Mandrivě chybí libkparts.so.2

LimaLima

Mandrivě chybí libkparts.so.2
« kdy: 26. 08. 2013, 00:34:34 »
Dobrý den, omlouvám se, jsem naprostý začátečník.
Bohužel nenainstaluji programy z RPM balíčku, například Krusader, přijde hláška:
"Některé požadované balíčky není možné nainstalovat:
krusader-1.30-rhfc1.i386" (z důvodu nesplněného libkparts.so.2)
Pokračovat i přesto v instalaci?"
Mandrivu 2010.2 jsem nainstaloval teprve před pár dny na starý NB IBM (kancelářský stroj, žádné hry) s Celeron 1,4 GHz a 3/4 GB RAM. Koupené W XP už nechtějí běhat, tak zkouším jinou cestu. Bohužel jsem nikde řešení následujícího problému nenašel, tak to zkouším zde. Po instalaci proběhla aktualizace systému, a zatím se zdá, že vše rychle šlape, až například na uvedenou drobnost.
Nevím co dělat, takže předem děkuji za odpověď, Lima Lima (pro některé i lama :-) ).
« Poslední změna: 26. 08. 2013, 11:14:19 od Petr Krčmář »

luv

Cau,

pro instalaci napriklad krusader staci kdyz do konzole (jako root) "urpmi krusader" a nemusis resit zadne RPM (nebo pokud mas radeji klikani, tak jdi na "Star/Application menu > Install & Remove Software")

Pokud te zajimaji detaily tak muzes zkouknout treba http://wiki.mandrivalinux.cz/software:instalace:rpm

Pavel 'TIGER' Růžička

Tvůj postup je zcela špatný. Instalovat RPM sice můžeš, ale RPM určené jen pro danou distribuci a i její verzi, jinak narazíš na nesplnitelné závislosti, jako v tomto případě. Ještě k tomu musíš dávat i pozor na architekturu, jestli máš 32bit, či 64bit. Jakmile najdeš správný balíček (nesmí být zdrojový), tak po jeho instalaci se všechny závislosti vyřeší správně. Ty jsi stáhnul asi nějaký hodně starý pro RedHat Fedoru Core 1 ...