Mám disk Barracuda, mám se bát?

Re:Mám disk Barracuda, mám se bát?
« Odpověď #15 kdy: 23. 01. 2014, 21:11:05 »
Jo a WD nemůžu ani čut za posledních 20 let. I v mém okolí pokud je WD v něčem nuceně koupeno, zdechá záhy po záruce a jest nahrazeno Seagate. V rámci objektivy však musím konstatovat, že kolega je 20 let WD only a jakýkoliv Seagate v jeho rukách bídně hyne.
Nejlépe je pečlivě sledovat regference na netu a kupovat nikoliv podle značky, ale podle vydařenosti série a pokud o něco jde i verze FW a doufat, že budu mít kliku přímo na jednotlivý kus.  :-[


flack

Re:Mám disk Barracuda, mám se bát?
« Odpověď #16 kdy: 24. 01. 2014, 00:41:00 »
bragela: Tak kabel som vymenil mal som este jeden SataIII k doske a teraz ako idem vypnut pocitac som spustil dmesg a vidim tam nieco taketo. Uz to dnes studovat nejdem ale urcite to nieje nic dobre.
Kód: [Vybrat]
[14772.272303] ata1: exception Emask 0x50 SAct 0x0 SErr 0x4090800 action 0xe frozen
[14772.272307] ata1: irq_stat 0x00400040, connection status changed
[14772.272309] ata1: SError: { HostInt PHYRdyChg 10B8B DevExch }
[14772.272313] ata1: hard resetting link
[14772.993480] ata1: SATA link up 6.0 Gbps (SStatus 133 SControl 300)
[14772.993862] ACPI Error: [DSSP] Namespace lookup failure, AE_NOT_FOUND (20130517/psargs-359)
[14772.993866] ACPI Error: Method parse/execution failed [\_SB_.PCI0.SAT0.SPT0._GTF] (Node ffff8802130b0050), AE_NOT_FOUND (20130517/psparse-536)
[14772.994408] ACPI Error: [DSSP] Namespace lookup failure, AE_NOT_FOUND (20130517/psargs-359)
[14772.994411] ACPI Error: Method parse/execution failed [\_SB_.PCI0.SAT0.SPT0._GTF] (Node ffff8802130b0050), AE_NOT_FOUND (20130517/psparse-536)
[14772.994569] ata1.00: configured for UDMA/133
[14772.994636] ata1: EH complete
[15709.600004] ata1: exception Emask 0x50 SAct 0x0 SErr 0x4090800 action 0xe frozen
[15709.600008] ata1: irq_stat 0x00400040, connection status changed
[15709.600010] ata1: SError: { HostInt PHYRdyChg 10B8B DevExch }
[15709.600013] ata1: hard resetting link
[15710.322200] ata1: SATA link up 6.0 Gbps (SStatus 133 SControl 300)
[15710.322540] ACPI Error: [DSSP] Namespace lookup failure, AE_NOT_FOUND (20130517/psargs-359)
[15710.322543] ACPI Error: Method parse/execution failed [\_SB_.PCI0.SAT0.SPT0._GTF] (Node ffff8802130b0050), AE_NOT_FOUND (20130517/psparse-536)
[15710.323090] ACPI Error: [DSSP] Namespace lookup failure, AE_NOT_FOUND (20130517/psargs-359)
[15710.323093] ACPI Error: Method parse/execution failed [\_SB_.PCI0.SAT0.SPT0._GTF] (Node ffff8802130b0050), AE_NOT_FOUND (20130517/psparse-536)
[15710.323286] ata1.00: configured for UDMA/133
[15710.323370] ata1: EH complete
[15734.199357] ata1: exception Emask 0x50 SAct 0x0 SErr 0x4090800 action 0xe frozen
[15734.199360] ata1: irq_stat 0x00400040, connection status changed
[15734.199362] ata1: SError: { HostInt PHYRdyChg 10B8B DevExch }
[15734.199366] ata1: hard resetting link
[15734.919985] ata1: SATA link up 6.0 Gbps (SStatus 133 SControl 300)
[15734.920410] ACPI Error: [DSSP] Namespace lookup failure, AE_NOT_FOUND (20130517/psargs-359)
[15734.920418] ACPI Error: Method parse/execution failed [\_SB_.PCI0.SAT0.SPT0._GTF] (Node ffff8802130b0050), AE_NOT_FOUND (20130517/psparse-536)
[15734.921065] ACPI Error: [DSSP] Namespace lookup failure, AE_NOT_FOUND (20130517/psargs-359)
[15734.921073] ACPI Error: Method parse/execution failed [\_SB_.PCI0.SAT0.SPT0._GTF] (Node ffff8802130b0050), AE_NOT_FOUND (20130517/psparse-536)
[15734.921328] ata1.00: configured for UDMA/133
[15734.921402] ata1: EH complete

Re:Mám disk Barracuda, mám se bát?
« Odpověď #17 kdy: 24. 01. 2014, 08:30:51 »
Vidím, že jsi softwarově zdatný, tak zkus použít smartctl. Ehm, já to z příkazového řádku nedám a použiji GUI GSmartControl. Na poslední záložce jsou testy a jeden o sobě tvrdí, že umí použít vestavěné kontrolní utility výrobce v disku. Totéž dělá i SeaTools http://www.seagate.com/support/downloads/item/seatools-dos-master/ kdybys chtěl vyzkoušet. 500 GB disk trvá 2:15, ale jsem k tomu skeptický, protože jsem vyreklamoval disk evidentně problémový přímo u výrobce a tímto od výrobce prošel bez závad  :-[

omg

Re:Mám disk Barracuda, mám se bát?
« Odpověď #18 kdy: 24. 01. 2014, 10:40:53 »
asi dite stesteny. vsechny disky jsem si musel zlikvidovat sam. aneb u vsech presne vim v dusledku ceho se na nich vyskytla chyba.

Re:Mám disk Barracuda, mám se bát?
« Odpověď #19 kdy: 24. 01. 2014, 14:52:21 »
Ano dítě štěstěny. Jak jinak si vysvětlit, že už v 80tých letech jsem dělal ve výrobě pevných disků a znám jeho funkci do posledního tranzistoru  8) Závadu jsem jim také popsal kde je, co a jak měřit, když to nepobrala ani jejich utilita. Stačilo holt jen poslouchat chod disku a ucho nenahradíš ničím.
To spíš jsem chtěl upozornit na to, že dneska každý slepě věří smartu a utilitám výrobce, ale ty nepokrývají veškeré možné chybné stavy HW, i když disk je v lamprdóně jako pravděpodobně i v tomto případě.
Osobně už jsem klesl tak hluboko, že disky co se mi podle venkovních projevů nezdají, zrovna vyhazuji, aniž bych ztrácel čas zkoumáním smartu, neřku-li je křísil nebo se dokonce trmácel s reklamací při dnešních cenách.


JardaP .

  • *****
  • 11 064
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Mám disk Barracuda, mám se bát?
« Odpověď #20 kdy: 24. 01. 2014, 15:26:43 »
Osobně už jsem klesl tak hluboko, že disky co se mi podle venkovních projevů nezdají, zrovna vyhazuji, aniž bych ztrácel čas zkoumáním smartu, neřku-li je křísil nebo se dokonce trmácel s reklamací při dnešních cenách.

To je ale chyba. Vyrobci tim rikate, ze muze vyrabrt smejd a ze mu to projde, protoze to vzdy nekdo koupi. Disk byste mel reklamovat, i kdybyste ho pak nekomu dal.

Re:Mám disk Barracuda, mám se bát?
« Odpověď #21 kdy: 24. 01. 2014, 17:48:39 »
Pokud si přečteš NOZ a rozumíš právničině, tak toto budou dělat všichni. Totiž ovcím je nakukáno, že se nic nemění. Ano, první půl rok možná něco uplatníš pokud máš právničinu v malíčku, ale tím taky končíš. Ten další 1,5 roku je iluzorní se domnívat, že prokážeš vadu, která tam musela být od začátku samého. Všechno bude záležet na libovůli prodejce, jak se k tomu postaví. Jo, jde to ZATÍM ochcat pomocí jiného zákona, ale kdo z běžných spotřebitelů o tom ví?
Jistě, prodejce ti může dát navíc záruku nad povinnou odpovědnost za vady jak znalejší ovce radostně bečí, ale to bude na jakost a pokud se něco vydrbe, tak se to obloukem vrací k tobě a je zas na tobě dokazovací povinnost. Těžko můžou říct ovcím na plnou hubu, že nevyreklamují nic, pokud obchodník nebude chtít.
NOZ dokončil rozvrat právní jistoty (stejně žádná není) pro obyčejného občana. A novela exekučního zákona to dorazila. Řeknu ti to tak. Soud jsem utáhl v odvolačce na neznalosti o.s.ř., kdy odvolaci soud konstatoval, že prvoinstanční soud nepostupuje v souladu se zákonem (čti jedná protizákonně), k tomu byla nepřiměřená délka řízení, tudíž nárok na odškodnění a ministerstvo spravedlnosti mi odepsalo, že uznávají nesprávný úřední postup a tento papír, že je dostatečné zadostiučinění. A to ještě postavili tak, že nakonec jsem si to zavinil sám. Tudíž bych musel žalovat o odškodnění, ale zase u soudu co jedná protizákonně. >:( >:( >:(
Tak vám všem přeju ščasný pořízení v reklamačním řízení, případně v soudním řízení o BAGATELNÍ částku, kde není přípustné odvolání, bo jistě všichni čtete obchodní podmínky a rozumíte jim, stejně tak jako skrčkám v NOZ co posiluje ochranu slabší strany.  ;D ;D ;D ::) ::) ::)

JardaP .

  • *****
  • 11 064
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Mám disk Barracuda, mám se bát?
« Odpověď #22 kdy: 24. 01. 2014, 19:40:33 »
Proc bych mel nejakemu prodejci nebo soudu neco dokazovat? Bud se tim prodejce bude zabyvat nebo nebude. V druhem pripade mu oznamim, ze prisel o zakaznika a jeste mu udelam zdarma reklamu a obratim se na vyrobce. Ten na webu uvadi napriklad to, ze na disky dava 3 roky zaruku. Podle serioveho cisla u vyrobce leckdy lze i overit, jestli spadam do zaruky podle data vyroby a pak ani nepotrebuju bumazku z kramu. Tez by vyromce mel mit nejakou RMA proceduru, podle ktere jim ten kram poslu. A jestli zavada byla pritomna nebo ne neni muj problem. Vyrobce zarucuje, ze disk bude 3 roky chrochat. Pokud nechrochta, je to jeho problem.

Ostatne mam pocit, ze ceskym prodejcum je lepsi se vyhnou, kde to jen jde. Clovek se kolikrat setka s lepsim pristupem k zakaznikovi i od Cinana z ebaye.

Re:Mám disk Barracuda, mám se bát?
« Odpověď #23 kdy: 24. 01. 2014, 21:00:47 »
Ale moc lidí nereklamuje přímo u výrobce neníliž pravda? Kromě toho taktika odchodu od obchodníka příliš nefunguje. Ty odejdeš od něho a tvé místo zaujme ten, který odešel od obchodníka ke ktemu jdeš a jde k obchodníkovi, od kteréhos odešel.
Třeba mechanické hodinky se vyplatí kupovat na druhém konci světa, kde ušetříš až 1/3 ceny, ale bohužel už se to také clí a platí DPH. Tak výhodnost nakupování jinde už taky není co bývala.
Musím hodnotit jestli množství vynaložené práce je přiměřené výsledku. Disk musím zabalit, vyplnit RMA, hodit na poštu, v případě úspěchu jít pro to na poštu a stejně musím koupit disk, abych měl na čem dělat, protože držet náhradní disky je nerentabilní. A pak hledat kupce na vyreklamovaný disk, který chce záruk po kkt a je ochotný za to dát 200,-? To jsou tak 2 hodiny promarněného života. Nehledě k tomu, že za tu hodinu na ten disk vydělám, a za tu druhou sháněním kupce, už mám disky dva, aniž bych musel vytáhnout paty z teplíčka.

SB

Re:Mám disk Barracuda, mám se bát?
« Odpověď #24 kdy: 27. 01. 2014, 11:05:41 »
...Nehledě k tomu, že za tu hodinu na ten disk vydělám, a za tu druhou sháněním kupce, už mám disky dva, aniž bych musel vytáhnout paty z teplíčka...

Ajajaj, tady něco zasmrdělo... Kolik myslíte, že je lidí, co si za hodinu vydělají na disk? Když vydělají, budou hledat na fóru takovéto rady?

Re:Mám disk Barracuda, mám se bát?
« Odpověď #25 kdy: 27. 01. 2014, 20:09:08 »
Přiznám se, že z tohoto hlediska jsem o tom nepřemýšlel. :-[
Jo, jsou i takoví, co za hoďku nejen vydělají víc než na disk, ale prolízají kupodivu kde co, aby vzkřísili disk s vydřenými plotnami na ultimo a vylágrovanými ložisky ať to stojí co to stojí.

Tom Liberec

Re:Mám disk Barracuda, mám se bát?
« Odpověď #26 kdy: 27. 01. 2014, 20:37:50 »
Reklamace stojí za to. A jedna věc. Nemám rád PC jako "nohu" u stolu. Zvláště pomud má USB dole na case.

mca

  • ***
  • 181
    • Zobrazit profil
Re:Mám disk Barracuda, mám se bát?
« Odpověď #27 kdy: 27. 01. 2014, 20:47:24 »
Pokud do toho zahrnujes i lidi, kteri za sve penize chteji maximum a nahlizis na to bez absurdity ci hlouposti, tak takovy pedant jsem i ja a reklamace si resim prakticky jen s vyrobcem. Co prohlasuje obchodnik neresim. Mam-li vyrobci zaplatit $350 za 2TB HDD provozovany v optimalnich podminkach (teplota, vibrace, workload) s overenou kompatibilitou pro provoz na HW radici, tak vyrobci neodpustim nic. Cokoliv nad ramec pripustne tolerance jim omlatim o hlavu. Ted jsem nameril 4% odchylku u noveho PSU - overil jsem si to, sepsal, pridal podklady a poslal na reklamaci vyrobci. U high-end PSU uvadi maximalne 3% (mainstream maji 5%) ... nesplnuje a leti. Dal jsem za ten PSU ctyri stovky, tak at se staraji oni. Stary Enermax Modu87+ 800W neprekroci po 4 letech 2% toleranci (merim behem cisteni a testovani kazde 3 mesice, prepastovavam jednou rocne) a HW jsem vybiral s ohledem na provoz - cokoliv do neprojde 24h zatezovym testem okamzite leti a je-li to v zaruce, reklamuji. Specifikace vyrobce mluvi jasne, musi to vydrzet, byl pro takovy provoz a za to si nechal dobre zaplatit. To je jeho problem, ze vyrobil zmetka a nebo uvadi veci, ktere to nesplnuje.

JardaP .

  • *****
  • 11 064
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Mám disk Barracuda, mám se bát?
« Odpověď #28 kdy: 27. 01. 2014, 21:21:45 »
Přiznám se, že z tohoto hlediska jsem o tom nepřemýšlel. :-[
Jo, jsou i takoví, co za hoďku nejen vydělají víc než na disk, ale prolízají kupodivu kde co, aby vzkřísili disk s vydřenými plotnami na ultimo a vylágrovanými ložisky ať to stojí co to stojí.

Tak kdyz jste takovy milionar, tak ten disk aspon priste nekomu dejte, at si ho vyreklamuje sam. Pokud jeste jakz takz jede, prevalcovani dd vas nezabije. Pokud je chciply, tak pokud jsou tam citliva data, tak to by bylo o hubu.

Re:Mám disk Barracuda, mám se bát?
« Odpověď #29 kdy: 28. 01. 2014, 13:20:40 »
Dokud jsem měl bednu a víc disků, tak jsem soukromé systémové a datové disky s nepracovnímy daty (po klasickém 36ti násobném přepsání náhodnými daty) poslal dál i se záručákem, ať si dotyčný s tím dělá co chce, neboť ani nebyly vadné sektory, ale holt na poslech se mi už disk nezdál v okeju. 8)
Mno, jenže pak socky zparchantěly natolik, že měly tu drzost po mě chtít, abych jim to poslal poštou, když už jsem takový hajzl, že nejsem ochoten jim to zavézt autem na třeba 200km vzdálené jimi určené místo a to ješně na čas, kdy oni mají čas. ::) ??? ??? ???
A nebyl to jeden případ. >:( >:( >:( Taky např. při rušení bedny mi zbyl 32 GB SSD pár měsíců v provozu. No nevyběhli se mnou, že je to jednak malý  a jestli nejsem na hlavu jim nabídnout pouhé Adata....že to nechcou ani zadarmo, byť v záruce... :o a drze jim nabídnout sestavu s bednou od COOLER MASTER, mizerný Pentium 630, Intelí desku, staré 9 měsíců, plnotučný Seasonic ještě neodrbané kondíky na primáru i sekundáru za nekřesťanských 1 500,- pro malý děcka na doma??? Ses pos*ral v kině? :'( Dát zadarmo invalidům? Tohle my nechceme, máme zájem jen o ntb nejméně v konfiguraci xxx. Rozuměl bych ntb pro ležícího do postele, ale když se může posadit ke stolu? Dát oblečení Charitě, které jsem měl jen jednou nebo dvakrát na sobě skrz dárce, aby se neurazil? Dovezte nám to, na každý kus předložte lístek z čistírny a ještě se na mě dívají co jim tam nabízím za veteš?
Teď používám nepřenosné zařízení s jednou pozicí pro disk, tak práce i soukromí je na jednom disku, byť šifrovaném a ten záruka nezáruka končí pod mým dohledem v peci na tavení hliníku, který sesbírají naši spoluobčané.
Nějak nerozumím této době, ale na jakoukoli dobročinnost nasRath!