A jen se chci zeptat, neprogramujete náhodou ten slavný CENTRÁLNÍ REGISTR VOZIDEL
??
Ten byl dobrej! 
Neblbnete, tam nevedi co je to tabulka ... a existenci indexu jim musi sdelit nejaky zacek ZS.
Jinak k veci
1) zaklad je mit v kazdy tabulce nejaky pole unikatniho identifikatoru - i kdyz se zda, ze neni na nic treba. Usetri to spoustu trablu v budoucnu.
2) je treba brat v potaz to, ze mensi databaze = rychlejsi databaze => jak bylo receno, minimalizovat duplikovani polozek
=> pro dany ucel bych pouzil 4 tabulky - firmy, vlastnici , tabulka s autama a kilometry
3) dalsi zasada je, NIKDY ale opravdu NIKDY nepouzivat libovolna data nesousi informaci jako identifikator zaznamu - prvni pozadavek ze kteryho se posere vyvojar i cela databaze ... "ale ja to cislo chci zmenit"
Tzn trebas:
tb.auta
id_auta,vin,obsah, ...
tb.firmy
id_firmy,ico,adresa, ...
tb.vlastnik
id_vlastnika, jmeno, prijmeni, ...
tb.kilometry
id, id_auta, id_firmy, id_vlastnika, datum, stav_km, ...
Predpokladam zadavani stavu tachometru pri ukonceni(asi logictejsi) nebo zahajeni jizdy, to je jedno, ale porad stejne. Kdyz se zmeni neco (adresa ..) netreba prepisovat haldu zaznamu, staci jeden.
Jinak hned na tom taky videt, proc mit v tabulce ID - klidne by se mohlo stat, ze vzniknou dva totozne zaznamy o jizde v jednom dnu (stejny pocet kilometru) a problem je na svete - nelze je samostatne aktualizovat, smazat ...