Chyba GRUBu u RAIDU 1

oukeys

Chyba GRUBu u RAIDU 1
« kdy: 20. 10. 2011, 19:20:42 »
Zdravím všechny, mám takový problém.
Instaloval jsem na server Debian (debian-6.0.3-amd64-netinst) a udělal tyto oddíly v RAID1.
1, 300GB ext4
2, 19GB swap
3, 1GB /boot

Instalace proběhla v pořádku a vše funguje. Když jsem chtěl zkusit funkčnost RAIDU 1 tak se vyskytla chyba.  Když vypojím HDD1 - tak server se nerozjede a hodí chybu:
GRUB loading, please wait...
Error 17

Když vypojím HDD2 a nechám zapojený HDD1, tak server jede. Když zapojím oba HDD tak je to také v pořádku.

Jak vyřešit to, když se vypojí HDD1 aby najel GRUB a tím pádem i server.

Jsem začátečník v linuxech. Omlouvám se pokud je to blbý dotaz, ale hledal jsem na více forech, atd..

Trubicoid2

Re: Chyba GRUBu u RAIDU 1
« Odpověď #1 kdy: 20. 10. 2011, 20:29:08 »
A mas grub v mbr na obou diskach?

oukeys

« Odpověď #2 kdy: 20. 10. 2011, 20:37:05 »
A mas grub v mbr na obou diskach?

Jak to poznám, když mám RAID1 a vidím data pouze jednou. Omlouvám se, ale opravdu jsem skoro úplný začátečník.

« Odpověď #3 kdy: 20. 10. 2011, 20:48:24 »
grub console:
1.) najdi ty spravny oddily
grub> find /boot/grub/stage1
 (hd0,0)
 (hd1,0)
grub>

2.) zaved grub oba disky timto figlem..
device (hd0) /dev/sda
root (hd0,0)
setup (hd0)

device (hd0) /dev/sdb
root (hd0,0)
setup (hd0)

vysvetleni viz manual uz mam par piv a vysvetlovat ze druhy disk se po havari stava prvnim by nemuselo dopadnout dobre..

oukeys

« Odpověď #4 kdy: 20. 10. 2011, 21:07:48 »
grub console:
1.) najdi ty spravny oddily
grub> find /boot/grub/stage1
 (hd0,0)
 (hd1,0)
grub>

2.) zaved grub oba disky timto figlem..
device (hd0) /dev/sda
root (hd0,0)
setup (hd0)

device (hd0) /dev/sdb
root (hd0,0)
setup (hd0)

vysvetleni viz manual uz mam par piv a vysvetlovat ze druhy disk se po havari stava prvnim by nemuselo dopadnout dobre..