VoiP od Odorik nebo Fayn?

_Jenda

  • *****
  • 1 601
    • Zobrazit profil
    • https://jenda.hrach.eu/
    • E-mail
Re:VoiP od Odorik nebo Fayn?
« Odpověď #30 kdy: 09. 09. 2023, 15:23:09 »
Zatím nikdo v diskuzi neodpověděl zda GSM hovory u mobilního operátora tečou přes jedno centrální místo. Dost pochybuji.
Bohužel také nevím, ale přijde mi to pravděpodobné. Nebo odposlechy nějak podobně musí být implementovány -- když policie přijde se soudním příkazem na odposlech, tak to musí být nějak rozumně automatizované (předpokládám, že těch příkazů dostávají víc než dva ročně, takže to nikdo ručně implementovat nebude), a pokud to neteče přes centrální místo, tak musí být automatizovaný deploy seznamu čísel která se mají nahrávat -- a tam zase hrozí že si na ten (centrálně distribuovaný) seznam někdo jedno číslo přidá. Pořád je tady ten fakt co jsi zmínil, že si toho může všimnout víc lidí.

Nebo může být v emailu uvedeno, že PDF heslo je datum narození jeho Kokršpaněla ;)
To má dost málo možností na to, aby se vyzkoušely.

Asi nechápeš, že když má mobilní operátor zákonnou povinnost uchovávat veškerý provoz po dobu půl roku
Tohle už píšeš podruhé a je to velmi překvapivé tvrzení → zdroj? Nepleteš si to s "provozně lokalizačními údaji" (informace na které BTS byl připojen a na které číslo volal, nikoli ale samotný záznam hovoru)?


Re:VoiP od Odorik nebo Fayn?
« Odpověď #31 kdy: 09. 09. 2023, 15:31:09 »

Ale pořád je lepší NĚJAKÝ bezpečnostní audit u většího mobilního operátora, který musí splňovat nějaké standardy než ŽÁDNÝ audit u malého VoIP operátora.
Tajný Black Box, přes který lze nahrávat hovory u mobilního operátora je zase něco TEORETICKÉHO. Kdežto nešifrované hovory, které prochází přes server VoIP operátora bez jakékoliv kontroly státu nebo institucí JE REALITA.

Který čínský telefon odesílá všechny hovory nešifrovaně přes nějaký jeden čínský server? Šance, že si koupíš takový mobil je skoro nulová. Které chytré zařízení, které jsi jmenoval (chytrá televize, chůvička...) odesílá veškeré hovory nešifrovaně do malé firmy, ve které sedí 2 zaměstnanci a mohou si hovory kdykoliv nahrávat? Neznám takové.

Jestli ve tvé domácnosti skutečně existují zařízení, díky kterým posíláš tvé hovory někam, tak jak tvému soukromí pomůžeš když si navíc objednáš linku od malého VoIP operátora a poskytneš mu všechny své telefonní hovory? Znamená to, že hraješ nějakou hru jak poskytnou své soukromí co nejvíce osobám? :) Já hraji přesně opačnou hru ;)
V čem je audit, který neodhalil nedostatky lepší, než audit žádný? Ve falešném pocitu bezpečí?

Blackboxy u operátorů a na páteřních linkách už tu byly, takže to není nic teoretického.

Který čínský telefon odesílá všechny hovory nešifrovaně přes nějaký jeden čínský server? Šance, že si koupíš takový mobil je skoro nulová. Které chytré zařízení, které jsi jmenoval (chytrá televize, chůvička...) odesílá veškeré hovory nešifrovaně do malé firmy, ve které sedí 2 zaměstnanci a mohou si hovory kdykoliv nahrávat? Neznám takové.

Jestli ve tvé domácnosti skutečně existují zařízení, díky kterým posíláš tvé hovory někam, tak jak tvému soukromí pomůžeš když si navíc objednáš linku od malého VoIP operátora a poskytneš mu všechny své telefonní hovory? Znamená to, že hraješ nějakou hru jak poskytnou své soukromí co nejvíce osobám? :) Já hraji přesně opačnou hru ;)

Aha, takže tobě nejde o to, jestli tě zařízení šmíruje, ale o to, jestli šmírovaná data putují šifrovaně?

Skandálů, kdy nějaké "chytré" zařízení stále poslouchalo, případně rovnou mělo aktivní kameru, tu už bylo nespočet. Smart TV s ovládání hlasem a vestavěnou kamerou je ideální šmírák. Pochopitelně neposlouchá jen telefonní hovory, ale rovnou veškeré dění v okolí.

A co si tak matně vzpomínám na všechny předchozí diskuse s tebou, tak seš prostě troll, nebo chudák. Takže si taky klidně blekotej ty svoje teorie, a dál ignoruj realitu.

.

  • *****
  • 618
    • Zobrazit profil
Re:VoiP od Odorik nebo Fayn?
« Odpověď #32 kdy: 09. 09. 2023, 20:00:55 »
Asi nechápeš, že když má mobilní operátor zákonnou povinnost uchovávat veškerý provoz po dobu půl roku
Tohle už píšeš podruhé a je to velmi překvapivé tvrzení → zdroj? Nepleteš si to s "provozně lokalizačními údaji" (informace na které BTS byl připojen a na které číslo volal, nikoli ale samotný záznam hovoru)?
Shromažďování údajů je dané zákonem a co přesně se pod tím skrývá, na to by asi mohl odpovědět přímo nějaký operátor.

Re:VoiP od Odorik nebo Fayn?
« Odpověď #33 kdy: 10. 09. 2023, 00:43:02 »
Zatím nikdo v diskuzi neodpověděl zda GSM hovory u mobilního operátora tečou přes jedno centrální místo. Dost pochybuji.
Bohužel také nevím, ale přijde mi to pravděpodobné. Nebo odposlechy nějak podobně musí být implementovány -- když policie přijde se soudním příkazem na odposlech, tak to musí být nějak rozumně automatizované (předpokládám, že těch příkazů dostávají víc než dva ročně, takže to nikdo ručně implementovat nebude), a pokud to neteče přes centrální místo, tak musí být automatizovaný deploy seznamu čísel která se mají nahrávat -- a tam zase hrozí že si na ten (centrálně distribuovaný) seznam někdo jedno číslo přidá. Pořád je tady ten fakt co jsi zmínil, že si toho může všimnout víc lidí.
Podle mne se bude zadávat centrálně příkaz na všechny BTSky, že se má nahrávat hovor z databáze odposlouchávaných čísel (o které zažádala policie) a nahrávky se pak odlejou do nějakého centrálního úložiště. V tom řetězci je mnoho lidí, mnoho logů a odposlouchávání libovolného čísla jedním zaměstnancem, považuji za nereálné. Neříkám nemožné, ale bylo by tam potřeba hodně plánování, aby se na to nepřišlo.

V kontrastu s tím mohou 2 zaměstnanci VoIP operátora kdykoliv zaznamenávat hovory ze serveru, kterým protékají všechny hovory v čisté audio podobě bez šifrování (až na těch 0.00001% zákazníků co používají šifrované VoIP telefony).

Re:VoiP od Odorik nebo Fayn?
« Odpověď #34 kdy: 10. 09. 2023, 01:20:40 »
V čem je audit, který neodhalil nedostatky lepší, než audit žádný? Ve falešném pocitu bezpečí?
Protože audit zvyšuje možnost odhalení.

Blackboxy u operátorů a na páteřních linkách už tu byly, takže to není nic teoretického.
To bys musel poslat nějaký zdroj s informací, že všechny hovory u mobilního operátora tečou přes páteřní linku. Zatím to s jistotou nikdo v diskuzi nepotvrdil. Pokud bys měl dávat Blackbox na každou BTSku, tak to už je zatraceně náročnější - nereálné.

Aha, takže tobě nejde o to, jestli tě zařízení šmíruje, ale o to, jestli šmírovaná data putují šifrovaně?

Skandálů, kdy nějaké "chytré" zařízení stále poslouchalo, případně rovnou mělo aktivní kameru, tu už bylo nespočet. Smart TV s ovládání hlasem a vestavěnou kamerou je ideální šmírák. Pochopitelně neposlouchá jen telefonní hovory, ale rovnou veškeré dění v okolí.

A co si tak matně vzpomínám na všechny předchozí diskuse s tebou, tak seš prostě troll, nebo chudák. Takže si taky klidně blekotej ty svoje teorie, a dál ignoruj realitu.
Hele, fakt nevím co se snažíš touto diskuzí dokázat. Již jsem připustil, že útoky na chytré zařízení jsou možné a takové skandály byly. Ale tahle diskuze je o jednoduchosti/složitosti útoku a o jednoduchosti/složitosti odhalení odposlechů. Ukaž mi zařízení v domácnosti u kterého s jistotou víme, že:
- 99,9999% těchto zařízení odesílají všechny hovory nebo obraz nešifrovaně,
- na centrální server,
- administrátor má k těmto nešifrovaným datům na centrálním serveru neomezený přístup

Malý VoIP operátor všechny 3 body splňuje. Čekám jaké zařízení předložíš ty. :)

PS: můžeš mi poslat odkaz na diskuzi se mnou, která ti v minulosti připadala jako trolling a proč se domníváš, že šlo o trolling? Pokud nepošleš, tak mám spíše já důvod se domnívat, že jsi troll.


Re:VoiP od Odorik nebo Fayn?
« Odpověď #35 kdy: 10. 09. 2023, 02:55:39 »
Zatím nikdo v diskuzi neodpověděl zda GSM hovory u mobilního operátora tečou přes jedno centrální místo. Dost pochybuji.
Bohužel také nevím, ale přijde mi to pravděpodobné. Nebo odposlechy nějak podobně musí být implementovány -- když policie přijde se soudním příkazem na odposlech, tak to musí být nějak rozumně automatizované (předpokládám, že těch příkazů dostávají víc než dva ročně, takže to nikdo ručně implementovat nebude), a pokud to neteče přes centrální místo, tak musí být automatizovaný deploy seznamu čísel která se mají nahrávat -- a tam zase hrozí že si na ten (centrálně distribuovaný) seznam někdo jedno číslo přidá. Pořád je tady ten fakt co jsi zmínil, že si toho může všimnout víc lidí.
Podle mne se bude zadávat centrálně příkaz na všechny BTSky, že se má nahrávat hovor z databáze odposlouchávaných čísel (o které zažádala policie) a nahrávky se pak odlejou do nějakého centrálního úložiště. V tom řetězci je mnoho lidí, mnoho logů a odposlouchávání libovolného čísla jedním zaměstnancem, považuji za nereálné. Neříkám nemožné, ale bylo by tam potřeba hodně plánování, aby se na to nepřišlo.

V kontrastu s tím mohou 2 zaměstnanci VoIP operátora kdykoliv zaznamenávat hovory ze serveru, kterým protékají všechny hovory v čisté audio podobě bez šifrování (až na těch 0.00001% zákazníků co používají šifrované VoIP telefony).

odposlech neprobíhá na BTS ale na "ústředně"... T-Mobile má 3 (možná už 4, už tam nějakou dobu nejsem) "ústředny" přes které prochází veškerá GSM (i VoLTE) komunikace, odposlechy a nahrávání probíhá na nich... Předpokládám, že VF i O2 to budou mít +- stejně

Re:VoiP od Odorik nebo Fayn?
« Odpověď #36 kdy: 10. 09. 2023, 11:01:12 »
Zatím nikdo v diskuzi neodpověděl zda GSM hovory u mobilního operátora tečou přes jedno centrální místo. Dost pochybuji.
Bohužel také nevím, ale přijde mi to pravděpodobné. Nebo odposlechy nějak podobně musí být implementovány -- když policie přijde se soudním příkazem na odposlech, tak to musí být nějak rozumně automatizované (předpokládám, že těch příkazů dostávají víc než dva ročně, takže to nikdo ručně implementovat nebude), a pokud to neteče přes centrální místo, tak musí být automatizovaný deploy seznamu čísel která se mají nahrávat -- a tam zase hrozí že si na ten (centrálně distribuovaný) seznam někdo jedno číslo přidá. Pořád je tady ten fakt co jsi zmínil, že si toho může všimnout víc lidí.
Podle mne se bude zadávat centrálně příkaz na všechny BTSky, že se má nahrávat hovor z databáze odposlouchávaných čísel (o které zažádala policie) a nahrávky se pak odlejou do nějakého centrálního úložiště. V tom řetězci je mnoho lidí, mnoho logů a odposlouchávání libovolného čísla jedním zaměstnancem, považuji za nereálné. Neříkám nemožné, ale bylo by tam potřeba hodně plánování, aby se na to nepřišlo.

V kontrastu s tím mohou 2 zaměstnanci VoIP operátora kdykoliv zaznamenávat hovory ze serveru, kterým protékají všechny hovory v čisté audio podobě bez šifrování (až na těch 0.00001% zákazníků co používají šifrované VoIP telefony).

odposlech neprobíhá na BTS ale na "ústředně"... T-Mobile má 3 (možná už 4, už tam nějakou dobu nejsem) "ústředny" přes které prochází veškerá GSM (i VoLTE) komunikace, odposlechy a nahrávání probíhá na nich... Předpokládám, že VF i O2 to budou mít +- stejně
Díky za info. A můžeš potvrdit, že zaměstnanec T-Mobilu (technik), který má práva k ústředně vzdáleně přistupovat, si o polední pauze z nudy nemůže odposlouchávat všechny hovory na "ústředně"? Jak moc by bylo složité, pro toho technika, odposlouchávat jednu ze čtyř "ústředen"?

Odborný název té ústředny je MSC, GMSC nebo jiný?

Re:VoiP od Odorik nebo Fayn?
« Odpověď #37 kdy: 10. 09. 2023, 13:59:10 »
Nekrmte trolla.

Re:VoiP od Odorik nebo Fayn?
« Odpověď #38 kdy: 10. 09. 2023, 14:49:17 »
Nekrmte trolla.
Dobře, nebudeme tě krmit, ale odpověď na otázku kterou jsem ti položil by mě fakt zajímala:

Ukaž mi zařízení v domácnosti u kterého s jistotou víme, že:
- 99,9999% těchto zařízení odesílají všechny hovory nebo obraz nešifrovaně,
- na centrální server,
- administrátor má k těmto nešifrovaným datům na centrálním serveru neomezený přístup

Celou dobu se v diskuzi snažíš vytvořit dojem, že nějaké chytré zařízení v domácnosti (televize, dětská chůvička, Alexa...) je stejně "nebezpečné" na ztrátu soukromí jako malý VoIP operátor. Teď máš možnost napsat název konkrétního zařízení. Místo odpovědi to vypadá, že chceš utéct z diskuze.

Jediné co v diskuzi padlo a co připouštím, že je srovnatelné s VoIP operátorem je free mail u nějakého malého providera kde také je jen pár zaměstnanců a nemají žádnou technickou překážku číst emaily uživatelů. Ale výhoda freeemailu je, že se jím dají jednoduše posílat šifrované přílohy, které zaměstnanci freemailového provozovatele nedokáží rozšifrovat.

.

  • *****
  • 618
    • Zobrazit profil
Re:VoiP od Odorik nebo Fayn?
« Odpověď #39 kdy: 10. 09. 2023, 17:06:40 »
Tobě asi nedochází, že právě u menšího VoIP operátora může mít přístup k ústředně třeba jenom jeden nebo dva lidi, a to ještě vesměs majitelé. Zatímco u velkých operátorů, kde bývá i častá fluktuace pracovníků, je pravděpodobnost úniku informací o mnoho větší, protože do ústředny vleze kde kdo.
Jeden případ za všechny - otravové s nabídkami, kteří volají na telefonní čísla, jenž získali z databáze mobilních operátorů. Prostě někdo si nakopíroval čísla a klienty a prodal to dál. U virtuálních operátorů je naopak tento jev zcela neznámý (i to byl jeden z důvodů, proč jsem kdysi opustil Vodafone a šel k Odoriku pod jeho novým číslem, protože u Odoriku jako zázrakem ustaly veškeré dotěrné telefonáty na energie, internet, pojištění a další kktiny).
Takže tady přestaň blábolit proti VoIP operátorům, když nemáš v ruce jediný relevantní poznatek, že je u nich něco špatně. A jestli ten poznatek máš, pak se obrať na ÚOOÚ nebo rovnou orgány činné v trestním řízení a řeš to s nimi. V opačném případě je to opravdu jenom ten trolling a ztráta času se o tom dál bavit :P

Re:VoiP od Odorik nebo Fayn?
« Odpověď #40 kdy: 10. 09. 2023, 18:52:06 »
Odorik môžem vrelo doporučiť. Používam vyše 10 rokov na lacné telefonovanie do zahraničia. Po presťahovaní na lazy mimo mobilný signál som zaviedol VOIP a telefonujem bez problémov.

Re:VoiP od Odorik nebo Fayn?
« Odpověď #41 kdy: 10. 09. 2023, 22:33:17 »
Tobě asi nedochází, že právě u menšího VoIP operátora může mít přístup k ústředně třeba jenom jeden nebo dva lidi, a to ještě vesměs majitelé.
No tak ten neomezený přístup a možnost neomezeně nahrávat VoIP hovory má majitel. Co na tom záleží jestli jsou tvoje nahrané VoIP hovory na soukromém disku zaměstnance nebo majitele?

Zatímco u velkých operátorů, kde bývá i častá fluktuace pracovníků, je pravděpodobnost úniku informací o mnoho větší, protože do ústředny vleze kde kdo.
Pokud je pravda co psal "kokod", že má mobilní operátor jen 3-4 ústředny v republice, tak tam nevleze kde kdo. Nejde o to, že si někdo poslechne na 5 minut náhodný hovor. Jde o systematické nahrávání hovorů. To neudělá kde kdo, protože logy. To budou hodně velké ústředny pokud jsou jen 4 v republice, takže tam určitě nebude mít přístup každý brigádník.

z databáze mobilních operátorů. Prostě někdo si nakopíroval čísla a klienty a prodal to dál.
K čemu by to bylo, směs náhodných čísel, včetně telefonních čísel dětí nebo chudých studentů? To může mít callcentrum zrovna automat, který náhodně vytáčí tel. čísla. Callcentra potřebují databázi bonitních klientů a né nějakých chudáků, dětí a studentů. Callcentra loví čísla hlavně z veřejných databází nebo od pojišťováků. Callcentra si pak takovou databázi prodávají mezi sebou. Navíc znát tel. číslo a odposlouchávat hovory je hodně velký rozdíl.

Takže tady přestaň blábolit proti VoIP operátorům
Co to meleš, jaké blábolení? Když dojde k nějaké zranitelnosti v IT, tak se po celém světě objeví o tom články. Přitom je to často jen teoretická zranitelnost. U VoIP operátora lítají nešifrované hovory přes centrální server, hovory lze bez problémů na severu nahrávat, neexistuje žádná nezávislá autorita, která by kontrolovala server VoIP operátora a my si tady budeme nalhávat, že je vlastně všechno OK jen abychom se nedotkli tvého oblíbeného VoIP operátora? Co to je za kravinu?

Možnost úniků hovorů ze serverů VoIP operátorů je obrovská, tak se o tom bavme úplně stejně jako se bavíme o nešifrovaných emailech co lítají internetem. A hlavně se ptejme co se s tím dá dělat. Takže jestli chceš posunout diskuzi dál, tak klidně pošli odkaz kde tvůj oblíbený VoIP operátor na své stránce popisuje jak má technicky vyřešené, aby hovory z jeho serveru neopustily jeho firmu. Rád bych to viděl.

_Jenda

  • *****
  • 1 601
    • Zobrazit profil
    • https://jenda.hrach.eu/
    • E-mail
Re:VoiP od Odorik nebo Fayn?
« Odpověď #42 kdy: 11. 09. 2023, 01:13:52 »
A můžeš potvrdit, že zaměstnanec T-Mobilu (technik), který má práva k ústředně vzdáleně přistupovat, si o polední pauze z nudy nemůže odposlouchávat všechny hovory na "ústředně"? Jak moc by bylo složité, pro toho technika, odposlouchávat jednu ze čtyř "ústředen"?
Moving the goalpost. U Odoriku jsou takoví lidé dva; nemůžeš se ptát na stovky techniků T-Mobile. Chceš se ptát, jestli u T-Mobile existují dva lidi, kteří můžou odposlouchávat. Odpověď neznám, bude asi nejvíc záležet na procesech kolem kontroly toho, že čísla, co tam zadávají, opravdu přišla od policie/soudu.

Fun fact: https://www.lupa.cz/aktuality/o-petinu-vic-mobilni-operatori-predali-organum-udaje-o-lidech-v-253-380-pripadech/ (nejde jen o odposlechy, většina z toho bude nejspíš dotaz na historii "kde byl mobil 1.9.2023 mezi 10:00 a 12:00 a jaké z něj byly hovory"). Když vyšetřování skončí, je policie povinna podle trestního řádu informovat lidi, jejichž soukromí bylo takto narušeno. S tímhle počtem požadavků bych podle mě musel znát někoho, komu se to stalo - takže asi neinformuje.

Jediné co v diskuzi padlo a co připouštím, že je srovnatelné s VoIP operátorem je free mail u nějakého malého providera kde také je jen pár zaměstnanců a nemají žádnou technickou překážku číst emaily uživatelů.
Já mám pocit, že když Seznamu spadlo datacentrum a maily se doručovaly do záložního, tak jsem pak někde četl, že to po nahození řešili tak, že se tam admin přihlásil a pustil rsync. Centrum to pokud vím mělo podobné, ale třeba měli nějaký proces, spíš mi ale přijde že ne (detailně jsem kamarády z těchto firem v tomto nezpovídal).

Takže jestli chceš posunout diskuzi dál, tak klidně pošli odkaz kde tvůj oblíbený VoIP operátor na své stránce popisuje jak má technicky vyřešené, aby hovory z jeho serveru neopustily jeho firmu. Rád bych to viděl.
A T-Mobile to někde napsané má?
« Poslední změna: 11. 09. 2023, 01:17:00 od _Jenda »

.

  • *****
  • 618
    • Zobrazit profil
Re:VoiP od Odorik nebo Fayn?
« Odpověď #43 kdy: 11. 09. 2023, 08:40:25 »
No tak ten neomezený přístup a možnost neomezeně nahrávat VoIP hovory má majitel. Co na tom záleží jestli jsou tvoje nahrané VoIP hovory na soukromém disku zaměstnance nebo majitele?
Pravděpodobnost, že majitel VoIP operátora něco zneužije je asi stejná, jakože si Kellnerová vykrade svůj vlastní peněžní ústav Air Bank.

Pokud je pravda co psal "kokod", že má mobilní operátor jen 3-4 ústředny v republice, tak tam nevleze kde kdo. Nejde o to, že si někdo poslechne na 5 minut náhodný hovor. Jde o systematické nahrávání hovorů. To neudělá kde kdo, protože logy. To budou hodně velké ústředny pokud jsou jen 4 v republice, takže tam určitě nebude mít přístup každý brigádník.
Jistě, nevleze tam každý brigádník z pobočky, leč když se u velkých operátorů protočí desítky a možná stovky lidí, co mají k hovorům přístup, tak je pravděpodobnost zneužití o mnoho větší.
A na logy zapomeň, z toho se každý zaměstnanec snadno vykroutí tím, že si při zadávání prostě spletl číslo. Holt mýlit se je lidské...

K čemu by to bylo, směs náhodných čísel, včetně telefonních čísel dětí nebo chudých studentů? To může mít callcentrum zrovna automat, který náhodně vytáčí tel. čísla. Callcentra potřebují databázi bonitních klientů a né nějakých chudáků, dětí a studentů. Callcentra loví čísla hlavně z veřejných databází nebo od pojišťováků. Callcentra si pak takovou databázi prodávají mezi sebou. Navíc znát tel. číslo a odposlouchávat hovory je hodně velký rozdíl.
O žádná náhodná čísla se pochopitelně nejedná, protože otravné hovory jsou převážně směrovány na čísla konkrétních lidí, u kterých je nějaký potenciál jim prodat službu. Neboli mobilní operátor u paušálních tarifů přesně zná jak tvoje nacionále, tak i tvoji útratu a platební morálku, čímž se lehce stáváš dále (ne)zajímavý klient pro jiné. U VoIP se naopak o tobě Odorik nemusí dozvědět prakticky nic co se týká osobních údajů.

Co to meleš, jaké blábolení? Když dojde k nějaké zranitelnosti v IT, tak se po celém světě objeví o tom články. Přitom je to často jen teoretická zranitelnost. U VoIP operátora lítají nešifrované hovory přes centrální server, hovory lze bez problémů na severu nahrávat, neexistuje žádná nezávislá autorita, která by kontrolovala server VoIP operátora a my si tady budeme nalhávat, že je vlastně všechno OK jen abychom se nedotkli tvého oblíbeného VoIP operátora? Co to je za kravinu?
Ano, tvoje neuvěřitelné blábolení, kdy jsi neukázal ani jeden případ zneužití ze strany VoIP operátora a jenom tady šermuješ nějakými obecnými frázemi o zranitelnosti IT a nešifrovaných hovorech. Přičemž přesně to, o čem píšeš, se týká mobilních operátorů naprosto stejně, protože i u nich lze hovory bez problémů nahrávat a nikdo nekontroluje, jestli se tak děje oprávněně či nikoliv.

Možnost úniků hovorů ze serverů VoIP operátorů je obrovská, tak se o tom bavme úplně stejně jako se bavíme o nešifrovaných emailech co lítají internetem. A hlavně se ptejme co se s tím dá dělat. Takže jestli chceš posunout diskuzi dál, tak klidně pošli odkaz kde tvůj oblíbený VoIP operátor na své stránce popisuje jak má technicky vyřešené, aby hovory z jeho serveru neopustily jeho firmu. Rád bych to viděl.
Možnost úniku hovorů ze serverů VoIP operátora je takřka nulová, o čemž svědčí již opakovaně zmiňovaný fakt, že není znám ani jeden případ, kdy by se tak stalo.
Pokud jde o jakéhosi mého oblíbeného VoIP operátora, tak ten se ti určitě nebude svěřovat se svým zabezpečením a v podstatě ani není důvod, proč by tak měl činit nebo dokonce, aby to kdesi popisoval na nějaké stránce. To je jeho věc a tvoje úplně zbytečná starost, přičemž pokud se ti na VoIP něco nelíbí, tak ho nepoužívej a je po problému (tedy po tvém problému, protože zjevně nikdo jiný takový problém nemá).

Re:VoiP od Odorik nebo Fayn?
« Odpověď #44 kdy: 11. 09. 2023, 12:25:33 »
Chceš se ptát, jestli u T-Mobile existují dva lidi, kteří můžou odposlouchávat.
OK. Jen připomínám, že ani tak neřešíme real-time odposlech náhodného hovoru, ale jde hlavně o:
- možnost nahrávat hovory (klidně jen z/do konkrétních tel. čísel) a
- možnost "odnést" si tyto nahrávky domů a následně je použít k vydírání člověka, který je na nahrávce.

Takže jestli chceš posunout diskuzi dál, tak klidně pošli odkaz kde tvůj oblíbený VoIP operátor na své stránce popisuje jak má technicky vyřešené, aby hovory z jeho serveru neopustily jeho firmu. Rád bych to viděl.
A T-Mobile to někde napsané má?
https://www.t-mobile.cz/ochrana-udaju/bezpecnost
"Jsme držitelem certifikátu na systém řízení bezpečnosti informací (ISMS) podle normy ČSN ISO/IEC 27001:2013. Ten prokazuje, že naše společnost přijala všechna nezbytná opatření k ochraně citlivých informací ..."