Malé firmy obecně nemají laboratoř, pokud bude mít firma Vomáčka ze Dvorka laborku, pak to nejspíš není malá firma.
Ono to chce totiž dost velký kapitál na opravy disků (Tím myslím opravy HW jako výměny hlav, motorů a ložisek.).
Ale jinak je to otázka spíš právní, chápej, třeba ALZA ten disk do reklamace vzít ze zákona nemusí, všude jsou nálepky "záruka padá pokud".
Tak ti řeknou: Vyřešte si to s výrobcem!
Ano, opravdu totiž v těchto případech záruka přechází na výrobce.
A pak už to záleží hlavně na chuti té firmy ti takovou záruku uznat.
Většina těch firem má smlouvu se svým dvorním "opravářem" WD nebo mají vlastní laborku (Seagate).
Pak je rozdíl Německo a ČR, můžu ti říct, že v Německu by ti papír z renomované firmy na záchranu dat nejspíš uznali.
U nás je to tak, že to nikdo vzít už nemusí, tak to asi nikdo už nevezme (snad nikomu nekřivdím).
Ono to totiž vytváří byrokratickou zátěž, nemusíš sledovat jen disk, ale i nějaký papír.
No a v systémech, které jsou postavené na sledování kusů, třeba zrovna není možnost zajistit to, aby si to vůbec někdo přečetl.
Máš pocit, že každý Čech musí umět Čínsky?
Proč by každý Číňan musel umět Česky?
Leda jim dát papír v angličtině, ale to je podobná písnička.
Zkrátka prodejce si to asi nevezme, protože to ASI nevyreklamuje, tak si s tím musíš poradit sám.
JAKO PRVNÍ BY TEDY BYLO DOBRÉ SE ZEPTAT VÝROBCE DISKU, JESTLI KDYŽ TI DATA ZACHRÁNÍ NEJLEPŠÍ ČESKÁ SPOLEČNOST NA ZÁCHRANU DAT, JESTLI TU UZNAJÍ ZÁRUKU.
Líná huba....