Problémy s vysokými latencemi

pajon

Problémy s vysokými latencemi
« kdy: 10. 02. 2013, 19:09:35 »
Zdravím.

Od začiatku decembra som začal výrazne pociťovať problém s internetom. Problém bol v zvýšenej latencií. Za normálnych okolností bola latencia okolo 10 ms. Avšak začala stúpať až na 1500 ms, väčšinou však dosahovala hranicu okolo 800 ms. Volal som niekoľkokrát providerovi, že aký je problém a že sa na to pozrú. Asi na tretí krát sa mi ozval s tým, že vedia o chybe, že to budú riešiť ešte pred vianocami. Na to mi volali, že to je poriadku, ale nebolo. Cez vianoce "nepracovali", čiže som mal smolu a volal som opäť na začiatku januára. Vtedy to zasa zdvihol nejaký chlap z technického a konečne sme sa dostali k technickej stránke veci. Asi o 2 týždne na to som zasa volal, že čo robia a povedali mi, že musia vybaviť novú frekvenciu, že to musí schváliť súd. Dodnes mi internet skôr nejde ako ide. Chyba je v tom, že pravdepodobne dali moc klientov na linku, ktorá to neunesie. Avšak tieto problémy som začal pociťovať už cez leto, len nie v takom množstve, čiže oni už v lete museli vedieť, že bude pravdepodobne problém a mohli sa pripraviť dopredu.

Preto sa chcem spýtať, či by mi niekto nevedel poradiť, že či mám právo na vrátenie aspoň časti peňazí.

Internet mám od lokálneho providera, kde máme na streche paneláku anténu, tj. wifi a pravdepodobne úzke hrdlo.

Ďakujem
« Poslední změna: 10. 02. 2013, 21:22:35 od Petr Krčmář »


Re:Problémy s vysokými latencemi
« Odpověď #1 kdy: 10. 02. 2013, 21:23:20 »
To asi záleží na tom, jak je napsaná smlouva. Je tam nějaká garance kvality a postih za neposkytnutí takové služby?

pajon

Re:Problémy s vysokými latencemi
« Odpověď #2 kdy: 10. 02. 2013, 21:55:05 »
S latenciou sa tam nič nepíše, ale je tam, že dodávateľ musí poskytovať danú rýchlosť a rozumnú kvalitu, alebo tak nejak podobne. Už si to presne nepamätám. Ale pri čítaní som mal pocit, že sa proti takýmto veciam zabezpečili. Napríklad po nich nemožno žiadať náhradu škody spôsobené pripojením a podobne. Prípadne by som vám mohol pridať link k zmluve, je online. Ja to už druhý krát nehodlám čítať, lebo je toho celkom dosť. Len som sa chcel spýtať, či niekto neriešil podobný problém a nemá prípadné skúsenosti. Ďakujem

mif

Re:Problémy s vysokými latencemi
« Odpověď #3 kdy: 10. 02. 2013, 22:15:21 »
zakladna otazka je ci mas moznost zmenit providera? Ak sluzba nefunguje ako ma - neda sa pouzivat, mozes skusit vypovedat zmluvu predcasne ak mas viazanost.

pajon

Re:Problémy s vysokými latencemi
« Odpověď #4 kdy: 10. 02. 2013, 22:33:40 »
Viazanosť mám, ale za tie peniaze tu internet s podobnými parametrami zďaleka nezoženiem. Optika tu nie je, takže mi neostáva nič iné, len dúfať, že sa to napraví.


JardaP .

  • *****
  • 11 064
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Problémy s vysokými latencemi
« Odpověď #5 kdy: 11. 02. 2013, 01:07:42 »
A co takle rici, ze poskytli pripojeni rekneme o 10 % smluvnich hodnot a drze zazadat o vraceni 90 % poplatku a jeste provokativne poukazat na skutecnost, ze pres vasi snahu dosahnout reseni problemu jejich strana si vali koule a na vas z vysoka kasle? :-)

PanKapitanRUM

Re:Problémy s vysokými latencemi
« Odpověď #6 kdy: 11. 02. 2013, 02:28:38 »
Latence narůstá se zahlcením pásma.
Tedy pokud je pásmo hodně zahlcené, latence jde hodně nahoru.
Mám sítě, kde je latence 800ms ve špičce naprosto běžná, protože za tu linku nikdo nechce dávat více.
Jak se říká, dokud nevypadávají pakety, tak to nikdo opravdu řešit nebude.
Chtělo by to zjistit, kde po trase ta latence narůstá.
Existuje takový pěkný, ale velice dobře utajený nástroj, kterému se říká traceroute, na widlích příkaz tracert na linuxu je nutné doinstalovat balíček. Existuje i vizuální tracert, který umí cca toto:

Prostě zjistím, ve kterém místě přesně ta latence vzniká, obvykle to bývá nějaké úzké hrdlo.

Co bych řekl, že se stalo:
Tipuji to na poškození kabelu někde, spoj teď jde nějakou záložní trasou, možná přes nějaký bezdrát, kde latence narůstá.
Protože je zima, dost možná že to ten poskytovatel nechce řešit, protože v zimě bývá stavební uzávěra a kopání většího rozsahu nikdo moc nepovoluje a nikdo moc rád nedělá. Ono rozkopat metr země zmrzlé jako beton není žádná sranda a rozehřátí je pěkně mastné.

Protože lidé na to serou, jsou líní a nepoužívají mozek, nepustí si tracert a nezjistí, přes co jim ty pakety vlastně tečou.
Takže když se něco děje, nedokážou porovnat stav předtím a teď.
Díky tomu vlastně neví, co se stalo.
Kolikrát může být chyba jen v kabelech a velice často dokonce přímo i u zákazníka.

JardaP .

  • *****
  • 11 064
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Problémy s vysokými latencemi
« Odpověď #7 kdy: 11. 02. 2013, 03:36:49 »
Civilizovany linuxak si pak pusti mtr a neresi, ze mu za 14 dni vyprsi trial period.

pajon

Re:Problémy s vysokými latencemi
« Odpověď #8 kdy: 11. 02. 2013, 10:20:43 »
Ja viem kde nastáva problém. Je to medzi GW a ďalším zariadením, resp. ďalšími. Posielal som im aj pekné výpisy z tracertu + ping. Venovať sa tomu musia, keďže tento problém nemám len ja ale desiatky zákazníkov. Na moju smolu sa nikto nesťažoval, len ja, lebo internet im ide, ale ako ich už asi nezaujíma :)

Re:Problémy s vysokými latencemi
« Odpověď #9 kdy: 11. 02. 2013, 10:46:23 »
At se na me Kapitan nezlobi, ale pokud jde ping na hodnotu pres ctvrt vteriny na dyl nez par sekund jednou za delsi cas, tak to pripojeni je podle me v podstate nepouzitelne. Takze bych si klidne stezoval. Zpetne se snazit z nich vyrazit nejakou pokutu asi nema smysl, ale klidne bych to hral na to, ze odstupuju od smlouvy do budoucna. Ovsem pokud je to jediny ISP v oblasti, tak to je stejne otazka spis filozoficka a nema moc smysl ji resit...

trubicoid2

Re:Problémy s vysokými latencemi
« Odpověď #10 kdy: 11. 02. 2013, 10:50:39 »
patrne jde o bufferbloat, malo se zatim o tom vi, ale uz existujou i reseni:
http://en.wikipedia.org/wiki/Bufferbloat
http://bufferbloat.net

Blabla

Re:Problémy s vysokými latencemi
« Odpověď #11 kdy: 11. 02. 2013, 12:36:48 »
At se na me Kapitan nezlobi, ale pokud jde ping na hodnotu pres ctvrt vteriny na dyl nez par sekund jednou za delsi cas, tak to pripojeni je podle me v podstate nepouzitelne. Takze bych si klidne stezoval. Zpetne se snazit z nich vyrazit nejakou pokutu asi nema smysl, ale klidne bych to hral na to, ze odstupuju od smlouvy do budoucna. Ovsem pokud je to jediny ISP v oblasti, tak to je stejne otazka spis filozoficka a nema moc smysl ji resit...

A na co si stěžovat?
Že si platíte příliš úzkou linku, kterou přetěžujete?
Pokud to přetížení způsobuje váš příliš vysoký vnitřní trafic, tak to není problém poskytovatele.
Na to se dá stěžovat jen na Lampárně H.N.
A řešení je jednoduché: http://www.quickmeme.com/meme/35pbh6/

pajon

Re:Problémy s vysokými latencemi
« Odpověď #12 kdy: 11. 02. 2013, 13:13:15 »
At se na me Kapitan nezlobi, ale pokud jde ping na hodnotu pres ctvrt vteriny na dyl nez par sekund jednou za delsi cas, tak to pripojeni je podle me v podstate nepouzitelne. Takze bych si klidne stezoval. Zpetne se snazit z nich vyrazit nejakou pokutu asi nema smysl, ale klidne bych to hral na to, ze odstupuju od smlouvy do budoucna. Ovsem pokud je to jediny ISP v oblasti, tak to je stejne otazka spis filozoficka a nema moc smysl ji resit...

A na co si stěžovat?
Že si platíte příliš úzkou linku, kterou přetěžujete?
Pokud to přetížení způsobuje váš příliš vysoký vnitřní trafic, tak to není problém poskytovatele.
Na to se dá stěžovat jen na Lampárně H.N.
A řešení je jednoduché: http://www.quickmeme.com/meme/35pbh6/

Myslím, že ste ma nepochopili. Ja totiž tú linku nepreťažujem, ale oni pripojili pravdepodobne veľa klientov a tá linka to už proste nezvláda.

PanKapitanRUM

Re:Problémy s vysokými latencemi
« Odpověď #13 kdy: 11. 02. 2013, 14:49:53 »
At se na me Kapitan nezlobi, ale pokud jde ping na hodnotu pres ctvrt vteriny na dyl nez par sekund jednou za delsi cas, tak to pripojeni je podle me v podstate nepouzitelne. Takze bych si klidne stezoval. Zpetne se snazit z nich vyrazit nejakou pokutu asi nema smysl, ale klidne bych to hral na to, ze odstupuju od smlouvy do budoucna. Ovsem pokud je to jediny ISP v oblasti, tak to je stejne otazka spis filozoficka a nema moc smysl ji resit...

Asi jsem to napsal špatně.
Myslel jsem to tak, že ty latence na té lince u těch zákazníků vznikají na propoji JEJICH MODEM -> MODEM POSKYTOVATELE a to z důvodu ucpání hromadou dat, což není problém poskytovatele.

Pokud by problém vznikal například MODEM ZÁKAZNÍK -> MODEM POSKYTOVATEL --> ROUTER POSTYKOVATELE A {LATENCE} ROUTER POSKYTOVATELE B, pak bych si samozřejmě stěžoval, protože si platím za připojení o určité šířce pásma (pokud není agregované) a mám nárok na odpovídající službu.

Tedy v tomto případě bych si určitě stěžoval, pokud je to někde na uzlech poskytovatele, to rozhodně ano.

pajon

Re:Problémy s vysokými latencemi
« Odpověď #14 kdy: 11. 02. 2013, 15:11:36 »
At se na me Kapitan nezlobi, ale pokud jde ping na hodnotu pres ctvrt vteriny na dyl nez par sekund jednou za delsi cas, tak to pripojeni je podle me v podstate nepouzitelne. Takze bych si klidne stezoval. Zpetne se snazit z nich vyrazit nejakou pokutu asi nema smysl, ale klidne bych to hral na to, ze odstupuju od smlouvy do budoucna. Ovsem pokud je to jediny ISP v oblasti, tak to je stejne otazka spis filozoficka a nema moc smysl ji resit...

Asi jsem to napsal špatně.
Myslel jsem to tak, že ty latence na té lince u těch zákazníků vznikají na propoji JEJICH MODEM -> MODEM POSKYTOVATELE a to z důvodu ucpání hromadou dat, což není problém poskytovatele.

Pokud by problém vznikal například MODEM ZÁKAZNÍK -> MODEM POSKYTOVATEL --> ROUTER POSTYKOVATELE A {LATENCE} ROUTER POSKYTOVATELE B, pak bych si samozřejmě stěžoval, protože si platím za připojení o určité šířce pásma (pokud není agregované) a mám nárok na odpovídající službu.

Tedy v tomto případě bych si určitě stěžoval, pokud je to někde na uzlech poskytovatele, to rozhodně ano.

Takto. Internet funguje tak, že máme natiahnutý ethernetový kábel do bytu, ktorý mám doma pripojený do routeru. Na druhej strane to má poskytovateľ pripojený niekde na streche do svojho zariadenia, ktoré sa chová ako switch + router. Čiže každý zákazník má nezávislú linku do routeru. Z routeru potom ide cez wifi na prijímač na strane poskytovateľa, kde si už topológiu rieši sám. Cez tracert som zistil, že po bránu poskytovateľa ide všetko v pohode. Problém nastáva až na ďalšom hope, ktorý mimochodom ignoruje ICMP a odpovedá mi až ďalší hop. Čiže za routerom poskytovateľa, tj. bezdrôtové spojenie robí problém, vzhľadom na to, že museli vybavovať nové frekvencie.