A ještě jedna věc, ať tu jsou taky nějaká ta fakta: (2010)
Klobouk dolů za ty argumenty, fakt po hodně dlouhé době tady vidím někoho, kdo se snaží dobrat pravdy tím, že hledá fakta a dokládá svoje tvrzení. Víc takových jako ty a možná ty diskuse tady budou mít i nějaký smysl. Velký dík za to.
Nicméně teoretikovi je zbytečný předkládat jakýkoli fakta, jeho postoj není založený na faktech, ale na ideologii - na arbitrárním označením něčeho konkrétního za "práci pro lopaty", kterou "může dělat kdokoli se střední". Proti tomu nejde argumentovat, protože to jde říct prakticky o jakékoli pozici v IT - i CSO pro banky by šlo v principu vychovat na střední škole. I data mining by se klidně mohl učit na střední škole (pokud by se neučilo nic jinýho a šlo by se přímo tímhle směrem). I nějaké části teoretické informatiky by zvládli středoškoláci místo kuželoseček.
Navíc vůči názoru na denotát slov nemá smysl argumentovat. Pokud chce toretik říkat všemu, kde se učí X a ne Y "střední škola", tak ať si tomu klidně tak říká. Zaveďme tedy pojem DTSŠ ("dle teoretika střední škola") a konstatujme, že minimálně část českých škol, označených jako "vysoké" jsou DTSŠ. No a? To je přece úplně jedno, význam slov nehraje roli. Důležité je, absolventi DTSŠ jsou spokojeni se znalostmi, které nabyli, jestli najdou uplatnění nebo ne a jestli je to v oborech perspektivních, nebo spíš pomalu zanikajících.