Konzolové C++ IDE

Konzolové C++ IDE
« kdy: 26. 04. 2014, 10:44:30 »
Zdar.

Potřeboval bych poradit, nebo nějaký tip. Většinu svých aplikací vyvíjím v Eclipse CDT. Nicméně bych občas ocenil mít k dispozici IDE v konzoloidním režimu (kvůli SSH, a podobně). Poraďte mi vhodnou alternativu? Prosim rovbou přeskočte vi, vim, emacs, nano, joe, mcedit

Jsem zvyklý na rychlé přepínání zdrojáků Ctrl₊TAB, přepínání mezi H a CPP, content assistant a hlavne Undo a Redo ideálně na Ctrl+Z. Ocením i standardní chování Copy Cut a Paste, včetně standardním přiřazení kláves.

Nějaké C++ related nástroje by nebyly k zahození. Nalezení reference symbolu, skákání po funkcích, nebo inkrementální hledání, a samozřejmě hledání v projektu.

Pohledem na google se zdá, že chtít něco takového je mezi komunitou chápáno jako rouhání :)




Franta <xkucf03/>

Re:Konzolové C++ IDE
« Odpověď #1 kdy: 26. 04. 2014, 11:19:42 »
Vim a Emacs jsou sice editory, ale natolik rozšířitelné, že se nad nimi to IDE dá postavit.Nevím, jestli najdeš hotové a vyhovující řešení… ale pokud ano, pravděpodobně bude postavené na jednom z těchto dvou editorů. Ale úrovně, kterou nabízí Eclipse/Netbeans, těžko dosáhneš, s tím se smiř.

v

Re:Konzolové C++ IDE
« Odpověď #2 kdy: 26. 04. 2014, 12:19:55 »
jestli je pro vás problém naučit se používat odpovídající nástroje (ctr+c v terminálu?!?!), tak zbývá snad jedině rdesktop

borekz

Re:Konzolové C++ IDE
« Odpověď #3 kdy: 26. 04. 2014, 12:33:13 »
Je rozdíl mezi konzolou, terminálem (např. DEC) a textovým režimem. Konzola je příkazová řádka, stdin a stdout, nelze psát znaky či dokonce rámečky na fixní souřadnice. Terminálové rozhraní tohle do jisté míry umožňuje a nejvolnější je přímy zápis obrazové paměti, což přes SSH nelze.
Pokud IDE znamená klikání myší do oken a tlačíte, tak v konzole to není možné. V terminálu kdysi bylo dobré RHIDE, které existovalo v Dosu i v Linuxu. Myslím, že to už je mrtvý projekt.
Mě nejvíc vyhovuje editovat lokálně a soubory buď posílat na server nebo je přímo otevřít "vzdáleně", takže při ctrl+s se zapisuje rovnou na server. A v terminálu jen z příkazové řádky spouštím kompiler a gdb.

#Tom

Re:Konzolové C++ IDE
« Odpověď #4 kdy: 26. 04. 2014, 12:35:41 »
Já tedy programuju nejčastěji v Gvimu, ve kterém mám nastaveny klávesové zkratky pro přepínání mezi otevřenými soubory a pro volání make. Pro ladění používám Valgrind, a v případě, že program padá, tak jej pustím v gdb a pustím příkaz backtrace. Občas sice používám i Eclipse, ale to mi připadá natolik těžkopádné, že pro ladění jednodušších a menších programů je nepoužitelné. Kromě toho, Gvim je prostě především editor, takže je jedno, jestli píšu program v C/C++/PHP/Bashi apod., dokument v LaTeXu nebo XML, a nebo HTML stránku a javascripty. Samozřejmě, Gvim pracuje v grafickém režimu, ale Vim lze používat obdobně. Zprovozňovat něco jiného podle mě nestojí za námahu.

To ale neznamená, že textová IDE nejsou. Naopak, v DOSu se mi osvědčilo prostředí RHIDE postavené nad Turbo Vision, které vypadá skoro stejně jako prostředí Borland Pascalu a Borland C++. Musím ale dodat, že v Linuxu mi moc nevyhovovalo. Další prostředí se jmenuje Motor a využívá ncurses. K překladu používá autotools, takže je také docela těžkopádné, ale působilo funkčněji než RHIDE.


eMko

  • ****
  • 456
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Konzolové C++ IDE
« Odpověď #5 kdy: 26. 04. 2014, 13:11:16 »
Prosim rovbou přeskočte [..] vim, emacs [...]

V tom případě se radí těžko.

Mně se v obdobných případech nejvíce osvědčilo mít vývojové prostředí lokálně a v něm otevřít projekt přes sftp (minimálně netbeans to umožňuje).

balki

Re:Konzolové C++ IDE
« Odpověď #6 kdy: 26. 04. 2014, 13:49:10 »
Vim a Emacs jsou sice editory, ale natolik rozšířitelné, že se nad nimi to IDE dá postavit.Nevím, jestli najdeš hotové a vyhovující řešení… ale pokud ano, pravděpodobně bude postavené na jednom z těchto dvou editorů. Ale úrovně, kterou nabízí Eclipse/Netbeans, těžko dosáhneš, s tím se smiř.

A control+z undo :)

student

Re:Konzolové C++ IDE
« Odpověď #7 kdy: 26. 04. 2014, 16:05:29 »
Mně se v obdobných případech nejvíce osvědčilo mít vývojové prostředí lokálně a v něm otevřít projekt přes sftp (minimálně netbeans to umožňuje).
Umoznuje to kazdy editor, ktory vie editovat subory na disku (viz SSHFS).

Sten

Re:Konzolové C++ IDE
« Odpověď #8 kdy: 26. 04. 2014, 16:20:40 »
Je rozdíl mezi konzolou, terminálem (např. DEC) a textovým režimem. Konzola je příkazová řádka, stdin a stdout, nelze psát znaky či dokonce rámečky na fixní souřadnice. Terminálové rozhraní tohle do jisté míry umožňuje a nejvolnější je přímy zápis obrazové paměti, což přes SSH nelze.

Konzole je typ terminálu, který je přímo připojený k počítači. Linuxová konzole umí i kreslit obrázky (framebuffer console) ;) VT100 a kompatibilní terminály dokáží cokoliv, co dokáže přímý zápis do paměti.

Pokud IDE znamená klikání myší do oken a tlačíte, tak v konzole to není možné. V terminálu kdysi bylo dobré RHIDE, které existovalo v Dosu i v Linuxu. Myslím, že to už je mrtvý projekt.

Ehm, VT100 terminál myš podporuje a SSH ji umí přenášet. Třeba Midnight Commander lze i přes SSH ovládat myší.

Sten

Re:Konzolové C++ IDE
« Odpověď #9 kdy: 26. 04. 2014, 16:26:20 »
Většinu svých aplikací vyvíjím v Eclipse CDT. Nicméně bych občas ocenil mít k dispozici IDE v konzoloidním režimu (kvůli SSH, a podobně).

SSH umí přenášet i Xkové aplikace včetně Eclipse, ale vyžaduje to nízkou latenci a vysokou rychlost připojení. Nebo lze použít SSHFS (nebo mnou preferovaný WebDAV) a ke vzdáleným souborům přistupovat, jako by byly lokální.

vbl

Re:Konzolové C++ IDE
« Odpověď #10 kdy: 26. 04. 2014, 16:45:27 »
S IDE jako takovym ti neporadim, ale ja vyvijim vzdalene takle:

 * root serveru mam pripojeny pres sshfs v home (napr. server abc mam pripojeny v ~/abc) (1)
 * edituju ve svem oblibenem editoru (emacs v X11, ale muze to byt cokoli), jako by soubor byl lokalne
 * v ceste (PATH) mam shell wrapper nad make, ktery zjisti fs info o aktualnim adresari
   * lokani fs/jiny nez sshfs fs -> spusti lokalni /usr/bin/make
   * sshfs mount -> spusti ssh username@host make ${args} (username a hostname vezme z informaci o mountpointu)
 * kdyz v editoru zmacknu hotkey, na kterem mam namapovany make, tak se automaticky kompiluje na serveru

(1) cely root mam pripojeny kvuli chybovym hlaskam z compileru/linkeru, ktere wrapper preklada na lokalni cestu (napr. /usr/include/xxx.hpp -> ~/abc/usr/include/xxx.cpp)

Zatim to nejlepsi, jak jsem kdy vzdalene vyvijel. Mozna to nekomu pomuze.

Re:Konzolové C++ IDE
« Odpověď #11 kdy: 26. 04. 2014, 17:29:06 »
Jedna z moznosti vyuziti, ktera me napadla je psat nebo editovat zdrojaky primo z mobilniho telefonu, jako ze tam mam ssh, ktery funguje celkem slusne s hw klavesnici, dokonce ma i tlacitko ctrl. Psal jsem v mceditu a neslo to moc dobre.

Ivan

Re:Konzolové C++ IDE
« Odpověď #12 kdy: 26. 04. 2014, 20:50:33 »
Vsechno co potrebujes umi Emacs i Vim - akorat pouzivaji jine zkratkove klavesy.
Pokud je vyradis, tak uz ti nic nezbude.

Re:Konzolové C++ IDE
« Odpověď #13 kdy: 26. 04. 2014, 21:15:22 »
Vsechno co potrebujes umi Emacs i Vim - akorat pouzivaji jine zkratkove klavesy.
Pokud je vyradis, tak uz ti nic nezbude.

Já jsem neříkal, že to bude snadný. Vim fakt ne, mimochodem, s ESC je to na mé HW klávesnici horší. Navíc mi ten editační systém vůbec nevyhovuje. Ale ani emacs na tom neni o nic lépe, nepřijde mi intuitivní. A fakt se ve svých 38 letech nechci přeučovat na něco jiného. To už je snad lepší si na server nahrát editor v HTML/JS a používat na to browser a jeho textareu. Sice s nějakým zvýrazňováním se mohu rozločit, ale umí to undo, copy, paste, ...

FrostyX

Re:Konzolové C++ IDE
« Odpověď #14 kdy: 26. 04. 2014, 21:41:37 »
Nevím, s jak moc velkou nadsázkou mám brát tohle

Citace
To už je snad lepší si na server nahrát editor v HTML/JS a používat na to browser a jeho textareu.

ale dovolím si tvrdit, že každý druhý konzolový editor zvládne to samé co textarea a člověk se to naučí během deseti minut.