Jak se zbavit problémového kolegy?

Re:Jak se zbavit problémového kolegy?
« Odpověď #45 kdy: 25. 04. 2025, 20:38:01 »
Mohu se zeptat, které auto má spotřebu 3 litry na 100 km a není to plug-in hybrid?

Fabie. Když se zná její motor a umí se regulovat plynem a brzdit zařazeným rychlostním stupněm.


Re:Jak se zbavit problémového kolegy?
« Odpověď #46 kdy: 25. 04. 2025, 21:01:00 »
Mohu se zeptat, které auto má spotřebu 3 litry na 100 km a není to plug-in hybrid?

Fabie. Když se zná její motor a umí se regulovat plynem a brzdit zařazeným rychlostním stupněm.

Úplně si nejsem jist, jestli bych ten motor chtěl třeba po padesáti tisících kilometrech následně zevnitř vidět.

Re:Jak se zbavit problémového kolegy?
« Odpověď #47 kdy: 25. 04. 2025, 21:04:36 »
Úplně si nejsem jist, jestli bych ten motor chtěl třeba po padesáti tisících kilometrech následně zevnitř vidět.

Už má 136 tis. km. Technická OK, emise OK. Už mechanické motory uměly vypnout vstřikování paliva do válců a jen jednou za x tis otáček tam přikápnout olej. Elektronické jednotky to umí od osmdesátých let. Takže vyšlápnutý plyn tomu motoru nic neudělá. A reliéf hané je rovina, takže na nějaký plyn jedu pořád, cesta do kopce je 500m dlouhá a následně z kopce opět 500m. Za 500m se ten válec opravdu nezadře.

Re:Jak se zbavit problémového kolegy?
« Odpověď #48 kdy: 25. 04. 2025, 21:06:18 »
Úplně si nejsem jist, jestli bych ten motor chtěl třeba po padesáti tisících kilometrech následně zevnitř vidět.

Už má 136 tis. km. Technická OK, emise OK. Už mechanické motory uměly vypnout vstřikování paliva do válců a jen jednou za x tis otáček tam přikápnout olej. Elektronické jednotky to umí od osmdesátých let. Takže vyšlápnutý plyn tomu motoru nic neudělá. A reliéf hané je rovina, takže na nějaký plyn jedu pořád, cesta do kopce je 500m dlouhá a následně z kopce opět 500m. Za 500m se ten válec opravdu nezadře.

A cesta Olomouc - Rýmařov tam i zpět je cca 100km a přesně tímto stylem. Nahoru dolů po cca 1km. Takže 50% vstřikování paliva.

Re:Jak se zbavit problémového kolegy?
« Odpověď #49 kdy: 26. 04. 2025, 10:42:12 »
Mohu se zeptat, které auto má spotřebu 3 litry na 100 km a není to plug-in hybrid?

Fabie. Když se zná její motor a umí se regulovat plynem a brzdit zařazeným rychlostním stupněm.

Úplně si nejsem jist, jestli bych ten motor chtěl třeba po padesáti tisících kilometrech následně zevnitř vidět.
Co by tam mělo vzniknout za problém? Je to naprosto standardní řízení jak popisuje kolega.
A jako bonus to nepráší do okolí prach z brzdových destiček.

Motor Ti najede klidně 800tisíc. Ty nový teda tolik ne.


Re:Jak se zbavit problémového kolegy?
« Odpověď #50 kdy: 26. 04. 2025, 16:00:36 »
Co by tam mělo vzniknout za problém? Je to naprosto standardní řízení jak popisuje kolega.
Motor Ti najede klidně 800tisíc. Ty nový teda tolik ne.

Spousta lidí ve snaze šetřit palivo motory silně podtáčí. Namáhá to převodovku, rozvody, ojnici, klikový hřídel... Ano, pravda, napsal jsem motor ale myslel jsem tím pohonné ústrojí jako celek a všechny přiléhající části. Ostatně jedničková fábie za v dlouhodobém průměru tři litry opravdu nejezdí ani vzdáleně a při hodně velké snaze a to mám dost lehkou nohu ale předpokládám, že myslel nějakou novější. I u nových motorů je to ale podezřelé pokud nejde o hybridy nebo nějaké malé lehké městské vozítko.

A jako ano, stopadesát tisíc vám ten motor vydržet může. Ale budete-li ho podtáčet, pak prostě odejde. Takže mu to buď nevěřím a neví za kolik jezdí nebo trefil nějaký zázračný kus nebo se mu to auto ještě zatím nerozsypalo. Znám takhle člověka, co jel sto kilometrů s píchlou pneumatikou a poté, co na to byl po dojetí na místo upozorněn prohlásil "hm, mě přišlo, že to nějak drncá". Takže že auto sice jede ale jsou v něm vůle a je vyčvachtané až běda si třeba někdo takový naprosto nemá šanci všimnout.

Re:Jak se zbavit problémového kolegy?
« Odpověď #51 kdy: 26. 04. 2025, 16:27:55 »
Spousta lidí ve snaze šetřit palivo motory silně podtáčí. Namáhá to převodovku, rozvody, ojnici, klikový hřídel... Ano, pravda, napsal jsem motor ale myslel jsem tím pohonné ústrojí jako celek a všechny přiléhající části. Ostatně jedničková fábie za v dlouhodobém průměru tři litry opravdu nejezdí ani vzdáleně a při hodně velké snaze a to mám dost lehkou nohu ale předpokládám, že myslel nějakou novější. I u nových motorů je to ale podezřelé pokud nejde o hybridy nebo nějaké malé lehké městské vozítko.

O podtáčení jsem nenapsal ani slovo! Benzínový motor Fabia 1.4 HTP (ano, tříválec) bez problémů táhne až do 4.5tis RPM. Limit je 5tis. Jestli má papírově v technickém manuálu napsáno spotřeba 6.5l/100km, tak já bez problémů mám průměr 4 a když na to moc nešlapu a je volná silnice a nikoho nebrzdím (vzhledem k tomu, že mi nevadí jezdit v noci, tak skutečně jedu sám), tak to nechám rozjet z kopce na okresce mimo obec třeba na 110km a potom doplachtím do další obce, kde to klesne na cca 70km a plynule dobrzdím podřazením na 3 do obce na 50km/h. Když se chce, žere opravdu jen 3 litry. Ale ne v ranní / odpolední špičce typu brzda plyn mezi křižovatkami v Olomouci.

Re:Jak se zbavit problémového kolegy?
« Odpověď #52 kdy: 26. 04. 2025, 19:41:13 »
Spousta lidí ve snaze šetřit palivo motory silně podtáčí. Namáhá to převodovku, rozvody, ojnici, klikový hřídel... Ano, pravda, napsal jsem motor ale myslel jsem tím pohonné ústrojí jako celek a všechny přiléhající části. Ostatně jedničková fábie za v dlouhodobém průměru tři litry opravdu nejezdí ani vzdáleně a při hodně velké snaze a to mám dost lehkou nohu ale předpokládám, že myslel nějakou novější. I u nových motorů je to ale podezřelé pokud nejde o hybridy nebo nějaké malé lehké městské vozítko.

Benzínový motor Fabia 1.4 HTP (ano, tříválec)

Ehm, HTP se jako 1.4 pokud vím nikdy nevyráběl. Já osobně myslel 1.4 MPI, tedy nejklasičtější motor (spolu s V16). O nejpůvodnějším HTP 1.2 nemám představu; v původní fabii se už moc se nevyskytuje. Byly dost namáhané, na tak těžké auto slabé (to i ta klasická jedna čtyřka) a navíc spolehlivostí zrovna nevynikaly takže jich moc nezůstalo. A zrovna právě co se spotřeby týká žraly i trávu u cesty. Jen poslední generace byla o mnoho lepší a o dost úspornější. Ta mimo město za něco přes čtyři jezdit mohla. Ale i tak vám to moc nevěřím. Ale nechme toho, jsme poněkud off-topic.

Re:Jak se zbavit problémového kolegy?
« Odpověď #53 kdy: 26. 04. 2025, 21:21:38 »
Že se s jedničkovou Fabií 1.4MPI dalo při troše snahy přiblížit ke 3 litrům můžu potvrdit.
Sám jsem před cca 25 lety za podobnou spotřebu jel třeba z Litomyšli do Poděbrad (o půlnoci a totožnou rychlostí jako jely kamiony), nebo z Vrchlabí do Mladé Boleslavi v neděli odpoledne (plynule jedoucí kolona 70-80, vlastně pořád mírně s kopce)
S mým současným dieslovým Citroenem C5 1.6HDI 2006 (pohotovostní hmotnost 1500 kg) jsem jednou dokázal na jednu nádrž ujet 1580 km se spotřebou 3,8 litru.
Ale nikdy nešlo o podtáčení jako spíš o plynulou jízdu mimo město na nejvyšší rychlostní stupeň rychlostí 80-90 km/h.

xyz

  • ****
  • 282
    • Zobrazit profil
Re:Jak se zbavit problémového kolegy?
« Odpověď #54 kdy: 26. 04. 2025, 22:56:45 »
Že se s jedničkovou Fabií 1.4MPI dalo při troše snahy přiblížit ke 3 litrům můžu potvrdit.
Sám jsem před cca 25 lety za podobnou spotřebu jel třeba z Litomyšli do Poděbrad (o půlnoci a totožnou rychlostí jako jely kamiony), nebo z Vrchlabí do Mladé Boleslavi v neděli odpoledne (plynule jedoucí kolona 70-80, vlastně pořád mírně s kopce)
S mým současným dieslovým Citroenem C5 1.6HDI 2006 (pohotovostní hmotnost 1500 kg) jsem jednou dokázal na jednu nádrž ujet 1580 km se spotřebou 3,8 litru.
Ale nikdy nešlo o podtáčení jako spíš o plynulou jízdu mimo město na nejvyšší rychlostní stupeň rychlostí 80-90 km/h.

Typicky Cech pije pivo, nosi ponozky v sandalech a chlubi se, ze jeho auto zere 2 litry na 500 km :)))

CPU

  • *****
  • 1 146
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Jak se zbavit problémového kolegy?
« Odpověď #55 kdy: 26. 04. 2025, 23:05:37 »
Problémový kolega teď jezdí Fabkou za 2litry na sto? Toho bych se nezbavoval, ten bude cajk.Dementi jezdí frantíkem nebo starým bávem. Feldou jezdi socky na pracák a geekové do Kaufu. A podle spotřeby to je klidný a vyrovnaný člověk.
« Poslední změna: 26. 04. 2025, 23:09:34 od CPU »

Re:Jak se zbavit problémového kolegy?
« Odpověď #56 kdy: 27. 04. 2025, 11:41:57 »
Že se s jedničkovou Fabií 1.4MPI dalo při troše snahy přiblížit ke 3 litrům můžu potvrdit.
Sám jsem před cca 25 lety za podobnou spotřebu jel třeba z Litomyšli do Poděbrad [...] nebo z Vrchlabí do Mladé Boleslavi

Vždyť obojí je dvě třetiny cesty z kopce. Od nás z jižní Vysočiny do Brna s dvoutunovým mikrobusem taky takhle dojedu za čtyři na sto když na to přijde i když normálně jezdí za sedm osm.

Re:Jak se zbavit problémového kolegy?
« Odpověď #57 kdy: 27. 04. 2025, 11:47:22 »
Problémový kolega teď jezdí Fabkou za 2litry na sto? Toho bych se nezbavoval, ten bude cajk.Dementi jezdí frantíkem nebo starým bávem. Feldou jezdi socky na pracák a geekové do Kaufu. A podle spotřeby to je klidný a vyrovnaný člověk.

Já to tady píšu hlavně proto, že s kolegy v kanclu to máme stejně. Jsme 4 a každý jiné povahy. Jeden bydlí 1km od práce a chodí pěšky, já to mám 4km pěšky, takže chodím pěšky a další dva bydlí 8 a 30km od Olomouce. V kanclu to máme všichni vyřešené ke spokojenosti všech. Proto o tom píšu i sem a pokud zítra zjistím, že tazatel anonym je kolega, který bydlí 30km od Olomouce a už nemá na naftu, tak mu rovnou dám klíče od Fábie, technická je OK, další termín za rok a půl a zaplatí si jen mnohem levnější povinné ručení na benzínový tříválec místo nafťáku. Já se té Fábie chci zbavit, další povinné ručení už nemám zaplacené a končí v květnu a na konec května mám domluvený šrot i s termínem příjezdu. Takže zítra předám klíče, hned ve vedlejší budově v úterý uděláme přepis a já budu nejspokojenější člověk v celé budově.


Re:Jak se zbavit problémového kolegy?
« Odpověď #58 kdy: 27. 04. 2025, 12:55:03 »
"nosi ponozky v sandalech"
Co je na tom spatne? ja nosim take ponozky v sandalech i kdyz nejsem rodili cech.

Re:Jak se zbavit problémového kolegy?
« Odpověď #59 kdy: 27. 04. 2025, 13:49:00 »
Feldou jezdi socky na pracák a geekové do Kaufu.

Mimochodem, pracuji jako IT pro MPSV právě v areálu (Kosmonautů 8 ) úřadu práce Olomouc, hned vedle nás je Krajské ředitelství policie, kde se starám o projektor a zvuk v přednáškovém sále, Kaufland je 20m přes cestu z ulice Vejdovského. Kdo tam jezdí bávem nevím, já to mám do práce 40 minut pohodlné chůze z jižní části Olomouce a do Kauflandu chodím pro víkendový nákup v pátek pěšky. Takže socky možná jezdí bávem a nesocka IT na MPSV chodí pěšky :-D

Fábie se zbavuju, jestli ji někdo chcete, přijdte si v úterý pro klíče, já zruším domluvený šrot, hned vedle policie je úřad registru vozidel, tam to během obědové pauzy vyřídíme. Myslím to zcela vážně. Ve čtvrtek si někdo z Olmiku odvezl můj starý PC Case chieftec, a doma ve svém bytě mám ještě další dvě PC bedny + Intel NUC a ten si nechávám. Takže do roka půjde pryč stříbrný Chieftec, ve čt se odvezl modrý. Až to bude, tak dám info sem do bazaru na root.cz.