Pošta z Gmail.com má zpoždění několik hodin

Re:Pošta z Gmail.com má zpoždění několik hodin
« Odpověď #15 kdy: Dnes v 08:01:14 »
...
Takže teoreticky je problém na mém příchozím serveru a ne na jeho odchozím. Díky za popostrčení, jak bude chvíle tak se podívám kam budu moct. Může to být třeba i hardwerem někde po cestě, co já vím. Ale setkal jsem se s tím až poslední dobou.

Nebo nedoručitelné/odmítnuté zprávy, ale to je trochu jiný problém.
To se pozná podle těch časových značek, kde to viselo.

Ale greylisting v dnes moc nedává smysl - od potíží s velkými hráči, kteří druhý pokus nutně neudělají za stejné IP adresy, po časové limity (když druhá strana udělá druhý pokus moc brzo - měli jsme 30s a někdo měl v Kerio serveru 20s).
Dnes se hraje na SPF a DMARC - a to ty hacknuté DSL modemy v Brazílii nebudou mít dobře.
Docela účinné je nepřijímat maily z neexistujících domén (to spolu se striktním SPF spam omezí na hacknuté účty legitimních serverů).
Kdo nemá podepsané maily DKIM a nastavené SPF, dostává od Googlu trestné body (jde do spamu, pokud se vůbec doručí), takže tyto požadavky můžete klidně aplikovat taky.
No a zbytek jsou nevyžádaná obchodní sdělení, ale tam už jde o obsah, ne původce, ten je formálně v pořádku.


Re:Pošta z Gmail.com má zpoždění několik hodin
« Odpověď #16 kdy: Dnes v 08:49:40 »
Ale taky to mohl napsat/rozepsat/uložit a poslat, až bude mít přístup k internetu.
To by mělo být vidět v hlavičkách e-mailu – první Received by měla být právě o tom, že první server přijal zprávu od klienta.

A tipoval bych, že i datum v hlavičce e-mailu (to, které se zobrazuje jako datum odeslání) bude datum prvního serveru. Protože klient může mít čas jakkoli špatně, u serveru je přeci jen daleko větší jistota, že bude mít čas správně. Hlavně dříve to tak bylo, dnes už má většina klientů také čas synchronizovaný.

Pozor také na různá časová pásma – musíte si všechny časy v hlavičkách převést na stejné časové pásmo. Každý server si tam dá časové pásmo, jaké se mu hodí – a i když odesílatel a příjemce jsou v ČR, časová pásma v hlavičkách mohou být různá.

Tak byl odeslán asi v 9 dopoledne (podle hlavičky), ale čas v přišlé poště je 18 hodin toho dne(je to v hlavičce a souhlasí s časem přišlé pošty), ale mě se zobrazil až večer. No tak na nového Asánže jsem zrovna narazil nemusel, dopr. to se mi nehodí:D.
Jestli tam je několikahodinová prodleva mezi odesláním e-mailu a jeho doručením vašemu serveru, a pak ještě několikahodinová prodleva mezi doručením vašemu serveru a doručením do schránky, máte fakt smůlu…

Jestli je dlouhá prodleva mezi tím, když e-mail přijme váš server, a okamžikem, kdy je pro vás e-mail dostupný v poštovním klientovi, zaměřil bych se na antispam a antivir na vašem serveru. Jestli tam není nějaká operace, která by neprocházela, timeoutovala, zkoušela se třeba opakovaně po nějaké době a e-mail by se dál propustil až po několika neúspěšných pokusech. Ale je divné, proč by se to dělo jen u některých e-mailů. Napadají mne jen hodně divoké scénáře.

Ideální by bylo, kdybyste sem mohl hlavičky nějakého takového zpožděného e-mailu vložit. S co nejmenší cenzurou, někdy může být stopa v něčem zdánlivě nepodstatném.

Re:Pošta z Gmail.com má zpoždění několik hodin
« Odpověď #17 kdy: Dnes v 09:04:55 »
Ale greylisting v dnes moc nedává smysl - od potíží s velkými hráči, kteří druhý pokus nutně neudělají za stejné IP adresy, po časové limity (když druhá strana udělá druhý pokus moc brzo - měli jsme 30s a někdo měl v Kerio serveru 20s).
Spousta opatření tzv. proti spamu nedává smysl. A zrovna greylisting bych řadil k těm opatřením s menším smyslem, protože na straně spammera bylo triviální ho obejít.

Dnes se hraje na SPF a DMARC - a to ty hacknuté DSL modemy v Brazílii nebudou mít dobře.
Docela účinné je nepřijímat maily z neexistujících domén (to spolu se striktním SPF spam omezí na hacknuté účty legitimních serverů).
Kdo nemá podepsané maily DKIM a nastavené SPF, dostává od Googlu trestné body (jde do spamu, pokud se vůbec doručí), takže tyto požadavky můžete klidně aplikovat taky.
Doufám, že se dočkám toho, že půjde striktně aplikovat DMARC politiky a nebude člověk pořád narážet na to, že je to někde nastavené špatně.

Proti spamu raději DKIM, ten zajišťuje identitu odesílatele. SPF zajišťuje identitu „pošťáka“, posledního serveru zodpovědného za doručení e-mailu, který je uveden v obálkové adrese. Je to dobré k tomu, aby se e-maily o nedoručitelnosti neposílaly na falešné adresy. Ale používat SPF pro validaci From z e-mailu je historický omyl.

McFly

  • *****
  • 643
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Pošta z Gmail.com má zpoždění několik hodin
« Odpověď #18 kdy: Dnes v 09:22:44 »
Něco podobného jsem v práci řešil - šlo buď o Gmail nebo Microsoft, to si už nepamatuju. Analýzou údajů v hlavičce (a pro jistotu i kontrolou poštovního logu) jsem rychle zjistil, že problém byl v infrastruktuře odesílatele, kde zjevně jedna část jeho poštovního systému přijala e-mail, ale předala jej dalšímu internímu serveru s velkým zpožděním. Vše se dá vyčíst z hlavičky. Greylisting taky aplikujeme, ale ti největší poskytovatele e-mailových služeb jsou whitelistováni. Taky není rozumné aplikovat tvrdé kontroly blacklistů na Google nebo Microsoft - nalijme si čistého vína - bordel chodí zejména od nich a ostatní spammery (třeba zombie stroje) snadno odhalí antispam.

Microsoft je s Googlem v první pětce odesílatelů na světě - https://talosintelligence.com/reputation_center/email_rep#top-senders-owner
« Poslední změna: Dnes v 09:25:47 od McFly »