Vzdálená práce v Česku ze Slovenska

Vzdálená práce v Česku ze Slovenska
« kdy: 16. 02. 2023, 15:15:15 »
Zdravim,

rozhliadam sa po novej praci a pozeram aj pracu v CR. V CR hladam iba full remote pracu, pretoze byvam v SR.

S tym mam zopar otazok:
Je s tym nejaky problem ak pracujem zo slovenska (fyzicky mam proste kancelariu v byte v SR) ale pritom zamestnavatel by bol v cesku?

Je v tom nejaky rozdiel ak takto pracujem ako zamestnanec alebo zivnostnik? Zivnost by bola zalozena na slovensku, ten bordel co v tom mate v cesku sa mi nechce riesit.

Ako to je potom s odvodmi (zdrav. soc. dane.)?

Pracujete niekto takto? Mate s tym niekto skusenosti?
« Poslední změna: 16. 02. 2023, 16:00:57 od Petr Krčmář »


Mlocik97

  • *****
  • 831
  • Ubunťák, JS dev.
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Vzdálená práce v Česku ze Slovenska
« Odpověď #1 kdy: 16. 02. 2023, 16:31:53 »
Pracujem takto ako zamestnanec (prac. pomer) na full-remote, a nie je žiadny veľký problém, až na zdravotnú poisťovňu (VZP), kde si budeš musieť extra zájsť na otočku do Česka, lebo žijeme v roku *cough* 2023 *cough* a potrebuješ podpísať S1 formulár, ktorý ti vydajú len osobne, alebo inak ak sa ti niečo stane, tak ti lekárske ošetrenie na Slovensku nepreplatia. Inak práca pre Česko je podla mňa lepšia, a najmä máš tam vyššiu čistú mzdu (~88%) keď podpíšeš ružoví papier (Prohlášení poplatníka daně), než na Slovensku (~75%).
« Poslední změna: 16. 02. 2023, 16:37:25 od Mlocik97 »

Mlocik97

  • *****
  • 831
  • Ubunťák, JS dev.
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Vzdálená práce v Česku ze Slovenska
« Odpověď #2 kdy: 16. 02. 2023, 16:56:15 »