Myslím, že mnoho lidí prostě nepochopilo, že Flash ani dnes nelze nahradit HTML5 (protože to je jen slepenina - mimochodem dost ohavná - kódu).
Flash byl celou dobu vývojový nástroj s běhovým prostředím, jako takový je mnohem rychlejší než HTML5. Je to vidět i na Googlu, který se s tím sice pere, ale bez podpory WebGL by to nebylo vůbec použitelné a to ještě silnou měrou ovlivňuje webové standarty - ani to nestačí.
Ono lze zatloukat hřebík pomocí šroubováku, ale kdo alespoň trošku viděl do vnitřností a tuší souvislosti - chápe, že je to šílenost.
Flash byl svým způsobem jedinečný nástroj, který nelze nahradit tímto způsobem (ono pokud si porovnáte kód běžící ve Flash Builderu a HTML5 ekvivalent - chce se vám zvracet).
Škoda, že to nebyl opensource produkt.
Ono ani nejde o to, že Flash je špatný. Jde hlavně o to, že v něm píše každé prase a tím pádem se stává Flash zlem jakožto vykonavatel špatně napsaného kódu. Když mám koukat na reklamu, na které se jen hýbe nějaká pitomost a ta reklama jede 100 000 fps jen kvůli mu, že tam to prase nedalo strop, tak pak se jednoduše nadává, když jedna blbě udělaná reklama si vezme CPU se vším všudy... To samé některé flashovky (hry) - dle grafiky a principu hry lze říct, že být to korektně napsané (třeba) v Céčku, jelo by to na Pentiu 90MHz. Ale ne, napsal to nějaký samozvaný génius, použil Flash, o kterém jen ví, že ho používají všichni, strašně to zprasil a ejhle, ono to neběží plynule ani na moderním CPU 2,5GHz. Bohatě stačí, když se člověk mrkne na ten YT - slabý HW přehraje maximálně 480p, ale když stáhnu zdrojové video ve formátu MP4 v 720p, tak na stejném HW šlape jak hodinky.
Flash jako takový nemusí být nutně zlo, ale to, jakým způsobem je dnes používám, to je zlem...