Všechno co se tu píše je ,,tak trochu pravda, ale ne úplně".
V případě sítí to tak vesměs platí, pokud jsi přenosem myslel tohle, pak ano.
Řada postů tu skoro naznačuje něco jako že Asynchronní = nemusí být zpracováno.
Ale to je pravda jen u UDP a i tam je to pravda jen částečně.
Synchronií znamená, že něco probíhá v reálném čase ,,Zajdeš ke Karlovi, něco mu odneseš a něco si vyzvedneš." (Děláš to v určeném čase a řídíš to ty.)
Asynchronní znamená, že něco proběhne nezávisle na reálném čase ,,Karel ti něco přinese a nechá to u rodičů." (Stane se to někdy a obslouží se to tak nějak samo.)
V případě síťového přenosu je nesmysl spojovat protokoly UDP a TCP se synchronním resp. asynchroniím přenosem. Jediný rozdíl v nich je v tom, že TCP je spojový a UDP je ne-spojový protokol.
Nicméně i protokol TCP může pracovat v asynchronním režimu.
Příklad synchronií komunikace:
VLÁKNO TVÉHO PROGRAMU AKTIVNĚ NASLOUCHÁ NA PORTU 80 A ČEKÁ NA PŘÍCHOZÍ DATA
Data co dostane ihned zpracuje.
Příklad asynchronní komunikace:
VYTVOŘÍŠ EVENT, KTERÝ TI ŘEKNE, ŽE NA PORT 80 PŘIŠLA DATA, EVENT SI ULOŽÍŠ A AŽ SE TI BUDE CHTÍT, ZPRACUJEŠ HO.
Je to myslím hodně kostrbatě napsáno, ale myslím že se to z toho dá pochopit.