Python a moderní 3D hry

Python a moderní 3D hry
« kdy: 06. 07. 2012, 04:00:17 »
Zdravim

Dlouho jsem mel za to, ze python je vyuzitelny jenom k 2D a celkove jednoduchym hram viz. pygame atd. Nedavno jsem se ale dozvedel, ze python pouzivaly i 3D komerecni projekty napr. Eve Online ( stackless), momentalne onlinovka World of Tanks a jsou v nem napsany 3D enginy - Panda3D, Soya3D atd. Nevi nekdo z vas nejake podrobnosti o zastoupeni pythonu v modernich komerecnich hrach? At uz online nebo offline, proste jeho vyuziti v komerecnich projektech 2011/2012? Zkousel jsem prohledat net jak to jen slo, ale 99% veci se tyka prave pygame, ruznych 2d frameworku atd. Diky za kazdou odpoved :)

btw: Prave jsem tak nejak dospel do takove faze, kdy verim, ze vsechny zakladni veci v pythonu ( oop, casto pouzivane knihovny ) mam zmaknute a tak nejak pokoukavam po dalsim smeru kam se ubirat. Byl jsem pevne rozhodnuty ze zacnu zkoumat webove frameworky ( nejspis django ), ale tahle zalezitost me trochu zviklala, abych se ji alespon podival na zoubek :)
« Poslední změna: 09. 07. 2012, 10:59:24 od Petr Krčmář »


Re:Python a hry
« Odpověď #1 kdy: 06. 07. 2012, 09:35:25 »
Väčšinou to býva tak, že engine samotný je napísaný v C/C++ a Python sa v ňom používa ako skriptovací jazyk, pomocou ktorého pristtupuješ k funkciam enginu alebo dopĺňaš jeho funkcionalitu.
Každý engine, ktorý má Python ako skriptovací jazyk de facto podpouruje multiplayer (server-client model napísaný v Pythone)

Re:Python a hry
« Odpověď #2 kdy: 06. 07. 2012, 12:06:54 »
Civilization IV a V mají v Pythonu naprogramovanou umělou inteligenci.

Re:Python a hry
« Odpověď #3 kdy: 06. 07. 2012, 12:30:05 »
Technicky by neměl být problém, udělat NĚJAKÝ 3D engine v pythonu. Problém ale bude ve výkonu - například nevím, jestli python umí přistupovat k opengl/directX.

Re:Python a hry
« Odpověď #4 kdy: 06. 07. 2012, 13:18:28 »
Jo takhle.. je skoda, ze se neda nejak dohledat, jaky jazyk urcita hra pouziva ke skriptovani, ai a podobne.. Diky


Re:Python a hry
« Odpověď #5 kdy: 06. 07. 2012, 14:08:20 »
Jo takhle.. je skoda, ze se neda nejak dohledat, jaky jazyk urcita hra pouziva ke skriptovani, ai a podobne.. Diky

Co takhle zkusit fórum dané hry? Programovací jazyky určené k vývoji hry určitě nejsou nějakým tajemstvím; nevidím důvod, proč by ti nikdo na slušně položenou otázku neodpověděl.

Inkvizitor

Re:Python a hry
« Odpověď #6 kdy: 06. 07. 2012, 23:27:41 »
Technicky by neměl být problém, udělat NĚJAKÝ 3D engine v pythonu. Problém ale bude ve výkonu - například nevím, jestli python umí přistupovat k opengl/directX.

http://lmgtfy.com/?q=opengl+python

Re:Python a hry
« Odpověď #7 kdy: 07. 07. 2012, 00:04:40 »
Slanecek: Ono to je docela komplikovane, kdyz cloveka nezajima zadna konkretni hra, ale spise zastoupeni napr. ve vsech komerecnich hrach vydanych v roce 2010-2012 etc. :)

Inkvizitor

Re:Python a hry
« Odpověď #8 kdy: 07. 07. 2012, 08:58:29 »
A proč Tě to, Ghekone, tak zajímá; chtěl bys to dělat profesionálně? Já jsem slyšel, že programátoři her jsou obecně (v rámci oboru) dost blbě placení, protože každý předpokládá, že je to baví a že budou rádi makat 12/7 za bídnou mzdu...

stepulka

Re:Python a hry
« Odpověď #9 kdy: 07. 07. 2012, 10:28:44 »
Ehm... ja bych rekl, ze prave naopak. Treba lidi, co umi jen C# s DirectX si vydelavaji +- 80.000kc (dokonce i na jobs.cz byla kdysi nabidka, C# (C++), XNA s DirectX (OpenGL) + znalost matiky, fyziky etc... za 100.000kc/mesic). U lidech C++, DirectX/OpenGL to bude mnohem vice.

Inkvizitor

Re:Python a hry
« Odpověď #10 kdy: 07. 07. 2012, 10:51:43 »
Ehm... ja bych rekl, ze prave naopak. Treba lidi, co umi jen C# s DirectX si vydelavaji +- 80.000kc (dokonce i na jobs.cz byla kdysi nabidka, C# (C++), XNA s DirectX (OpenGL) + znalost matiky, fyziky etc... za 100.000kc/mesic). U lidech C++, DirectX/OpenGL to bude mnohem vice.

No to sice zní slušně, ale za kolik hodin měsíčně to je?

stepulka

Re:Python a hry
« Odpověď #11 kdy: 07. 07. 2012, 11:21:05 »
Ehm, asi to budou dvanactky...

Re:Python a hry
« Odpověď #12 kdy: 07. 07. 2012, 11:45:53 »
Inkvizitor: Tak vzhledem k tomu, ze prave nastupuju na VS, mam jeste 5 let na to, abych se rozmyslel, co budu nebo bych chtel delat profesionalne :) Ale mas pravdu, herni prumysl mi prijde hodne zajimavy a i kdyz se tim nebudu zivit, proste a jednoduse jsem zvedavy clovek :D Myslim, ze vzhledem k poctu hernich studii v CR, je to stejne dost utopie pracovat v nejakem a i kdyz anglictina neni problem, neverim, ze nejake velke herni studia budou mit zajem o ceske programatory.

KapitánRUM

Re:Python a hry
« Odpověď #13 kdy: 07. 07. 2012, 14:39:09 »
Zahraniční studia samozřejmě MAJÍ zájem i o ČESKÉ programátory, stejně tak je zajímají Indové a kdokoliv, kdo chce měsíčně méně než 150 000,- Kč co chce běžný programátor v USA. Programátor s rozumnými nároky si v ČR přijde bratru na 30 až 50 papírů měsíčně hrubého. Na druhou stranu znám hodně "programátorů" a tohle označení si zaslouží tak 3 z 10, ostatní jsou skriptaři/tupí kodéři/šablonáři.

Je to zajímavý problém, každý chce být programátor, ale ne každý na to má hlavu. To je diskriminace co? Jděte si stěžovat na romea!
Jinak lidí v IT začíná být až moc.
Svářeč nemusí být ani moc dobrý a přijde si na 30 tisíc měsíčně.
DOBRÉMU soustružníkovi nebo obraběči dají i 40 měsíčně.
Opravář kotlů si účtuje 1000,- Kč za hodinové vyčištění kotle.

Je hezký, že si třeba pak vyděláš 100 papírů, ale když tě v TÉ DOBĚ spravení auta bude stát třicet papírů a snídaně pět, už to taková sláva nebude.

KapitánRUM

Re:Python a hry
« Odpověď #14 kdy: 07. 07. 2012, 14:42:26 »