>> Tomáš Marný
S názory tohoto typu se nemůžu ztotožnit. To je jak tvrdit "naučit se s databázemi je na jedno odpoledne, má to jen čtyři základní příkazy: select, update, insert a delete". Díla podobných umělců pak podle toho vypadají - joiny ve smyčkách v aplikaci, návrh datových struktur typu "(osobní_číslo, dítě1, dítě2, dítě3, dítě4)". Je to jak tvrdit "hrát na klavír je jednoduché, je to jen pár kláves ve dvou řadách". Zvládnout určitou část lidské činnosti uspokojivě není snadné, stát se mistrem stojí spoustu času.
Qt je obrovský balík různých udělátek s poměrně širokým záběrem a nastudovat, pochopit, vyzkoušet a naučit se efektivně používat třeba i jen některé dílčí celky stojí týdny experimentování. A i potom se člověk dostane často do úzkých: "s tisícovkou vět to fungovalo, to je deset tisíc tak moc?"
Je pravda, že internet mnohé usnadňuje. Spoustu věcí dnes už vůbec neřeším - prostě hledám, jestli už někdo podobný problém vyřešil, a co se dá, to opíšu. Opisování je v praxi často nejefektivnější způsob řešení problémů. Ale základní dovednosti a zkušenosti se opsat nedají. Vidím to na mladých nadšených klucích - vynalézají kolo, každou věc řeší třemi různými cestami, než objeví tu nejschůdnější. Zkušenější sáhne po kódu, který si osahal ve svých učednických letech a od té doby desekrát použil. Jak chcete proces učení nahradit referenční příručkou?
S učením neporadím - najděte si nějaký "úkol" sám a zrealizujte jej. Jakmile budete mít před sebou konkrétnější cíl, je cesta mnohem přímočařejší a překážky snadněji identifikovatelné. Já bych vám cíl v Qt klidně přidělil, ale trochu se bojím zaměstnat zcela nezkušeného člověka.