Ohledně škálovatelnosti, pokud dobře rozdělíte vrstvy a moduly systému, potom můžete začít s něčím co zvláde daleko méně přístupů, a do lepšího řešení investovat čas a peníze až později.
Zapomeňte na nějaká složitá technická řešení, dostaňte co nejrychleji do hry prototyp, a spustě ho jako normální verzi aplikace. Čím dřív, tím líp. Dostaňte se na trh, abyste zjistili, jestli to má opravdu potenciál, a minimalizujte tak náklady.
Dejme tomu, že máte tak 10% šanci uspět, a na 90% procent to nevýjde. Pokud uspějete, dejme tomu, že vyděláte 10 milonů korun, a pokud neuspějete, proděláte milion. EV (expected value, očekávaná hodnota) = 0.1*10e6-0.9*1e6=100 tisíc Kč. Takový zisk je sice určitě pozitivní, takže není vyloženě špatné do toho jít, ale je třeba tuto hodnotu zlepšit. Pokud náklady snížíte třeba na 525 tisíc, tak EV=0.1*10e6-0.9*5.25e5=527 500 korun. To už je mnohem lepší.
Firmy které do takovýchto věcí investují v podstatě očekávají, že je vysoká pravděpodobnost neúspěchu, ale v případě úspěchu bude zisk obrovský. Takže pokud mají dostatečný kapitál, tak se jim takovéto podniky vyplatí podporovat.
*
10 lidí je asi moc, leda že by dělali za žebračenku. Náklady 35 tisíc náklad na zaměstance za měsíce (včetně všech blbin) * 5 lidí * 3 měsíce = 527 500 korun. Takže, za dva měsíce musíte být hotovi, a ten poslední to začít cpát na trh. Aby to hned vydělávalo samo na sebe, tak to ani náhodou, ale jak to chcete dál krmit? Potřebujete to rozšířit mezi lidi, kvalit softu je v tu chvíli podružná. Takže někdo bude muset cpát další peníze, a nebo budete muset vymyslet smysluplnou činnost pro vaše lidi, nejlépe nějaký coding pro další zákazníky.
Pokud nebudete schopni během měsíce zajistit, aby se ta vaše síť začla rozšiřovat sama, potom jste prohráli. Pokud se bublina povede, urychleně prodejte firmu dokud má hodnotu (třeba těch 10 mega), musíte být ale OPRAVDU HODNĚ vidět aby vám to někdo sežral. Zaměstnanci se pak nechají živit novým majitelem, dokud/pokud to bude sypat...
Pro úspěch musíte designovat pro virálnost, přečtěte si tohle:
http://web.archive.org/liveweb/http://danieltenner.com/post/32889769888/0009-how-to-make-your-application-viral-htmlA nezapomeňte, i když všechny kroky budou provedeny perfektně, vaše šance uspět je stále relativně malá (tak 10%, a to jsem
velký optimista), a důležitý je proto profit který to přinese. Musí být velký, aby vyvážil malou pravděpodobnost úspěchu. Nikdo přece nevsadí stovku, aby měl 10% pravděpodobnost, že vyhraje 10 korun, a 90% pravděpodobnost, že tu stovku projede celou.
Takže - zarazit to včas a přijmout prodělek, v žádném případě do toho necpat další prachy. Stanovte si předem daný rozpočet, a pokud ho vyčerpáte, utněte to!