Výběr ze 3 definicí - framebuffer

Asdasd

Re:Výběr ze 3 definicí - framebuffer
« Odpověď #15 kdy: 08. 12. 2013, 20:06:01 »
Pochází odtud: http://www.zive.cz/clanky/sledujte-zive-a-vyhrajte-soutez-o-herni-pocitac-za-28-tisic/sc-3-a-171484/default.aspx
Cheater, takhle podvádět :D

Alespoň se na to ptám tady ne na fóru Živě  ;D
Stejnak všem děkuji za názory a rady  :)


JardaP .

  • *****
  • 11 064
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Výběr ze 3 definicí - framebuffer
« Odpověď #16 kdy: 08. 12. 2013, 20:58:39 »
Tedy, to je trapne. Herni pocitac by to chtelo, ale precist si clanek na Wikipedii to nedokaze.

Ivorne

Re:Výběr ze 3 definicí - framebuffer
« Odpověď #17 kdy: 08. 12. 2013, 21:33:43 »
No framebuffer sám nic nepočítá, je to jen paměť.

Teď jsem si pročítal články na wikipedii a překvapilo mě, že je to prý typicky část RAM. Já měl vždy za to, že je to v paměti grafické karty. Mate mě hlavně to, že v článku (http://en.wikipedia.org/wiki/Framebuffer) uvádějí hned v první větě "A Framebuffer is a portion of RAM..." a přitom na obrázku tam mají nějaký čip, který určitě není hlavní paměť počítače. Leda že by tím označením "RAM" neměli na mysli hlavní paměť počítače ale prostě obecně nějakou paměť. Ale zase se mi nezdá, že by někdo použil tak zavádějící definici.

Díky.

Re:Výběr ze 3 definicí - framebuffer
« Odpověď #18 kdy: 08. 12. 2013, 22:26:15 »
No framebuffer sám nic nepočítá, je to jen paměť.

Teď jsem si pročítal články na wikipedii a překvapilo mě, že je to prý typicky část RAM. Já měl vždy za to, že je to v paměti grafické karty. Mate mě hlavně to, že v článku (http://en.wikipedia.org/wiki/Framebuffer) uvádějí hned v první větě "A Framebuffer is a portion of RAM..." a přitom na obrázku tam mají nějaký čip, který určitě není hlavní paměť počítače. Leda že by tím označením "RAM" neměli na mysli hlavní paměť počítače ale prostě obecně nějakou paměť. Ale zase se mi nezdá, že by někdo použil tak zavádějící definici.

Díky.

Možná chtěli napsat, že se jedná součást adresového prostoru. Ta paměť často bývá mapována do adresového prostoru, takže se tváří jako by to skutečně bylo v RAM

Pak záleží na způsobu provedení. Starší počítače (ZX Spectrum) to skutečně měly v RAM. Dnešní lowendy to taky mají v RAM, jen tu RAM si vyhradí pro onboard grafickou kartu. V systému doublebufferu, kde se přepíná blitem (tedy ne swapem) to také může být v systém memory.

Ivorne

Re:Výběr ze 3 definicí - framebuffer
« Odpověď #19 kdy: 08. 12. 2013, 23:41:23 »
To dává smysl. Ale stejně mě udivuje, že se vůbec může vyplatit při každém překreslení nejdříve vypočítat frame na grafické kartě, ten pak (nebo během toho) překopírovat do hlavní paměti a hned nato ho zase lígrovat do grafické karty pro zobrazení. Jako chápu, že se to pak ještě může zpracovávat třeba window managerem, ale to se taky bude často dít na grafárně.