Intranet pro společenství vlastníků bytů

.

Intranet pro společenství vlastníků bytů
« kdy: 14. 11. 2011, 19:09:41 »
zdravim. stal jsem se shodou mnoha náhod předsedou výboru společenství vlastníků bytových jednotek. vzhledem k tomu, že mám představu býti co nejvíce otevřený všem majitelům bytů v domě, potřeboval bych poradit, kterým směrem se mám podívat představuju-li si toto:

Chtěl bych systém, který mi umožní ukládat dokumenty (obrázky, xls, pdf, doc) s nějakými metainformacemi typu účel dokumentu, datum vložení dokumentu, apod. Potom by tam měl být kalendář, kde budou k dohledání dle datumu vložené dokumenty a plánované akce (porady, práce v domě, apod). Dále bych tam chtěl mít uložené důležité kontakty (řemeslníci, majitelé bytů - zvláště v případě těch, kteří pronajímají a nebydlí u nás, etc).

Podmínkou je, abych to mohl rozjet pro linux₊apache+php, zasílání připomínek emailem, přihlášení uživatelů heslem (navíc mám k dispozici https) a důležité je, aby to nebylo žádný wiki či něco složitejšího, protože ovládat se to musí naučit i běžný uživatel/ka.

vynechejte prosím debatu za jak dlouho a za kolik by se to dalo naprogramovat. zajimají mě reálné myšlenky, nápady či ideálně zkušenosti. Já si to celé jsem schopen představit jako intranet pro malou firmu, ale zrovna v téhle oblasti se neorientuji.

diky za tipy
eM.
« Poslední změna: 14. 11. 2011, 22:26:29 od Petr Krčmář »


to je jedno

drupal 7 + views + rules + date + date views + calendar

Videonavodu vsude mraky, relativne ochotna komunita v cestine, existuji firmy poradajici skoleni nebo poskytujici support.

Ale nelze si myslet, ze system na miru si na tom (ani na cemkoliv jinem) udelate za dva dny aby vypadal presne podle pozadavku.

aaaaaaaaaa

Teoreticky mozno staci pouzit aj nieco ako blog / myspace / windows live pages ci ako sa to vola

.

nikde to hostovat nechci. místo mám svoje.
jo to je mi jasné, že to neudělám za dva dny. spíš se potřebuju trošku zorientovat. ona je otázka, jestli by nestačilo použít jen nějaký "inteligentní" kalendář :)

bkralik

Re: Intranet pro společenství vlastníků bytů
« Odpověď #4 kdy: 14. 11. 2011, 22:47:03 »
Asi se vám to nebude líbit, ale já bych použil google věci... google docs, google calendar, apod.. Je to sice externí služba, ale zase to umí asi všechno co jste psal...


faha42

Re: Intranet pro společenství vlastníků bytů
« Odpověď #5 kdy: 14. 11. 2011, 23:01:07 »
GroupOffice?
Joomla?

Nick eM? nejste z Tachova?

Filip

Re: Intranet pro společenství vlastníků bytů
« Odpověď #6 kdy: 15. 11. 2011, 00:31:00 »
Jak jiz bylo zmineno.
Ja bych pouzil GroupOffice

sss

Re: Intranet pro společenství vlastníků bytů
« Odpověď #7 kdy: 15. 11. 2011, 09:31:38 »
Asi se vám to nebude líbit, ale já bych použil google věci... google docs, google calendar, apod.. Je to sice externí služba, ale zase to umí asi všechno co jste psal...

Ja by som zvolil presne toto. Zadarmo a viacmenej bez prace. A aj zalohovane.

Ed

Re: Intranet pro společenství vlastníků bytů
« Odpověď #8 kdy: 15. 11. 2011, 11:16:00 »
Ja pouzivam pro lehce podobne ucely Dokuwiki. Syntaxe je dost jednoducha i pro netechnicke lidi.

.

Re: Intranet pro společenství vlastníků bytů
« Odpověď #9 kdy: 15. 11. 2011, 11:18:22 »
diky. na groupoffice jsem koukal.
externi sluzby (napr googledocs) nechci pouzivat, jelikoz nemam potrebu informace o nasem dome uchovavat u soukrome americke firmy u nichz nevim, co s mymi daty bude delat. navic nechci nutit lidi z domu, aby si povinne u (napriklad) google zakladali ucet, kdyz ja sam jej tam nemam.
na dokuwiki se podivam.

Jose.D

Re: Intranet pro společenství vlastníků bytů
« Odpověď #10 kdy: 16. 11. 2011, 00:16:05 »
google docs. Proc znovuvynalezat kolo..

zekor

Re: Intranet pro společenství vlastníků bytů
« Odpověď #11 kdy: 16. 11. 2011, 07:00:16 »
U nás v domě používáme web http://www.sousede.cz/. Sice je to externí, musí se člověk zaregistrovat, ale potom už jen používá...

Skipper

Re: Intranet pro společenství vlastníků bytů
« Odpověď #12 kdy: 16. 11. 2011, 10:45:59 »
google docs. Proc znovuvynalezat kolo..
Ano, jsem předseda výboru SVJ a také to mám na google docs na vlastní doméně (doména má tvar jmenoobceXYZ.cz, kde XYZ je číslo popisné). Nevím, zda to jde ještě nyní (Google to omezoval), ale SVJ je nevýdělečná organizace, takže jsem k tomu dostal i 100 e-mailů po 7 GB prostoru a spoustu dalších věcí. Tím jsem tedy vyřešil i oficiální e-mail SVJ.

Pro vedení databáze vlastníků, bytů, spotřeb, záloh, měřidel apod. používám databázi H2 (http://h2database.com) s klientem SquirrelSQL. Soubor s daty databáze si sdílím mezi svými počítači přes Dropbox (je to vlastně i záloha). Pro tvorbu reportů z této databáze používám BIRT, veřejné výsledky transportuji přes CSV právě do sheetů v Google Docs.

Jinak je to poměrně dost práce a je potřeba nastudovat poměrně hodně legislativy. Člověk narazí třeba na ÚOOÚ, kde zcela jasně (byť nelogicky) zakazují, aby vlastníci znali spotřeby nebo zálohy ostatních (mimo fondu oprav). Takže pokud chcete zveřejňovat třeba výpis z běžného účtu SVJ, neměly by tam být zálohy jednotlivých vlastníků (nebo by alespoň měly být nějak zašifrovány, aby nebylo na první pohled jasné, který vlastník tu částku poslal).

V zásadě moc nedoporučuji žádné řešení "na koleně", i když jsem tou fází také prošel (měl jsem pro správu dat naprogramovanou aplikaci v RoR). Ale Google Docs nebo obdobná služba v kombinaci s nějakou lokální databází (vyřešit zálohování!)  je IMHO ideální.