to asi chtelo upresnit. Ten volny cas tam je (ac ani tak ne moc, to priznavam), ale musi clovek zacit makat co mozna nejdrive. Kdyz lenosi na zacatku, tak pak nestiha. Ale takhle to funguje asi vsude. :)
Co se kolektivni viny tyce, pokud se na tebe nekdo vykasle, ale ty dodas nejaky funkcni prototyp, tak je mozne dostat body od neaktivniho kolegy. ;)
projekty a praxe
FIT - ja nevim, vsichni z FIT si to pochvaluji, ale co tu nezaznelo, co to je za projekty? Jakeho charakteru? Budou mi na neco?
Tady se trochu rozepisu.
1. rocnik
Assembly - predevsim prace v laboratorich, zadne projekty (pouze orientace v nizkourovnovem jazyku)
C - jednoduche (ale ne primitivni) projekty na zacatek, spracovani textu, prace s maticemi, iteracni vypocty, razeni podle ceske abecedy.
V druhem semestru implementace nejakeho problemu za pomoci prostredku UNIXu (vlakna, semafory, zpravy apod.).
UML - kompletni navrh informacnicho systemu
VHDL - Lehky uvod, jednoducha implementace konecneho automatu (Letos asi bude neco jineho)
MATLAB - lehke matematicke priklady. Nektere mozno i v C.
Bash - Zpracovani informaci unix systemu.
2. rocnik
C - Implementace velkeho poctu jednoduchych algoritmu popsanych v ucenbnici. Tady jde spis o zapamtovani si algoritmu.
Vypracovani interpretu nejakeho jazyka (lexikalni analyza, syntaxe, semantika, optimalizace, interpretace) plus nekolik neprimitivnich algoritmu. Prace v tymu az o peti lidech.
Projekty pracujici s tcp a udp. Implementace server-client komunikace. Celkem 3 projekty na toto tema.
Prace s OpenGL, implementace z-bufferu a Goraudova stinovani.
MATLAB - Zpracovani signalu (za nas prace z obrazkem), take nic tezkeho.
VHDL - Vypis inicialu na maticovy displej. Doplneni nekolika slozitejsich veci do navrhu procesoru, jeden ze zabavnejsich (byt tezsich) projektu.
Perl a Python - Reseni nekolika zajimavych problemu. (Prevod formatu, statistika zdrojoveho kodu apod.)
PROLOG a LISP - Prace v laboratorich plus implementace nekolika algoritmu doma.
Na vyber z C++/Java/VHDL - Navrh a implementace objektove orientovane aplikace. Za nas bylo Clovece nezlob se v C++/Java a ve VHDL vlastni navrh. Tym o 2 lidech. VHDL po jednom (asi).
3. rocnik
PHP a MySQL - Implementace online informacniho systemu navrhnuteho v prvnim roce. Tymovy projekt.
Assembly/C - Reseni problemu na mikrokontroleru MSP430. Jsou tu i jine varianty, ale nebudu to vypisovat vse, mikrokontroler prevazuje.
C/C++/Java/Python - Simulace a modely pomoci knihovny SIMLIB. Tymovy projekt o 2 lidech.
C/C++ - Implementace aplikace na bazi architektury klient/server pro IPv6.
Tvorba uzivatelskeho prostredi (i s vlastnim programem).
a nakonec bakalarska prace :)
Volitelne
C# a .NET - Netusim, co je to zac. :) (Ze stranek predmetu: Windows GUI aplikace, ADO.NET GUI aplikační rozhraní, ASP.NET aplikační rozhraní, Remoting)
Pokrocile C - Hardcore predmet. Taky moc nevim, co se tam dela.
Pokrocile Assembly - Individuální projekt: program ve 32bitovém chráněném režimu využívající Win32 API, rozšíření MMX a/nebo technologii SSE, OpenGL.
Python - Naprogramovani nejakeho rozsahlejsiho skriptu.
HTML/CSS/JS - Napsani stranky, odpocinkovy predmet.
Urcite jsem neco i prehledl, ale tohle by mela byt vetsina.
-
Miroslav Prýmek:
Njn, hold akademici na to maji jiny pohled nez praktici...
Taky jsem se kdysi rozhodoval, jestli jit na FIT nebo FI. Vzhledem k tomu, ze v tom nemam dodnes jasno, nakonec jsem to udelal takto: sel jsem na FIT, vystudoval bakalare. Na magistersky obor jsem sel na FI. Tzn., na FITu jsem se naucil spoustu veci do praxe a trochu teorie - jsem schopen v praxi fungovat jako samostatna i tymova jednotka (jak vyvojar, tak UNIX admin, tak spravce site) a magistra mam ciste teoretickeho - beru si veskere zajimavejsi teoreticke predmety (i z bakalare) na FI. Hodlam magistra na FI studovat 3 roky a studovat normalnim zpusobem - v realu to bude vypadat tak, ze budu mit absolvovane ciste jen teoreticke predmety v rozsaho cca 120-180 kreditu. Takze jich bude docela dost :).
Na zaver prikladam par zajimavych odkazu:
http://stoyan.cz/clanky/fit-vut-vs-fi-mu/
Zhodnoceni semestru na FITu:
http://stoyan.cz/clanky_it/
-
FI MUNI - [...]UNIX (shell, administrace) - ukoly a tak dale
Unix se podle mě na FI dá naučit hodně dobře a je mu věnován velký prostor. Se slzou v oku vzpomínám na Yenyův Seminář ze správy systému (http://www.fi.muni.cz/~kas/p090/) - kdyby byl podobně veden každý předmět, tak by imho byla FI fenomenální škola bez konkurence, na kterou by se nedalo dostat.
Obávám se, že to je prostě tím, že Yenya není akademik :(
taktiez som mal tu cest, vynikajuci predmet a aj clovek
-
student:
No já bych to viděl nějak obdobně. Taktéž bakalář na FITu a potom magisterský na FI.
Ale zaráží mě jedna věc. Jakto že po FITu je člověk Ing. a po FI Mgr.? Já měl původně zato, že se jedná o rozdělení Humanitní atp. (Mgr.) a Technické (Ing.) obory. Nebo je to prostě tak, jak si to škola vybere?
Dan:
Děkuji ti za rozsáhlý popis projektů na FITu, velice mi to přiblížilo dění na této škole
Nenašel by se zde někdo, kdo by obdobně popsal i projekty na FI MUNI? :)
mxm:
Díky za rozsáhlé porovnání obou škol. No řekl bych, že rozdíl mezi těmi školami není až tak důležitý, protože stejně pokud chce člověk něčím být, něco ho baví a chtěl by to dělat, měl by se tomu primárně věnovat sám a nespoléhat pouze na to, že ho to škola naučí (řekl bych že obecně to platí na ZŠ, SŠ i VŠ). Bohužel znám plno takových lidí, kteří spoléhají jen a pouze na školu a myslí si, že samostudium není potřeba...
A proč bych podle tebe neměl chodit na Aplikovanou informatiku? :)
-
student:
No já bych to viděl nějak obdobně. Taktéž bakalář na FITu a potom magisterský na FI.
Ale zaráží mě jedna věc. Jakto že po FITu je člověk Ing. a po FI Mgr.? Já měl původně zato, že se jedná o rozdělení Humanitní atp. (Mgr.) a Technické (Ing.) obory. Nebo je to prostě tak, jak si to škola vybere?
aaa panovi ide o titul :) toto mi kazdy vycita, tiez som bol na uni, po ktorej by som mal ing. lenze to je proste jedno, ide o to co mas v hlave. a siel som na muni. "a ty nebudes inzinier ale len magister????" no, budem "len" magister, magister z informatiky na muni, to je len taky plaz oproti panom majstom sveta s ing ...
-
aaa panovi ide o titul :)
Nenene, tak jsem to v žádnym případě nemyslel. Jen mě zajímal rozdíl :)
-
student:
No já bych to viděl nějak obdobně. Taktéž bakalář na FITu a potom magisterský na FI.
Ale zaráží mě jedna věc. Jakto že po FITu je člověk Ing. a po FI Mgr.? Já měl původně zato, že se jedná o rozdělení Humanitní atp. (Mgr.) a Technické (Ing.) obory. Nebo je to prostě tak, jak si to škola vybere?
Dan:
Děkuji ti za rozsáhlý popis projektů na FITu, velice mi to přiblížilo dění na této škole
Nenašel by se zde někdo, kdo by obdobně popsal i projekty na FI MUNI? :)
mxm:
Díky za rozsáhlé porovnání obou škol. No řekl bych, že rozdíl mezi těmi školami není až tak důležitý, protože stejně pokud chce člověk něčím být, něco ho baví a chtěl by to dělat, měl by se tomu primárně věnovat sám a nespoléhat pouze na to, že ho to škola naučí (řekl bych že obecně to platí na ZŠ, SŠ i VŠ). Bohužel znám plno takových lidí, kteří spoléhají jen a pouze na školu a myslí si, že samostudium není potřeba...
A proč bych podle tebe neměl chodit na Aplikovanou informatiku? :)
Neni to rozdeleno na Humanitarni a technicke obory :) ale Univerzity.
-
Neni to rozdeleno na Humanitarni a technicke obory :) ale Univerzity.
Jo takhle... Děkuji za objasnění :).
-
Obecne by se dalo rici v oboru IT, ze magistr je teoretik a inzenyr praktik. To, ze si spousta lidi mysli, ze inzenyr je neco vice nez magistr je podle me zpusobeno tim, ze treba ucitele na ZS jsou take magistri atd.. Pro me osobne znamena Mgr. v IT vetsi prestiz - tedy, pokud neni absolvent treba z pajdaku a podobne.
-
Zdravím, chtěl jsem založit nový topic, ale všiml jsem si, že už tu jeden je.
Sice mám ještě do konce studia dost času, ale raději se snažím rozšířit si obzory.
Zde bylo zmíněno několik škol, ale jelikož jsem ze SPŠ Stavební, tak jsem narazil na stránkách Stavební Fakulty na program-obor Informační systémy ve stavebnictví ( http://www.fsv.cvut.cz/student/bakalmag/programy/oborbs.php ).
Stavařina mě baví, ale vždycky mě táhlo programování, počítače apod., nechtěl bych zahodit 4 roky, takže bych se chtěl zeptat, co si myslíte o tomto oboru v IT? Myslíte, že to má smysl, nebo že je výhodnější studovat např. na FITu?
-
No vidim, že už je to t uchvíli mrtvé, ale snad se na to ještě někdo kukne. Mám dotaz, jak zjistim, které termíny NSZ uznává VUT FIT? Vím, že jsem to kdysi viděl, ale teď to nějak nemohu najít (myslím NSZ z Matematiky). Abych náhodou nešel na nějaké zkoušky, které oni pak nebudou zohledňovat :)
-
a.k.a:
Informatiku nebo informacni technologie je nejlepsi studovat samozrejne na fakultach k tomu urcenych. Na FIT VUT dostanes vseobecny zaklad v IT - tzn., budes umet z kazdeho neco. Da Ti solidni zaklad pro praxi. Fakulty, ktere nejsou zamerene primo na IT uci IT vetsinou jen okrajove nebo jen uzky smer - tzn., ve Tvem pripade by se asi jednalo POUZE o informacni systemy pouzivane ve stavebnictvi, coz je celkem o nicem.
-
Jsem ve třetím ročníku FIT VUT a rozhodnutí studovat tuto školu vidím jako svou životní chybu. Této chybě jsem moc nemohl předejít, protože když jsem se ptal jakou školu si vybrat, tak jsem se ptal v té době studujících a v té době byl FIT úplně jiný. To, co mě trápí na této škole, je arogantní přístup vedení/učitelů/garantů/doktorandů - to je můj názor, který bych tady mohl zdůvodňovat na tři stránky a stejně by potom někdo ho mohl v dalším slohu vyvracet. Nejlépe člověk získá přehled když se zeptá více lidí. Volba, kterou VŠ zvolit, není prkotina a tak si myslím, že se vyplatí zajít si třeba na vutbr.cz, tam si vyhledat nějaké lidi studující FIT (vybírejte nejlépe třeťáky, prváci jsou ještě plní optimismu a čekají že se to časem zlepší, většina druháků ještě nečuchla k praxi).
Co nikdo nemůže vyvrátit je fakt, že současné studium na FITu je těžší než před pár lety. Vznikly projekty v předmětech, kde dříve projekty nebývaly, projekty jsou težší, zavedly se minima a fulltexty (zkouška která nemá testovou formu) na zkouškách.
Podle mého mínění je škola zbytečně náročná. Naučíte se sice dost věcí, ale myslím, že za ten stres to nestojí. V oboru IT se člověk učí neustále, a pokud vám něco nedá škola, co budete v práci potřebovat, prostě si to dostudujete během práce. Ani nevím jak popsat, jak moc musím dělat abych stíhal projekty. Prostě dělám od rána do večera školu a je luxus jeden den nedělat (tzn. žádný víkend, Vánoce max 5 volných dnů). Spolubydlící je na FSI VUT a dělá tak polovinu času co já. Když potom vidím jak si lidi kolem mě užívají studenský život tak se těším jak z té mojí životní chyby vylezu.
-
Ja som v prvom ročníku mag. štúdia na FIT VUT. S bakalárskym stupňom som bol pomerne spokojný. Predmety boli každým semestrom zaujímavejšie.
Na tomto stupni by človek očakával, že to bude ešte lepšie, ale zatiaľ som prišiel do styku nanajvýš s tak "vedeckými intelektuálnymi výzvami" ako je naprogramovanie sorting algoritmu v assembleri, alebo opisovanie teoretických definícií zo skrípt na papier...
Výuku matematiky by som si tiež vedel predstaviť nejak inak. Napríklad tak, že by sa vyučujúci nezamotával pri vysvetľovaní triviálneho príkladu.
Voľného času je oveľa menej, než na strednej škole, a menej, než na mnohých iných fakultách. Ale ak človek nemá záujem o samé Bčka (Ačka sú raritou - body sa počas celého semestra veľmi ľahko a nenávratne strácajú) tak to nie je také zlé.
Na druhú stranu, ak si človek len "nejak odbyje" zápočty a "uhrá toľko, koľko mu stačí na E", tak sa naňho moc informácií nenalepí. Vedenie sa síce snaží objem výstupných vedomostí zvýšiť, ale - rozhodne nie každému tunajší študijný plán vyhovuje.
Je to určite individuálne, ale napríklad ja nedokážem byť dostatočne produktívny, keď robím na X projektoch naraz, a zároveň s tým sa ešte snažím naučiť látku, ktorá s projektom nesúvisí.
Naopak, počas "rozvoľneného" ročníka som sa venoval len 1 predmetu naplno, mal som čas to všetko vstrebať pomaly, a výsledky (moja spokojnosť a známka) boli omnoho lepšie, pri porovnateľnej námahe. Pri časovom tlaku proste človek nedokáže získať ten správny nadhľad. Poznáte to - do noci nad niečím bezradne sedíte, pričom keby ste sa radšej išli vyspať, tak to ráno rozlúsknete hneď. Takže drobná rada - robiť veci priebežne a dopriať si oddych medzi projektami, nie pred nimi ;-)
Za ideálnejší spôsob zvyšovania vedomostí by som však považoval "ubranie plynu" - menej domácich úloh z neprofilových predmetov. Ale ja nie som pedagóg :)
A nakoniec, po sčítaní všetkých plusov a mínusov, vrátane iracionálnych sympatií a strachu z neznámeho, si myslím, že toto bola asi tá najlepšia voľba. Obávam sa, že lepšie to nikde o moc nebude...
-
No vidim, že už je to t uchvíli mrtvé, ale snad se na to ještě někdo kukne. Mám dotaz, jak zjistim, které termíny NSZ uznává VUT FIT? Vím, že jsem to kdysi viděl, ale teď to nějak nemohu najít (myslím NSZ z Matematiky). Abych náhodou nešel na nějaké zkoušky, které oni pak nebudou zohledňovat :)
A není lepší tuhle otázku poslat mailem škole, než se ptát na fóru?
-
Jsem v prváku na FIT VUT a musím říct, že jsem zatím spokojený. Naučil jsem se dobře v assembleru a zdokonalil v C (hlavně začal používat věci jako valgrind, make,..). Softwarové inženýrství je taky zajímavý předmět a naučí člověka jak přemýšlet o projektech mimo vlastní programování. Diskrétní matematiku snad udělám, na to se teď začínám učit. Bojím se teorie obvodů, protože elektronika mi moc nejde, řekl bych, že mi tam unikají nějaké základní principy a asi bych potřeboval nějaké doučování nebo dobrou učebnici. Jinak co jsem viděl otázky na státnice, tak je to vesměs samá elektronika, což mě celkem vadí, ale co se dá dělat. Jinak jak tu píše většina lidí, člověk může zapomenout na nějakou vlastní realizaci, protože času je dost málo a o to méně, pokud s programováním student začne až na fakultě.
-
jen bych rad zminil, ze v prvaku FIT VUT jsem byl take jeste nadseny, zklamani se dostavilo na konci druhaku.. ono clovek ze zacatku si moc nevsima tech gest a reci garantu, napriklad vam s klidem rekne, ze budete delat zkousku, i kdyz nevite jestli mate zapocet, a kdyztak kdyby az zapocet opravi se ukazalo ze nemate na zapocet ale ze jste dali zkousku, tak ze se proste ta zkouska hodi do kose a nic se prece nedeje..
-
Osobne studuji na FI a pravda je imho takova, ze FI je "lepsi" jenom pokud clovek chce a vi co chce. Rekl bych, ze po absolvovani bc studia na FITu jsi pouzitelny minimalne jako cvicena opicka na bouchani kodu = prakticky jsi schopen neco naprogramovat. A to diky praktictejsimu zamereni FIT. Kdezto FI se da dostudovat a po bc studiu nerozumnet nicemu. Teoreticke predmety jsou fajn, bohuzel se leckdy daji "nasprtat" a od zkousky odejit s peknym pismenkem aniz by o tom clovek neco vedel.
Nevim, jak to mate na FIT, ale u nas si osobne cenim hlavne toho, ze kdyz clovek ma zajem, tak "praktickych" predmetu ma na vyber hafec. Je tu kotel predmetu okolo C a C++, C# a .NET celkove, Java (hlavne prednasky Peti Adamka za navstevu stoji). Byl tu seminar vyvoje mobilnich aplikaci, seminar ruby, externi kurz pythonu. Dale funkcionalni programovani (jak teoreticky, tak prakticky), predmety na 3D modelovani, datove modelovani, databaze... Ona ta Fi zas az tak teoreticka neni, kdyz clovek chce... snad jen ten assembler tu chybi. Dobre je taky vedet, ze na sposutu teoretickych predmetu navazuji praktictejsi seminare
-
Tiež uvažujem o týchto dvoch školách. Vidím že téma je staršia a zaujímal by ma názor študentov ktorý sú teraz na týchto dvoch školách. Vopred Ďakujem za odpoveď ;)
-
... snad jen ten assembler tu chybi.
Nechybí. A laby pro hardwaráře zabírají skoro celé patro :)
-
... snad jen ten assembler tu chybi.
Nechybí. A laby pro hardwaráře zabírají skoro celé patro :)
A můžu se zeptat, které? Za těch pár měsíců studia na FI jsem z HW laboratoří narazil jen na B202 kde je cca 10 míst.
-
... Za těch pár měsíců studia na FI...
Přesně.
-
Já tu otázku myslel vážně. Studuju první semestr magistra na FI (bakalář na FIT) a čekal jsem nějaký tip na předměty / laboratoře se zaměřením na HW.
-
Tiež uvažujem o týchto dvoch školách. Vidím že téma je staršia a zaujímal by ma názor študentov ktorý sú teraz na týchto dvoch školách. Vopred Ďakujem za odpoveď ;)
FIT:
https://twitter.com/monnef/status/273443783859900416
http://www.twitlonger.com/show/k5fspc
-
"Teď k problémům - jako největší slabinu vnímám opravdu slabou angličtinu a nerozvíjení soft-skills. Co se týče angličtiny, tak jsou kurzy BAN1 - BAN4 podle náročnosti a student musí za dobu bakalářského studia úspěšně zvládnout BAN4. Není ale problém si zapsat hned BAN4 (který je svou náročností pod úrovní angličtiny na gymnáziu) a tím jakákoliv angličtina na FIT končí. "
Není nad to vidět vysokoškoláky z Brna, jak ve věku 23+ let, tzn. zhruba po 4 + 5 + 5ti letech studia angličtiny často nezvládnou ani pozdravit. Ještě větší tragédie jsou zahraniční konference, tam absolventi brněnských fakult skutečně excelují. A všichni krom přednášejícího uvažují nad tím, zda by nebylo lepší se rovnou podřezat...
Pánové, proberte se. Nikdo vám to do hlavy nenalije, být 14 let studií pasivní a neudělat ani ň nad nutný rámec vás prostě jazyk nenaučí nikdy. Na škole máte možnost dělat to prakticky zadarmo. Vybodnete se na to? Vaše volba, ale pokud tu angličtinu budete jednou potřebovat (tím myslím i mluvenou), bude vás to stát pěkně krvavé peníze.
-
Nechápu. Pokud škola výuku cizího jazyka nenabízí/nepodporuje, je to rozhodně důvod k výtce. Má zkušenost je, že kvalitních jazykovek za snesitelnou cenu je málo a na předměty filosofické fakultě není snadné se dostat kvůli kapacitě. V takovém kontextu se mi líbilo, že na matfyzu je možnost (ba dokonce povinnost) zapsat se na angličtinu, která pasuje do rozvrhu, vyučuje se poblíž kolejí a úrovní obtížnosti je několik, a to od základů až po konverzaci s rodilým mluvčím.
-
Ja a kazdy dobre hovoriaci anglicky clovek ktoreho poznam hral World of Warcraft (na medzinarodnom servere) alebo studoval v zahranici. Ziadna jazykova skola ani klasicka skola nepomoze. Treba prax, hovorit, pisat, citat... kazdy den a nie blbosti z ucebnice.
-
Ja a kazdy dobre hovoriaci anglicky clovek ktoreho poznam hral World of Warcraft (na medzinarodnom servere) alebo studoval v zahranici. Ziadna jazykova skola ani klasicka skola nepomoze. Treba prax, hovorit, pisat, citat... kazdy den a nie blbosti z ucebnice.
Co myslíš, že je konverzace s rodilým mluvčím? O.o
-
To si vazne myslite, ze 1 - 2 hodiny placene konverzace tydne vam nahradi 24/7 vyhradne komunikace anglicky?
VS by mela zajistovat vyuku odbornou a to i v cizim jazyce, pokud se vam nepodarilo se naucit jazyk/jazyky na stredni skole tak se vam to na VS stejne nepodari a musite si projit pobytem v zahranici, jinak se ten jazyk proste nenaucite.
Urcite jsou lide, kteri se jsou schopni naucit perfektne cizi jazyk doma, ale tito lide ten jazyk umi uz ze stredni skoly!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jako motivacni knihu bych doporucoval Jak se efektivně učit cizí jazyk od Davida Grubera
Jazykovou skolu Nepustilovu jazykovou skolu v Brne - tesne pred odjezdem, misto rozlucek s kamaradama v hospode.
Co myslíš, že je konverzace s rodilým mluvčím? O.o
-
Jetli to bylo mysleno vtipem, tak dobry, jestli ne, tak snad jen ze zivot neni hotel, ale behem zivota se muzete v hotelu ubytovat, kdyz do toho ty penize chcete narvat.
Obecna vyuka jazyku na VS by mela byt plne hrazena studentem.
Pravdepodobne se mnou nebudete souhlasit. Taky bych s timto nazorem pred cca 10 lety nesouhlasil. Obecna vyuka jazyku na VS mi NIC neprinesla, jen stala fakultu penize.
Na stredni jsem to zase flakal ja ....
Nechápu. Pokud škola výuku cizího jazyka nenabízí/nepodporuje, je to rozhodně důvod k výtce. Má zkušenost je, že kvalitních jazykovek za snesitelnou cenu je málo a na předměty filosofické fakultě není snadné se dostat kvůli kapacitě. V takovém kontextu se mi líbilo, že na matfyzu je možnost (ba dokonce povinnost) zapsat se na angličtinu, která pasuje do rozvrhu, vyučuje se poblíž kolejí a úrovní obtížnosti je několik, a to od základů až po konverzaci s rodilým mluvčím.
-
[citation needed]
-
prestoze bych FIT nikomu nedoporucil, tak tu anglictinu musim upresnit - minimalne jedna volitelna je urcite, priprava na (FCE?) certifikat. tusim, ze kdyz dosahnete urciteho vysledku v zaverecne zkousce, tak dokonce fakulta zaplati/prispeje na pokus o ziskani certifikatu (slysel jsem, ze to zaplati ~70% studentum).
PS: ted se divam, ze je i nejaka dalsi - "Angličtina pro Evropu", takze pokud se student chce zdokonalovat, tak nejake moznosti ma.
-
minuly rok som absolvoval tuto pripravu na FCE. Len na upresnenie - skola to preplati tym, ktori budu mat hodnotenie lepsie ako cca 50% studentov v danom predmete (ale len zhruba, maju na to zrejme pripravene len iste mnozstvo financii). A preplati to 100%. Co sa tyka dalsich anglictin, tak vyber je, ja som si zapisal anglictina pre europu (celkom zaujimave, na kazdej hodine sa prebera nejaka dalsia krajina europy, zvyky v europe, pravne systemy atd). V dalsom semestri mam zapisane konverzacie z anglictiny. Takze vyber urcite je
-
CVUT FIT kamo nic jinyho