Telefonie zdarma pro call centrum

beer

  • *****
  • 729
    • Zobrazit profil
Telefonie zdarma pro call centrum
« kdy: 26. 06. 2012, 02:24:53 »
Ahoj, bylo by pro možné pro call centrum použít nějakou telefonii zdarma na příchozí hovory?


Řekněme, že v naší firmě je call centrum s několika příchozímy čísly. příchozí hovory jsou na ústředně směřovány na aktuální přihlášené operátory. Jedná se o klasickou pevnou linku.


Zaujala mne aplikace viber na androidu, že může volat na klienty, kteří aplikaci mají, přes datové připojení. Konektivitu do internetu máme slušnou (jsme na optické páteři).


Bylo by možné dostat uvedenou aplikaci na server, aby klienti, kteří nám volají, nám mohli volat zdarma přes viber prostřednictvím smartphonů?


Další možnost je integrace skype, ale tomu bych se raději vyhnul, na telefonech jsou s ním problémy.


Nebo existuje nějaké řešení přes jabber/google talk?


Nemám páru o tom, jak zrovna naše ústředna funguje, ale možná se v brzké době dostanu na místo, ze kterého bych mohl ovlivnit změny a výběr řešení a rád bych se přiklonil k něčemu založenému na linuxu. Mám zpětnou vazbu od zákazníků, že absence bezplatné linky je pro ně zásadní a rád bych pro zákazníky něco pozitivního udělal.


Za každý nápad budu vděčný.


Jenda

Re:Telefonie zdarma pro call centrum
« Odpověď #1 kdy: 26. 06. 2012, 04:29:07 »
SIP

kolemjdoucí

Re:Telefonie zdarma pro call centrum
« Odpověď #2 kdy: 26. 06. 2012, 08:01:02 »
V callcentru jsem navrhoval síť včetně ústředny + řešení callback. Vím, že pro zákazníka je nejjednodušší zelená linka 800 ....
Firmu zřízení stojí nějaký kačáky + poplatky, ale toto je asi z hlediska na zákazníka nejlepší řešení.
Nevím jaké cílové skupiny oslovujete, ale u některých zákazníků je problém používat Skype nebo použít služby nějakého SIP (instalace na PC - telefon u sip konfigurace, někteří ani nemusí mít podporované mobilní telefony, když budou chtít akutně řešit problém budou muset počkat až zapnou PC apod.).
Když to shrnu v pořadí aby to bylo pro zákazníka co nejsnažší tak bych to viděl následovně:
1. zelená linka
2. Skype
3. SIP

beer

  • *****
  • 729
    • Zobrazit profil
Re:Telefonie zdarma pro call centrum
« Odpověď #3 kdy: 26. 06. 2012, 08:50:39 »
SIP

Hledám řešení,  které by bylo jednoduché i pro BFU, aby si stáhli aplikací z marketu a mohli volat. Nastavování SIP a získání není triviální záležitost. Nejlepší by bylo, kdyby mohli použít Viber , ale nenašel jsem žádnou verzi pro PC či server. Možná by se dal Viber virtualizovat.

beer

  • *****
  • 729
    • Zobrazit profil
Re:Telefonie zdarma pro call centrum
« Odpověď #4 kdy: 26. 06. 2012, 08:59:29 »
V callcentru jsem navrhoval síť včetně ústředny + řešení callback. Vím, že pro zákazníka je nejjednodušší zelená linka 800 ....
Firmu zřízení stojí nějaký kačáky + poplatky, ale toto je asi z hlediska na zákazníka nejlepší řešení.
Nevím jaké cílové skupiny oslovujete, ale u některých zákazníků je problém používat Skype nebo použít služby nějakého SIP (instalace na PC - telefon u sip konfigurace, někteří ani nemusí mít podporované mobilní telefony, když budou chtít akutně řešit problém budou muset počkat až zapnou PC apod.).
Když to shrnu v pořadí aby to bylo pro zákazníka co nejsnažší tak bych to viděl následovně:
1. zelená linka
2. Skype
3. SIP

Díky. Zel. linka byla zamítnuta, máme přes milión zákazníků a byla by drahá. Klienti, kteří mají naší tel. službu  nám jvolat zdarma mohou. Ten Skype by možná šlo.


vpar

Re:Telefonie zdarma pro call centrum
« Odpověď #5 kdy: 26. 06. 2012, 12:20:10 »
Slyšel jsem už i o řešení s 800, kde je hláška "zavěste prosím, zavoláme Vám zpět" a následně účastníkovi zavolá ústředna za standardní regulovaný tarif...

kolemjdoucí

Re:Telefonie zdarma pro call centrum
« Odpověď #6 kdy: 26. 06. 2012, 12:52:09 »
Citace
Slyšel jsem už i o řešení s 800, kde je hláška

Podle toho co píše medvěd taky drahý. Při tomto počtu klientů i jen ta tuto hlášku zaplatí nemalý peníz.

Asi bych šel cestou Skype. Snad může jeden účet běžet na více PC. Při příjmu hovoru by to bylo padni komu padni. Ani bych se toho nebál Skype využívá např pro svoje klienty Komerční banka.

Re:Telefonie zdarma pro call centrum
« Odpověď #7 kdy: 26. 06. 2012, 14:08:02 »
Existují SIP klienti napsaní ve Flashi. Přes Meebo jsem kdysi takhle telefonoval a fungovalo to. Určitě to půjde nějak jednoduše přiohnout, aby uživateli stačilo jen kliknout a začal by telefonovat s centrálou. Podle mě to je pro BFU to nejjednodušší? „Chcete mluvit s operátorem? Klikněte!“

beer

  • *****
  • 729
    • Zobrazit profil
Re:Telefonie zdarma pro call centrum
« Odpověď #8 kdy: 26. 06. 2012, 16:12:04 »
Citace
Slyšel jsem už i o řešení s 800, kde je hláška

Podle toho co píše medvěd taky drahý. Při tomto počtu klientů i jen ta tuto hlášku zaplatí nemalý peníz.

Asi bych šel cestou Skype. Snad může jeden účet běžet na více PC. Při příjmu hovoru by to bylo padni komu padni. Ani bych se toho nebál Skype využívá např pro svoje klienty Komerční banka.

Ano, asi by i řešení s hláškou bylo drahé. Ony ani ty odchozí hovory nejsou úplně zadarmo, ale prý jsou pro nás levnější, než například sms.

Skype by možná šel, ale já s ním na linuxu dost válčím - se zvukem. Vzhledem k tomu, že minimálně (dle statistik) 11.000 našich zákazníků má linux, tak bych se Skypu raději vyhnul.

beer

  • *****
  • 729
    • Zobrazit profil
Re:Telefonie zdarma pro call centrum
« Odpověď #9 kdy: 26. 06. 2012, 16:34:20 »
Existují SIP klienti napsaní ve Flashi. Přes Meebo jsem kdysi takhle telefonoval a fungovalo to. Určitě to půjde nějak jednoduše přiohnout, aby uživateli stačilo jen kliknout a začal by telefonovat s centrálou. Podle mě to je pro BFU to nejjednodušší? „Chcete mluvit s operátorem? Klikněte!“

Ano, to je elegantní řešení, i snad by se dalo udělat levně. Ale - Flash nebude v linuxu dále vyvíjen, jen pro Google Chrome, navíc bych se bál, jak by to fungovalo, pokud by chtěl někdo volat ze smartphonu. Skype se alespoň v linuxu vyvýjí, teď je nová verze.

Napsal jsem autorům aplikace Viber dotaz, jestli by se dalo nějak použít. Pro ně by to byla reklama. Otázka je, jak by se to chovalo mimo wifi na gprs/edge atd. Vůbec nemám tušení, jak Viber funguje, jestli je to na bázi SIP, či na čem to staví, ale je to oblíbená aplikace pro různé smartphony.

Možná by se dalo použít nějaké řešení na bázi jabberu (Google Talk plugin v linuxu funguje, Jingle podporuje Kopete, Empathy, a pod), každý kdo má gmail nebo facebook, má také jabber id. Pro případnou integraci do webové stránky by bylo z důvodu nediskriminování linuxových uživatelů použít html5, pokud by to šlo a možná by se nějaká aplikace, která by se dala použít pro smartphony, která by volala přes jabber byla. Co si o tom myslíte?

Lol Phirae

Re:Telefonie zdarma pro call centrum
« Odpověď #10 kdy: 26. 06. 2012, 16:39:10 »
Flash? Tady se snad někdo zbláznil. Hele na rovinu, dokud nebude v majoritních prohlížečích fungovat rozumně WebRTC, tak na "řešení" přes prohlížeč úplně zapomeň.

beer

  • *****
  • 729
    • Zobrazit profil
Re:Telefonie zdarma pro call centrum
« Odpověď #11 kdy: 26. 06. 2012, 16:58:27 »
Flash? Tady se snad někdo zbláznil. Hele na rovinu, dokud nebude v majoritních prohlížečích fungovat rozumně WebRTC, tak na "řešení" přes prohlížeč úplně zapomeň.

Díky za názor. Když jsem volal přes gmail na pevnou, tak jsem žádné problémy neměl, a je to taky řešení přes webový prohlížeč.

Lol Phirae

Re:Telefonie zdarma pro call centrum
« Odpověď #12 kdy: 26. 06. 2012, 17:23:35 »
No, jenže to furt chce mít někde účet. Pokud chceš mít na webu odkaz/ikonku "zavolejte nám", tak nějaký Gtalk není řešení.