Ono žádné učivo není nikde těžké, jen je třeba něčemu věnovat nějaký čas. Nicméně jde vidět, že nároky na studenty občas klesají z čehož je pak vidno, že klesá kvalita studentů ročník od ročníku.
Některým ta matematika na FEI dělala občas potíže. Nicméně není to nijak náročné. Podle mne studenty nyní vedou v prváku dost za ručičky, viz komentář níže. Hlavní je si odnést ze cvičení co nejvíce, dělat si řádné a strukturované zápisky, které pak pomohou v přípravě na zkoušky. Některé info může být už "mimo mísu", protože to už mám nějakou dobu za sebou.
V prváku se seznámíš s lineární algebrou a matematickou analýzou - vesměs práce s maticemi, vektorovými prostory, přes diferenciální a integrální počet konče. Nyní by tam měla být i jakási demonstrovaná cvičení, kde by měl být lehce odlišný způsob výuky. Studenti totiž příliš nenavštěvovali přednášky a opakování látky ve cvičení nebylo přípustné, tudíž asi toto bude důvodem rozdělení učiva na demonstrovaná cvičení, cvičení a přednášky. Doporučuji ale při volbě rozvrhu se ptát ostatních, především studentů z vyšších ročníků, na zkušenosti s danými vyučujícími. Dost to pomůže ve výuce, u některých se musíš doučit spoustu věcí sám (protože se něco nestihne) a u některých je to úplná pohoda.
Druhý ročník je o diskrétní matematice, teorii grafů, matematické logice a teoretické informatice (poslední dvě jmenované látky jsou obsahem předmětu Úvod do teoretické informatiky, nicméně dle mého názoru je to matematika s nádechem informatiky). Diskrétní matematika i teorie grafů je v pohodě, jsou tam průběžné testy a projekty by prý už neměly být těžké, jako dříve prý bývaly (sic mi nedělaly problém) - dost se zjednodušily, snad tam trošku zatopí a udělají je náročnějšími, jde tam vidět klesající kvalita studentů
. Úvod do teoretické informatiky je pro mnohé náročný, ale pro mnohé zase úplně jednoduchý. Projdete si tam věci od výrokové logiky, přes predikátovou logiku, spoustu dalších věcí týkající se logiky (výčet z hlavy nevypíšu), přes teoretickou informatiku (automaty, zásobníkové automaty, turingovy stroje, RAM stroje, složitosti, ...).
Pokud tomu věnuješ čas, nebudeš mít s tím problémy. Spousta vyučujících je dosti vstřícná, sic můžeš narazit na někoho, kdo tě bude vyloženě chtít potopit. Jenže - pokud budeš připraven, tak nebudeš mít s ničím problémy. Takhle jsem to řešil já. Být vždy připraven! :-)