Reklama měnící rozložení stránky

Re:Reklama měnící rozložení stránky
« Odpověď #30 kdy: 08. 10. 2014, 16:09:18 »
Můžeme to místo vyhradit, ale ta reklama tam není vždy. Když je ta pozice neobsazená (což předem při načítání webu nevíme), tak tam zůstane velká díra.

S možností předplatného počítáme, ale implementace ještě nějakou dobu zabere.


peter

Re:Reklama měnící rozložení stránky
« Odpověď #31 kdy: 08. 10. 2014, 19:45:40 »
Takže tu máme dve situácie:
Stále skákanie stránky.
Raz za čas dieru bez reklamy.

Koľko krát za rok sa nemá aká reklama zobraziť? Asi to nebude ani promile prípadov oproti tej skákajúcej stránke. Dizajn to vyzerá byť profesionálny. Nebol náhodou niekto na dovolenke počas štádia návrhu a testovania?

P_V

  • ***
  • 227
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Reklama měnící rozložení stránky
« Odpověď #32 kdy: 08. 10. 2014, 23:05:11 »
Napadá mě ještě jeden způsob: ve chvíli načtení reklamy detekovat, zda je kurzor pod reklamou nebo nad reklamou. Pokud pod, tak současně se zvětšením prostoru odscrollovat o stejný kus. Takže viditelný obsah neposkočí.

SB

Re:Reklama měnící rozložení stránky
« Odpověď #33 kdy: 09. 10. 2014, 12:08:17 »
3 věci:

Asi jsem blbý, ale pořád mi není jasné to rozmístění: Když se načítá stránka, zjistí si od reklamního systému (1 KB dat), kde budou pro danou instanci místa na reklamu, a podle toho se sestaví. Jestli se pak reklamu podaří načíst, je už problém inzerenta. Nepodaří-li se načíst ani rozložení reklamy, tak tam prostě nebude!

K čemu je inzerentovi zobrazovat necílenou reklamu, když na ni stejně nikdo neklikne, dokonce riskuje zablokování? Myslel jsem, že i inzerent chce od zadavatele peníze, takže nestačí reklamu umisťovat plošně, ale efektivně. Opravdu jsou tuzemští inzerenti takoví debilové (nedivil bych se)?

To nahrazování „do  p r dele“ za „zadeke“ je opravdu hrozné. Nestydíte se takhle kurvit češtinu? :P

Kolemjdoucí

Re:Reklama měnící rozložení stránky
« Odpověď #34 kdy: 09. 10. 2014, 12:18:49 »
"K čemu je inzerentovi zobrazovat necílenou reklamu, když na ni stejně nikdo neklikne, dokonce riskuje zablokování?"

+1 asi tak, nezobrazuju to, protoze na to stejne neklikam...


KOLEGA

Re:Reklama měnící rozložení stránky
« Odpověď #35 kdy: 09. 10. 2014, 12:47:34 »
Jsem sice chudobnej jako kostelní myš, ale jsem ochotnej root.cz jakožto nejlepší český web ohledně technických věcí (jen do mě, je to subjektivní) podpořit finančně i třeba 300 ~ 400 kč za rok ...

Re:Reklama měnící rozložení stránky
« Odpověď #36 kdy: 09. 10. 2014, 13:00:23 »
Když se načítá stránka, zjistí si od reklamního systému (1 KB dat), kde budou pro danou instanci místa na reklamu...

Tak to právě nefunguje. Reklama se načítá až při zobrazení strany, načítá se až na cílové stanici (v prohlížeči) a rozhoduje si o tom reklamní systém na základě mnoha věcí, včetně cookie uživatele, odkud přišel a podobně. My se ho nemůžeme zeptat: „Hele, kdyby čistě náhodou teď přišel tady ten uživatel, ukázal bys mu něco na téhle pozici?“ Část reklam se navíc zobrazuje formou aukce, kdy jednotlivé nabídky inzerentů i webů sejdou v určitou chvíli a okamžitě se vybírá, jestli se tam něco dá a konkrétně co. Nedá se na to zeptat předem, pustí se JavaScript a reklamní server si o tom rozhodne sám. Tak to prostě funguje.

K čemu je inzerentovi zobrazovat necílenou reklamu, když na ni stejně nikdo neklikne...
U části reklamy dostáváme zaplaceno za prosté zobrazení. Takže i to načtení nám přinese nějaké drobné, které v případě měsíčního provozu znamenají určitou slušnou sumu peněz. A lidi na reklamy klikají. Jsou to třeba zlomky procent, ale i tak si může inzerent spočítat, zda se mu to vyplatí. Je to na něm a my jsme jen rádi, když mu vyjde, že je pro něj fajn nám ty peníze dát.

Re:Reklama měnící rozložení stránky
« Odpověď #37 kdy: 09. 10. 2014, 13:06:13 »
Jsem sice chudobnej jako kostelní myš, ale jsem ochotnej root.cz jakožto nejlepší český web ohledně technických věcí (jen do mě, je to subjektivní) podpořit finančně i třeba 300 ~ 400 kč za rok ...

Díky, přesně takovou věc intenzivně připravujeme. Vydržte!

Re:Reklama měnící rozložení stránky
« Odpověď #38 kdy: 09. 10. 2014, 13:30:26 »
Opakovane se mi stava, ze chci kliknout na konkretni odkaz, behem kliku se objevi reklama a ja klikam cert vi kam.

A to je právě ten účel. Kliknout ideálně na tu reklamu. Proto reklamní agentury chtějí umísťovat reklamu přímo do obsahu a nikoliv vedle. Právě proto si root vybral 3. možnost. A ještě se k tomu drze přiznává.

Re:Reklama měnící rozložení stránky
« Odpověď #39 kdy: 09. 10. 2014, 13:52:20 »
Ne, to opravdu není ten důvod. O falešné kliky nikdo nestojí. Doporučuji přečíst si celou diskusi.

Re:Reklama měnící rozložení stránky
« Odpověď #40 kdy: 09. 10. 2014, 14:01:53 »
Ne, to opravdu není ten důvod. O falešné kliky nikdo nestojí. Doporučuji přečíst si celou diskusi.

Celou diskusi jsem si přečetl a s překvapením jsem zjistil, že tato logická a přímočará odpověď nikoho nenapadla.  ;)

SB

Re:Reklama měnící rozložení stránky
« Odpověď #41 kdy: 09. 10. 2014, 14:34:36 »
Když se načítá stránka, zjistí si od reklamního systému (1 KB dat), kde budou pro danou instanci místa na reklamu...

Tak to právě nefunguje. Reklama se načítá až při zobrazení strany, načítá se až na cílové stanici (v prohlížeči) a rozhoduje si o tom reklamní systém na základě mnoha věcí, včetně cookie uživatele, odkud přišel a podobně. My se ho nemůžeme zeptat: „Hele, kdyby čistě náhodou teď přišel tady ten uživatel, ukázal bys mu něco na téhle pozici?“ Část reklam se navíc zobrazuje formou aukce, kdy jednotlivé nabídky inzerentů i webů sejdou v určitou chvíli a okamžitě se vybírá, jestli se tam něco dá a konkrétně co. Nedá se na to zeptat předem, pustí se JavaScript a reklamní server si o tom rozhodne sám. Tak to prostě funguje.

K čemu je inzerentovi zobrazovat necílenou reklamu, když na ni stejně nikdo neklikne...
U části reklamy dostáváme zaplaceno za prosté zobrazení. Takže i to načtení nám přinese nějaké drobné, které v případě měsíčního provozu znamenají určitou slušnou sumu peněz. A lidi na reklamy klikají. Jsou to třeba zlomky procent, ale i tak si může inzerent spočítat, zda se mu to vyplatí. Je to na něm a my jsme jen rádi, když mu vyjde, že je pro něj fajn nám ty peníze dát.

Webu fakt nerozumím (a ani nechci), ale když si nějaký javaskript umí načíst obrázky či jiná data, tak snad zvládne stáhnout hned při načítání stránky nějaké krátké metainformace k tomu, co bude zobrazovat (tou dobou už to musí vědět) a ihned podle toho vyčlenit odpovídající regiony na stránce, aniž by ji potom musel přestavovat...

Takže inzerenti vlastně ani nemají zájem na funkčnosti oné reklamy, takže jim stačí rvát to tam pod tlakem... Možná chtějí prostě jen srát lidi, i kdyby to museli platit... Nevím...

Re:Reklama měnící rozložení stránky
« Odpověď #42 kdy: 09. 10. 2014, 14:43:20 »
...
U části reklamy dostáváme zaplaceno za prosté zobrazení. Takže i to načtení nám přinese nějaké drobné, které v případě měsíčního provozu znamenají určitou slušnou sumu peněz. A lidi na reklamy klikají. Jsou to třeba zlomky procent, ale i tak si může inzerent spočítat, zda se mu to vyplatí. Je to na něm a my jsme jen rádi, když mu vyjde, že je pro něj fajn nám ty peníze dát.

A nejsou pro tyhle věci ideální ty dva prázdné pruhy po stranách?
Tam ať se objevuje cokoli.
(pokud to nebude šíleně blikat, nebudou v tom hambaté obrázky (nebo návody na zaručené a snadné výdělky))

belzebub

Re:Reklama měnící rozložení stránky
« Odpověď #43 kdy: 09. 10. 2014, 15:42:50 »
Root ma problem, plynouci z tezko slucitelnych pristupu redakce a ctenaru:

REDAKCE: mame malo penez z reklamy, prosim, prosim, klikejte vice, nepouzivejte adblock
CTENARI: rusi nas reklama, a root.cz (vcetne jeho redaktoru) pro nas neni az tak moc dulezity, takze at klidne krachne

Tj tento problem je pro REDAKCI existencni, kdezto pro CTENARE je okrajovy, a prumerny CTENAR nebude plakat, kdyz root.cz zkrachuje. To je velmi dulezite si uvedomit - ctenar na redakci kasle, a je mu ukradena, clanku o linuxu je na netu spousta, ale redakce ctenare absolutne kriticky nutne potrebuje k zivotu!

Jinymi slovy - redakce NEMUZE spolehat na ctenare, kteremu jsou jeji problemy fuk. Musi problemy resit sama, protoze ctenari je nebudou resit za ni. Kdyz nebude root.cz, ctenari pujdou jinam. Kdyz nebudou ctenari, root.cz pujde na pracak.

VY NAS POTREBUJETE, MY VAS NE

Ja vim ze to zni osklive, a vim ze existuji vyjimky, ale tak to je.

Pohled ctenare: reklama me obtezuje a rusi, takze pouzivam AdBlock. Root.cz breci, abych si adblok pro ne vypnul, protoze jim to ubira penize. Co ja ted udelam? Pridam vyjimku. Ale reklama me dale obtezuje a skace. Co udelam? Vyjimku zrusim. TAK SE BUDE CHOVAT VETSINA LIDI KTERI KDY SLYSELI O ADBLOCKU! A jakekoliv mnozstvi prosebnych banneru na tom nic nezmeni, naopak, spise to dost lidi presvedci aby na root.cz nelezli vubec.

Na druhe strane root.cz (potazmo iinfo) bez reklamy asi neprezije. Co udela kdyz zacnou klesat prijmy z reklamy? Zacne zobrazova listu nabadajici lidi k vypnuti adblocku. Prijmy z reklamy opet klesnou. Co ted?

Nemuzete zalozit svuj byznys na tom ze "prevychovate" ctenare, aby si vypnuli adblock, nebo klikali na reklamu. Proste nemuzete. Muzete to zkusit, ale selzete.


Jsem presvedceny, ze cesta nevede absolutne naivni cestou "prevychovavani" uzivatelu, aby si zacali vazit reklamy, at je sebevic otravuje. To je jen priznani, ze redakce nevi co delat, zavre oci zacpe si usi a dela "blablabla ja nic neslysim". Ani nevede cestou "poucovani" ctenaru proc se pouziva nejaky system reklamy, protoze ctenare to nezajima, zvlast kdyz ma na svem 24" monitoru uzkou nudli plnou reklam a po stranach dva prazdne siroka pruhy. Zadne mnozstvi povzdechu typu "nemuzeme s tim nic delat" ho nepresvedci ze to je ok a ze by mel dat vyjimku do adblocku.

Ale jako redakce s tim neco muzete udelat: muzete zkusit ZMENIT, to co lidi stve, a navic dat lidem duvod root brat jako "JEJICH SERVER". Coz znamena:

 * prestat s vyjmenovavanim duvodu proc neco nejde (reklama po stranach), a misto toho zkusit vymyslet jak to udelat, aby to slo

 * zamyslet se nad TOTALNIM ZPRASENYM chaosem, ktery jsou fora a diskuse, a tim primet lidi, aby se na root.cz zacali citit vice doma, aby se nebali ptat a aby vedeli, ze neslusne chovani, trolling apod. se nevyplaci.

 * zkusit pridat vice kvalitniho obsahu, protoze pokud mate prumerne 2 nove clanky za den, je to roztomile, ale jako CESKY server jste omezeni na par ceskych ctenaru. Takze nemate kam rust a kdyz kazdy den vygenerujete od kazdeho ctenare pouze 2 zobrazeni reklam, je to dost malo. Pokud budou clanky 4, mate okamzite 2x vetsi prijem z reklamy. Napriklad.

Jinymi slovy:
 * dat lidem obsah, ktery je zajima
 * omezit obtezovani reklamou na minimum
 * snazit se vytvorit funkcni komunito

Vsechny tyto kroky znamenaji mnoho prace, a vsechny zacnou fungovat az za delsi dobu, ale z meho pohledu je to jediny recept, jak vyresit existujici problem.

Ale nedelam si iluze ze neco zmenim, jenom bych rad zmenil veci k lepsimu. Ne pro sebe, ne pro redakci, ale pro vsechny.

Pavouk106

  • *****
  • 2 400
    • Zobrazit profil
    • Můj blog
    • E-mail
Re:Reklama měnící rozložení stránky
« Odpověď #44 kdy: 09. 10. 2014, 15:48:12 »
Jsem sice chudobnej jako kostelní myš, ale jsem ochotnej root.cz jakožto nejlepší český web ohledně technických věcí (jen do mě, je to subjektivní) podpořit finančně i třeba 300 ~ 400 kč za rok ...

Díky, přesně takovou věc intenzivně připravujeme. Vydržte!
Technická: Plánujete možnost zaplacení webu bez reklam nebo plánujete placený obsah formou jako Digizone? Jestli to druhé, tak to (pro mě osobně) není dobrá zpráva. To první je mi jedno, podle výše částky jsem ochotný buď zaplatit nebo prostě sledovat web s reklamou (jako doteď).

A nejsou pro tyhle věci ideální ty dva prázdné pruhy po stranách?
Tam ať se objevuje cokoli.
(pokud to nebude šíleně blikat, nebudou v tom hambaté obrázky (nebo návody na zaručené a snadné výdělky))
Kdysi jsem tu četl názor, že root.cz (a podobné servery) jsou dělané na šířku 1024px (což je podle mě relativně ok šířka, pokud tedy chtějí web s pevnou šířkou). Otázka je, jak se staví k reklamě mimo tento prostor (= k reklamě, která rozšíří stránku z 1024px někam výš). Já třeba přistupuju často na LCD se šířkou 1024px a kdybych měl mít vlevo skyscraper, kterej by mi hlavní obsah odsunul o nevím kolik přesně (řekněme 100px), neměl bych radost. Muselo by se to pak optimalizovat podle rozlišení klienta (= já ybch mrakodrapy prostě nevídal).