V podobné situaci jsem byl a řešil jsem to taky virtuální ústřednou u VoIP operátora. Pokud nemáte opravdu nějaké speciální požadavky, nemá vlastní ústředna smysl. Je to absolutně bezúdržbové, jednou jsem nastavil pravidla a o nic se už nemusím starat (kromě dobíjení kreditu). Na GSM moduly bych se vykašlal, pokud neprovoláte více než 10 000 a možná i mnohem více minut měsíčně (protože při 0,50/hal bez DPH na mobil při tarifikaci 1+1 se to fakt nevyplatí).
Jinak jen všelijaké náměty, které by se daly využít:
- za číslo se u VoIP operátorů neplatí žádný/minimální paušál - není problém je zveřejnit a mít jich hodně
- podmíněné přesměrování - pokud jeden člověk nezvedá, začít zvonit i na dalším čísle (třeba na mobilu...). Nebo při výpadku registrace telefonu (= výpadek internetu) automaticky přesměrovat na mobil.
- nastavení CLIP mobilního telefonu - někteří VoIP operátoři umí nastavit na odchozí volání jiné číslo, takže je možné, že odchozí hovor z VoIP se bude tvářit jako odchozí hovor z vašeho mobilního telefonu např. u T-Mobilu. A voláte za směšné peníze...
- nahrávání hovorů - může se hodit.
Jediné, co je důležité pro VoIP je mít opravdu kvalitní internet, kvalitní koncové zařízení a tak, aby se to nesekalo. Optimální je samozřejmě kabel/dobrá mikrovlna a použití VoIP telefonů/VoIP adaptérů. S takovými aplikacemi na mobilech a obecně nestandardními řešeními bývají problémy. A samozřejmě vybrat dobrého operátora... Za mě mám dobrou zkušenost s Odorik.cz, byť má šílený design, ale co vím, tak virtuální ústřednu má například i Ha-loo od Havla, Telfa (využívá ji např. Slevomat a Dámejídlo), IPEX a určitě další. Vyhnul bych se Mikrotech a IPVOX. Hodně informací o tomto tématu jde najít na telefonujeme.cz.