Java framework pro WEB GUI

martin

Java framework pro WEB GUI
« kdy: 20. 04. 2013, 20:31:27 »
Dobry den,

ucim se delat web v Jave. Zatim mam zkusenosti pouze se JSTL a Stripes frameworkem.

Shanim nejaky framework, ktery by mi dovolil tvorit webove aplikace vcetne GUI (abych si ho nemusel cele psat sam). Nasel jsem nekolik zajimavych frameworku. Nejvic me asi zaujal Vaadin - ukazky vypadaji opravdu dobre: Desktop, Mobil, tutorial s adresarem.

Pak jsem jeste nasel PrimeFaces. Podle ukazek take vypada velice dobre.

Dale jsem nasel GWT (Google Web Toolkit). Neni moc navazany na Google App Engine? Mam strach z vendor lock-in.

Jake dalsi existuji?

Rad bych podporu v IDE (idealne Eclipse, ale neni podminkou) a nejaky GUI navrhar, jako ma Vaadin.

Vzhledem k tomu, ze studuji a mam relativne dost casu, rad bych se poradne naucil nejaky realne vyuzivany framework. Muzete mi prosim neco doporucit? Zajimaji me hlavne vyhody daneho reseni, jak moc se pouziva a slozitost na nauceni se.

Neradte mi prosim .NET, PHP, RoR a dalsi platformy! Zajima me Java.

Dekuji za rady!
« Poslední změna: 21. 04. 2013, 22:16:24 od Petr Krčmář »


Jakub Galgonek

Re:Java web framework pro tvorbu WEB GUI
« Odpověď #1 kdy: 20. 04. 2013, 21:10:33 »
Dale jsem nasel GWT (Google Web Toolkit). Neni moc navazany na Google App Engine? Mam strach z vendor lock-in.

Pokud člověk nechce, tak Google App Engine použít nemusí. Na GWT mne překvapilo, jak snadno jde v případě potřeby pozměnit implementace nějaké jeho třídy, aniž by musel člověk upravit samotné GWT. Konkrétně jsem měl problém s DisclosurePanelem, neboť způsob, jakým implementoval schovávání obsahu, nebyl kompatibilní s java applety - po zobrazení obsahu se applet vždy znovu inicializoval. Vyřešil jsem to tím, že jsem upravil DisclosurePanel.java tak, aby používal jiný mechanismus skrývání, dal jsem ho k sobě do projektu a nastavil projek tak, aby upřednostnil mou implementaci před tou v GWT.