Server pro web a databázi

Ondrasovka1

Server pro web a databázi
« kdy: 14. 10. 2011, 18:37:15 »
Zdravim,
Mám takovou otázku. Chci rozjet na svém pc server. Mám Linux Ubuntu 10.04 a chtěl bych se zeptat jak to všecko funguje. Jsem úplný začátečník a vím o tom asi tak jako koza o traktorech. Vím že existuje google a na něm strašně moc návodů jak v češtině tak i v angličtině, ale vůbec nevim kde mám co nastavit aby to fungovalo abych se mohl vzdáleně přihlašovat a spravovat to atd.
Mám představu, že to bude server na nimž poběží apache,mysql,php. Chci tam mít web(y).
Prosím poradil by někdo? Děkuji za odpověď.
« Poslední změna: 17. 10. 2011, 00:26:53 od Petr Krčmář »

DarkKnight

Re: server pro web a databázi
« Odpověď #1 kdy: 14. 10. 2011, 18:50:02 »
http://wiki.ubuntu.cz/Apache%20s%20MySQL%20a%20PHP

kdyz budes mit problem, mrkni na jejich IRC na freenode tusim (#ubuntu-cz)

Ondrasovka1

« Odpověď #2 kdy: 14. 10. 2011, 19:01:14 »
#ubuntu-cz na jakým je to serveru
irc.gts.cz je to prázdná místnost...
Jínak díky za odkaz určitě se bude hodit.
- ještě prosím tě nevěděl bys nějaký návod na ssh-server (vzdálený přístup?)
- a jak nastavit komunikaci z jinýho kompu ve stejné síti

DarkKnight

« Odpověď #3 kdy: 14. 10. 2011, 20:12:10 »
jak jsem psal - irc je na freenode

komunikace z jineho kompu -> spravne nastaveni firewallu (u ubuntu je to iptables - defaultne je povolene vse myslim)
ssh-server -> nainstaluj balik openssh (a proc neprojdes tu wiki tam? :))

Ondrasovka1

« Odpověď #4 kdy: 14. 10. 2011, 20:24:54 »
jo no to je možná dobrej nápad  ;D ;D ;D. Každopádně díky a já to pořešim tak zatím díky.

Nassir

« Odpověď #5 kdy: 14. 10. 2011, 20:27:27 »
Ja mam rad taketo checklisty, ked nieco nastavujem, takze:
1) Nainstalujes ssh. Ubuntu nepouzivam, ale je to asi takto:
Kód: [Vybrat]
sudo apt-get install openssh-server2) Asi sa to aj same spusti, ak nie tak /etc/init.d/sshd start, alebo service sshd start by to malo spravit