Volba vhodného algoritmu

LadislavBöhm

Volba vhodného algoritmu
« kdy: 13. 04. 2014, 14:54:58 »
Ahoj,

nejsem profesí programátor, ale v jednom hobby projektu řeším volbu vhodného algoritmu. Mám dvě množiny bodů v kartézské soustavě souřadnic o dvou osách (X a Y). Poloha každého bodu je tedy určena hodnotou X a Y. Potřebuji najít dva nejbližší body těch množin.

Jednoduchý náčrt vypadá takto:



Zatím to dělám metodou brute-force, protože bodů je málo, ale chtěl bych zvolit něco, s menší složitostí. Jaký algoritmus mám použít? Pokud je to relevantní, píšu to v C#.

Díky



Re:Volba vhodného algoritmu
« Odpověď #2 kdy: 13. 04. 2014, 15:51:25 »
mne tak z hlavy napada vyuziti R-stromu na indexovani oblasti abych porovnaval pokud mozno pouze blizke body

LadislavBöhm

Re:Volba vhodného algoritmu
« Odpověď #3 kdy: 13. 04. 2014, 16:06:22 »
Tak jsem studoval a zapomněl jsem přidat důležitou informaci, že ty dvě množiny tvoří konvexní polygon.

Původní obrázek je tedy nepřesný, správně ten problém vypadá takto:

karel

Re:Volba vhodného algoritmu
« Odpověď #4 kdy: 13. 04. 2014, 16:25:45 »
Ano, konkávnos/konvexnost mi vrtala hlavou. Chápu-li to dobře, tak jsou to dva "obláčky" co nejdou přes sebe (cloudy :-)) Takže: Těžiště jednoho a druhého mráčku; rovnice přímky procházející těžišti mráčků, (natočení, rotace) vztyčení kolmic z těžišť - ty body co jdou od těchto kolmic ze středů (těžišť) do +/- nekonečen odebrat (jsou pasé,neboď od jednoho těžiště po druhé by měli být vhonější) a znovu cyklus rekurze: těžiště... Maybe to bude fungovat, možná to bude optimílní na množství výpočetních operací (složitost...) a možná nikoliv. Už se těším na jiné návrhy.


karel

Re:Volba vhodného algoritmu
« Odpověď #5 kdy: 13. 04. 2014, 18:23:31 »