Má smysl věnovat se hernímu vývoji?

indie

Má smysl věnovat se hernímu vývoji?
« kdy: 23. 06. 2014, 13:13:51 »
Poslední půl rok mě začalo zajímat vyvíjení her. Začlo to tím úspěchem Kingdom Come na Kickstarteru. Pročetl jsem celý jejich vývojářský blog + viděl všechna možná videa z konferencí, kde někdo z jejich týmu hovořil na téma vývoje her a věcí s tím spojených.
Dozvěděl jsem se hodně zajímavých informací. Nejzajímavější to, že to vlastně není zas až tak šílené složité, jak se to může zdát (můj pohled byl do té doby takový, že je to jen pro ty nejlepší, pro elitu, že musím mít jedničky z matiky a fyziky na matfyzu atd.).
Realita je taková, že dneska už jsou enginy typu Unity nebo CryEngine a vývojář se +- soustředí hlavně na tu hru samotnou, než na to, že by musel vymýšlet fyzikální engine atd..Shodou okolností jsem se pár měsíců před tím naučil celkem slušně modelovat v Maye, takže nemám problém vytvořit itemy do hry, i když samozřejmě by mi určitě chyběla nějaká praxe a zkušenosti, protože jsem hlavně programátor (programuji cca od půlky 2008, jsem na FIT VUT).
Momentálně si píšu vlastní engine v C++ a Qt 5, protože těch hlavních algoritmů, co jsou teď moderní, jako bump mapping, parallax mapping atd. to vypadá, že není zas tak moc, takže nejlíp udělám, když si je sám zkusím naprogramovat a pochopit je, jak fungují, ne jen jak je používat.
Dan Vávra z Warhorse mluvil mimojiné o tom, že se moc nových mladých lidí o vývoj her nezajímá, že je potřeba to nové lidi naučit. Mně to ale nadruhou stranu přijde čím dál tím větší risk, protože je to hodně časově náročné a celkově u nás těch studií je pár a šance, že bych se v budoucnu opravdu živil nečím takovým, je asi celkem mizivá.
Vzhledem k tomu jak v dnešní době všichni chtějí hlavně praxi bych asi udělal lépe, kdybych si někde smolil nějaké webíky, nemám pravdu?


DK

Re:Má smysl věnovat se hernímu vývoji?
« Odpověď #1 kdy: 23. 06. 2014, 13:29:40 »
A myslis, ze praxe mimo budouci zamereni je vhodna? Firma te neprijme na pozici Java backend vyvojare diky tomu, ze jsi udelal par webu v PHP

Chces se zivit tvorbou her? Zacni nejake tvorit.
Nechces se zivit tvorbou her, ale mit to jako konicka? Mej to jako konicka

any

Re:Má smysl věnovat se hernímu vývoji?
« Odpověď #2 kdy: 23. 06. 2014, 13:34:38 »
kdyz to mas nacteny... uz konecne prisli na to udelat ovladani pres smarphone aplikaci co se pres wifi bude bavit s smarphone-input servrem? prece jen kdyz uz ma kazdy druhy doma 3d ovladac se kterym muze machat jak s mecem.

jinak se divej a uc jak se vyhnou tomu, aby se dostali na konc potravniho retezce az pod distributora.

indie

Re:Má smysl věnovat se hernímu vývoji?
« Odpověď #3 kdy: 23. 06. 2014, 13:53:13 »
A myslis, ze praxe mimo budouci zamereni je vhodna? Firma te neprijme na pozici Java backend vyvojare diky tomu, ze jsi udelal par webu v PHP

Chces se zivit tvorbou her? Zacni nejake tvorit.
Nechces se zivit tvorbou her, ale mit to jako konicka? Mej to jako konicka

No pravě si myslím, že praxe mimo zaměrení je ve výsledku celkem k ničemu, protože co si budem povídat, zvládnout jazyk jako takový je relativně jednoduché v porovnání s tím, aby se člověk cítil jako doma např. v tobě zmíně Jave a tím myslím všechny ty standardy, API, frameworky

Re:Má smysl věnovat se hernímu vývoji?
« Odpověď #4 kdy: 23. 06. 2014, 14:14:59 »
Ked chces robit hru rob hru, nie engine, hlavne ked este poriadne nevies do coho ides. Kludne pouzi Unity, pripadne aj nejaky RPG maker alebo game maker. Daj dokopy nejake jednoduche hry nech vies co vsetko to obnasa. Ono ten engine je co sa tyka programovania dost jednoducha vec. Inak vrelo odporucam najst na twitchi notchov kanal - casto programuje mensie hry na sutaze ako ludum dare kde za velmi kratky cas programuje komplet hru. Da sa z toho par veci naucit


indie

Re:Má smysl věnovat se hernímu vývoji?
« Odpověď #5 kdy: 23. 06. 2014, 14:30:09 »
Ked chces robit hru rob hru, nie engine, hlavne ked este poriadne nevies do coho ides. Kludne pouzi Unity, pripadne aj nejaky RPG maker alebo game maker. Daj dokopy nejake jednoduche hry nech vies co vsetko to obnasa. Ono ten engine je co sa tyka programovania dost jednoducha vec. Inak vrelo odporucam najst na twitchi notchov kanal - casto programuje mensie hry na sutaze ako ludum dare kde za velmi kratky cas programuje komplet hru. Da sa z toho par veci naucit

Engine jednoduchá věc? Tak to máme asi každý trochu jinou představu o tom, co ten engine vlastně je a co dělá. Rozhodně si nemyslím, že CryEngine nebo Unity je na programování hodně jednoduchá věc. Spíš bych tvrdil opak. Na ten twich se kouknu.

gamer

Re:Má smysl věnovat se hernímu vývoji?
« Odpověď #6 kdy: 23. 06. 2014, 15:00:54 »
Jako člověk, který se tím dřív živil, si dovolím napsat pár postřehů. Vývoj her je hodně zajímavá práce, když se dostaneš k vývoji AAA hry, tak si dovolím tvrdit, že mnoho projektů, které by byly co do rozsahu větší, na světě nenajdeš. Na to, abys to mohl dělat, musíš být dobrý, nestačí být průmerný, ale to neznamená, že bys musel mít červený diplom z matfyzu. Herní průmysl je ale extrémně volatilní, nikdy nevíš, co budeš dělat zítra, ani jestli vůbec ještě něco zítra budeš dělat. Herní studia se zavírají hodně rychle a děje se to po celém světe, stačí k tomu, aby hra nevydělala dost peněz, případně si investor/vydavatel řekl, že už do toho nasypal dost a víc nedá a ve vývoji nebude pokračovat. Připrav se na to, že budeš dělat přesčasy (dlouho do večera i o víkendu), které ti nikdo nezaplatí. Týká se to hlavně crunch time a je to bohužel standard v herním průmyslu. Placené to nebývá špatně, ale když započítáš neplacené přesčasy a zohledníš, že bys místo práce mohl být s holkama/rodinou nebo dělat cokoliv jiného, co tě baví, tak už to tak dobře nevychází. Jako Java kódér bankovních formulářů si vyděláš s menším úsilím víc.

eMko

  • ****
  • 456
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Má smysl věnovat se hernímu vývoji?
« Odpověď #7 kdy: 23. 06. 2014, 15:11:47 »
Praxe mimo přímé zaměření není úplně k ničemu. Máš-li 5 let praxe u jedné/dvou firem v životopise, budoucímu zaměstnavateli to řekne, že jsi pravděpodobně zvyklý pracovat, dodržovat pracovní dobu a kázeň. Máš-li 5 let praxe u 12 firem, říká to tolik, že s tebou mohou být problémy. Stejně tak 5 let zkušeností s prací v týmu, to je také ceněné, čerstvým absolventům či studentům to chybí a ne všichni jsou schopni se naučit pracovat v týmu. Týmový hráč, byť trochu horší programátor/s méně zkušenostmi, je pro většinu zaměstnavatelů cennější, než samostatná výpočetní jednotka, byť plnící plán na 130%.

Ale chceš-li se primárně zaměřit na vývoj her, zkoušej psát hry, přestože Tě třeba budou zatím živit bankovní formuláře v Javě. Člověk s praktickými pracovními zkušenostmi + "domácími" zkušenostmi s daným oborem je také lepší, než jen kodér bankovních aplikací bez pojmu "o čem to je".

Re:Má smysl věnovat se hernímu vývoji?
« Odpověď #8 kdy: 23. 06. 2014, 15:15:38 »
Měl bych pro tebe námět na indie hru.

  • cílová skupina: asi primárně ajťáci, ale při extra srozumitelném zpracování možná i širší publikum
  • stádium rozpracovanosti: čistě nápad
  • hlavní tahák pro lidi: (imho) docela originální herní koncept
  • hlavní tahák pro tebe: technologicky zajímavé, vyžadující trochu širší záběr než jenom čistě programování, vyžaduje docela abstraktní myšlení -> dobré cvičení na algoritmizaci a tvorbu API
  • náročnost: funkční demo by se imho dalo zvládnout za týden

Mám jenom dva požadavky:
  • všechno, co k tomu napíšeš, vydáš pod BSD nebo WTFPL licencí - přes to nejede vlak ;)
  • realizace v jazyce Elixir - o tom bych byl ochotnej případně diskutovat, pokud budeš mít pádné argumenty proti :)

indie

Re:Má smysl věnovat se hernímu vývoji?
« Odpověď #9 kdy: 23. 06. 2014, 15:32:38 »
Měl bych pro tebe námět na indie hru.

  • cílová skupina: asi primárně ajťáci, ale při extra srozumitelném zpracování možná i širší publikum
  • stádium rozpracovanosti: čistě nápad
  • hlavní tahák pro lidi: (imho) docela originální herní koncept
  • hlavní tahák pro tebe: technologicky zajímavé, vyžadující trochu širší záběr než jenom čistě programování, vyžaduje docela abstraktní myšlení -> dobré cvičení na algoritmizaci a tvorbu API
  • náročnost: funkční demo by se imho dalo zvládnout za týden

Mám jenom dva požadavky:
  • všechno, co k tomu napíšeš, vydáš pod BSD nebo WTFPL licencí - přes to nejede vlak ;)
  • realizace v jazyce Elixir - o tom bych byl ochotnej případně diskutovat, pokud budeš mít pádné argumenty proti :)

Popiš trochu ten herní koncept, jestli je to jenom nějaká sranda pro pár hard core ajťáků, nebo to má i slušný potenciál.

Nekdo

Re:Má smysl věnovat se hernímu vývoji?
« Odpověď #10 kdy: 23. 06. 2014, 16:10:43 »
Měl bych pro tebe námět na indie hru.

  • cílová skupina: asi primárně ajťáci, ale při extra srozumitelném zpracování možná i širší publikum
  • stádium rozpracovanosti: čistě nápad
  • hlavní tahák pro lidi: (imho) docela originální herní koncept
  • hlavní tahák pro tebe: technologicky zajímavé, vyžadující trochu širší záběr než jenom čistě programování, vyžaduje docela abstraktní myšlení -> dobré cvičení na algoritmizaci a tvorbu API
  • náročnost: funkční demo by se imho dalo zvládnout za týden

Mám jenom dva požadavky:
  • všechno, co k tomu napíšeš, vydáš pod BSD nebo WTFPL licencí - přes to nejede vlak ;)
  • realizace v jazyce Elixir - o tom bych byl ochotnej případně diskutovat, pokud budeš mít pádné argumenty proti :)

Popiš trochu ten herní koncept, jestli je to jenom nějaká sranda pro pár hard core ajťáků, nebo to má i slušný potenciál.

Indie hra se "zajimavym konceptem", pokud se nejedna o KCD nebo Minecraft je fail a ztrata casu.

JS

Re:Má smysl věnovat se hernímu vývoji?
« Odpověď #11 kdy: 23. 06. 2014, 16:34:40 »
Indie hra se "zajimavym konceptem", pokud se nejedna o KCD nebo Minecraft je fail a ztrata casu.

Co je KCD? (Ale jinak myslim, ze to neni nutne fail. Koupil jsem si uz peknou radku indie her.)

Re:Má smysl věnovat se hernímu vývoji?
« Odpověď #12 kdy: 23. 06. 2014, 17:14:32 »
Popiš trochu ten herní koncept, jestli je to jenom nějaká sranda pro pár hard core ajťáků, nebo to má i slušný potenciál.
Hra s otevřeným světem a možností vytvářet {pro|při}pojené nezávislé světy s vlastními pravidly/příběhem/.... Ve světech se pohybují agenti - někteří lidmi řízení, jiní nezávislí a předem naprogramovaní. Věci se dají přenášet z jednoho světa do druhého.

(to jsem už ale popsal skoro všechno, co k tomu mám vymyšleno ;)

Indie hra se "zajimavym konceptem", pokud se nejedna o KCD nebo Minecraft je fail a ztrata casu.
Tak pokud jsem správně pochopil, OP si chce něco zkusit a mít něco do životopisu, takže proč ne?

Re:Má smysl věnovat se hernímu vývoji?
« Odpověď #13 kdy: 23. 06. 2014, 22:52:49 »
...

Engine jednoduchá věc? Tak to máme asi každý trochu jinou představu o tom, co ten engine vlastně je a co dělá. Rozhodně si nemyslím, že CryEngine nebo Unity je na programování hodně jednoduchá věc. Spíš bych tvrdil opak. Na ten twich se kouknu.

No jasny, napsat jeden z nejlepsich enginu soucasnosti je brnkacka. Uriel jich dava 5 tydne ;D On se tu clovek i nekdy zasmeje