Výběr distribuce podle požadavků

Forest

Výběr distribuce podle požadavků
« kdy: 23. 05. 2014, 12:00:39 »
Ahoj,

prosím o zodpovězení trochu obecnějších dotazů.

Úvodem chci uvést, že v linuxu jsem začátečník a zatím ho používám jen na NTB (Ubuntu 14.04) v rovině uživatelského použití tzn. prohlížení webu, filmy atd. Dále ho využívám ve virtualboxu ve Windows pro náhledy na weby, ktreré programuji v php za použití PSPadu.

1. Potřebuji doporučit distribuci na které bych si mohl doma rozjet webový server. Sloužil by pro testování webu a také pro moje naučení jeho administrace s důrazem na analýzu návštěvnosti, uživatelská oprávnění, bezpečnost?

2. Jakou byste mi dále doporučili distribuci pro NTB, který bych chtěl nastavit tak aby po zapnutí a přihlášení uživatele, měl ten k dispozici jen web browser bez možnosti jakéhokoliv nastavení a mohl pouze přistupovat na povolené weby?

Předem děkuji za rady a náměty a poslední prosba je pokud by vždy bylo možné připojit i nějaký zdroj informací o daném problému nejlépe v češtině a ideálně i například v knižní podobě.. Samozřejmě si nechám rád doporučit i knihu pro začátečníka v prostředí linux abych si i desktop verzi mohl spravovat např. po síti, přistupovat na NAS atd.. (Všechny knihy, které jsem zatím našel jsou často s velmi starým datem vydání.
« Poslední změna: 23. 05. 2014, 12:56:43 od Petr Krčmář »

Re:Výběr distribuce podle požadavků
« Odpověď #1 kdy: 23. 05. 2014, 13:01:25 »
To je opravdu hodně obecný dotaz. Obojí je možné udělat na libovolné distribuci a není to problém. Linuxové distribuce se neliší v tom, jestli se dají přizpůsobit nebo je v nich web server. Rozdíly jsou spíš v přístupu k balíčkům, různých instalátorech a různých konfigurátorech plus v software, který je předvybrán a nainstalován od začátku.