Virtuálni mobilní operátori

iwtu

Virtuálni mobilní operátori
« kdy: 09. 11. 2013, 16:00:54 »
Zdravím.
Máte prosím niekto skúsenosti s nejakými virtuálnymi mobilnými operátormi? V čom je háčik, napríklad taký Kaktus?

Mne to bolo vysvetľované spôsobom, že nevirtuálni mobilní operátori majú nevyužité kapacity, ktoré prenajímajú a to sú práve tí virtuálni operátori, ktorí  tažia z toho so záujmu ľudí, ktorí by sa normálne o mobilných operátorov nezaujímali. Teda defacto si kúpia niečo, čo vlastne ani nepotrebujú a potom je mála skupina ľudí, ktorým sa to fakt vyplatí, kde som podľa mňa aj ja. Mám stále kredit a dobijám   nejakých 300 Kč mesačne, lebo neobmedzený paušál za 700 Kč mesačne by bol pre mňa zbytočný.

Zaujíma ma teda, či sú nejaké technické nevýhody virtuálnych operátorov, napríklad nie vždy kvalitný signál alebo niečo podobné, lebo ak je kvalita tých technických služieb cca rovnaká, tak by bola fakt hlúposť dobijať 300 Kč u T-Mobile ak by som si u Kaktusu vystačil s 150 Kč mesačne.

Ďík za názor a odpovede. Lebo je mi divné, že to nemá veľa ľudí.


Lol Phirae

Re:Virtuálni mobilní operátori
« Odpověď #1 kdy: 09. 11. 2013, 16:13:52 »
Kaktus ma naprosto stejnej signal jako T-Mobile. "Socialni" produkty aby si operator "nekazil" znacku. Navic je to predrazeny jako prase, zakaznicka linka bud zadna (napr. Kaktus), nebo tezce placena (Blesk), atd. Pro extremni setrily bacha na propadani kreditu. Suma sumarum, mozna kdybys koupil predplacenku v Rakousku, tak volas u nas v roamingu levnejc, nez s tema slavnejma "virtualama".  ::)

Pavel 'TIGER' Růžička

Re:Virtuálni mobilní operátori
« Odpověď #2 kdy: 09. 11. 2013, 16:35:26 »
Já teď jsem druhým měsícem u Voocallu. O2 mne nakrklo, že zrušilo na předplacence blíček za 3,30/min. A 6,60/min mi přišlo na dnešní dobu poměrně dost. Při přechodu se na to nabalilo ještě jejich chování, které jen potvrdilo, že chci pryč. Začal jsem studovat virtuály a skončil jsem u Voocallu. Pravda, počáteční investice byla 1077,-. Převod čísla + sim karta + vratná jistina. Přesto jsem do toho šel. Převod proběhl poměrně hladce, až na házení klacků pod nohy ze strany O2. Od té doby byl jeden výpadek, kdy jsem se nemohl nikam dovolat (volané číslo neexistuje), ale byl jsem na příjmu. Člověk si musí zvyknout na jinak fungující technickou podporu, která je hlavně na emailu, dovolat se jí může být problém. Také mají pevnou pracovní dobu, a mimo ní se řeší jen velmi důležité věci. Nicméně jsem zatím velmi spokojen. Za celou dobu mi zatím nevolal ani jeden obchodní zástupce, což je příjemný bonus. Účtování je po sekundách. Nabízejí Callback. Ceny průběžně dolaďují, takže ty zmiňovat nebudu, jelikož já mám tarif, který už není na trhu. No a když zmíním, že jsem teď platil ani ne 100,- za měsíc i s vedením sim, tak není co řešit. U O2 mi minimální dobití stačilo málo kdy a volal jsem méně, než teď. Je nutné si spočítat, kolik provoláte času a kolik Vás to stojí u stávajícího operátora a kolik Vást to přijde u virtuála. Pokud výsledkem bude úspora, není co řešit. Signálu se netřeba bát, jelikož virtuálové běží v sítích velkých operátorů. Chce to obětovat čas a prostudovat nabídky všech virtuálů (a že jich je), které se liší v detailech a správně si vybrat. Pro mne zatím úspora a velká spokojenost, ovšem na delší závěry je příliš brzy.

Ondrej

Re:Virtuálni mobilní operátori
« Odpověď #3 kdy: 09. 11. 2013, 18:15:38 »
Jsem u Odorik.cz

http://www.odorik.cz/

Web vypada predpotopne, nicmene jsou to nadsenci v telefonii, uctuji ferove a transparentne. Mam jejich SIM a puvodni cislo od Vodafone jsem si prevedl. Zatim jsem nemel problem - pouzivam asi mesic. Internet od nich nevyuzivam - pouze hlas a to pouze v ramci CR. Cena super.

Pavel 'TIGER' Růžička

Re:Virtuálni mobilní operátori
« Odpověď #4 kdy: 09. 11. 2013, 18:27:54 »
Co je na tom webu předpotopného? Vše je naprosto přehledné a nic hejbavého nemlátí do očí.


Re:Virtuálni mobilní operátori
« Odpověď #5 kdy: 09. 11. 2013, 19:55:25 »
Virtualni operatori jednoduse vyuzivaji kapacitu existujicich (nevirtualnich) operatoru.
Je jich na trhu uz hrozne moc, seznam je tady:
http://extramobilne.cnews.cz/tagy/virtualni-operator

Ja ted pouzivam http://mobil.cz (2.50 za minutu volani, 1.50 za SMS a internet zdarma 200MB za dobyti), ale brzo prejdu k http://relaxmobil.cz/ kde je volani i SMS za 1,50 a internet za korunu mega.

Re:Virtuálni mobilní operátori
« Odpověď #6 kdy: 09. 11. 2013, 19:56:13 »
Jo a ten kaktus, to neni virtualni operator, to je jen sluzba T-Mobilu pod jinou obchodni znackou, na zmateni zakazniku.

Ondřej Němeček 1

Re:Virtuálni mobilní operátori
« Odpověď #7 kdy: 09. 11. 2013, 22:22:59 »
Co je na tom webu předpotopného? Vše je naprosto přehledné a nic hejbavého nemlátí do očí.

Vizuální styl - někoho by to mohlo odradit. Já s tím problém nemám, pro mě je důležitější obsah nabízené služby a přístup k věci. Navíc je web plně fuknční včetně veškeré funkcionality (eshop, převod kreditu atd.).

Jenda

Re:Virtuálni mobilní operátori
« Odpověď #8 kdy: 10. 11. 2013, 02:45:07 »
Minimálně na nejnižších úrovních by to mělo být naprosto stejně technicky (ne)kvalitní jako hostující operátor. Například SIM kartu Blesku nejde poznat od karty O2 přebarvené na červeno - stejné MCNC (takže používá stejné BTS), nejspíš i stejné HLR, stejné nekvalitní šifrování. Liší se to vlastně jenom v tom, že u operátora se odečte kredit za hovor z jiného účtu.

Upřímně nechápu, co hostující operátor má z toho, že vytvoří jakoby „nezávislou“ společnost, která prodává předplacenky s levnějším voláním (2.5/min u většiny virtuálů vs. 5-7 Kč u VF/O2/TMO). Přijde mi to jako taneček před ČTÚ, aby mohli říct „podívejte, nejsme oligopol, je tu konkurence“.

No a osobně mi třeba na Blesku vadí, že mají platnost kreditu jenom půl roku a pak si musíš dobít dvě stovky. Mobil zapínám jednou za čas (protože mě můj magistrát sleduje), telefonuji zřídka a mám ho vlastně na příchozí hovory + callback (z Odorika je po rozumném nastavení callback pořád o půlku levnější než telefonování u Blesku - a navíc se účtuje po vteřinách). Pro další použití, kdy visí GSM modul někde a po prozvonění naváže zpátky spojení, zapne topení, restartuje server nebo tak něco, se kredit pak nehodí vlastně vůbec.

Jenda

Re:Virtuálni mobilní operátori
« Odpověď #9 kdy: 10. 11. 2013, 02:47:39 »
stejné MCNC
(MCNC používám jako zkratku pro MCC/MNC, vypadá to, že to není tak rozšířené, jak jsem si myslel)

radek

Re:Virtuálni mobilní operátori
« Odpověď #10 kdy: 10. 11. 2013, 10:19:02 »
A co mas za tarif u odoriku?

Jenda

Re:Virtuálni mobilní operátori
« Odpověď #11 kdy: 10. 11. 2013, 22:25:31 »
A co mas za tarif u odoriku?
Od Odoriku nemám SIMku, ale to jejich VoIP. Telefonuji z počítače a přes callback na mobil (vyjde to na 2*0.59 Kč/min s 1+1 + zvonění na druhé straně).

nereknu

Re:Virtuálni mobilní operátori
« Odpověď #12 kdy: 11. 11. 2013, 08:30:01 »
diky bohu, ze mam sluzebni telefon :-)

Quido

Re:Virtuálni mobilní operátori
« Odpověď #13 kdy: 11. 11. 2013, 08:48:47 »
Dovolím se přifařit s otázkou. Kolik by mne dnes stálo převést číslo k BleskMobilu? Nemohu to v tom ceníku ani FAQ najít, ale určitě to zaváděli. A potom bych potřeboval vědět jak dlouho to asi trvá a zda si vystačím s komunikací po SMS. Díky.

alfi

  • ****
  • 339
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Virtuálni mobilní operátori
« Odpověď #14 kdy: 11. 11. 2013, 09:34:17 »
Zaujíma ma teda, či sú nejaké technické nevýhody virtuálnych operátorov, napríklad nie vždy kvalitný signál alebo niečo podobné, lebo ak je kvalita tých technických služieb cca rovnaká, tak by bola fakt hlúposť dobijať 300 Kč u T-Mobile ak by som si u Kaktusu vystačil s 150 Kč mesačne.
signál je stejný (podle použité mobilní sítě). rozdíl je hlavně v ceně (virtuálové jsou výhodnější pro méně volající nebo méně datující), někde jsou pomalejší data (např. zmíněný odorik, který to zatím omezuje záměrně), a potom především v doplňkových službách - živá infolinka, webová samoobsluha, kamenné prodejny, hlasová schránka, email2sms (vč. veřejné SMS brány). jen dotace telefonů už skončily a v podstatě nikdo je nenabízí. tohle všechno "velkého" operátora něco stojí, tedy se nutně promítá i do cen. virtuál to často neřeší a může jít s cenou dolů. nebo to není jeho primární business, tedy přežije i jen s minimální marží.

dál se může lišit podpora GSM bankingu na SIM kartách, podpora prémiových SMS (pozor na SMS jízdenky) nebo i prémiových hovorů (některé infolinky). taky ne všichni další poskytovatelé jsou na virtuály připravení a jejich čísla nepodporujou v eshopech pro registrace/notifikace (např. české dráhy). pro někoho zajímavé může být taky bundlování s další službou do jedné smlovy/faktury - internet, televize, pevná linka (VoIP), energie... často je s použitím více služeb spojena další sleva.

tedy doporučuju pořádně zvážit, co všechno z toho potřebujete, než si operátora zvolíte. mobilní svět už není trojbarevný s +- stejnými službami, ale začíná být velmi pestrý, kde si vybere snad každý :-) důkladný výběr a studium cen a podmínek už ale nezabere chvíli a srovnání max. 3 ceníků, ale nějakou tu hodinu nebo i den. a nabídky se budou více lišit i v čase (podobně jako v bankách, supermarketech, autosalónech nebo u cestovních kanceláří)