Omlouvám se za menší off topic, ale jak je to se zárukou disků a ztrátou dat? Má třeba povinnost společnost ta data zachránit nebo tak?
Jednou mi odešel WD Green (pak jich odešlo asi dalších 5) a prodejce se mě při reklamaci ptal, zda-li chci data nechat zazálohovat. Jelikož mi o ně zrovna nešlo, tak jsem to nechal celý plavat.
Řešil jsem to samé - zdechnul mi WD Green (vadná servisní stopa; s WD mám osobně oproti Seagate mnohem horší zkušenosti). Výrobce na data záruku nedává, pouze nabízí autorizovanou záchranu dat (pár vybraných, zaručených firem v zahraničí) a případně dočasné zapůjčení HDD. Vzhledem k tomu, že záchrana dat se pohybuje kolem 10000, záloha je vždy levnější.
V případě záchrany pozor - existuje 3 pr+dele firem, které data „zachraňují“, ale jen pár, které data zachraňují.
Pozor 2: Disky mají často záruku 3 roky u výrobce, ale 2 u českého prodejce. Disk je v záruce vždy možno zaslat výrobci a ten jej bez keců vymění.