Ubuntu 11.10 a ovladače grafiky

sedivy. peter

Ubuntu 11.10 a ovladače grafiky
« kdy: 07. 11. 2011, 13:36:52 »
 Zdravím všechny odborníky na Linux,
na úvod, jsem linuxový začátečník, ale učím se jak se dá.
Potřebuju teď ale poradit s jednou věcí: dnes ráno sem přešel ze starších Ubuntu na novější verzi 11.10 a hnedka vznikl problém. Po startu systému se mi začne cyklicky rozsvěcet a ztmavovat obrazovka, po stisku shift a ctrl toho na chvilku nechá ale začne zas. Na starší verzi mi nešlo ztmavování obrazovky vůbec. Čili to tipuju na ovladače grafiky. Zkuste prosím poradit co s tím, kde popř. stáhnout a jak nainstalovat ovladače. Mám mininotebook Samsung N150plus.

Díky moc za rady.

X125

Re: Ubuntu 11.10 a ovladače grafiky
« Odpověď #1 kdy: 07. 11. 2011, 15:15:53 »
Pokud se nic nedozvíš tady, zkus to zde: http://forum.ubuntu.cz

branchman2

Re: Ubuntu 11.10 a ovladače grafiky
« Odpověď #2 kdy: 07. 11. 2011, 15:28:21 »
U klavesnice je mozne predefinovat klavesove skratky, tak tipujem, ze tam mas nastavene menenie jasu na nejaku "klavesovu skratku" posielanu USB zariadenim al. pod. Skus odpojit vsetky USB zariadenia a zmenit tie klav. skratky.
Potom prip. posli, ci nieco vypisuje xev, ked cez neho nechodis mysou, ale jeho okno je oznacene.

Caselogic

Re:Ubuntu 11.10 a ovladače grafiky
« Odpověď #4 kdy: 05. 12. 2011, 23:29:55 »
Zdravíčko všem ochotným duším, které zde pomáhají. Ač se snažím jak se snažím nemohu vyřešit problém s ovladači na svoji ATI GK.
Ze všech možných zdrojů jsem se dočetl a pochopil, že s ATI kartami jsou problémy ovšem mým problémem je, že i když zdánlivě úspěšně nainstaluji fglrx ovladače. V systémovém infu se mi stále zobrazuje VESA: MADISON / Režim: Standardní.
Svobodné ovladače nemohu rozchodit vůbec a nesvobodné fglrx jsem zkoušel více verzí a stále nic. Posledním pokusem byly ty z aktuálního repozitáře Ubuntu 11.10, ale měl jsem obdobný problém i na Natty//11.04 a Fedoře 15.
GK mám ATI Mobility Radeon 5730 - chip MADISON.