Jak začít v C?

milzou

Jak začít v C?
« kdy: 30. 07. 2013, 16:20:41 »
Zdravím,
Jak vyplývá z nadpisu, chtěl bych se naučit alespoň základy programování v C. Od včera studuji knihu Učebnice jazyka C od Pavla Herouta. Za tu dobu si myslím, že jsem ty základy aspoň trochu pochopil (předtím jsem vůbec netušil co je co). Chtěl bych krůček po krůčku napsat nějaký takový program jako je Kecal, nebo KarelBot (umělé rozhovory s PC). Zatím umím napsat "jen" to, že co do toho programu napíšu, tak ten program to napíše ještě jednou. Jak to mám udělat, aby mi to odpovědělo větou z mého txt slovníku? A ještě pár otázek navíc :D - Mohli byste mi dát nějaké typy na začátek? Když jste začínali s programováním, jaké jste měli potíže? Co vám šlo a co ne?

xhamster

Re:Jak začít v C?
« Odpověď #1 kdy: 30. 07. 2013, 16:35:06 »
poctive si naprogramuj vsechny ulohy, ktere jsou na konci kazde kapitoly, pak by ti nemelo delat potize udelat ten program.

s.

« Odpověď #2 kdy: 30. 07. 2013, 17:09:46 »
Stahni si zdrojove kody z nejakeho existujiciho projektu. Treba tak, ze si vyfiltrujes c jazyk na sourceforge.net ci github.com.

Rovnou doporucim linuxove jadro (kernel.org) ci pacman (ftp://ftp.archlinux.org/other/pacman/) ma celkem citelne zdrojaky. Nektere projekty maji dost silenou (pro tebe nevhodnout) syntaxi.

Nasledne si otevri libovolny c-kovy soubor a okoukavej syntaxi. Tzn. jak zalamuji ci odsazuji radky, jak pisou slozene zavorky apod. Spousta konstrukci nemas vubec sanci pochopit, ale jde o to, ze spousta zacatecniku pise kod s hroznou syntaxi. Diky
tomuhle se naucis, ze odsazovat o 8 znaku je bezne apod. Z tohoto duvodu nebude vadit ze pacman ci linux kernel obzvlaste jsou hodne rozsahle projekty. Kompilovat je samozrejme nebudes.

Tomuto se rika ident style (http://en.wikipedia.org/wiki/Indent_style), je jich vicero a linux kernel i pacman uzivaji podobnou syntaxi.

Hodne dobra knika (asi pouze v anglictine) je "C Primer Plus", autor Stephen Prata. Je trochu rozsahlejsi.