Je-li backend v C, dá se to propojit téměř se vším (ne-li úplně se vším). Nejlépe se bude propojovat s C++, ono C++ je navrženo jako superset (nadmnožina) jazyka C.
C# je taky v relativně OK, ale je potřeba tam znát prostředí .Net a jakým způsobem se propojuje na C (P/INVOKE). Ačkoliv se příklady na P/INVOKE zdají jednoduché, často se u netriviálních záležitostí vyskytnou chyby, které je na první pohled dost těžké odhalit. Toto si myslím, že by do projektu vneslo zbytečnou komplexitu a také buď závislost na MS Windows, nebo dávání si pozor co si člověk může a nemůže dovolit na Monu.
Znáš-li C, šel bych na Tvém místě do C++, což je v tomto případě nejschůdnější varianta. Qt framework má poměrně dobrý GUI builder, slušnou dokumentaci, je dobře navržený a nebudeš se muset učit tolik nových věcí - nejhorší je asi objektový přístup k programování - což je ale u GTK také. Nicméně GTK je Cčková knihovna, závislá na GObject, tedy implementaci objektového programování na procedurální jazyk. Myslím si, že učit se pracovat s GObject je podobně náročné, jako se naučit základy C++, které na toto budou stačit.
A co se týče dalších návrhů na to "v čem programovat ...", absolutně nemá smysl se ptát tady. Ptej se na stackoverflow nebo programmers.stackexchange. Ty fóra jsou dobře moderovaná => je slušná šance, že nevznikne flame a něco se dozvíš. Jediné co bych ještě chtěl dodat, tak "GUI naklikáš za odpoledne" je totální bullshit, jedná-li se o netriviální záležitost. Pokud chceš, aby bylo skutečně použitelné, aspoň trochu slušně vypadalo, umělo uživatele provést "workflow" různých úkolů, zobrazit správně chyby - vysvětlit, co se stalo a jak z toho ven a ještě tak, aby si to uživatel přečetl, rozhodně se to nedá jenom "naklikat" a už vůbec ne za odpoledne, jsou-li toho víc než 2 jednoduché obrazovky + About a Nastavení.
PS: A samozřejmě, chceš-li vytvářet jakékoliv rozhraní v českém jazyce, je třeba znát shodu podmětu s přísudkem.
de*ilové = navrhli
ku*vy = navrhly
by jste = Syntax Error. Did you mean "byste"?